5. leden 2004

Silverblue a jeho Šíp

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 7679×, Komentářů: 21, Líbí se Autor: RST
další přírůstek ze zahraničí

Prečo práve Škoda 110R? Odjakživa sa mi páčili autá so športovým nádychom , i keď erka nebola mojou srdcovou záležitosťou od malička. Až raz jedno pekné novembrové popoludnie prefrčala cez naše mesto jedná nádherná, upravená erka žltej farby. Vtedy sa mi rozbúšilo srdce a povedal som si, že niečo podobné musím vlastniť aj ja. Rozhodnutie bolo jasné, nastal problém kde ju zohnať? A tak som si začal pravidelne kupovať inzertný denník avízo. Na niekoľko inzerátov som zavolal a bol som aj na obhliadke, ale nebolo to ono. Až raz v zime som v neďalekej obci natrafil na kus, ktorý upútal moju pozornosť. Zistil som že je na predaj a chlap súrne potrebuje peniaze. Nebola to nejaká krásavica, ale mala úplne zdravú karosériu s výborným, pôvodným motorom. Keďže chlap chcel predaj urýchliť, dohodnutá cena činila 12000 Sk.

Auto bolo takmer v pôvodnom stave až na pár úprav:plastové nárazníky,zadne svetlá T-613,upravená zadná kapota v štýle RS.Kedže bola pokrivená, vymenil som ju neskôr za originál. Pri skúšobnej jazde som sa oboznámil s niektorými chybami ktoré toto auto obsahovalo: vôľa riadenia, odchádzajúca spojka,karburátor, poruchy v elektrike. Tieto závady sa postupne odstránili: nová skrinka riadenia, nová spojková lamela a ložisko, výmena karburátora. S kamarátom sme kompletne prerobili elektroinštaláciu.

Po týchto opravách som jazdil takmer rok bez akýchkoľvek opráv, úprav a zásahov.(ak nerátam výmenu roztrhnutého plynového lanka). Až prišla jar 2003. Zohnal som elektróny-loukote 5,5Jx13 s obutím 175/70. Prehodil som ich za pôvodné 'klobásy' 155R14. Samozrejme,že bolo treba aj prebíjať šrauby. Rozdiel v jazdných vlastnostiach bol evidentný, hlavne v zákrutách. Potom prišla na rad kompletná výmena brzdového obloženia.

V polovici mája som zaniesol auto známemu-lakýrnikovi.Vybral som si odtieň farby-PPG a zveril som mu do rúk svoju káru. Po 10 dňoch bolo dielo hotové a výsledný efekt stál naozaj zato.

Čo dodať na záver? So svojim autom som veľmi spokojný, je spoľahlivé a vzbudzuje pozornosť okolia. Odkedy ho vlastním, najazdil som na ňom takmer 20 000 km bez vážnejších problémov. Sedel som už za volantom viacerých typov áut, ale jazda v erke je jedinečná a neopísateľná.

Tehnické údaje:

  • Rok výroby: 1973
  • Motor:štvordobý, zážihový, karburačný, vodou chladený s vysutými ventilmi v hlave valcov
  • Zdvihový objem:1107 cm3
  • Karburátor: dvojkomorový EDSR s mechanickým otváraním druhej komory
  • Otvorený vzduchový filter.
  • Max. výkon:45,6 kW pri 5250 ot/min
  • Prevodovka:štvorstupňová, s čelnými ozubenými kolami so šikmým ozubením.
  • Spotreba: 7-7,5 l/100 km Super 95 Uni
  • Maximálna rýchlosť: 145 km/hod
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod: cca 18 sek

Exteriér:

  • Elektrónové disky kolies loukote, obuté pneu 175/70 R13
  • Znížené predné pružiny o 1 závit
  • Plastové nárazníky typu M
  • Zadné krídlo Opel Tigra
  • Zadné svetlá Tatra 613
  • Spätné zrkadlá kvapka chróm
  • Svietiace ostrekovače predného skla-modré
  • Použitý lak PPG, ošetrené dutiny a spodok prípravkom Body

Interiér:

  • Športový volant Momo prototipo fí 32cm
  • Skrátená radiaca páka
  • Autorádio Sencor 4x25W + 4 repro
  • Ekonomer, Voltmeter
  • Modré osvetlenie interiéru

Erkám a Škode zdar! Mike alias Silverblue (silverblue@sexi.sk)


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 7679×, Komentářů: 21, Líbí se Autor: RST
Ahoj, nemáš tu email proto píšu jen komentář.





