11. leden 2007

JeRRomovo eRko 2007

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 17776×, Komentářů: 39, Líbí se Autor: Jerrom
a máme nový rok...

Tak se nám rok s rokem sešel a tento článek pro jeho délku můžu asi zase uzavřít, takže ve zkratce:

  • kompletní GO motoru
  • nové koberce
  • skoro hotová renovace loukotí

...co víc si přát

----------------------------------------------------------------

Seznam souvisejících článků:

rok 2008 a novější zde >>>

rok 2006 zde >>>

renovace zde >>>

----------------------------------------------------------------

5.1.2007 - začal jsem s odstrojováním motoru...vyndal jsem zadní čelo a nárazník + příprava na měření vačky

6.1.2007 - změřil jsem vačku,ale to co jsem naměřil je záhada: sání otevírá 52 stupňů před horní úvratí a zavírá 95 stupňů po dolní úvrati...když jsem zkoušel měřit/počítat jak by ta vačka musela být ostrá, tak my vyšlo 327 stupňů! a zdvih přibližně 6,4

7.1.2007 - skoro celý den jsem rozebíral motor určený do šrotu...a ještě mě jedem čeká...

12.1.2007 - zatím zjištěné info o starém motoru:: vrtání i zdvih 72,neboli objem 1174. blok eRkovej s obtokovým filtrem, vačka nikdo neví a hlava žlutá slepice(120ka).

27.1.2007 - Tak motor je kompletně rozebrán - jednalo se tedy o zastavěnou 120lu do původního bloku 110R. Ve čtvrtek jsem na půdě objevil hlavu 110R (veliká radost) a začal jsem s očistou celého motoru...přípravkem Stura Facile a jde to pěkně, zatím jsem to zkoušel jen na malých částech...

5.2.2007 - Pár nových fotek, blok je už po první fázi čištění,ale bude se brát ještě jednou...ale až po zkouškách = snad příští týden

12.2.2007 - složil jsem poslední zkoušku a mám prázdniny.

13.2.2007 - pokračoval jsem s očistou motoru, schánel kliku se zdvihem 68, půjčil si koberce, rozebral rozpáranou spolujezdcovu sedačku a leštil lištu na dveře.

14.2.2007 - rozebral jsem spolujezdcovy dveře, doleštil lištu na dveře, a hlavně konečně pořádně uklidil v dílně

15.2.2007 - nandal jsem chromy (prostřední vodící lištu pro okno a kliku) do dveří, spasoval pojezdy okna, koupil gumové průchodky do dveří a sehnal pistoli na dutiny

17.2.2007 - vystříkal jsem na dveřích dutiny a nakonec jsem zkompletoval spolujezdcovo dveře

18.2.2007- uklidil jsem okolo eRka a vyvezl jsem ho, vlastně vytlačil, abych ho mohl otočit a vystříkat dutiny na řidičovo dveřích

19.2.2007 vyčistil jsem ve Stuře ventilový pružiny a různý další šrouby, namontoval stabilizátor a odpoledne jsem si dojel vymontovat klikovku z jedné 100ky, nakonec jsem si domů přivezl: kliku, ojnice, písty, ventilátor a benzínovou pumpu.

20.2.2007 - odvezl jsem hlavu na přebrus a vsazení tvrdých ventilových sedel, nakonec si tam nechám dát i gufera.

21.2.2007 - ráno jsem se poflakoval a odpoledne jsem ve Stuře čištil ojnice a klikovku.

22.2.2007 - odvezl jsem vložky a klikovku na přebrus, ojnice na vyúhlování a výměnu ojničních pouzder. Odpoledne jsem finálně dočistil blok, ale zvenku to stále není ono.

24.2.2007 - nasadil jsem chromy na řidičovo stranu,ale nejde mi seštelovat okno, má stále vůli,takže to musím ještě nějak vyřešit.

25.2.2007 - bohužel jsem odjel do školy a na kolej, takže se práce přes týden zase pozastavují. V pátek by snad měla být hotová hlava i výbrus.

