16. leden 2007

DRAKOUŠ

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 17688×, Komentářů: 58, Líbí se Autor: volejňus
Renovace eRka

Mé další články zde na webu:

16.1.2007 Úvod

Nazdárek lidi!

Můj příběh začíná v roce 1999 - to jsem si pořídil mé druhé auto.

Bylo to mé vysněné eRko, bylo v dost špatném stavu, ale za 5000,-Kč jsem ho koupil, rok výroby 1974.

V té době jsem neměl možnost sváření a tak jsem shnilá místa přeplátoval a zanýtoval. Pár let to vydrželo než na prach shnily kapsy zadních ramen a tak jsem se rozhodl udělat Drakouše pořádně.

Fotky prvního Drakouše bohužel nemám!

SPZ jsem dal do depozitu a eRko úplně rozebral. Koupil jsem další erko bez papírů s docela dobrým skeletem a pak jsem si našel holku, přestavěl barák a oženil se, no zkrátka neměl čas :-) .

Až od podzimu 06 jsem začal opět se stavbou eRka. Začal jsem s přední emkovou nápravou a 5qvaltovkou s širšími poloosami. Sehnal jsem to přes kámoše asi za 900,- Kč a dal se do práce, rozebrat do šroubku, opískovat a nastříkat. Nakoupit některé díly bylo obtížnější, ale povedlo se.

A teď hurá poskládat :-)

30.1.2007 ÚPRAVA TUNELU A VYVÁŘENÍ PODVOZKU.

Tak jsem se konečně pustil do podvozku, je na tom daleko víc práce než jsem myslel.

Tunel jsem upravil a převodovka sedí. Díky vašim radám a postřehům, co jsem si přečetl na těchto stránkách, to byla hračka.

Zato moc dík.

A teď to nejhorší, obrousit a očistit celý spodek, kus už mám,ale je to fuška. Díky důkladnému očištění se pořád objevují nové a nové dírky, takže je co vyvařovat.

Je to jak ementál :-)

Pár děr už jsem vyspravil.

Leví zadní nosník byl na paštiku tak jsem ho takhle vyřežal a musím ho znovu vyrobit.

Poté, až to dočistím a vyvařím, tak to chci natřít dobrým základem, koupil jsem (EPOXY BRUNOX) a na to stříknu namodro obarvený body.

Podvozek chci mít laděný do modra i s motorem, ale to mám zatím jen v hlavě :-)

Tak teda dílu zdar- vlastně eRku zdar :-)

11.2.2007 Pokračování oprav kastle.

Tak jsem s tím zase trochu hnul, levá část je již očíštěna, vyvařena a nastříkána základem + podlaha pod kufrem a prostor na převodovku.

Teď jsem skelet obrátil na podlahu(na kola) a musím přivařit všechny místa kde se stýkají vyvařené záplaty s vnitřními přepážkami.

Potom mě čeká pravá strana, a ta snad nebude tak strašná.

Body na podlahu už mám, stálo mě 5kg 800Kč+ dvě deci modré báze na obarvení, za 200Kč.

Body bylo šedé a modrou mě do plechovky rovnou zamíchal prodavač, chvíli přemýšlel jestli to vůbec půjde! A nakonec to vyšlo.

Takže dílu zdar :-)

5.3.2007 Dokončení oprav podvozku.

Čau eRkaři!

Tak konečně se mi podařilo dokončit a vyvařit podvozek HURÁ!!! :-)

Dalo to fušku, ale stálo to za to. Mám to z části nastříkané BODY, ale 5ti kilovka mi nestačila, tak jsem musel objednat další, a ta mi přijde až ve středu.

Pár fotek, jak to vypadá.

Také jsem se rozhodl, že dám do eRka vrchní panel s clonami

z favorita. Měl jsem to zamontované v prvním eRku a moc se mi to líbilo. Tenkrát jsem tam měl našroubované plocháče, aby to drželo! Teď jsem na vrchní rám okna nabodoval nosnou příčku vypáranou z fáva.

Navařená nosná příčka na vrchní panel z favorita.

Záslepka tunelu od LL, sedí jako ulitá, Láďo dík.