Popřemýšlej prosím nad účastí v projektu Foto-katalog š110r na webu www.skoda110r.com





Aktuálně je registrováno 157 eRek (včetně různých přestaveb na RS a kříženců 110r/1000MB ) z 10ti zemí světa.


Dalších cca 50 je ve zpracování. Včetně exotických zemí jako Austrálie, Nový Zéland, Malta, Španělsko ....


Dalších 100 mám slíbených od majitelů co to nechávají na poslední chvíli.





Nikdo mimo majitelů jejich miláčky nekomentuje – není cílem katalogu hodnotit a nebo kritizovat,


ale zachytit současný stav populace š110r, bez ohledu na technický stav i stupeň úprav.





Protože se čas krátí - uzávěrka je do konce roku - prosím o využití posledních slunečných dní k fotografování.





Bylo by škoda propásnout tuhle jedinečnou šanci zapsat svoje stroje do historie 🙂





Veškeré podrobnosti jsou na webu, nebo klidně napiš mě na eamail.





Ahoj Martin
rastos> kamos teraz kupoval m-kove napravy na svoju 120 - uplne ako nove, hrebenove riadenie, za 2500 obe. skus sa posnazit, aby si na jar mohol so svojou karou 'vyjet'.Zober si priklad z Radkovej Red Shadow-je to podla mna najkrajsia kara na strankach.


Urcite by som do toho Tyniste siel ale dovtedy je este daleko a neviem co do toho moze prist, este sa dohodneme. Ja som zhanal original kvapky ale nemohol som ich nikde zohnat tak som si kupil tieto.
a este lave dvere by sa zisli. Spetaky-kapky.Len sa bojim ze ked ich kupim nove tak mi ich hned nekdo slohne!🙂REALITA
Casu ani moc nieto...popri skole treba este aj zarabat na afto peniaze aby bolo zaco kupovat sprostosti podla niektorych ludi🙂Teraz zhanam neaku plecharinu-PPblatnik,LZblatnik atd...Predvcerom som doviezol napravy.Nemile zistenie ->Predna siroka s maticovym riadenim, ale prehrdzavena napravnica.Bud to vystuzim alebo pouzijem moju.Len som to tam chcel dat ako celok-nevadi.Dalej 2zadne poloosi lave +jedna prava-ale zlomena hriadel.Takze zase kombinovat;(Farba bude zrejme tmavocervena!!Ak to vyde tak metaliza.Musim makat aby sa to setko stihlo...ale ak sa niekam pojde, tak dajte ucite vediet!!
rastos> dufam ze to stihnes, mas este dost casu. najblizsie to vychadza cez Zilinu tak sa potom dohodneme co ako. ale do jari daleko. a akou farbou budes striekat?
servas hosi.Predpokladam ze sa pojde cez zilinu,tak ak stihnem spravit moje faro-lak,Mkove napravy atd...tak by som isiel.A ak nestihnem tak sa rad zveziem🙂Sa musime dohodnut.A nieje neake blizsi zraz v cechach?ZDAR
Ja som pozeral tak ja to mam presne 400 km. Je to dost ale mozno by som na jar siel. Uvidime a potom sa dohodneme. U nas sa konaju rozne zrazy(napr Zraz starych fiatov, trabant zraz, dokonca aj Lada-Ziguli zraz) ale zeby nejaka Skoda akcia (nemyslim Skoda-VW Flywings zraz v Dunajskej Strede).
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Nazdar. Do Týniští z Košic je asi 530 km. Tá druhá eRka je kamarátova. My sme tam boli spolu. Jediní dvaja slováci. Dobre by bolo aj tu niečo zorganizovať. Je to tu biedne. Zatiaž Čau.
>Martin> Nazdar, momentalne sa smerom na Kosice urcite nechystam ale clovek nikdy nevie, urcite by som sa zastavil. Tu dvojgaraz ti fakt zavidim, ja nemam zatial ziadnu. Pozeral som fotky z Tynyste a okrem tvojej tam bola este jedna, skoro taka ista, z ke znackou. Vyzeralo to na celkom dobru akciu, ale je to dost daleko{kolko km je to z Kosic?} Najviac sa mi na fotkach pacila ta cervena eRka co stala vedla tvojej.Uz mam pripravene chromove narazniky a pridavne okruhle svetla.


