7. leden 2004

Fidova Škoda 110L

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 28811×, Komentářů: 101, Líbí se Autor: fido
Mého žluťáska (r.v. 1975) mám po svém děděčkovi

Škoda 110L

Mého žluťáska (r.v. 1975) jsem zdědil po dědovi. To byl rok 2002 přesněji únor. V té době jsem ještě nebyl plnoletý a řidičák měl být udělán do června. Musím popravdě, říci, že jsem z tohohle auta na začátku moc radost neměl, párkrát sem se svezl u táty ve 120, a když sem pak vlez do hundrtky, přišlo mi to všechno takový divný, řízení šlo ztuha, motor chodil na tři válce, nicméně stále sem velmi oceňoval ten originální zakulacený tvar a zvuk toho vysavače (větráku chladiče) a hlavně vzpomínky z cest s dědou tímto autem. Další fáze vývoje proč si auto nechat bylo nalezením erkařských stránek. Když sem viděl na fotkách široký rozchod kol, moje srdíčko zaplesalo po této úpravě. Od té doby jsem začal auto rozebírat a upravovat.

Březen 2002- Prosinec 2003

Začalo s autem hýbat, sháněl sem různé díly hlavně blatníky a dveře, také třídílné plastové nárazníky.

Nejdřív přišli na výměnu troje dveře a všechny blatníky, na skeletu nebyla žádná velká známka koroze. Všechny blatníky sem zevnitř řevybrousil na plech, natřel základovkou pak vrchní barvou a nakonec mnoha vrstvami tlumexu takhle byly udělány i podběhy a podlaha. Významný krok přišel, když sem sehnal 13plechové disky, hned to bylo jiné svezení, dříve na autu byly originál R14 155 což plavalo

už při 80km/h a nebylo to moc bezpečné vzhledem k tomu, jak to plavalo. Dále na autíčku přibyli plastové nárazníky ze Š120. Chtěl sem z mezitypu r.82, ale ty sem nesehnal. Od souseda jsem koupil sedačky z mazdy s pěkným bočním tvarováním, autu moc sluší. V červenci 2002 nastala práce plná broušení a kitování a broušení a kitování, bylo to nekonečné, ale jak to dopadlo vidíte sami, ta práce za výsledný lak stála za to. Mezitím sem obdržel řidičský průkaz a pyšnil se jaké to mám hezké auto. Po laku sem s autem jezdil, přemýšlel co by se dalo vylepšit a doufal, že tam někdy budou i široké nápravy a silnější motor. Do konce roku 2002 nebyli na žluťásku udělané žádné úpravy. V lednu 2003 tátovi ve stodváce zamrzla voda v potrubí a následně je roztrhala. Táta trubky měnit nechtěl, takže auto odhlásil. A já si z toho vzal motor s převodovkou (čtyřkvalt, převod 4,22) a obě nápravy, které jsme pak následně přendali na žluťase.Vzadu do blatníků se to vleze jen tak tak.(S plecháčema je to tak 0,5cm). Pružiny a tlumiče jsme dali také ze 120. Hned to jezdilo úplně jinak, ale hlavně to sedělo jako přibité. Od začátku roku 2002 jsem scháněl beskydky a poštěstilo se mi až v lednu 2003 nechal jsem si je poslat až ze Svitav. Sice to nejsou originální beskydky, ale polské kapky, ale i tak sem za ně moc rád.

V červenci 2003 jsem sehnal přední spoiler lízátko, vyměnil silentbloky na motoru, byla přivařena laděná koncovka na sériový výfuk, namontoval jsem samonavíjecí pásy. Před zimou mi prasklo topení, sem na tom tak, že mi praská každou zimu, takže teď nemám žádné. Dále sem alchyminoval s chlazením konkrétně s devítilistou vrtulí, uřezal jsem jí 6 listu, takže byla jen 3listá, výsledek stál za to, chladilo to 120 motor dobře nad 90stupnů to nikdy nešlo a také to tolik nehvízdalo.

Do konce roku 2003 nebyli na žluťásku udělané žádné úpravy.

