28. únor 2007

Žluťásek

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 19468×, Komentářů: 76, Líbí se Autor: Danda
Moje erko z Tuzexu

Žluťásek byl zakoupen v červnu 1999. Šlo o jistou náhodu, protože bývalý majitel ( za jeho péči o škoduli mu dodatečně moc děkuji ) s ní poprvé po zimním odpočinku vyrazil na výlet a karburátor se mu jako na potvoru ucpal přesně před dílnou mého známého. Ten nelenil a okamžitě telefonoval ať se na tu krásu přijedu podívat. Pak zbývalo pouze týden neustále otravovat majitele a Žluťásek stál v garáži ( v mé ). Auto bylo na svůj věk velmi zachovalé (r.v.1978, koupeno v Tuzexu Košice), po korozi ani památka a navíc původní lak ( až na levý bok který mu někdo naboural ), na tachometru stav nějakých 25000 km ( prvních !!! ).

exteriér & interiér

Takhle se vozíme :)

Kvůli neustálým problémům při volnoběhu s bavlněným filtrem vzduchu došlo v roce 2003 ke kompletnímu oživení a seřízení agregátu. S autem se jezdí dost "ostře" a proto přetěsnění hlavy, kontrola ventilů a repase převodovky přišla vhod. Když jsme tedy jeli odvést Hípovo auto na podválu, využilo se toho, a také Žlutásek cestoval tímto způsobem.

V rehabilitačním centru poblíž Kvasin byl motor důkladně rozložen, a opět složen s mnoha novými díly. Nyní opravdu prokoukl. Vše je opískované, natřené nebo nakomaxitované. Drobné díly, jako všechny šrouby jsou galvanicky pozinkovány, nová těsnění, kabely, svíčky, filtry... Převodovka má nové synchrony a je také jako nová, hlavně už neteče! Agregát byl prý ve velmi dobrém stavu, nebylo třeba příliš dílů měnit. Není také divu, vždyť Erko má najeto něco kolem 40tis. Km. Žádné velké (tuningové) úpravy se nekonaly, vše se dalo jen do původního stavu!

A se spolubydlícími

2.1.2007

Aby nikdo nemohl říct, že nic nedělám, tak erko dostalo trošku zpožděný vánoční dárek:

nová kolečka

16.1.2008

Dohrabal jsem se k soustruhu a připravil jsem pokličky na kola.

Pro jistotu jsem udělal nejenom osazení, ale ještě jsem je srovnal z vnější strany, aby slepice při otáčení nekulhala...

Zítra je ještě odvezu na barvičky.

21.1.2008

Barvičky jsou hotové.

23.1.2008

Dneska jsem vyzvedl matky ze zinkovny. Máme zlatý zinkochromát.

29.2.2008

Dnes dorazil licenční Weber. Po rozebrání jsem zjistil, že difuzory mají průměr 25 mm.

Jestli todle dá někdo dohromady...

11.3.2008

Vyzvedl jsem díly ze zinkovny

14.3.2008

Nechal jsem se inspirovat Luckou a taky bádám. Ne v archívu, ale ve svých fotkách. Když jsem kdysi měnil štítek na kapotě našel jsem pod ním tohle:

Tak a včil mudrujte...

31.3.2008

Pozor zbrojení pokračuje!

Vyčištěno, složeno...

4.4.2008

Když se zbrojí musí se dát pozor i na obranu a protože Dejvid potřeboval uklidit garáž, vzal jsem od něj zánovní kotouče a přední brzdiče.

Napřed jsem vše vyčistil, odrezil, kotouče přetočil...

Tak tohle budou brzdy, ale zinek už maj...

Když brzdové destičky, tak Ferodo...

A je to. Nevíte kde jsem na podzim zaparkoval???

7.4.2008

Jelikož jsem nesehnal závlačky viz. obr, nechal jsem si je vyrobit. Jestliže máte někdo podobný problém rád vám je pošlu. Bude jich dost...

Tohle jsou ještě ty původní, jen nazinkované. Nové budou úplně stejné...

18.9.2008

Aby bylo čím jet do Jetřichovic muselo Erko na technickou.

Vyhnal jsem pavouky, nalil vodu do chladiče, vyměnil baterku a jelo se. Prošli jsme bez ztráty kytičky.

Od roku 2006 najelo erko krásných 350 km.

Teď už jen přezout kola a zítra jedeme.