Tak a příště tam už budou nápravy, konečně něco pozitivního :-).

Takže eRku zdar! :-) :o)

8.3.2007 Montáž převodovky a poloos.

Tak už je tam mám a vypadá to skvěle.

Mam také připravený hl.brzdovej a spojkovej válec + posilovač.

Vypadá to že možná letos budu jezdit :o) ale to se ještě uvidí.

20.4.2007 Montáž volantové tyče

Tak jsem zas trošku postoupil v pracech, namontoval jsem do fára volant ! :-D, je to volant ze suzuki svift a napasovat tam šel bez velkých úprav. Musel jsem akorát vyměnit spodní kloub kvůli malé díře pro hřídel z hřebenu.

Také jsem začal brousit a vyvařovat prostor pro motor, také tam bylo pár dírek. :-(

Tak jsem udělal rovnou přípravu na repro.

Ještě pát fotek mého Drakouše na kolech. :-)

Takže eRku zdar :-D

19.7.2007 Po delší odmlce

Zdar lidi, dlouho jsem neměl čas na psaní. Musel jsem makat v práci a jen po chvilkách jsem sochal eRko a na ostatní nebyl čas, navíc jsem měl před dovčou a tak to byl fofr. Před čtrnácti dny jsem se vrátil z Řecka s vykloubeným kotníkem, a hned jsem musel na operaci. Teď už jsem doma a na nohu nesmím stoupat a tak se kopu nohou do prrr...(tou zdravou):-D Tak alespon napíšu o tom co jsem udelal na Drakoušovi před dovčou.

V první řadě jsem dodělal motorovou část kastle. Úprava přepážek od bočních větráků. Úpevnění olejového chladiče na místo vodního a přivaření výstuhy mezi tlumiče.

Dále jsem začal řešit přední masku.Po dlouhých rozvahách jaký udělat tvar díry na náporák a jakou masku použít, rozhodl jsem se že použíju masku se dvěma světli je vní víc místa a nepřekážejí tam přídavné světla. A díru jsem zhruba okopíroval ze soutěžáků.

Také jsem koupil fungl novej chledič ze Š120 stál mně pouhých 450,- Kč.

Tak a teď musím čekat až mi srostou kosti a pak se do toho zase pustím :-D Zatím dílu zdar.

Nakonec foto perfektních letních gum :-)

12.9.2008 DOKONČENÍ SKELETU A MONTÁŽ POTRUBÍ PRO NÁPORÁK.

Tak jsem konečně dodělal skelet, je nastříkaný body 910 obarvený na žluto.

Docela se to povedlo.

POTRUBÍ PRO NÁPORÁK.

Vyrobil jsem ho z měděné topenářské trubky a komponentů k tomu uřčeným.

  • POUŽITÝ MATERIÁL: Trubka průměru 28 mm síla stěny 2mm 7,5m, koleno 45 stupnů 10 ks, koleno 90 stupnů 7 ks, t-kus 28/18/28, t/kus 28/22/28, t-kus s pulcoulovým závitem 2 ks. záslepky půlcoulové 2 ks, rolička cínu, a letovací pasta. Dohromady to vyšlo asi na 3 000,- Kč.

VERCAJK: Propandutanoví hořáček a něco na řezání.

Systém letování je jednoduchý, očistíme povrch konce letované trubky a kolínko zevnitř (já to čistil houbičkou na nádobý tou brusnou stranou) a pak natřem let.pastou očistěné plochy, a zasuneme trubku do kolínka.

Pak stačí jen ohřát hořákem a přidat cín. Cín díky té pastě snadno zateče do spoje, a je zaletováno :-)

A takle to dopadlo.

Dalším krokem bude pasování blatniků a dveří.

Takže eRku zdar :-)

25.2. 2009. TAK A MÁM SPASOVÁNO

.

Dalo to dost práce, ale je to tam, nejhorší byly přední blatníky, stály mě asi 750,-

Kč jeden, ale horší blatníky jsem ještě nepasoval, musel jsem je hodně upravovat jak u světel, tak u dveří.

U dveří kvůli mezeře jsem musel ve spodní části blatník odříznout a naopak ve vrchní části jsem musel blatník navářet.