Březen 2004- Říjen 2004

Vyměnil jsem stávající H4 za modré a svítí to úžasně. Za jednoho jarního večera, mě napadlo sestavit nějaký panel od řadičky k rádiu, jako stavební materiál sem zvolil stavebnici Merkur. V srpnu jsme se s autem zúčastnili srazu Hundertgang v Poděbradech, poznal jsem nové lidi hlavně z webu, a užíval si velmi příjemného víkendu, kteří organizátoři zvládli dokonale.V září jsme udělali svisláky a pří té příležitosti zkrátili vepředu pružiny o 1 závit, a vyměnil jsem pravé zadní prasátko za nové. Na popud erkařů jsem vyrazil i na sraz do Klatov, kde také vládla podobná atmosféra, i když tady více závodní, jediné co mě na srazu mrzelo, že jsem nejel erzety, a také to, že můj 120 motor začínal dodělávat.

Listopad 2004- Květen 2005

Po těchto dvou inspiracích, jen co sem se vrátil z Klatov, jsem začal šetřit na kola, výfuk, a při příležitosti také motor. Na 120 motoru prasklo těsnění pod hlavou a hlavně se z něj začala stávat malá olejnička, když mi byl nabídnut 130 motor za velmi slušnou cenu, neváhal sem. Sundali jsme hlavu, nechali jí snížit o 1mm, a celý motor jsme přetěsnili, příčný výfuk přines táta od někoho z práce musím říci, že je to pěkný bublák. Motor jsem následně pěkně zabarvil, protože odmalička mám rád omalovánky. Jediné čeho sem se obával, bylo jestli to vrtule uchladí, a zatím to funguje a chladí to, pravda s devítilistou vrtulí. Motor krmím zatím nepřetryskovaným 120Sedrem. A jelikož přichází jaro je čas přezout a přezouvám na litá kola s označením Meteor2 s pneu OR34, což je opravdu strašná guma, ale musí ještě vydržet, protože pojedu radši na sraz, než abych koupil nové. Co se týče chování motoru, sem zatím velmi spokojen uvidíme do budoucna. Liťáky autu podle mě docela sluší, ale dělítka či jupitery to nejsou. A ptáte se co bude do budoucna? Mám doma chromy, ale stále se nemůže rozhoupat jestli je tam dát. Teď se mi na tom líbí že to kontrastuje (černá x žlutá) ještě uvidím, také bych rád dal na auto čtyřpístky už je mám skoro doma, a musím hned po jarních Klatovech zrenovovat obě poloosy. Aby to bylo bez vůlí.

Cestou z jarních Klatov, mi prasknul ve 130 motoru píst, motor přestal mít takový zátah, šel hůře do otáček, a kouřil. Nicméně sraz sem absolvoval bez větších problému, až na ty klasické, které se vyskytují mezi pedály a sedačkou. Následně po Klatovech jsem motor rozebral, a po shledání, že jeho náklady na opravu, by byly značně vysoké, již také díky mechanickému opotřebení, jsem se rozhodl ho po částech rozprodat, hlavu má nyní Stanlye na svém 130motoru, zbytek si odvezl šikovný motorář Schwejk.

130motor nahradil vypůjčený sousedův motor 120, tímto mu za něj děkuji.

Červen 2005

Obě zadní poloosy zgenerálkovány, nová ložiska, gufera, kameny, a vyměněna prasátka za průměr 22mm. Jinak také utěsněno přední okno silikonem, opět teklo přes gumu okna, obroušena a natřena podlaha u řidiče a spolujezdce.

Červenec 2005

Absolvován sraz v Poděbradech Hundertgang, dočkali jsem se i nějakých pěkných výsledků na slalomu 7.místo, skvělý a zajímavý orientační závod na 19 pozici.

Sprint se mi moc zmiňovat nechce, na podruhé se podařilo Tadeášce nade mnou zvítězit.Všechna čest Tad.:-)

Cestou z domova+ orienťák + cesta zpět atd. najeto zhruba 320km bez problémů.

