7. leden 2004

Láďova Škoda 120S

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 18258×, Komentářů: 79, Líbí se Autor: RST

Místo výskytu: Praskolesy u Hořovic, Okr. Beroun

Trochu z historie:

r.v. 1970, auto (nebo spíš jen karoserii) jsem koupil v zimě roku 1999 od kamaráda, ten vlastnil auto necelý rok, zadřela se mu převodovka a tak vyndal celý agregát, ale pak mu nezbýval čas dát to všechno dohromady. Tak jsem si přivezl samotnou karoserii s plány jak se auto od začátku předělá. Jenomže vznikl problém a já potřeboval auto, se kterým bych mohl hned jezdil, tak nezbývalo než nasadit motor a převodovku (doma jsem měl motor ze 110R). S tímhle autem jsem jezdil až do jara, kdy se začaly objevovat různé závady. Tak jsem úplně celý auto rozebral a začali jsme na něm s tátou pracovat. Auto dneska vypadá tak jak vypadá, ale neustále se na něm pracuje a vylepšuje!!! Auto jsme stavěli po vzoru vozu Škoda 120 S, né žádný spoilery, křídla apod.

Trochu z techniky:

Karoserie: Původní Š 100 (karoserie byla měněna v roce 1980 a od té doby zřejmě garážovaná a téměř bez koroze. Přední čelo alá 120S. Mřížka v kapotě ze zadního plata Š100. Vytažené zadní lemy nebo spíš navařené lemy z předních blatníků. Uvnitř karoserie ochranný rám vlastní výroby. Náporové chlazení tažené hadicemi vnitřkem (výborně topí, zvlášť když je venku 30C). Upravený tunel na 5 rychlostní skříň. Vzadu vzpěra mezi tlumiči, atd.

Interiér: Sedáky MTX, 4-bodové pasy, kaplička na přístroje alá 120S, sportovní volant originál Škoda

Podvozek: Nápravy M, vpředu podložky 15 mm, vzadu 20mm, šnekové řízení (má méně otáček na plný rejd) je utažené, takže auto neplave ani při vyšších rychlostech. Pružiny sériové zkrácené vpředu o 2 závity, vzadu 1 závit. Sportovní tlumiče HP Sporting (velice doporučuji už to pak není škodovka)!!!

Převodovka: 5 rychlostí, stálý převod 4,22

Kola: V současné době "Otvíráky" s pneu 165/70 R13, ale jsou připravené "Apolla" s pneu 175/65 R13. Bohužel původní kopretiny nebo dělítka se mi nedaří sehnat.

Motor: V tomto voze je motor s pořadovým číslem 5. Původní motor 100 vyměnil kamarád za 120, který jsi při koupi nechal. Další byl motor 110LS to ještě auto bylo v "originálu". Po započetí úprav se mi tento motor zdál slabý a sehnal jsem v rámci omezených finančních možností motor 130, který jezdil do konce dubna tohoto roku. Tento motor byl víceméně sériový (byl tam i na srazu v Klatovech)! A nebyl to teda žádnej lenoch!!! Auto sním jelo dle tachometru víc jak 160 km/h po dálnici.

V současné době mám v autě motor Felicia 1.3.

Úpravy motoru:

  • odlehčený setrvák, řemenice a přítlačák,
  • Leštěné kanály a spalovací prostory
  • Sportovní výfuk + laděné svody
  • Startér Felicia
  • Elektrické palivové čerpadlo zn. Facet
  • Karburátor originál Favo (prozatím) atd.

Auto s tímhle motorem jezdí úlně úžasně!!! Maximální rychlost nemám změřenou ale na rozjezd i na rychlost s tím udělám snad každou sériovou Felicii. Motor se nechá vytočit v pohodě na 7.500 - 8.000 otáček, ale samozřejmě na úkor životnosti.

Dále bych chtěl poděkovat tátovi za pomoc a hlavně trpělivost.

Škodě zdar!!!

Láďa


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 18258×, Komentářů: 79, Líbí se Autor: RST
Tohle auto je stále "IN" sem tam, když je mi smutno se na něj kouknu a hned mám chuť se do něčeho podobného pustit !!!! Škoda, že tu není více fotek ze stavby atd.
Karbec je skutečně nakřivo..., žádný svár tam není, fungovalo to bez jakýchkoliv problémů, žádné odlévání nic, stačí upravit hladinu benzínu v karburátotu...
Ládisi: Sání je skutečně FAVO, jinak bys tam LEKR karbec asi těžko dal, ale není to originál, muselo být upravené, jinak bys měl karburátor nakřivo a mohlo by docházet by k odlévání benzínu.





Takže je tam podložka pod karbecem? nebo


Je sání převařené? nebo


To někdo upravil tak šikovně, že ubral na obou přírubách, aby srovnal náklon karbecu? V tom případě je totiž docela frajer🙂





Já typuju a převařené sání, je tam vidět svár...
Svody byly na zakázku


Sání je FAVO


Plánky rámu nemám.
To Marek, pokud se nepletu, ty sání je převařené, nebo je podložka pod karbecem...
Prosimte!kde si sehnal prirubu na ten karbec s facka?ATy svody jsou original?Diky za odpoved!
Ahoj


Už tu jednou byl dotaz který bych chtěl zopakovat.