Po dlouhém zkoušení a broušení a sváření to nakonec dopadlo dobře :-)

Zadní blatníky jsem vyřešil tak, že jsem prahovou část blatníku vyřízl a nahradil je z nového prahu na stovku. Jeden práh na oba blatníky, dál jsem navařil kulaté lemy.

Po důkladném vycídění a očištění zevnitř i zvenku jsem je nastříkl osvědčenou základovkou BRUNOX.

A pak jsem blatníky pořádně zevnitř nastříkal modrým body 910.

Pasování blatníků na čisto.

V první řadě jsem musel sehnat těsnící gumu na zad. blatníky. Pomohly mi užitečné kontakty od LL a místní diskuze, moc dík :-). Gumu jsem koupil od p.Svobody 4,5m za 500,-Kč.

Gumu jsem pečlivě přilepil na hranu podběhu chemoprenem, aby pod ní nemohla proniknout žádná voda ani svinčík :oD.

Na ploché spoje jsem použil místo ploché gumy kvalitní akrotmel a všechno pořádně utáhl, aby do spojů nemohla zatékat voda.

Vrchní spoje blatníků a kastle jsem vypodložil podložkami tak, že nevyčnívaly ven a mohl jsem dostříkat barvu až za hranu a nezalepila se spára, aby se do ní mohla dát guma ve tvaru hříbku. Po zatvrdnutí barvy podložky opatrně vyjmu a nacpu tam tu gumu a stáhnu šrouby .

Pár fotek jak to vypadá.

Přední spoiler.

Ten jsem dostal od manželky k narozeninám :-D

Tak jsem ho tam hned namontoval, zezadu jsem ho stříkl body a plechy, které překrývá, taky. Pak jsem ho opět podmázl akrotmelem aby tam nešla vlhkost .

A ještě mě čeká úprava přední haupny kvůli výdechu náporáku, ale o tom zase příště.

A potom jen kytovat a brousit do dokonalosti. :oD

Takže eRku zdar :-D

7.3. 09. VÝDECH NÁPORÁKU.

Tak už jsem konečně vymodeloval přední kapotu respekt. výdech náporáku.

Tady jsou fotky.

10.1. 2011 VÍČKO NÁDRŽE A PŘÍPRAVA NA LAK.

Konečně po delší době zase něco hotové.

VÍČKO:

Sehnal jsem letecké víčko nádrže z motorky z HONDY, stálo mě asi 1000,- Kč i s bouranou nádrží a dvěma klíči. Montáž se zdařila na výbornou.

18.2.2011 PŘÍPRAVA NA LAK

Broušení a kytování je téměř u konce, kastli a haupny jsou zdařile pod plničem, uf to byla fuška :-D

Ted zbývá dobrousit dveře (naštěstí jen dvoje :-D )a zadní část, chtěl jsem říct zadní čelo ale zni to divně :-) a bude se lakovat HURÁ!!!

Tak eRku zdar.

9.7. 2011 LAKOVÁNÍ

Před touto akcí mě čekal nelehký úkol, vyklidit a vysmejčít dílnu! Také jsem do dílny namontoval odtah vzduchu a průduchy s filtrační tkaninou na přívod vzduchu z venku.

A pustil jsem se do lakování. Barva žlutá akrylová č.odstínu 731. Lakování mělo dvě fáze, první fáze nástřik barvou. Po zaschnutí lehce zdrsnit šmirglem pod vodou, použil jsem P 1200. Druhá fáze nástřik čirým lakem na čisto.

Rozpočet matroše:

  • Barva odstín 731, 5l, 6 000,- Kč
  • Lak čirý 2l, 1 500,- Kč
  • Ředidlo 750 dcl, 200,- Kč
  • Celkem 7 700,- Kč

A takhle to dopadlo, stále je to doma lak, ale jsem spokojený :-D

Teď přichází další etapa, poskládat a smontovat. Tak eRku zdar!

8.9.2011 MONTÁŽ

Poslední část renovace je takřka za mnou!

Před vlastním skládáním jsem musel vystříkat dutiny, celkem nenáročný a rychlý.