Na konci července, jsem byl nucen rozebrat opět pravou zadní poloosu, protože se posunul opěrný kroužek, a poloosa měla axiální vůli. Rozebráno přelisováno, složeno a již je bez vůle.

Srpen 2005

Nechávám u klempíře vyvařit levý práh (jen kousek pod blatníkem a podlahu u domečku ramena).

Docházím ke zjištění, že mi 120motor výkonnostně nestačí, a uvažuji o koupi motoru favorit. Na inzerát se jedu podívat do Mělníka na motor fa 136 bez úprav °jen snížená hlava°, kompletní již upraven pro chod vzadu. S majitelem se domlouváme na ceně okolo 5000kč spokojeně odvážím motor domů s příslibem, že se mi majitel ozve, a zjistí o kolik je hlava dole. Druhý den volá, že není snížená hlava, ale blok atd...po domluvě se Schwejkem a Petrem, že taková úprava nemá na motoru co dělat, motor vracím. Tímto děkuji majiteli, že byl ochoten mi vrátit peníze a vzít takový paskvil zpět. Již opět bez fa motoru.

Září 2005

Kupuji další fa motor opět 136, po předchozí zkušenosti se vyptávám nač jen si vzpomenu, zvenku motor vypadá celkem pěkně, i pod ventilovým víkem karbon skoro žádný, tady u toho motoru byla cena cca 3000kč, chybělo pouze sací potrubí, motor přivážím domů, rozebírám, abych věděl jak na tom opravdu je, bohužel nakonec díky finanční tísni, rozprodávám tento motor na díly.

Říjen 2005

Finanční tíseň trochu pokračuje, a tak Klatovský podzimní sraz jedu jako (navigátor) výborného řidiče Petra Houšky, sraz jsem si opravdu užil, role spolujezdce má své kouzlo a Schwejk i Petr ukázali své umění, když společnými silami, vyhráli skupinu N2. Bez našláplého motoru by to nejelo, a bez Petrových řidičských schopností také ne. Obojí fungovalo na 110%.

Listopad 2005

Kupuji motor fa 135, též již jezdil vzadu, úpravy skoro žádné, jen odlehčený setrvačník. Sací a výfukové potrubí je z Rapida 136, kvůli zachování stávajícího chladiče a chlazení mechanickou vrtulí. Motor uklízím do sklepa, jeho čas přijde na jaře.

Na konci listopadu, začínají drobné problémy s elektroinstalací, popraskaly žárovky v přístrojovém štítě, ve vyšších otáčkách (přepěťová ochrana) se vypíná rádio. Následně praskly obě H4, špatné mechanické regulační relé, vyměněno za elektronické od té doby vše o.k.

Od listopadu do února 2006 se nic mimo běžné údržby neděje není čas ani chuť.

Březen 2006

Přes Radka objednávám nový výfuk, jen roura:-) a připravuji vše na montáž fa motoru, 120 motor ven, fa motor dovnitř.

Problémy se zástavbou:

Když chcete mít fa motor a origo chladič, musíte mít oboje potrubí Rapid 136, aby se to vešlo. Z fotek je vidět, že mezi karbcem a chladičem je zhruba 3cm místa, je nutné nějak předělat horní vývod z chladiče(jinak se hadice od termostatu bude opírat o karburátor ), já sem výústní kolénko z chladiče zkrátil, dal koleno ze 120, pak vsadil uřízlé výústní kolénko a napojil na zkrácenou hadici od termostatu, Dále je vhodné upravit airbox (seříznout zadní část) opět tam totiž překáží hadice od chladiče. Za již upravený filtrbox děkuji Petrovi. Také sahara chladiče se musí trochu vyříznout v místě kde vede výfukové potrubí výfuku.

I s tímhle motorem se vyskytli drobné problémy, když se objevila axiální vůle na klikovém hřídeli, za pomoc s vymezením vůle moc děkuji Radkovi a Schwejkovi.

Konec března, a motor je v autě, chová se to celkem obstojně (chlazení funguje na výbornou , přes 90st. jsem to ještě nedostal), problém ale nastává v chodu plynu, neotvírá do plna, a nejde plynule, příčinou je ostrý ohyb bovdenu mezi chladičem a karbcem, a též silná struna, dal jsem slabší strunu, pohyb je plynulejší, otevření skoro do plna vyřešilo uříznutí špalíčku na plynovém pedálu.