Neměl bys nákres ochraného rámu? Vypadá suprově.


Mohl bys mi ho kdyžtak prosím poslat na e-mail.


Dík Mirek
to jezevec


odstín barvy je 3020 nebo tak nějak, byla zadarmo, tak jsem na odstín moc nekoukal.
Ten tvůj odstín barvy je a nebo není stejný jako měly vozy továrního týmu - jako je v muzeu ? Nevíš její číslo ? Dík J)
Pěkné auto... Ten ochranný rám vypadá demontovatelně..., nějaký plánek nebo malůvku s kótama na něj nemáš ?
ahoj. Mas nejaky nakres tej \"kapsličky\" na budiky ako mala 120S? Diky.
Můj závoďák ze 70 let (Kat. Nostalgie ze 70 let) Točila 7500-8000 tisot./min ale měl jsem tam origoš motor a dva Webery !!! a ne nějakej Favorit
preco by mu ten motor nemohol toci 7500-8000. Mne tocilo favo original 136x na 2 cez 100. Pozri si ake su to otacky.....
Muzes mi prosimte nepsat sem nebo na mejl kde si sehnal ty snizeny pruziny? Chci taky udělat kilo, mužeš přihodit par uzitecnejch rad. Diky Ondra
čau. máš to vychytaný... chtěl jsem se tě zaptat jaké problémy tě potkávali při vestavbě eMkových náprav a 5 kvaltu... prosim, napiš mi na mail... diky
čau. máš to vychytaný... chtěl jsem se tě zaptat jaké problémy tě potkávali při vestavbě eMkových náprav a 5 kvaltu... prosim, napiš mi na mail... diky
Vis kolik je 7500 az 8000 otacek? Kolik by ti pak tocil upravenej motor,treba jen na 80 koni.Ten udaj trosku uprav. Jinak je pekna,taky mame a jezdime zavody.Cau
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
to Dakos: poçli mi Tvoje numero jako SMS a ja Ti zavolam a nŘco vymyslĄme.
Neudělal bys mi cenu? Možná bych měl zájem.
to Dakos: no jo u§ je to tak, prod v m jenom ten nabouraně skelet. Sehnal jsem mnohem lepçĄ. Ale jeliko§ zatĄm nenĄ § dn  odezva tak ho spravĄme a d me do stodoly a nech me na


horçĄ Ÿasy . . .
Copak, copak, tak ty nám prodáváš éro. Doufám, že máš něco mnohem lepšího v pácu?
ahoj kde jsi sehnal ty svody ?
Cus Lado, prosim moch bys mi napsat adresu, kde si koupil to benz. cerpadlo. Vim, zes rikal nekde v Plzni, ale uz nevim presne kde. Dikec pavelH





PS: Nekde sem slysel, ze se Horovice asi nepojedou...
Pepino: ty vahadla s "C" mam doma, jestli je chces tak napis: fantomas.x@post.cz
Schanim "C" vahadla. mas ?
Jo a kde jsi sehnal ty tlumiŸe?


na ten samej E mail plasilovi.kam@tiscali.cz
M m nŘco podobněho ale jak ýeçĄç probl‚m


STK? co na to police kv…li n raznĄk…m a r mu


a atd? napiç mi na E mail plasilovi.kam@tiscali.cz


svoje zkuçenosti z tĄmto probl‚mem.zatĄm jsem se vçem nŘjak


vyhnul.DĄKY VladimĄr
2 pepino: motor je ve çrotu, ale nŘjakě zbytky jeçtŘ doma m m, co potýebujeç?
mas jeste ten motor 110 ls ?
No musĄç upilovat pýĄrubu a dĄry pro çtefty na start‚ru a fr‚mu v pýevodovce, asi tak 2 - 3 mm, aby se strat‚r dostal blĄ§ k setrv ku.
no a jak se musi upravit ?
- starter je z felicie 1.3, ty maji vçechny starter stejně, ale musĄ se trochu upravit.