27.2.2007 - dnes mi přišla smska, že hlava je hotová

2.3.2007 - výbrus ještě hotový není,ale hlava je už doma. Nakonec se musely měnit sací ventily, jelikož na eRku mají být ventily o průměru 32mm a na hlavě byly 31mm. Celkem tedy: tvrdá ventilová sedla, vodítka, gufera, 4 jiné ventily, srovnání hlavy a zabroušení ventilů 2300,- A pak se mě pán vyptával, co stavím a nakonec přišla řeč i na nějakého jeho známého, který má krásnýho bílýho rapida na elektronech po nějakém důchodci a nyní renovuje MBX. Kompelt celou plechařinu ještě sehnal v Mladé Boleslavi. A pak mě zatáhnul k polici plnej hlav a ukazoval mi litinovou hlavu s hranatejma kanálama a povídá: "To je z nějakýho závodáka..." (asi RS nebo 120S) a na otázku jestli je to jeho, tak že prej ne, je to nějakého Bláhy...ale zbytek k tej hlavě nemá... a hned vedle se mu válela fungl nová hlava na favorita s originál vybráním pro vypouklé písty a hned vedle ní ostrá vačka do toho mototu. Prej vše origo a ještě nejeté.

fotky vyčištěného bloku a hlavy

8.3.2007 - pokračovala příprava spojovacího materiálu z motoru na niklování a glavírovací bruskou jsem spasoval sací kanály v hlavě, ještě chybí sání.

9.3.2007 - ráno jsem si dojel vyzvednout do Budějovic věci z výbrusu. A cena:broušení klikové hřídele, výbrus válců, výměna oj pouzder, písty, pístní kroužky, hlavní ojniční loziska, axiální kroužky 5670,- No když jsem to řekl rodičům, tak mysleli,že je vomejou. No jo, za požitek z jízdy se platí...

Odpoledne jsem očistil hlavu a namontoval do ní štefty. Večer jsem se pokusil rozleštit alespoň prsa. Vyzkoušel jsem na to Cif a solvinu a výsledek u obou prostředků je zhruba stejný. Není to stoprocentní,ale to bych to musel vybrousit šmirglem a vyleštit a to mi přijde zbytečný (ani to tak origo nebylo). No...bylo by to hezký,ale tolik zbytečnýho času nemám.

Po zbytek víkendu jsem nic jiného neudělal, protože jsem šel do kina, na návštěvu k prarodičům a v neděli jsem musel jet do Prahy :-(

18.3.2007 - konečně jsem sešteloval okno na řidičovo dveřích, stačí jen nahodit tapec, dveře jsem ještě nesložil, jelikož ještě nemám vnitřni plastovou lištu k oknu

Aktualizace 12.3.2007

20.3.2007 - Až v daleké Praze jsem si nakonec po prošmejdění 3 prodejen s koberci jeden vybral. Není jako origo,ale ten se už prý nedělá...takže nakonec zvítězil Koberec Dallas, odstín 78, za lidovou cenu 105 Kč/m2. Po dlouhých propočech jsem zakoupil metrový pruh koberce o šíři 5m a táhl ho vlakem domů...a musím říct, že i takovejhle kousek koberce se pronese. Po původních obavách, že bude málo mi nakonec zbylo zhruba 1,5m2.

23.3.2007 - Koberec jsem nastřihal a odnesl na olemování, za týden to snad bude hotové.

24.3.2007 - Dlouho do noci jsem hledal firmu v jižních čechách, která by vyažovala kliky...celkový počet nula, takže jsem si kliku, setrvák a řemeničku zabalil do příruční tašky a nechal se kamarádem dovézt až na kolej, nejhorší to bylo tedy "jen" donést cca 500m na bus a pak jsem se vezl autem. Jinak váha byla cca 23 kilo

26.3.2007 - Ráno jsem taštičku dovlekl busem a metrem do Motoreny Hostivař a komplet by měl být vyvážen do čtvrtka rána.

29.3.2007 - Tak klika je hotová za 800Kč a ta cesta vlakem domů byla strašná, ještě dneska když to píšu, tak mě bolí záda, hrůza. Po cestě byla výluka, takže jsem musel přestupovat na bus a zpět. Ale je to doma. Fotky co nejdříve budou.

Aktualizace 16.4.2007

3.4.2007 - Odvezl jsem nazinkovat šrouby z motoru do galvaniky Fiala do Prahy, do týdne by to mělo být hotové.

5.4.2007 - hoodně jsem uklízel na půde a vyházel spustu dílů který se už nedají použít nebo nejsou na eRko a tudíž pro mě nepoužitelné.

6.4.2007 - Vyzvedl jsem první várku koberců a jdou super! Potom jsem uklízel, dal louhovat nějaké věci na Trabanta, složil sedačku a pak leštil lišty na dveře a blok motoru.