Týden před Klatovským jarním srazem mi odešel hlavní spojkový válec, koupen nový, preventivně vyměněn i vedlejší spojkový válec.

Klatovy Duben 2006

Na sraz jsem se dlouho velmi těšil, o zvukový doprovod po celé cestě mi dělala trubka, zvuk sytý a velmi výrazný:-) ještě teď mi v hlavě pořádně hučí…auto se s rourou chová statečně, dle mého názoru jde motor lépe do otáček a jde za plynem bez nějaké výrazné prodlevy).

Na erzetách se projevili opět nedostatky mezi pedály a sedačkou, když hned v první erzetě a shodou okolností v první zatáčce, sem jsem přecenil vlastnosti podvozku, a odporoučel jsem se v krušných hodinách. Nicméně jsem zůstal na silnici a pokračoval vesele dál. Obě erzety byli celkem rychlé, Beňovy více na poblbnutí, a trať na Mlázovech byla více technická.

Dohromady na srazu najeto okolo 620km včetně cesty z domova a zpět. Spotřeba s trubkou se pohybovala okolo 9litrů/100km. Na delší cesty (více jak 2hodiny můžu trubku jen vřele doporučit) manželku či přítelkyni zajisté neuslyšíte další 2hodiny po skončení jízdy:-)

Při závodech jsem přišel na tyto poznatky, které se musí na autě co nejdříve změnit:

  • Zvolit jiné obutí, Barum OR34 motoru již značně nesekunduje
  • nechat přitvrdit tlumiče, obzvlášť předek je hodně měkký
  • zgenerálkovat převodku řízení a spojovací tyč
  • udělat geometrii
  • a konečně zrepasovat čtyřpísty, a vyměnit brzdový válec
  • a nakonec přidat motoru nějaký koníky navíc…..

Pouštím se do rozborky původního 120motoru a uvidíme co se z toho vyklube, první kůrou bude dekarbonizace….

Květen 2006

Rozhodnutí co s motorem padá volba na předělání na 120ls s nějakými koníky navíc.Takže se pouštím do čištění hlavy, kliky a celého motoru, aby pan motorář Schwejk mohl pracovat s čistými věcmi.

Červen 2006

Stav brzd se stává horší a brzdový pedál se propadá na podlahu, měním válec za nový, ale při odvzdušnění, mi z vedení teče něco co už se nedá nazvat brzdovou kapalinou. Nechal sem tedy vyplavit všechny nečistoty a teď už to funguje dobře. Nicméně se v blízké době bude dělat výměna celého vedení, preventivně, po 30letech to už má něco za sebou.

Udělali jsme si výlet k Prachovským skalám, a při té příležitosti jsem koupil oba přední podběhy a trubičky na celé vedení.

Schwejk už pracuje na hlavě, klice a setrváku. Já se snažím dočistit zbytek bloku a střev, aby se příští měsíc mohlo pracovat dále.

Výsledek domácí dekarbonizace, můžete posoudit sami

Červenec 2006

Pustil jsem se do odstrojování blatníků, a následného loupání tlumexu, aby se mohli nechat vyvařit některé části, u kterých jsem byl od poslední rozborky na pochybách. Klempíř mi udělal dobrou nabídku, takže jsem auto vesele odstrojil, tlumex sloupal (nejlépe to šlo s nabroušeným dlátkem). Pod vrstvami asfaltu, na mě vykouklo pár děr, které jsem očekával. Asi dva dny po celkovém odstrojení se ozval klempíř, že musí služebně na měsíc a půl odjet..:-(

Nastalo velké zklamání, ještě jsem se pokusil obvolat pár známých klempířů v okolí mého rodiště, ale bez úspěchu. Většinou vše skončilo na ceně, která byla zvlášť u některých opravdu nehorázná.