A jsou tam

Moje další vozy zde na webu:

...a srazy, které jsem se Žluťákem loni navštívil:


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 19468×, Komentářů: 76, Líbí se Autor: Danda
Dane,víš co by za to někteří dali,kdyby jim "nezbylo nic jinýho než jezdit erkem" 🙂?
A je to profláknutý. Mondeo je rozstrelený, Streetku mi nepujcej a nic jinýho mi nezbylo...
Ahoj Láďo





včera Mě Dan málem přejel v Olšinkách.To jsem vyzvedával server a můj kámoš Jakub Starej poznamenal že se u něj před barákem ty žlutý Era nějak moc líhnou.Dan upaloval směrem na Děčín.
Ahoj Dane, no jen se pochlub kamarádum, s jakym autem to teď jezdíš po montážích. Dneska Tě viděli někde u kulturáku moje děti a volaly erkó, erkó! 😀
Dane,


Já bych teda prosil Laté a malou matonku.Víš jak oblíbená diskuzní kávička přijde k chuti.
Jo jo Dane, mohla by nám k tomu Petra udělat kafíčko? Děkujeme! 😀DD
Koukám jak jste si tady založili diskuzní klub
Ahoj Marty,


Tak koukám že tamtamy pracují velmi rychle.Takže ještě jednou dík.Ten nahoře ti to vrátí na voze s okřídleným šípem ve znaku.
A já proč pořád škytám a vy mě tu drbete 🙂





Autíčko jsem podle přání přejmenoval na Superstroj.
Neboj Láďiku ,


já se spojim s martym a opravím to.Bude tam Superstroj neboť tento název plně vyjadřuje duši mého vozu.No stím, Lukášovým vozem to je vopravdu zajímaví.To je zase nějaká škodovina.
Jo jo, právě jsem to tam Martymu projel a už to začíná bejt zajímavé pokoukáníčko!





Petře jaktože u Martyho jsi tam přejmenoval Superstroje na Žluťáska? Nepodlehl jsi nějakému tlaku tamní konkurence? 😀DD Možná že to je přezdívka v tuto chvíli trochu humorně nadsazená, ale mi Ti přecivá věříme, že ji v budoucnu naplníš obsahem po okraj, né-li více 😉





Jinak v Martyho fotokatalogu jsem zjistil, že Lukáš Petira má eRko expedované o jen dva dny později než moje, ale výrobní číslo už o 300 vyšší, přičemž teda rozhodně nevyráběli 150 aut denně, hmmm . . .
Ahoj Dane





Tak jsem koukal že už máš svoje Erko na Škoda110R.com.Slušný fotky.Sem tam jen tak pro inspiračku číhnul na nový přírustky a co to nevidim tvoje ero na tabuli cti a slávy.
Aha...tak ty moje tam nechali asi přes noc 🙂)
Bylo mi vysvětleno, že to jde, jen se na to musí opatrně. Před galvanizací se to koupe v kyselině fosforečné (???) a ta způsobuje to křehnutí. Když to tam nechaj dlouho, tak to opravdu praská. Když to pohlídaj je to gut...
Dando, bacha na to zinkování pružin, aby ted nepraskaly... Nechal jsem takto nazinkovat spony co drží tapece a všechny mě popraskaly...🙁(
Sakra ty brzdy, to je bomba 😉 Furt jsem na vážkách, jestli taky nezvolit takovouhle povrchovou úpravu u vybranejch dílů, je to nádhera...😉
Dando, já ti nic podsouvat nechci, ale přikazuju Ti sundat to, co tam nepatří, protože je to hnus a ty to sám dobře víš, jen seš línej to udělat !!





Ahoj. Michal








🙂))
Dane opět hezká práce. Už to vidim v barvách, kerak Ti mezi paprsky Otvíráků vykukujou zlaté brzdiče, takže si troufnu zavěštit budoucnost, že příští díl v galvanizovně ZPA budou zadní bubny ;oD





Jo a chci Ti říct, že já to s Tebou nevzdávám. Co máš auto tady na stránkách, tak jsi na něm dělal jen samé přínosné změny, takže věřím, že nakonec přijde i ten den "D" a Ty si užiješ nemalé ovace za sundané laminocetky s plnou parádou před nastoupeným webem 😀DD





Kdyby někdo snad nabyl pocit, že Ti podsouvám nějaká rozhodnutí a nebo že se Tě snažím nějak antikameisticky zmanipulovat, tak to samozřejmě vůbec néééééééé 😀 Jen koukám na tu linku Tvého konání a podle jejího směřování zkouším odhadnout děje budoucí ;oD
jeee, Polmo weber, ten mám taky🙂) Nevíš náhodou kde se seřizuje volnoběh?
Noo, je Fiat 125 P.Ale to je v podstate jedno.Za ty penize bude slouzit jako origo 😉 !
Hansi: jestli je z polského fiata nevím, ale je to licence Weber