Treba zbuchat nejaku skodovkarsku akciu aj u nas,urcite by bolo dost zaujemcov. Maj sa
No konečne niejaký slovenský eRkár. Tá eRka vyzera vežmi pekne. Ja mám na svojej druhej eRke tak isto svetlá z T-613,ako ty. Ale mne tam dali tú štvorcovú značku.


Ked by si náhodou išiel niekedy cez Košice ozvi sa a určite sa zastav v mojom eRkovom krážovstve(dvojgaráž+eRky+nahr.diely+sklad).


S tými srazmi máš pravdu, nič tu nikdo neorganizuje.Ja som išiel až Týnistí nad Orlicí.Na budúci rok by sme mohli ísť spolu. Mimochodom ja mám tak isto zad.čelo zo stovky a akurát som trocha skrátil pružinu na doraze.A sedí super. Pozdravuje eRkár z Košíc.
sick boy> Je to fotene pri Brezne, ak by si si to chcel pozriet na mape je to presne v strede Slovenska a ten najvyssi kopec co tam vidno je Dumbier, najvyssi vrch Nizkych Tatier(2043m)
6.10.2003 (9:10) MARTINA:


-> Silverblue: Bile a kourove blinkry sezenes u Vladi Dubskeho 777/110 432,prace: 284 01 03 14 za velice priznivou cenu! AHOJ
... nedostatek originálního zadního čela jsem vyřešil koupí nového na 100ku a předěláním vrchní příčky z eRkovýho včetně prodloužené výstuhy, jde to snado a hlavně to pasuje
Silverblue> Pozor pri zhanani zadneho cela. Aj ked na S100/S110 a S110R na na prvy pohlad vyzeraju rovnako, eRka ho ma ine v hornej casti - ta plocha, kde je zamok je nizsie a je sikmejsia. Je to dane inou zadnou kapotou (jej sklonom). Ja uz som sa tak nachytal...
To auto je fajn-nemam otazky,ale ta priroda-to okoli-PARAD.Muzu se zeptat,kde to je?
Moc pěkný. Erku prostě nejvíc slušej loukotě. Asi bych vyměnil nárazníky a zadní světýlka za origo, ale mám možná trochu konzervativní vkus.
Tiezadne svetla: ked som auto kupil, tie svetla tam uz boli a rozhodol som sa ich nechat, pretoze by som musel zhanat nielen nove zadne svetla (S100-110R) ale aj zadne celo a to je u nas na Slovensku bohuzial problem zohnat. Mozno je na tom kus pravdy ze Slovaci maju ku svojim kraskam so stitom S-110R trosku blizsi vztah, ale je to urcite tym ze tento voz sa zjavuje na nasich slovenskych cestach skor vynimocne(a obzvlast ked je v dobrom stave) a navyse u nas sa vobec nekonaju nejake erkarske zrazy. Ak by ste niekto(zo slovenska) vedeli o nejakych skodovackych zrazoch, dajte vediet. Inac k tej SPZ: su standardnych rozmerov, ale kvoli tym vacsim svetlam musela byt umiestnena tak ako je. Tie svetla som sa rozhodol ponechat, nakolko su vacsie a svietia lepsie(hlavne do dialky), ako povodne. Nakoniec, nevyzeraju az tak spatne.(Po vstupe do EU budeme potrebovat nove SPZ tak tam dam stvorcovu znacku) Tie fotky su fotene na jednom letisku pod Nizkymi Tatrami. V skutocnosti vyzera kara lepsie ako na obrazkoch. Slubujem ze ked poslem dalsie fotky, budu kvalitnejsie a krajsie.
Na tech SPZkach neni nic divneho, pokud ma nekdo vzadu svetla z tatry 613🙂. SPZ maji normalni standardni velikost... Ale nic ve zlym, pekne erko.
Jo jo a je to taky focené v moc pěkné krajině. Hezká barva, hodí se na eRka. Jediné co mě zničí - jsou ty obrovské slovenské espézetky.
Moc hezký vůz
Moc pěkný. Víš, čeho jsem si všiml? Slovenští kluci mají svoje eRka daleko raději, než Čeští. Mluví o nich s takovou láskou, jako o ženskejch.


PS: Paráda!