Pak nastal den zvratu a já se rozhodl vyvařit to sám, sice jsem se svářečkou nikdy nedělal, s plechem také ne, ale dokázali to mnozí přede mnou, takže musím také.

Zakoupil jsem CO svářečku Einhell 170, pro mé účely plně dostačující.

Vzal jsem si na to týden dovolenou, a dal se do díla. Nejdříve jsem vše důkladně prošetřil velkým šroubovákem. Po odhalení všech děr, následovalo vyříznutí sežraných plechů a navaření nových. Estetická kvalita svarů je ta tam, ale testy kladivem dopadly dobře a svary drží. Už chybí jen levá přední strana a vanička kufru, kterou dodělám v tomto týdnu.

Dále mě čeká sundání přední nápravy, výměna převodky řízení a spojovací tyče…vůle už byly neúnosné, a výměna celého vedení trubiček. A pak už jen natírat vrstvy tlumexu, ale to už bude velká pohoda.

Srpen 2006

Konec srpna se blíží a už mám skoro hotovo. Tento měsíc jsem dodělal levou přední stranu, vyměnil jsem vaničku kufru, vyndal nápravu, vyměnil spojovací tyč řízení a převodku řízení za novou. Obroušen prostor nad nápravou, komplet celá podlaha, vyvařeny malé dírky na ni, natahány nové rozvody brzd, spojky, paliva. Podběhy a podlaha má teď 2 dvě vrstvy základu plus pět nátěrů tlumexu, takže očekávám, že to nějakou dobu vydrží. Na svary jsem použil přípravek k tomu určený Body seal.

Brzdy jsou už odvzdušněné, zadek i předek seskládán, docela to pasovalo (velmi překvapující).

V tom to týdnu dám dopředu nárazník, a začnu pracovat na kapličce….

Samozřejmě, že se při vyndání nápravy a následné výměny spojovací tyče, se stala chyba, kterou jsem si uvědomil, až když byla náprava v autě. Otočil jsem spojovací tyč, všichni si pamatujte, že tyč není symetrická, delší část patří k převodce. Za použití stahováku na kulové čepy (díky RST), se to dalo přehodit, bez nutnosti vyndání nápravy.

Obroušené věci mám zatím v černé barvě, ale v plánu (asi říjen) půjdou ty retuše do laku.

Teď už mi chybí jen agregát ( do letošních Běšin by měl být), na který se těším jako malý kluk.

Září 2006

Schwejkomotůrek již v autě, a brouká si čile k světu. Dále se věnuji dodělávání drobných věcí na Běšiny.

Koncem září je vše připraveno, motůrek si na mě postupně zvyká a já na něj. Přezul jsem obutí na MP12 od Petra, od OR34 je to výrazný pokrok.

Běšiny absolvuji pod mírným psychickým tlakem. Vše se projevilo, již na první erzetě, motor funguje, auto funguje, ale mezikus vynechává. Již jako na jaře jedu více na srdce než na mozek, a to se mi stává osudným. Zhruba v půlce erzety najíždím do zatáčky rychleji než bych měl, ještě zkouším brzdit, následné kontra, ale na štěrku mi záď ustřeluje a já se obracím v hodinách. Ztráta zhruba 20vteřin uf uf, ale jede se dál. Na druhé erzetě se uklidňuji a jedu hlavou a hned je to o něco lepší. Třetí erzeta jsou Beňovy, ty už mám celkem nacvičené, takže v rámci možností jsem spokojený. Kolo se opakuje a jedu znovu na první erzetu. Na plyn šlapu s rozmyslem a citem, a byl z toho velmi pěkný čas. Na pátou erzetu přijíždím s dobrým pocitem, a chci zajet opět lepší čas. Před koncem erzety je padák dolů a po něm ostrá levá, řítím se dolů jako smyslů zbavený, brzdím až na poslední chvíli, ale už nestíhám záď poslat do požadovaného směru. Na štěrku jedu rovně a příď mi zapadne do mělkého příkopu s trávou, dávám zpátečku a nic. Kola se točí, auto se ani nehne. Přibíhají přihlížející, zatlačí a rázem jsem zpět na asfaltu. Na poděkovanou zatroubím a pokračuji. Po erzetě, koukám na způsobené škody neplánovaného výletu, trochu ohlý pravý blatník, a prasklé lízátko, jinak vše o.k. Poslední erzetu jedu s rozmyslem, na letišti jedu bokem a lízem štouchám do jedné z gum, kterými je vytyčená trať. Lízo praská úplně, a jeden kousek mi drhne pod kolem. Zastavuji, trhám zbytky a nakládám do auta. Čas je v tahu.