Daves: Je chemicky vyleštěno viz.odkaz: http://www.chemickelesteni.cz/
Vyčištěno nebo vyleštěno ? 🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Dane to je karbec z polskeho Fiata ? nebo to je licence Weber made in Poland ?
no joo, jen si me dobirejte 😀 samozrejme, ze myslim kouknout se pod puvodni znacek na puvodni kapotu, puvodni barvy 😀 😋
Na mé zelené kapotě taky nic není🙁
tak jsem se byl Luci taky mrknout na svou kapotu pod znáček a nic tam na té modré není 🙂
a ja to vím, ja to vím, ale ja vam to nepovim 🙂 Ale az vam to Danda prozradi, tak kazdy kouknete pod svuj znacek a hezky mi reknete, jestli jste tam tez neco takeho meli, nebo ne 🙂
LLádíku to bylo focený v jednu ráno když jsem to po urputném boji složil. Ruce se mi klepaly a tma byla též již slušná...
že by to byla maximálka dosažená tímto erkem?😀
No Dane tak teda jako myslim, že když se na to koukám kolem a kolem, tak ze všech stran mi to příjde tak jako . . . no vidíte to i Vy ostatní? . . . no já nevim jak Vám se to zobrazuje na monitorech, ale na mém to vypadá tak jako . . . no nevim úplně přesně jak to nazvat, ono to taky neni nic moc vyfocený, jakoby v polosvětle - v polotmě, ale i tak mi to prostě přijde tak jako . . . no prostě dóóóst hustý!!! 😀
No tak tím ještě líp ne🙂)Radši mi ani neříkej kolik přesně, nebo budu blednout závistí:c)
Vojto ne jen tři...
Jo a promiň Dane za ty překlepy😀DD
TAk tady se někdo hodně má...Mít tři takový kousky v garáži, to je krása...Přuji hodně zdaru při práci a taky hodně najetých kilometrů.🙂
Dane, to se svetlama Te jenom slechti 🙂





...a az sundas alespon to kridlo, vykoukne na Tebe krasnej eRkovej zadecek 🙂





...jen doufam, ze az sundas ty prahy, nevykoukne na tebe dira skrz nosniky...





Kola chsem Ti pochvalil po strance zpracovani, ale jak rikam, nejsem vyznavacem "barvickaru", takze po strance dyzajnu to neni muj salek caje 🙂





Satanda
Jo a přední světla už mám připravený jiný!
Tak teď nevím jestli Standa kola pochválil nebo ne?
Dane, ta kola dala urcite hrozne moc a moc prace a jsou bez chyby...





Ta kola budou urcite ladit k celkovemu pojeti Tveho vozu. Ovsem ja nejsem vyznavacem takovychto dyzajn uprav (kridlo a svetla ze startreku), protoze podle meho citeni to s eRkem vubec neladi (vzdyt eRko je veteran!?) a vubec pak nevyniknou ty krivky, ktere jsou na eRku prave hezke (treba zadni kapota a previsy zadnich blatniku). Stejne tak s koly - dle mezi "citu pro vec" je to jako kanarek - vsechno vybarvit nejakou barvickou, aby to "ladilo", ale ve vysledku to uplne ztrati dusi. Jako kdyz pejsek a kocicka delaj dort...





Stanley
Uau Dane, je to jasný, pani V. se do Tebe zabouchla, protože normálně takhle hezky a pečlivě komaxit nedělá 😉
Hansi děkuji za podporu
Noo, moc pekna kolecka a pryze budou jake ? Jinak nenech si kecat do tech laminatu kam si budes priste stavet pivko jestli to sundas !
Jee a ja sem sklouzaval řadek po řádku článkem dolů a hledal aktualizaci ve stylu," jak Danda žluťáska přebytečných laminátů zbavil" a vono zase nic😀
Kopretinky vypadaj moc hezky Dane, vzkutku budou se Žluťákem ladit.





Stále se nevzdávám naděje, že jednou, alespoň na zkoušku, sundáš tu "bižu" ;oD
Tak to klobouk dolů, taková koupě, to se jen tak nepoštěstí, blahopřeju a nezbývá než tiše závidět a přát tvému Erku jen to nejlepší a mnoho a mnoho štastných kilometrů...Zdravím...
Chlapy neblaznete! Mam uz svuj vek... Navic Rapid je Rapid!!!
No jo, jenže on ji nechce!
http://auto.bazos.cz/inzerat/566746/Prodam-S-110-L.php





Hmm, pěknej kousek ze ještě hezčí peníz 😉





Hipo čeká tam na Tebe 😉
Aaaaaaa, zasahl jsi! Primo na moji koncernovou komoru. 🙂





Mrkni radeji sem a hned pro to zajedem!


http://auto.bazos.cz/inzerat/566746/Prodam-S-110-L .php
Ty jsi fakt všude Koncernovej fanatiku. Jo a nezapomeň, že už nejsi VW, ale Škoda. Tak nezlob...
Kod barvy v technicaku neni, je v servisni knizce hned vedle kodu motoru a prevodovky. Pak uz jsou jen kody naprav, pohonu a dlouhych nebo kratkych servisnich prohlidek... jeee, soráč to jsem na jinem webu! 🙂 OMYL!