19. červenec 2007

Moje éRo

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9292×, Komentářů: 14, Líbí se Autor: Pusťa
aneb kterak jsem se stal pacošem

Na začátku bych chtěl hned poděkovat Alešovi "Bokymu" Bočkovýmu z Chrudimi, protože nebejt jeho tak teď možná jezdím v nějakým japonským žihadle :D.

Ale protože nejezdím, tak sem můžu napsat pár řádků o svým éRu.

Je to r.v. 1977, já jsem napsanej jako 3. majitel a přivez jsem si ho v podstatě k narozeninám, bylo to 30. srpna 2004 z jedný vesničky kousek od znojma až k sobě do Čáslavi. Moc původních fotek nemám, ale vypadalo tenkrát asi nějak takhle.

Nikdy nezapomenu na svou první jízdu s tímhle autem, byl nádhernej podvečer, léto a já si to hnal poklidnou jízdou domů, Skoro jsem se modlil aby mi to někde nekleklo. Jel jsem domů asi 4hodiny, fakt jsem si to užíval. No asi za dva dny jsme měli s Bokym sraz, měli jsme po škole a já jsem byl hodně zvědavej jak se bude tvářit až zjistí čím jsem přijel. A stálo to za to, pohled k nezaplacení, přál bych to všem vidět. Nemoh skoro ani mluvit. Tak se stalo že jsme vlastně přes tohle auto pořád v úzkým kontaktu.

Chvíli jsem s éRem jezdil a sháněl garáž, protože v paneláku moc možností nemám bral jsem všechno, podařilo se mi jí sehnat až na druhou zimu. První přečkávalo ve stodole u Bokyho. Garáž to byla ale stejně bez elektriky a malá, takže opravdu jen na stání. Mě to ale nedalo a pár drobností jsem tam stejně udělal. Namontoval lízátko pod nárazník, vyměnil výfukový svody, vyhodil topení - nejdřív jen ten větrák z motoru a pak ten zbytek. Stejně jezdím jen přes léto, tak ho nepotřebuju. Přemýšlím ale že bych ho tam zas vrátil, musím sehnat nějaký pěkný, to co tam bylo stálo za prd.

Měl jsem velký tuningový plány který za ty tři roky vykristalizovali do podoby jakou jsem ochotnej pomalu ztvárnit. Takže to muselo přijít, Nová garáž s elektrikou a o něco větší. Momentálně mám éRo odstrojený a cěká mě mrtě moc broušení a pak nějaký to vaření, zatím budu ale dělat jen takový opravy, který jsou momentálně nezbytný. Nemám totiž moc prostoru, prostředků a možnosti na rozebrání do šroubku a komplet GO, což mě trochu mrzí. No ale až tohle bude tak přijde na řadu podvozek a brzdy, ty zanedbávat nebudu - nemuselo by se to vyplatit. Ještě se uvidí co bude s motorem, po 300 tisících km je zralej na maximální GO, nebo výměnu - prozatimní. Mám doma jednu 130ku motor tak uvidíme.

Jo a ještě chci říct že i když teď budu tunit, nezapomínám ani na budoucnost kdy mi rupne v kouli a budu chtít mít originál, proto budu všechno dělat tak aby bylo možný auto uvíst do původního stavu, až na čalounění, to je v háji, škoda.

Výčet plánovaných úprav sem dávat nebudu, protože nechci na nic zapomenout, tak jak to půjde budu je sem dopisovat. Snad.

Jo a na závěr bych chtěl dát svou oblíbenou fotku, je to focený ode mě z balkonu před odjezdem na náš první sraz - mácháč, podzim 2004

a taky na Rakovo přání nový prahy co je na jejich výrobce kontakt na stránkách Greendreamu, myslím že se celkem povedly.

A komu se to nelíbí, ať mi vejfuk políbí :D!

P.S. Nad článkem jsem dlouho přemýšlel, ale pořád jsem si říkal že na to není ta správná chvíle, ale po promluvě s Radkem Svěceným jsem si řekl že vlastně proč ne. Tak mu nezapomeňte poděkovat za to že máte na 15 minut co číst :).