Po návštěvě srazu v Poděbradech mě napadla myšlenka složit a zprovoznit eRko na sraz na Rozkoši, a počal maraton. Díky tomu jsem začal šidit focení, ale pár fotek jsem udělal.

Začal jsem natažením a úpravou elektriky , poté následovalo natažení stropnice a koženek sloupků.

Nejnáročnější ze skládání bylo zasklení oken do nové gumy, gumy jsem koupil už slepené na míru, cena 750,- za jednu. Postupoval jsem dle rad zde na stránkách, a pár oken jsem také nasadil, ale vždy na starou gumu. Nejhorší to bylo v rádiusech skla, nová guma se nechtěla poddat. Ale byl jsem statečný a dostal jsem je tam, a po ohřátí letním sluníčkem si gumy sedly skvěle. Do auta neteče :-D

Po složení a slícování, propojení a odvzdušnění, a pár nočních směnách v garáži mi do srazu zbývaly dva dny! První startování se nezdařilo, při druhém startování motor naskočil, ale začal po chvíli vařit. Nový termostat se neotevřel ani při 100 stupních, a takové závady a chyby se objevovaly stále.

Na sraz jsem to bohužel nestihl :-( Technickou kontrolou jsem prošel v pátek 2.9. a značky jsem vyzdvihl z depozitu 5.9. ERko stále není stoprocentně hotové, stále to má nějaké mouchy, ale už jezdí. Tak snad při nějaké příležitosti auto předvedu. Tu je pár fotek. .

Tak eRku zdar.

19.9.2011 Další políčko na šachovnici zaplněno

V sobotu jsem byl na burze a opět se poštěstilo, sehnal jsem volant za 200,- a celkem dobré nárazníky, celou sadu za 1000,- a spoustu drobností:-D. Hned jak jsem přijel domů, dal jsem se do renovace volantu a rychle namontoval:-)

14.10.2011 JE HOTOVO :-)

ERko je dokončené, renovace je u konce a mně nezbývá než tento článek ukončit. Děkuji Vám všem za postřehy a rady při tomto počinu.

Díky těmto stránkám a Vám nadčencům jsem tuto práci měl jednodušší.

Těším se na setkání s Vámi na silnicích i srazech.

eRku zdar :D

Volejňus


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 17688×, Komentářů: 58, Líbí se Autor: volejňus
Dlouho jsem zde nebyl a takové chvály! děkuji 😀 Michal Bouda mě vytváří koberce, černé s žlutým lemem a to to ještě podtrhne 🙂
Zajímavý detail je to tankování 🙂Já sem zpočátku než jsem si prohlídnul ty fotografie lámal hlavu, jak to máš udělaný s tím otevíráním kufru. Rozdělit kapotu na dvě části je fakt dobrý. A na první kuk to ani není vidět 🙂


A myslím si, že lidi na pumpě aspoň ty starší ročníky musejí docela koukat 🙂
Mě se to Erko taky moc líbí.Je fakt moc pěkně udělaný.Třeba i ten zajímavě pořešenej dvoubarevnej interier.


https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=703&olimage=33269





Nejvíc je to pecka ty dvoubarevný tapeci při otevřených dveřích🙂


https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=703&olimage=33473
Dnes jsem viděl auto naživo a musím říct, že je to další z mála aut, které ve skutečnosti vypadají lépe, než na fotkách. Zejména lak je eňo ňůňo. Nedávno se tu plamenně diskutovalo cosi o vesnickejch domácích garážových polívkách. Tak zrovna tahle polívka předčí leckteré rádoby profi výsledky.
Péťas já je zaplním 😀. Falcon dík z pochvalu.
Já si nechám tleskače až na úplný závěr, neboť stále ještě vidím prázdná políčka na šachovnici, která jistě budou zaplněna ...
Aplaus! Za nápady, originálnost a hlavně odvahu postavit se proti proudu a v dnešní době renovovat eRko do vylepšeného stavu 🙂
Dík za chválu, a už se těšim až eRko vyvětrám na nějakém setkání.
Na první pohled taková vcelku nenápadná celková renovace a úprava eRka a nakonec je z toho parádní zajímavý stroj. Na můj vkus sice dost traktoroidní kola, ale jinak 1A. Už se těším až to potkám někde naživo.
Pěkné, moc pěkné, blahopřeji...
Hmm, úsměv majitele mluví za vše, pěkné!
Jj, už jsem chválil i jinde... ale klidně se zopakuji... super výběr barvy 😉
Super práce. Těším se až to uvidím na živo. Také uvažuju, že si to láknu sám 😀
Hmmm .... mňamka
Petře třeba příště přijedu já k tobě etkem 🙂
Koukám, docela pokrok od tý doby, co jsem byl u Tebe. Tak ať to jde a těším se na výsledek 😉
Jardo já doufám že jo,snad v létě, a se sériovým motorem, ten nadupaný nestihnu. Láďo to nevadí přinejhorším dám zahrádku na střechu😀 .