7.4.2007 - Tak ráno jsem musel jít otročit do lesa, abych se měl v zimě jak zahřát, odpoledne jsem dočistil blok a konečně sehnal vačku...teda domů jsem si jich přivezl víc, jedna má na sobě vyraženou 5ku a ostatní jsou 120LS a podobné...povezu je asi ke Schwejkovi na změření. Večer jsem leštil prahové lišty.

8.4.2007 - Upletl jsem pomlázku :-)

10.4.2007 - Tak jsem volal do galvaniky a měli mít část hotovou...tak jsem tam dojel a byla to zakázka jinýho Nováka, tak jsem jim tam nechal další věci a jel do školy. Měli to udělat do čtvrtka, ale to nestihli :-(

13.4.2007 - Zkompletoval jsem řidičovo dveře, od Jeníka130RS jsem si přivezl nařezaný koženky na oblepení kastle, lištu k zadnímu bočnímu oknu, ofuk zadního okna a panel na rádio jako vzor.

14.4.2007 - Nalepil jsem koženky ale ne všechny - došel chemopren.

Aktualizace 2.5.2007

19.4.2007 - Tak konečně je část zinků hotová. Hned jsem tam po škole jel a jediný co není hotový, je měrka na olej a plech pod karburátor. No a skoro celej večer jsem to přebíral a třídil

Je libo polívčičku?

20.-22.4.2007 - Nastrojil jsem na blok všechny štefty, nakoupil zbytek chybějících dílů a v neděli jsem motor odvezl ke známému na složení. Jinak byly docela honičky v neděli odpoledne - v 17:45 mi jede bus do Budějc a ještě v 17:30 jsem čistil a skládal C vahadla v garáži - nakonec jsem bus stihnul.

24.4.2007 - Tak jsem si dnes vyzvednul zbytek zinků a 3 hodiny cestoval mezi obi a baumaxem...stejně jsem hadrovej leštící kotouč nesehnal

26.4.2007 - Tak motor je doma, ale prej to byl boj, přetrhli šroub na ojnici, zapomněl jsem jim dát všechny šrouby na hlavu a pak jeden šteft u benzínový pumpy byl delší a blok se prohnul ke zdvihátkům, tak to museli vybrušovat. No a aby všechno bylo v cajku, tak musím ještě sehnat novej krček na rozdělovač a kolečko na vačce, který pohání rozdělovač

27.4.2007 - Tak jsem ty díly nakonec sehnal, ale to kolečko co je na vačce stálo 480,- no mazec. Odpoledne jsem kompletoval motor a došlo i na váměnu spojkovýho válečku na převodovce.

28.4.2007 - Odpoledne sme konečně dostrojili motor a šoupli ho do auta a do večera vrčel. A vypadá to, že to bude v pořádku. Akorát teče olej okolo šroubů, které drží víko zdvihátek...ty nový gumičky z druhovýroby mají totiž větší díru a olej teče okolo nich, tak jsem tam nakonec musel dát ty starý.

29.4.2007 - Vyměnili sme spojkovej válec, odvzdušnili spojku a jelo se na výlet...teda hned za městem motor začal kuckat a odmítal jet dál, nakonec po domluvě sme popojeli asi 500m a zase. Nakonec po vyčištění sítka u benz. pumpy sme se dokodrcali domů a pak zjistili, že se karbec nějak uchlastává.

30.4.2007 - Udělal jsem si ve škole volno a ladil motor, karbec sme vyčistili, přetěsnili, vyměnili plovák a zatím to funguje. Odpoledne jsem vyrazil na výlet do ČB a motor to přežil. Večer jsem se ještě projel po okolních vesnicích a okukoval májky.

1.5.2007 - Ladil jsem detaily a odpoledne zase výlet - tentokrát do Mohuřic na provomájový průvod. Byla to super podívaná. eRko jede docela obstojně a snad to ty Běšiny vydrží. Ale asi nestihnu nasadit poslední lišty, co mi chyběly (okolo zadních oken), které jsem sehnal v pondělí. Večer jsem musel zase odjet do Prahy na studia a "už" mě čeká jen auto naleštit a vyrazit.

Aktualizace 15.5.2007

Tak sraz je za námi a autíčko vše přežilo. Zatím se tady nebudu rozepisovat a asi udělám samostatný článek. Jinak hlavně přidávám fotky z focení...ale z 55 fotek se mi jich líbí jen pár. Ale až vypucuju interiér a auto naleštím, tak budu fotit znovu.