Náladu mi spravuje večerní vyhlášení, mám druhé místo ve sprintu ve skupině N1.

Aspoň ty rychlosti se mi podařilo zařadit ve správném pořadí.

Byl to moc pěkný víkend, zase se v Klatovech přitvrdilo a je to čím dál více náročnější.

A o to také zábavnější, už aby bylo jaro.

Motůrek si nahlas říká o to co se mu nelíbí. Praská již druhá obruč kolem větráku, vysoké otáčky ji nedělají dobře. Vrtule celý motor brzdí, je to znát ve vysokých otáčkách, takže přes zimu se bude pracovat na náporovém chlazení.

Říjen 2006

Motůrek si sedá, má najeto okolo 1500km, a jeho výkon se postupně ještě trochu zvedá.

Navštěvuji slalom v Milovicích na letišti, cílem je naučit mezikus správnému chování.

Je tu plno předohrabek, a pak pár pacošů s motorem vzad. Vláďa si odjíždí zablbnout na nedaleký plácek. Vzápětí se vrací na laně, vrtule nasála hadřík, upadali jí listy, sekla chladič atd. Přezouváme Vláďovi Ronaly na můj vůz, auto padá k zemi. Střídáme se o jedno kolo. Auto začíná zatáčet, lépe sedět, konečně se to chová, tak jak si představuji. Tudy vede cesta…

Listopad 2006

Na inzerát si přivážím z Budějovic kola ze 130lr, přijdou opískovat a pak do bílé barvy. Přišel mi poštou nový 120 chladič a sehnal jsem plochý ventilátor z dieslové felicie. Autíčko jsem zazimoval do garáže a nechal ho odpočívat na jaro.

Prosinec 2006

Jelikož nejsem moc spokojen s brzdami kupuji čtyřpísty, následná rozborka, pístky ok, přegumičkování, složení natření atd. Začínám schánět převodovku, chtěl bych otestovat 4q 4,44.

Leden 2007

Převodovku o stálém převodu 4,44 si přivážím od Dejvida...díky. Hned druhý den ji očišťuji a zazimuji. Kupuji od RST propojky na čtyřpísty. Dále domlouvám s klempířem termín na udělání kapoty a čela na náporák. Sundavám nárazník, aby to měl jednodušší. Za týden je již hotovo a můžu pokračovat dále.

Únor 2007

Sehnal jsem jeté Yokohamy o pěkném rozměru 175/50 R13. Spolu s magickým číslem 4,44 by se měl potenciál vozu zas o něco zvýšit.

Navštěvujeme s mojí polovičkou povedený sraz v Mladé Boleslavi, kde proběhlo předání dílů, prohlídka muzea, skvělý orienťák, pokec v restauraci a vyhlášení zlatých pacošů. Domů jsem si přivezl diplom a plno zážitků. Organizátorům patří dík.

Tento měsíc patří pavučinám, aneb jak se zbavit loupající se barvy.

Ps: to dítě na mém klíně, opravdu není naše.:-)

Víkend je za námi a v autě se mi usídlil 4kvalt 4,44. Zástavba proběhla u kamaráda ve vytopené garáži, což je oproti bahnivé zemi příjemná změna. V pátek jsme vyndali motůr a pravou poloosu. Povolování šroubů bylo bez problémů, vše jsem pečlivě naposledy namazal grafitovou vazelínou. V sobotu se vrháme na levou poloosu, vše povoleno, a ejhle, ona nejde vyndat z převodovky. Zhruba po půl hodině různého páčení a nuceného násilí povolila. Byly přidřené kameny. Na obou kamenech a ve vnitřní drážce diferenciálu se udělaly jaké si pecky. Kameny byly nové, najeto na nich cca 5000km. Je tomu tak, když máte točící motor a kameny bez drážky. Zřejmě se tam dostávalo málo oleje. Šup tam s kameny s drážkou a snad bude chvíli pokoj. Také jsem vyměnil kulisu řazení za stotřícovou, ta nemá otočnou řadičku. Kamarád mezitím zrenovoval domeček na táhle a to protivné cinkání je už pryč.