- věfuk a svody jsem si nechal dŘlat a pl nky jsou umĄstŘně tady na str nk ch
Ahoj z jake felicie tam mas ten starter Chtel bych ho dat take do svyho erka ale vym ze ne vsechny tam jdou.
Nazdar Lado ta tvoje skodarna je dobra.Ja se taky snazim dat skodarnu do tuningu.Nemohl by jsi uveřejnit nějaký ladený výfuk+svody?
Źus. Do ChýĄŸe asi nepojedu, jestli jo tak jako div k, proto§e auto je v souŸasně dobŘ tak uklizeně, §e by těden trvalo ne§ bych ho zprovoznil. Ale ŸlovŘk nikdy nevĄ! Na jaýe se pojedou zase Hoýovice. Tam budu na 100%.
Čus, hmmm koukam dost dobra kara...🙂 Ja se te chtel zeptat esli jedes do Chrice?? Ja to mam v planu,idyz zatim mam rozhozenej motor...a hafo nedodelanejch veci-qvuli skole neni cas a prachy taky moc nejsou..🙁.Ale esli to vyjde tak doufam, ze si to konecne rozdame....tak zatim zdary
--Tom ç-- Tom çi jestli chceç, tak se mi ozvi a domluvĄme se na tŘch kolech, m m dvoje, jedny v komaxitu to jsou ty na fotk ch, nebo m m jeçtŘ jedny v z kladu, d m Ti k tomu i çrouby. M…j tel. 724 148 336.
Zdavim Lado.Nahodou nevalej se Ti doma jeste ty otviraky? Koupil bych je.
Cau Lado, tak ja uz mam vymalovano. V sobotu, celni naraz do baraku. Auto uplne na maderu. 1,7 promile v krvi...vubec nevim, co me to napadlo. Takze, abych se ze vseho vyhrabal, prodavam uplne vsechno. Apolla (prezily v pohode), Helly (nebyly jeste na aute), novou plecharinu (veskerou), spoustu novych ND atd. Seznam uverejnim na svych strankach. (www.sweb.cz/malan) Tata si preje, abych si uz nekupoval dalsi Skodovku. Takze asi koncim. Mel jsem obrovsky stesti, ze jsem to prezil. Jinak na ty kryty se muzem domluvit mailem. (Milan_Tichy@seznam.cz)
O.K. ty kryty sháním už celkem dlouho. Nový se mi nechtělo kupovat. Ptal jsem se v autoshopu a tam mi řekli, že ten kryt stojí asi 700,- tak jsem se na ně vykašlal, protože jsou dražší než celý světla. Když tak mi tady nech kontakt a já se ti ozvu. Moje číslo je 724 148 336. Zatim čau.
Takova poznamka. Jestli shanis ty plastovy kryty svetel (Hella, Rallye 1000). Tak Ti je muzu objednat a popripade dovezt, pac bydlime kousek vod sebe. Jeden ten kryt stoji asi 170,- Kc. A je to opravdu vod Helly. NA tej rampe by to vypadalo dobre... Ja mel to stesti, ze jsem Helly sehnal, jenze maj prumer vetsi nez Rallye 1000, a tak shanim dal. Ale Tobe by urcite sedly. Vnitrni prumer toho krytu je 190 mm...
Takova poznamka. Jestli shanis ty plastovy kryty svetel (Hella, Rallye 1000). Tak Ti je muzu objednat a popripade dovezt, pac bydlime kousek vod sebe. Jeden ten kryt stoji asi 170,- Kc. A je to opravdu vod Helly. NA tej rampe by to vypadalo dobre... Ja mel to stesti, ze jsem Helly sehnal, jenze maj prumer vetsi nez Rallye 1000, a tak shanim dal. Ale Tobe by urcite sedly. Vnitrni prumer toho krytu je 190 mm...
--Marvin-- je to úplně jednoduchý, vstup máš pod zátkou, která je na víku rozvodů, je vpravo dole pod držákem motoru a výstup je pod baroskopem, musíš mít ale průtokový šrouby.
Jo Lado, jeste by me zajimalo, kde vemes vstup a vystup pro ten olejovej chladic? Sehnal jsem ho taky, ale ted kam s nim 🙂
--Marvin-- nějakej fígl na ten plnoprůtok je, ale nevim jak je to zapojený, možná ho mám doma i redukci, musel bych se podívat. Chladič oleje ještě nemám nainstalovanej! Jinak ho dám na příčku co drží motor, nebo do blatníku, ještě uvidim.
Jo Lado, jeste jsem se chtel zeptat. Nevis, potreboval bych prejit na plnuprutokovej cistic oleje. Mam v tom klasickej stovkovej blok. Jaky to obnasi upravy? Menit olej kazdejch 5 000 kilaku je sileny... A jeste mi rekni, kam si zastavel olejovej chladic.
--Marvin-- Čau Marvine, na trati bych se rád ukázal, ale tenhle víkend jsem měl mitfáru někde v Řecku na pláži, připravoval jsem se spíš na rallye Hořovice, která se měla jet 27.10. ale pro nedostek posádek jí zrušily, ono by se přihlásilo víc lidí, kdyby to včas prezentovali, ale 14 dní na nějakou reklamu je podle mě málo. Na jaře jí taky pořádali a bylo to super, jak tratě tak pořadatelsky zmáknutý. Tahle Probe rally se drží jenom tím, že se jede v poháru.
Jo a co se týče organizace ProBe rallye. Hrůůůza!!! Příště už možná nikdo nepojede 🙁
Zdary Láďo, tak jsem konečně viděl tvoje auto na Brdskej rallye (na Motelu). Je to fakt paráda. Tak jsem to vokukoval, čekal, že se ukážeš a že dáme řeč. Myslel jsem, že se ukážeš na trati? Jinak letos se sjelo celkem dost stovek, takže se bylo na co koukat. Měj se, čus...
Láďa: Nevím jestli ti dorazil můj mail o kastli, tak ještě info tady: mám pořád ještě ten skelet stovky doma a je k mání, nemám to kde skladovat. Je natolik v pořádku, že se mi pořád ještě nechce ho rozřezat a vyhodit. Ozvi se kdyžtak na radek@synventive.cz