Aktuálně 25.8.2007:

vyřezal jsem prahy, není to tak jednoduchý jak jsem si myslel, tak mi to trvalo trochu dýl. Stihnul jsem to ale před odjezdem na Slovensko, takže dobrý.

S tátou jsem si udělal takový menší kozy na podepření auta, žádnej zázrak ale budou stačit.

Vyndal jsem nádrž a začal brousit zadní podběhy.

Už nikdy to nebudu dělat v pantoflých, to černý asfaltový svinstvo budu mít na nohách snad ještě tejden :D. A takhle to vypadá po týdenní otročině, budu asi ještě 200 let vydejchávat ten prach z kitu a barvy :D.

Taky jsem hledal v podlaze za spolujezdcem zdravej plech, no už jsem začínal mít hrášek z toho že ho nenajdu.

Takhle, i když je to těžko uvěřitelný, si hraju když se v garáži nudím.

Až budu mít něco dalšího přidám to sem, ale asi to bude chvíli trvat.

Aktuálně 27.7.2008:

Tak jo, trvalo to trochu dýl než jsem myslel, ale začal jsem éRo vyvařovat, taky to nejde tak rychle jak bych chtěl, jednou není čas, pak není plyn, pak svářečka a pak pro změnu znova čas. Teď o prázdninách jsem se k autu moc nedostal. Alespoň to něco málo co jsem stihnul tak sem přihodím, ať to nevypadá že nedělám nic.

Takhle vypadal práh předtím

a takhle potom.

Takhle jsem si hrál s částí na uchycení ramene, celá kapsa byla pryč, je to vidět na některých předchozích fotkách.

Mám připravený nějaký další plechy, včetně výztuh prahů, budou sice na víc kusů, ale myslím že splní svůj účel - jsou udělaný ze 120tkových.

Hrál jsem si i trochu s převodovkou, výsledek je docela uspokojivej.

Přes prázdniny toho moc asi neudělám, budu furt pryč, ale od září to zas bude lepší. Pak zas něco přihodím.

Aktuálně 9.3.2009:

Proč mi tak dlouho trvá, než se odhodlám s něčím začít, nebo něco udělat? Na druhou stranu se zlepšuju, je to "jenom" 3/4 roku od poslední aktualizace článku :D.

No takže - přes prázdniny(myslím letní 2008) jsem nic neudělal, přesně jak jsem očekával. Na podzim jsem koupil svářečku, což byl dobrej tah, protože jsem se díky tomu hodně pohnul. Dodělal jsem jednu stranu auta a začal jsem dělat na druhý, začal jsem tentokrát odzadu, takže mám hotovej vršek zadního podběhu a teď dělám práh, zbývá uchycení ramene a domek plus výztuha ve spodku podběhu. Pak natahám nový brzdový rozvody a asi i spojku, abych měl chvíli klid. Nastrojím motor a postavim to na kola. Plán je to hezkej, ale čeká mě ještě fůra práce. V květnu musí bejt auto hotový a po technický, chtěl bych s ním jet na mácháč, tak si musím máknout aby bylo provozu schopný. Věřím že to stihnu tak mi držte palce. Přiložil jsem vám nějaký nový fotky. Moc mě nekritizujte prosím vás, pořád se tu plechařinu učím :D.

Tady jsou nějaký fotky z pravý strany.

A tady něco z levý strany(na tom konci podběhu mi to trochu ujelo, ale na svou funkci to snad vliv mít nebude, nerad bych to musel předělávat).

Taky jsem ještě před koncem roku pořídil papíry na svou první octavii, tak jsem k tomu vzal i auto na ND, aspoň se mi docela dobře dělala evidenčka. Na STK jsme byli středem pozornosti, všichni si z toho krásnýho auta dělali srandu, fakt nevím co se jim nelíbilo :D. Jo a podařilo se mi jí přihlásit až 31.12.2008, protože na úřadech to byl fakt mazec.