Aktualizace 27.5.2007

Tak jsem navštívil motoristickou burzu v Českých Budějovicích v areálu firmy Thorn (mototechna) a pouštěli lidi i do skladů kde vyprodávali starší díly. Tak jsem si koupil novej pravej plech pod motor za 20Kč, novou gumu co je našitá na krytu podběhu za 5Kč a venku od stánkařů laminátovej přední blatník za 200Kč. Fotečky brzy

Aktualizace 5.6.2007

Tak tu máme konec semestru a začátek zkouškovýho...ale apoň jsem odnesl zadní opěradla na přešití koženky...byla roztrhaná a tak za 14dní by to mělo být hotový. A od Jeníka jsem dostal nerezový čepíky na dveřní omezovače. Jinak stejně trošku makám...ale na Trabantovi (minulej rok jsem ho vyvařil a teď mě čeká nástřik podlahy, nastrojení a technická)

Aktualizace 29.6.2007

Hurá, mám zkoušky za sebou a zase je čas na eRkaření. Teda hned po dovolenej, zítra ráno odjíždím s přítelkyní eRkem směr Máchovo jezero, jinak v autě už jsou opravený zadní sedačky a je to paráda. Tak za týden...

Aktualizace 7.7.2007

Tak jsem od čtvrtka doma a hned mě doma zapojili do pracovního procesu, nebo jsem se zapojil sám? No prostě jsem umyl eRko a uklidil do garáže pod hadr a pak jsem konečně po čtvrt roce umyl i rodinný vůz a byla to dost fuška. Jinak za oněch 5 dní dovolené sme najeli 751km a průměrná spotřeba i s ježděním po okolních kopcích mi vyšla přibližně 7l/100km což je krásný. Dovolená byla super, jen škoda, že nám nevyšlo počasí a koupali sme se jen jeden den...ale zato sme objeli okolní hrady a zámky: Bezděz, Houska, Zahrádky, Jestřebí, Nový Berštejn, Kokořín a nakonec jsem si naplánoval výlet do Mimoně na letiště. Více napoví fotečky...

A ještě pár poznatků k eRku:

  • hned skoro za barákem jsem ho rozjel na 140, a pak se ozvala divná ranka, tak jsem ho radši moc netrápil, až v kempu jsem zjistil, že mi vypadla maznička na noze větráku - stejně nebyla origo, tak jsem tam narval šroub
  • bouchají stěrače o gumu okna - budou muset přijít zkrátit, sice moc často v dešti nejezdím, ale už v Běšinách mě to točilo
  • občas si tak nějak zakuckalo a chcíplo - asi nějaká tryska
  • a to hlavní a zásadní: všude budilo obdiv :-)

Aktualizace 4.8.2007

18.7. 2007 - konečně jsem sehnal všechny černé nenavíjecí pásy, a po vyprání jsem je nainstaloval do eRka.

19.7. 2007 - nákup věcí na výměnu oleje v motoru a vany se strženým výpuštákem

27.7. 2007 - výměna vany a oleje, stav tachometru 2989 km

30.7. 2007 - vyrazil jsem do místního servisu škoda na laserovou geometrii. No nic sme nakonec neseřídili, protože sbíhavost dělaná od oka byla v pořádku, ale odklon pravého kola je dost mimo, tak musím vyndat nápravu a napáchat tam podložky. No a až srovnám zadek do stejné výšky (levá strana je asi tak o 2cm níž...asi se jedna pružina nějak víc unavila), tak se bude dělat geometrie i na zadku. Takže jsem si naměřil hodnoty, abych věděl co je špatně. Nakonec jsem si alespoň seřídil světla.

Aktualizace 7.9.2007

V neděli vyrážíme s přítelkyní na Vranov a na autě se pilně pracuje. Vyměnil jsem zadní podélná ramena a už je to nahnuté k jedné straně jen o cca 0,5cm. Jinak probíhá taková ta normální příprava...zkontrolovat, utáhnout a tak. Přidávám fotky eRka s delšíma pružinama ze 120ky, na autě byly asi 2 dny. Kvůli šílenému plavání jsem je zase rychle vyndal. A taky jsem na zadní čelo namontil plechovou CSku.