Ještě musím vyměnit a vyztužit ramena. Dnes už je převodovka v autě a funguje to bez problémů.

A táhne to :-)

Březen 2007

Tento týden poštou přišla kaplička od Práška a sehnal jsem zámky kapoty. Také se mi podařilo dočistit kola, už jsou obutá. Zakoupil jsem přitvrzené tlumiče původem od Vládi Dubského. Tento měsíc se budu snažit dodělat náporové chlazení...

Duben 2007

Klatovy se blíží, počasí se lepší a práce přibývá.

Přitvrzené tlumiče již namontovány a když bylo autí ve vzduchu rovnou se promazali svisláky. Také přibyly upínáky kapoty, v interiéru kaplička a malý hasičák (nahradil merkura). Náporové chlazení je již hotovo i s funkčním ventilátorem. Nakonec jsem použil plastové hadice, byly levné a počet spojů je minimální. Ale ne všechno funguje úplně bez problémů. Chlazení funguje relativně dobře v klidné jízdě, ale jakmile se začne přikládat pod kotlík, musí přijít na řadu ventilátor. Potom se to hezky drží na 80stupních. Už první jarní testy naznačily, že to motoru bez mechanické vrtule jen prospívá. Je plně svěží a najednou to funguje přes 7000ot/min jedním slovem šepot květin.

Tento měsíc je testovací, aby bylo na Klatovy vše funkčí a spolehlivé.

Zajeli jsme si s RST potrénovat do Milovic na slalom. Auto funguje tak jak má, jen na gumách ubylo plno vzorku.

Klatovy Květen 2007

Vyjeli jsme jednoho krásného pátečního rána s RST a Schwejkem, cesta byla poklidná bez technických potíží. Odpoledne v kempu probíhala jízda zručnosti s buginou, poté sprinty, nájezd rychlostek a večer orienťák. Přidal jsem se k Petrově posádce a mohlo se vyjet luxusním modrým kilem. Během jízdy panovala veselá nálada, obzvlášť poté co jsme já a Márinek udělali z Honzovi dcery pomalovaného indiána na koni se sekyrkou v ruce. Následoval buřtík v kempu a pokec v hospůdce.

V sobotu jsem se probudil do mokrého rána. Po krátké snídani vyrážíme s navigátorem Schwejkem na přejímku do Klatov. Po pěti minutách jízdy nástává závada, nejdou stěrače. Z osičky motůrku, se uvolnila kostička. Na přejímku dojíždíme bez stěračů, následuje dopolední boj. Při pokusu utáhnout šroubek na osičku se nic neděje, protáčí se. Závit na kostičce je špatný. Po pár pokusech schwejk dává samořez, utrhl se. Následuje série dalších pokusů, ale bez úspěchu. Nicméně déšť během dopoledne ustává a Honza mi patlá sklo nějakým přípravkem (díky) . Vyjíždíme na start na Erbenovo náměstí, trochu prší, ale voda se na skle slévá a máme relativně dobrý výhled. Na náměstí probíhá slalom a pak se přesouváme na Strážovskou erzetu. Na startu dostáváme upozornění, že to v první zatáčce klouže. Vyrážíme, řadím jedna dva, před mostkem trochu přibrzdím, přejíždíme a kde se vzalo tu se vzalo bahno, leknu se brzdím, a autí jede rovně do dřevěného plotu. Schwejk křičí ať pustím brzdu, jeho slova registruji, až když jsem v plaňce. Tak zpátečka a znovu jedna dvě atd, další kus erzety probíhá celem rychle a už bez chyb. Schwejk se projevuje nejen jako výborný motorář, ale i velmi dobrý navigátor. Přesun na erzetu do Rajské, která je celá do kopce a vede skrz vesnice. Pravá zatáčka, kopec, levá zatáčka, retardér a vjíždíme do vesnice. Po levé ruce domky, po pravé zídka, neodkládám a v duchu si říkám jestli se vejdeme, je to jen tak tak, pokračujeme dál, retardér a po něm pravá kosa, dávám za jedna, kola se na bahně protáčí, řadím dvě a už jedeme dál do kopce, následuje celkem ostrá leva, tak za dva, autí držím pod plynem a už jedem bokem následné kontra a už jsme v cíli erzety. Obě erzety opakujeme, a časy jsou lepší.

