5. leden 2004

Simon's S110Rs

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 6062×, Komentářů: 8, Líbí se Autor: Džon
dvě bývalá eRka automobilového nadšence z Velké Británie

20.4.2001 - Simon (english version is located on Simon's "Raving Mad" pages www.rmad.co.uk), překlad Džon

Tak jsem si tak seděl v kanceláři a četl jsem vydání "The Loot", když jsem to uviděl: 1978 Škoda 110 R. Sice už jsem měl 2 auta, ale tohle byl vzácný kousek, ne pardon, nechutně vzácný (jedno ze sedmi, které brázdí Británii - podle klubu majitelů), levný a pouze dvě stanice od kanceláře. Muselo se to stát... majitel bydlel ve Wimbledonu a říkal, že jsem první zájemce, ačkoliv inzerát podal předešlý večer. Auto jsem zkontroloval, bylo v dobrém stavu a kompletní. Majitel mě překvapil i několika náhradními díly. Bez nich byl ochoten snížit cenu na 400 liber. Souhlasil jsem, ale tajně jsem doufal, že mi díly stejně nechá - nenechal! Také mi říkal o jeho snaze sehnat originální poklice na kola až je sehnal až někde ve Skotsku, nebo tak nějak! O čtyři hodiny později skončily v popelnici... tak ošklivé!

"Bessie" (předchozí majitel si takto auto pojmenoval, asi proto, že bylo žluté!?) byla brzy o mnoho blíž k silnici (asi 6 palců = 15 cm) a připravena na dlouhý výlet do Newquay na "Run the Sun". Tam budila po celý víkend mnoho pozornosti a spoustu uznalých slov. Většina lidí nevěřila, že auto pochází z Čech. Nebyli jediní. Moje drahá matka mi dokonce umožnila používat kýžené parkovací stání, ačkoliv kdysi prohlásila, že Škodovka jí nikdy nebude krášlit příjezdovou cestu... ale myslela si že mám Karmann Ghia... jak lichotivé!

Později přišly na řadu kola, opět mě zachránili Big Boys Toys, s jakýmisi hliníkovými koly 5,5x15 s pneu 195/50/15. Vypadalo to bojovně a tato vizáž autu zajistila fotku v článku o "Knebworth National show", tentokrát v časopise "Custom Car"... hurá! Všechno skvělé, akorát se bohužel lámaly poloosy... Musel jsem si přiznat, že auto bylo moc nízko! Nejhorší takováto událost se stala na cestě do Fulhamu, jednou ráno v parku Battersea. Bessie musela být domů odvezena. Naneštěstí Bessie z tahače spadla a skoro mě zabila, a to nemluvím o tom, že tahač byl poškozen a silnice A2 na několik minut zablokována! Nalezl jsem starší Škodu Estelle (105/120) a dopravil vše k nejbližšímu dealerovi Škoda, který udělal všechnu potřebnou práci výměnou za staré Superlite disky z Heralda (mechanik jednoho restauroval) a zbytek jsem doplatil. Auto bylo po několika týdnech opět na silnici (bez jednoho zářivého kola - někdo ho ukradl z místa nehody), ale zanedlouho poté se mi uvařil motor, takže Bessie šla ze silnice. Předtím jsem prodal svého Saaba a A40, takže jsem potřeboval nějakou novou káru, takové citlivé, malé vozítko... nic extrémního!

Bessie byla použita při náhodném obchodu, který zahrnoval ještě jeden Moris Minor, nějaké peníze a chlápka jménem Martin.

A další! Škoda 110 R. Ne, to není ta původní... že by se byl klub mýlil? Asi jo! Příběh začíná opět stejně, Nedlouho po svatbě, jiný výtisk "The Loot", jiný inzerát, jiné auto! Bylo na pobřeží v Essexu, což nebylo tak daleko a Nadine (to je má milující manželka) řekla, že bych se tam mohl podívat. Není nutno dodávat, že o pár hodin později bylo auto se mnou zpátky v Dartfordu.

Auto bylo "restaurováno" jeho předchozím majitelem poté, co ho našel někde u silnice. Ten chlápek byl typický Škodovácký zanícenec (binec v domě, oblečen do montérek, kuchyň plná časopisů, prostě obvyklé věci!) a měl také starší Estelle (105/120) a Š 110 saloon (110 L).

S 110R byla v černé barvě, přes původní žlutou (stejnou jako měla Bessie) a měla Škodovácké osmipaprskové disky (natřené na zeleno!), ty byly vyměněny za disky Centreline a pneu 185/55/15. Auto bylo vepředu sníženo (opět řezané pružiny!) ale vzadu zůstalo (už žádné zlámané poloosy!). Chvilku jsem s ním jezdil a vzal jsem ho na několik srazů, instaloval jsem pěkné rádio, které jsem se snažil chytře schovat, včetně reproduktorů. Také jsem elegantně použil některé originální spínače pro zapnutí zesilovače.

Rozhodl jsem se auto prodat dokud vypadalo dobře, dal jsem si reklamu do "Custom Car". Zavolal mi jeden fanoušek WV z Gravesendu, který si pamatoval moji starou žlutou 110 R ze srazů a od té doby po takové toužil! Bohužel momentálně neměl peníze, takže mi místo toho nechal svoje BMW 318i ! Nebyl můj styl ale vypadalo dobře s 16ti palcovými hliníkovými koly, celé v elektrice, a nějakými vylepšeními, jako byl eMkový volant. Prodal jsem ho rychle dychtivému kupci za 1200 liber... pěkné.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 6062×, Komentářů: 8, Líbí se Autor: Džon
jo jo to je moc pekny ředko
nevedel by niekto poradit kde by sa take kolesa dali zohnat
Ty kola se ti povedly 🙂
ty kola se ti povedli 🙂
hali sajna nem tudok csehul de nekem is 110R-em van és nagyon szeretem.


Első spojlert nem tud nekem valaki?
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Zatím nej "érko" co sem viděl(až na naše)-super kola
EXTRÉM, SQELEJ EXTRÉM, NÁDHERNÝ KOLA. NEDRŽÍM SE PŘEDEPSANEJCH NOREM A KOL 13" NA ŠKODA! SUPER
je to super ty kola se ti povedli