Aktualizace 4.10.2007

Tak se nám blíží sraz v Běšinách, ale nějak jsem s tou přípravou začal pozdě, sice jsem 17.9. 20007 opískoval konečně loukotě a začal s jejich lakováním, ale jelikož jsem týden marodil a teď jsem už navíc týden ve škole, tak prostě loukotě ještě nejsou komplet. Chybí zlaté paprsky a celé je pak ještě zalakovat, nazout a vyvážit. Ale na jaře budou. Jinak můj postup byl takový, že se po opískování nalakovaly nějakou speciální dvousložkovou barvou na hliník, na to plnič a stříbrná metalíza. Nyní bude následovat zalepení, a zlatá metla na paprsky. Ale jak říkám, není čas...No a na autě se jinak nic nezměnilo. Fotky sem nahraju, až budu doma a to nejspíš až po Běšinách.

Aktualizace 10.10.2007

Tak Běšiny jsou za námi, byl to krásnej sraz, krásný počasí a krásný auta...nakonec se jich tam sešlo docela dost. Článeček psát nebudu, jelikož mám jen pár fotek z kempu a pak z eRzet...a článků a fotek je na netu dost. Autíčko vydrželo, i když...při nočním orienťáku mi zůstávaly stále zapnutý přídavný dálkový světla ve 4oku, prostě relátko nějak nevypínalo. Závadu jsem nakonec odstranil v neděli ráno v 7:00, když osazenstvo mojí chatky ještě spalo a já neměl co dělat. Byla to špatná kostra na H4ce ve světle a celá soustava se pak nějak záhadně kostřila přes vlákno druhýho světla.

pozn. Ve fotogalerii jsou i fotečky z lakování loukotí a Běšin. A zapůjčil jsem si ze Škodateamu 2 fotky - děkuji Honzovi5

Aktualizace 7.11.2007

Tak nějaká ta malá aktualizace...na autě nic moc nedělám, protože na řadě je teď dodělání zimního vozu - Trabant 601. ERečko jen užívám k občasným projíždkám a stále se rozhoduju, jestli ho už zazimovat, nebo ne. Nakonec přikládám 2 podzimně laděné fotečky, i když jsou focené v létě, ale nějak se ve foťáku zatoulaly.

Aktualizace 30.11.2007

Předminulý víkend jsem dal značky do depozitu, minulý víkend jsem konečně auto umyl, navoskoval a uložil k zimnímu spánku se 4241km na tachometru (celková bilance 2882km za rok 2007). No a teď se konečně utrhnout od dodělávání Trabanta a začít ladit eRko na příští sezónu...první střípek:

Aktualizace 20.12.2007

15.12.2007 - nové konektory na H4 (z Felicie) a zvednutý světla a vyladěno pár dalších detailů

Všechno nejlepší pŘeji všem eRkaŘům a pacošům

Pozor nejnovější aktualizace vždy na začátku stránky


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 17776×, Komentářů: 39, Líbí se Autor: Jerrom
Ahoj Jerrome,





Mám na tebe jednu velkou prozbu.Rád bych u tebe obědnal komplet sadu na všechny kontrolky v palubovce do svýho Era z nerezu.Až budou hotový tak bych byl rád kdybysmi je zaslal o proti mím dolarům na adresu.