Aktuálně 18.4.2009:

Tak se mi to podařilo postavit na kola, dík patří typům ze třídy, který mi to pomohli nastrojit - Disko, Wowkař a Syrda. Motoru se tam zezačátku moc nechtělo, jak jsem opravoval jeho uchycení do podběhu, tak je usazenej trochu jinak než byl předtím, ale aspoň se už nemusím bát že bych ho někde ztratil. Zkoušel jsem řadit a jde to dobře, tak s tím snad problém nebude. Kvůli schnilý podlaze a prahům jsem musel dělat i uchycení zadních ramen. Jsem zvědavej jak dopadne geometrie. přijde mi že je to trochu sbíhavý, ale zadek je v podstatě hotovej a zbejvá mi přivařit venkovní prahy a něco málo ve předku. Dotahat ve předu brzdy, vzádu se podívat pod bubny a pak hurá na technickou. Mám na to měsíc abych to stihnul, protože chci jet v květnu na mácháč. A protože to je na kolech a bylo pěkně, tak jsem to vytlačil po asi 2 letech na čerstvej vzduch. Taky jsem mohl trochu poklidit garáž při tý příležitosti. Dvouletej prach už nikdy nezametám :D.

Přes víkend jsem chtěl dodělat ty prahy, ale došlo mi COčko, takže asi stáhnu ty bubny a dodělám co je potřeba na motoru.

Přikládám zase nějaký ty fotky.

Aktuálně 1.6.2009:

Tak jo, auto už je v kupě a momentálně stojí u nás v dílnách dopravního učiliště, kde se dolaďujou poslední detaily, sice mě bolí srdíčko, z toho že tam musí éRo tvrdnout, ale bohužel je to v podstatě nutnost. Snad mi tenhle týden už dopadne technická a já budu moct vytáhnout značky a taky to trochu víc projet. Tak držte palce. Jo a ještě upozorňuju na to, že jsem to poskládal docela rychle, takže se na tom bude ještě postupně dolaďovat pár detailů, jako lak a trochu možná ještě ladit blatníky s dveřma(tohle vidim asi až po sezóně, nevim jak na to bude čas), a interiér. Prostě už jsem to nestíhal, tak je to teď ještě pořád ve fázi rozpracování.

Ani jsem nějak nestihl udělat aktuálnější foto, tak ho sem pak ještě přihodim. A jak procházím starší fotky, tak mi to přijde neuvěřitelný, že jsem to dal znova dohromady, ale jsem rád že jsem se do toho pustil, protože jsem se naučil spoustu věcí, který rád zužitkuju na dalších autech, nejdřív asi na oktávce a pak nejspíš znova na erku.

Aktuálně 4.7.2009:

Tak jsem týden po opakovaný technický a musím poděkovat hodnýmu panu technikovi, kterej, kdyby chtěl, tak by si určitě něco našel, protože auto nebylo úplně ve 100%ním stavu. Při první jízdě ještě ten den(pondělí), jsem zjistil že mi přibržďuje levý přední kolo, tak jsem to rozhodil a trochu pročistil, vyměnil gumičky a vypadá to už docela dobře. Ještě přitom se hlavní brzdovej válec rozhod, že bude stávkovat, takže když jsem ho po chvilce vztekání vyndal, tak jsem dospěl k závěru, že mu vlastně dohromady nic není, dal jsem ho zpátky, auto jsme s Mirkem odvzdušnili, za což mu ještě jednou děkuju a už zase brzdím jako drak.

Jenom pomalu není co brzdit. Na motoru je namontovanej SEDR karburátor a nějak se mi ho nedaří pořádně seřídit, nechce to prostě jet. Rozhod jsem se proto pro koupi original DDSR karbce, kterej už je na cestě a příští týden až dojde, tak se po vyčištění a seřízení hladiny namontuje na auto, doufám že to bude změna k lepšímu a auto půjde ochotnějc za plynem.

Dneska(v sobotu) jsme jeli na sraz škoda-virtu u Hrochova Týnce(kde mimochodem bylo pár docela dobrých aut a rozhodně bylo na co se koukat a až na to vedro a spálenou hlavu od slunka není na co si stěžovat), tak mě k tý příležitosti kluci přemluvili abych si dal na auto příčňák, kterej jsem koupil od Mirka. No byl dělanej na 120kový parohy, tak jsem ho musel ještě říznout a převařit. Prdí docela dobře, ale na delší jízdy to asi nebude. Až pojedu do Francie, tak ho shodím, jinak se v tom autě zblázníme.