Lakování bude hotové tak za měsíc teď mám zakázku, a pak zas půjde erko do dílny a budu polejvat.
Petře do tohohle kufru se ale asi fakt nevejdu 😀





Jinak pěkné, že stále postupuješ. Bude to mazec !!!
Myslíš že už konečně letos vyjedeš?🙂
Vojto, ono se to snad ani prohýbat nemuže. Držáky na pístky jsou přivařeny na výstuhách, a to by se musela zdeformovat nejdřív ta výstuha 😀 No a takovou sílu ty pístky nemaj.
Díky za odpovědi, ale divím se že se ta kapota nepromačkává..Každopádně přeju hodně sil na dokončení a ať je to co nejdřív 😉


Čau Vojta
Čau Vojto, omlouvám se za zpožděnou odpověď.


Už dlouho jsem nekoukal na web , nějak to nestíhám přes léto 😀


Moc děkuji za pochvalu, to vždy potěší. A na ty dotazy😋ístky na kapotě jsou z favorita, jsou trochu silnější ale ničemu to nevadí. A ta barva v předu je natonovaný dvousložkový plnič .


Další práce budu dělat zas až na podzim a v zimě. Až se něco pohne dál tak to sem zas dám.


Čau Volejňus.
Ahoj, nádherná práce...Ten nápad s kapotou je moc pěknej a určitě originální🙂 budu sledovat dál. Zajímalo by mě ale, co jsi použil za píst vepředu na otevírání kapoty..To musí být píst, který jde líp stlačit, protože normální píst z nějakýho auta by tuhle lehkou kapotu promáčkl ne? A ještě mě zajímá, čím je nalakován předek..Díky za odpovědi a přeju hodně štěstí. Vojta
JJ, já sice nemám děti ale barák taky předělávám 😀 a nekdy je to boj! .o))
Já to dělal (a dělám) tak, že příjdu domů z práce v půl šesté, s dcerou si hraji tak do osmi hodin večer (včetně uspávání) a pak šup do garáže do deseti...





pak ještě s manželkou probíráme plány na rekonstrukci baráku a tak... takže spát chodím o půlnoci...





a vstávám v 5:45... 😀
TO Petkar😋řesně tak, jsem v dílně skoro každý volnýn čas, aby jsem eRko dodělal, a manželka mi vyčítá že to auto mám radči než jí. 😀


Bohužel myslím že letos ještě eRko nesthnu dodělat. 🙁


Ale teším se na 3. zimní slet !!!
To Vojleňus: Vím přesně co cítíš a jak se těšíš, já si tím procházel celý rok 2007, kdy jsem skládal erko a pak ještě půlku roku 2008 než fakt vyjelo a dodnes se neskutečně těším, až se znova svezu...