Petr Čapek


Sociální Péče 4


Ústí nad labem


40011


Měj se velký dík a mír v duši přeje ti Čapoun.
Díky pane vrchní LLadiči
Teda, ty Loukoťky ale jsou 😉
NO možná by mohlo, protože cokoliv co jsem s tím umyl do motoru, tak bylo absolutně nemastný. Možná zkus pro jistotu hodin tohle téma do diskuze, ať to nekupuješ zbytečně...no jinak si aspoň tím doma pročistíte odpady.
Opět dotaz na tu Sturu - to je něco co žere olej??? Já mám totiž v kabině na plechu od podlahy rozlitej vyjetej olej od předchozího majitele jako ochranu před korozí a je to i v tunelu a potřebuju se toho zbavit. Už jsem to vytřel nitroředilem, ale jsou tam takový zbytky který nejdou dolů - myslíš že to tim půjde dolů?? Dík.
To jsi zlikvidoval i fixírku? Já jsem doma probral zásobu starejch štětců a to docela úspěšně...dokonce i zatvrdlý s barvou na sobě jsem na to úspěšně použil. Tak hodně úspěchů
Tak je to super,jde to moc krasne,jen musim vymyslet jak to nanaset.Stetec moc dlouho nevydrzel a fixirka taky moc dlouho nestrikala 🙂
Používal jsem to jak to bylo...
Jeste mam dotad.Dnes mi to prislo a je tam nejake redeni.Ty jsi to redil nebo sto pouzival tak jak to je?
Ok,tak mi drzte palce.Diky
Ne nerozežere, prostě to vyzkoušej na něčen méně choulostivém, třeba prsa zevnitř...a poznáš, jak se s tím pracuje.
Tak jo,ja sem si objednal 2litry,tak snad mi to bude stacit.A nerozezere to ten hlinik???
Jo a většinou to stačí nechat působit a pak opláchnout, ale někdy jsem to čistil na víckrát, je taky pravda, že když ta Stura byla nová, tak brala hezky, ale když jsem jí používal už po několikátý, tak to trvalo dýl.
Ahoj, já jsem to natíral štětcem a ono to sice steče, ale pořád jsem to patlal dokola...ale pozor, z toho štětce ti nezbyde časem nic víc, než násada. Nebo do různejch dírek jsem nalejval to čistidlo rovnou. Ideální by bylo to ponořit, ale tolik jsem toho zase neměl...
Zdravim,mel bych dotaz.Jak jde cistit blok motoru tim pripravkem?Musi se to do pripravku ponorit nebo staci jen nastrikat a nechat pusobit a pak jen oplachnout,nebo se to musi jeste nejak drhnout?Diky za blizsi info.
Pěkná práce, si šikovnej kluk
Díky moc a fakt ten motor byl masakrt...hlavně když 5 dní před srazem nebyl v autě... ale vrčí a to je hlavní.
Jsem ti ani ještě nestačil pochválit. Máš to moc pěkně a precizně udělaný, hlavně ten motor, na něm jsi se pěkně vyřádil. Vím o čem mluvím, vyčistit to do takovéhoto stavu je pěkných pár hodin práce. Klobouk dolů.
Díky za pochvalu...to vždy potěší. Jinak do motoru jsem narval asi 12000,-
... Takovou práci nejde nepochválit... klobouk dolů.. velice krásná a precizní práce. Stálo to hodně korunek, ale nic není krásnějšího než bublání po dobře odvedené práci. Musím říct, že i někteří profíci by takhle motor neuměli...... je to nejkrásněji udělanej motor, jaky jsem tu viděl... 5 hvězdiček. Držím palce.... a jak se říká?..." Zlatý Čeký ručičky"
Měl jsi samozřejmě kliku, kluku... píšu jak tatar...
Tak to jsi měl docela kluku, že jsi nás odpoledne našel, byli jsme chvíli v chatce o přestávce mezi I. a II. etapou. Dali jsme kafe a zase pelášili pryč. Od rána jsme byli v pohybu, nejdřív tech. přejímka, rozprava a hurá na náměstí, slalom a start. Dopoledne jsem asi během půl hodiny prošel dole plac a to bylo všechno.
No ráno jsem koukal v kempu kde uvidím RedShadowa a stále nic...pak jsem zahlídnul Petrovu Modrou a pak byl start závodu, spanilá jízda...no prostě zmatek a az odpoledne mě napadlo se jít podívat k chatkám a byl jsem rád že sme se aspoň potkali. Jinak škoda že sme nezůstali na vyhlášení ale ráno u nás lilo jak z konve, tak jsem byl rád že jsem v suchu.
Moc pěkný, škoda, že nebylo víc času v Běšinech to pořádně prozkoumat. Jen tak tak jsme stíhali odjezd do II. etapy závodu, takže se ještě jednou omlouvám za rychlý řešení obchodu.


Tohle auto nějakej čas sleduju a moc se mi to líbí.
Máš to moc pěkný,jak se říká krásná práce!! 😀
Děkuju a na motoru ještě chybá nalakovat víko ventilů...ale to až po srazu a po seštelování ventilů. No a na ty koberce jsem myslel, ale měl jsem origo koberce a stejně jsem si je musel trošinku upravovat...ale nějakej přibližnej nákres by asi šel udělat...uvidím, ale nic neslibuju, nebo to dopadne jako minulej článek z Běšin
Jo jo, motůrek jsi hezky vyšlechtil! 😉
Velká krása🙂
hezký hezký 🙂 když už všichni tak ladíte koberce 🙂 nechce se někomu je oměřit, překreslit třeba v cadu a udělat hezkej poučnej článeček o znovu výrobě 🙂 ono to neni jen tak když někdo nemá původní 🙁





každopádně krásný autí
Vypadá to fajnově. Ta práce na motoru se mi moc líbí. Celkový výsledek je hezky vyvážený a je vidět, že byl kladen důraz na správnou funkčnost před jinými zbytečnostmi ... Těším se na setkání v Běšinech 😉
Ohledně mojí GO motoru eR:


Takže jsem čistou náhodou objevil u nás na půde hlavu 110R... bratránek měl kdysi eRko a pak i nějakou 110LS. Kliku 68 si seženu,ale mám dotaz, když chci použít písty origo eR, tak jaký ojnice mám použít, neboli hledal jsem jestli se liší délka ojnic, nebo výška pístu. Protože předpokládám, že nemůžu dát kliku s menším zdvihem (68 namísto původních 72), ojnice nechat ty který byly na mojí bejvalej klice se zdvihem 72 a kdybych nechal písty ze 120ky tak přece nebudou jezdit až do horní úvratě...sakra to jsem se do toho zase zamotal. Snad to pochopíte?
Jsem v klidu a chtěl bych z toho postavit čistokrevný eRko. A asi se obrátím na RSTho. Akorát teď mám zkouškový, tak musím práci odložit...
Bud v klidu - kdyz sem kupoval erko, tak mi majitel, na otazku jestli ma origo motor misto ty 136tky co tam ma rek toto: "no jasneeeeee, original maaaaam, vsecko je tam erkovy!!" no a kdyz to RST rozebral, tak zjistil, ze tam jsou pisty ze 110tky...a nejen to😉 Takze take it easy a don´t worry🙂))
Nejak se mi ten text slil dohromady. Snad to jeste dava smysl. At se dari. M
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Takze Ti zbyva se rozhodnout co bude generalkovat nebo uz mas zaklad doma? Cena motoru jako zakladu pro GO je nepodstatna proti cene novych dilu a praci pri GO - Tve vlastni nebo nakoupene. Kdych se mel rozhodovat v Tvoji situaci tak bych zvazoval moznosti:1/ GO s prestavbou na plnokrevny S110R - autenticnost a slusny vykon2/ GO s prestavbou na S120LS - vykon navic proti S120, kterou jsi rozebral (nemohu posoudit o kolik, ale oficialni vykony zna kazdy)3/ koupe zakladu S130 (litinova hlava) a GO - podstatny narust vykonu a pruznosti, na STK relativne snadno "zamaskovatelny" (nesmi tam byt), ale pozor na praskajici litinove hlavy pri koupi !!! nebo na zbastlene hlavy z S 105-120 jako nahrada za prasklou!Ja jsem sel u sve "uzovky" sel cestou 3/ C vahadla vacka 248 ETZ. Prusvih byl, ze jsem musel krome uplne GO spodku koupit novou litinovou hlavu (viz varovani) za 3500Kc (2004). Nikdo na STK zatim neprudi a s vykonem jsem spokojen. U 110R bych kvuli potencialni historicke hodnote zvazoval moznost 1/. Ostatni erkari by Ti mohli pomoci v rozhodnuti. ZdarMirek
Takže jsem změřil: vrtání i zdvih je 72,neboli objem 1174. blok eRkovej s obtokovým filtrem, vačka nikdo neví a hlava žlutá slepice.
Obtok- míň účinnej, starší


Plnoprůtok- novější.





Zdvih? já bych si kliku otočil do spodní úvrati, změřil hloubku od hlavy. Pakkliku do HÚ a taky změřit. Tyhle dvě hodnoty od sebe odečíst a máš zdvih🙂


Měl by stačit hloubkoměr na normální šupléře.
Ano, poseldni 2 hodnoty jsem u vačky už nenaměřil, protože jsem byl dost zklamanej...no jo no, a filtr mám ten starší...sakra,vždycky si to pletu...obtok? A ještě blbej dotaz, jak změřím zdvih?
Ahoj,


zmer jeste vrtani a zdvih. Podivej se na olejovy filtr (jestli je plnorutokovy, tak to bude podle vrtani 105 nebo 120L). Jinak to muze byt jakykoliv motor krome 130, 120LS, 110R (LS). Zkusenejsi urcite poradi vice. Meril jsi u vacky otevreni saciho a vyfukoveho ventilu (4 hodnoty) ?. Uvadis jen dve. Mirek