Na éRo teď v nejbližší době moc času nebude, protože mě čeká rozebírání oktávky od pondělí následujících 14 dní a pak dovolená zhruba tak tří týdenní. Takže v nejbližší době, kromě výše zmíněný výměny karburátoru veškerá žádná. Až zas bude co, tak napíšu a přihodím fotky. Teď přihazuju aktuální foto z jízdy do Hrochárny a ještě poladěnou lištu na okno pro mechanismus stahování ze stovky.

P.S. kdyby měl někdo navíc F U N K Č N Í stahování okna z erka, z levejch dveří, nebo nějakou vyzkoušenou fintu čím ho nahradit a jak, tak jsem otevřenej všem informacím.

Aktuálně 22.7.2009:

Tak, v posledních 14 dnech jsem rozebral bílou(octávii) na díly, a měl jsem jet na zaslouženou dovolenou, leč člověk míní, život mění. Proto jsem jel do pr...., no prostě nikam. Selhal jako vždycky člověk, Takže jsem měl čas se trochu povrtat v autě ještě. Dostal jsem se na ten karburátor, jenže co jsem nezjistil, DDSRo přišlo ve stylu dodělej doma, chybělo ovládání a i šroub bohatosti, nebo čeho to je. Takže po pár neúspěšných pokusech ho na rychlo zprovoznit jsem to vzdal a founul tam karbec ze 130ky, jede jak z praku a spotřeba bych řekl ještě klesla. Takže zatím spokojenost a příležitostně se budu zabejvat tím DDSRem.

Jsem trochu rozčarovanej z podvozku, ale protože ho chci přes zimu postavit novej, tak to zatím nebudu hrotit. Těch pár tisíc do podzimu to, pevně doufám, přežije.

Udělal jsem taky dneska při projížďce pár "uměleckých" fotek, tak se s váma podělim, není to žádnej zázrak, protože jsou dělaný telefonem, ale při tom rozlišení fotek, to stejně moc nepoznáte.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9292×, Komentářů: 14, Líbí se Autor: Pusťa
Je super, že ho dal Wlado do kupy. Já jsem nebyl schopen.
ten podval patří wladovi, byl tak hodnej, že mi ho dočasně zapůjčil
Není ten podvál pod octavií LádíkaRS?
Stejně to eRko bez blatníků vypadá jak velorex.


Jinak pěkná práce.
TO Pušťa: Pěkná práce ! Prostě modelařina v měřítku 1:1 😀


Jen tak dál 🙂
Pěkná práce, jsem právě ve stejné fázi - tedy tvorba zadních podběhů 🙂
s oknama se me nechce delat, chci udelat to nejnutnejsi, a pak az budu mit vic financi tak to udelat z gruntu.
Vyndej okna!!!
Noo,je to docela slusnej kousek 😉. Verim, ze ale udelas ze slusneho zakladu jeste vetsi podivanou. Tak drzim palce a informuj o novinkach ! 🙂
Pěkný erko,dle mého názoru skoro škoda na tuning.Při shlédnutí fotek jsem si myslel,že si to fotil u mě v garáži.Jsem na tom podobně,akorát ta koroze byla menší a hlavně už je vyvařeno.Jo a ty kola jsou fakt moc pěkně udělaný.
no tak s tema kopretinamam jsem si hrál asi 4 víkendy, nějak jsem se už ale nedostal na rezervu, takže tu mám furt v tý původní barvě.





držák zadního nárazníku budu řešít až budu vařit, asi to nějak odměřim z druhý strany a navaří se zevnitř matky aby to šlo prisroubovat. To je ještě trochu od věci.
ahoj, máš to hezké, ale zajímalo by mě jak jsi vyřešil vyhnilý držák zadnáho nárazníku v podběhu? mám podobný problém
Jo jo.Moc pěkné 🙂 zajímavě řešené kopretiny,také jsem o něčem podobném přemýšlel,ale nakonec zvítězila stříbrná metla.Tak ať se ti dílo daří.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Hezký eRko jsi si nadělil 😉





Našel jsem nějaký jeho fotky na jarních Doksech 2005:





https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=383&olimage=9663


https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=383&olimage=9664