Začal jsem dokonce chápat i narkomany🙂 (neschvaluji, pouze píšu, e je chápu...)
Moc dík za komentáře. Už se moc těším až eRko dodělám, a setkám se s váma. 😀
Zajímavej nápad a navíc perfektně provedenej, mooc hezký
Člověče abych z toho neměl horkovzdušnej balón.
Kdosi mi někdy dávno říkal, že měl erko s náporákem bez odfuku🙂 Dle jeho slov se občas nahromaděným vzduchem kapota "nadzvedla" a odfoukla😀
Petkar😀obrej dotaz! Taky jsem otom přemýšlel a myslím že to bude stačit. Takhle z fotek to jenom vypadá že je otvor malí. Ale uvidím až v provozu.
Zajímavá práce s tím odvětráváním, ale nejsem si jist, jestli to bude stačit odvádět všechen vzduch, co se tam bude tlačit...
Danda má pravdu, na topení sice jsou, ale podívej se, ja teplá voda 80 koluje v "chlazeni" a pak se podívej doma, jak teplou vodu máš v topení... Víc jak na nějakých 80 st. (a to je maximum u kotlů na uhlí) je nepřetopíš, prootže pak už to nevydrží kotel... Dakon doporučuje topit kolem 65 st. a maximum má 80.... v chlazen má vody rozhodně víc...
Měl by asi stačit plocháč přes ně aby to nevypadlo, alebyloby asi lepší dát tam kovové objímky.
Danda: Dík za typ, nenapadlo by mě že ty držáky něco udělájí když jsou vyrábjený na topení. Měnit je nebudu, ale zajistím je proti vypadnutí. Asi to jsi měl na mysli?
Hezkej rozvod vody. Mám však jednu malou výhradu. Vyměň ty plastové úchytky za kovové. Až se ti to ohřeje na 90°pochopíš proč...
jestli chceš vidět jak se to má dělat koukni na w.pmautosport.cz, na tomto vebu získáš inspiraci od profíků.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Bohužel jsem konzolu na pedáli dělal před pěti roky na origoš sloutek, a tak jsem teď upravil rači pedál bylo to podle mě jednoduší.


Dnes jsem rád ze jsem ladění eRka odložil o 5let,jinak nevím nevím jak bi to dopadlo.🙂
akosi ti to tusim moc nevislo okolo pedala.ale vidim ze si sa vynasiel.ale preco si nedal konzolu z origo z hrebenoveho riadenia?ja som daval stlpik z feldy a okolo pedala mi to vislo aj ked uplne natesno-musel som z neho aj trochu zbrusit ale iba z casti kde to vobec nevadi.ale to ani nejde tak o to aky je stlpik ale skor ako umiestnis konzolu.
Ten spodek hodit do modra byl dobrej nápad,vypadá to moc hezky.S tou plechařinou sis teda pohrál.Pěkný,at se dílko daří.
Pánové děkuji za pochvalu. 🙂 Teď už mi to de jak po drátku,na nápravy mám už všechno připravené a nalakované. Dnes jsen koupil zinkovaný spojovací materiál, takže co nevidět budou nové fotky.
No pěkně si s tím zahýbal.Máš to moc pěkný.Uplně mi to dodalo chuť jít také makat na svém éru 🙂
Je vidět, že už víš, co auto potřebuje jako první - zdravou a ošetřenou kastli 😉
Hoj Péťo, máš to fakt pěkný!!!!!!!!! Jen tak dál, ty kluku ušatá 🙂 Už se těším, až se svezu 🙂
Přelakovatelný není.Je to na základě asfaltu s voskem a ještě nečím.


Kukni tady http://www.bodycar.cz/index2.php?akce=vyrobky&idv=1
932ka, to je jen černý odstín?? A je přelakovatelný??
No uvidíme jak to komu dopadne 🙂


Jinak 910ku mam na napravy a vnitřek.Na spodek půjde 932ka
Čau ZdenoR, bavil jsem se o tomhle nápadu s lakýrou a on říkal že to ničemu nevadí.O tom že by měla barva zabraňovat tvrdnutí body jsem nic neslišel. Tak uvybíme. 🙂 Já si myslím že když přelakuješ body na spodku auta ňákou barvou(která je tvrdší než body), takže jí to na nejvíce namáhaných místech stejně omlátí a body bude vidět a tvrdnout stejně. 😉





Čau Volejňus.
Ahoj trochu me zarazilo tvoje řešeni modreho BODYčka.Používám ho taky,ale byl jsem upozorněn že je citlive na UV světlo (přestane po čase pružit).910ka je normálně přelakovatelná jakoukoli barvou,která tomu zaroveň zabráni.