Večerní vyhlašovaní prozrazuje o něco více. Odvážíme si 2.místo ze skupiny H1, a 1.místo ze sprintu v H1.

Auto utrpělo malé škody, promáčklý levý blatník a rozbitý spojler a také se na pravé poloose opět posunul opěrný kroužek.

Takže mám zase co dělat, ale jinak velká spokojenost.

Červen 2007

Tento měsíc jsem zjistil, že již 4měsíce jezdím jen na jednu komoru. Nefunguje podtlakové ovládání druhé komory, závada proč se tak děje zatím nevyřešena, spřáhnuto tedy mechanicky a teď už to zase jede jako k.... :-) Další závada se objevila v přebíjení baterky (odešlo relé) cca 30voltů, baterka k.o., dána nouzově jiná. Navštíven slalom v Milovicích, skvělé počasí a hezké poježdění.

Jinak sem sehnal nová česká zadní ramena, odlehčenou řemenici a dobový nášlap na plyn...

Červenec 2007

Jelikož auto při vyšších rychlostech při brždění táhne do strany hledám příčinu a ta se odkrývá po sundání levého bubnu, všude olej. Na pravé straně to není o mnoho lepší, takže nová gufera. Při té příležitosti přelisovávám oba opěrné kroužky na poloosách na správnou vzdálenost, měním prasátka za 19mm, kvůli kroku pedálu byl příliš dlouhý...

Měním olej v motoru stav tach. 62959km...

Pátek 27.7.

Chystám se na sraz do Poděbrad, mám celý den volno, stále se mi nezdá chod brzdového pedálu. Rozebírám hlavní brzdový válec, vevnitř vše ok, skládám odvzdušňuji a je to o něco lepší. Jak ležím pod autem, tak jsem si všimnul, že zase kape benzín. Je to mezi spojem nádrž-trubička, utahuji a najednou to teče více a ona praskla příruba. Zachraňuje mě RST, jednu nádrž má doma navíc. Večer si ji přivážím domů, přehazuji a cca v deset jedu směr Poděbrady. V sobotu ráno zpět, jdu do práce. Večer se opět vracím a zábava je v plném proudu :-)

V neděli ráno navštěvuji sprint a jízdu zručnosti.

Poštěstilo se, vyhrál jsem sprint v kategorii motorů š120 a 2.místo v jízdě zručnosti :-)

A také jsem si přivezl od Výsky kouzelnou krabičku ETZ06.

Byl to moc pěkně strávený víkend a jsem rád, že jsem naše lidičky opět viděl...

Srpen 2007

Namontěno zapalování ETZ06, výsledkem je klidnější chod motoru. Jelikož začaly prosakovat hadičky k brzdovému a spojkovému válci, na radu místních matadorů, jsem je vyměnil za hadičky z materiálu EPDM 20, který je odolný vůči chemikáliím. Tak uvidíme..

Září 2007

Objevily se mi doma nové gumy Yokohama 175/50 vzor A539 :-) a nový levý blatník, kterého určitě koroze nepotká.

Sobota 15.9.

Opět trénink v Milovicích, tentokrát je trať dlouhá 2,5km. Počasí pěkné, auto funguje, ale obutí mě opouští. Po celém dni, jsou obě zadní gumy na dráty.

Nechávám nazout gumy nové, podařilo se jim to, až v třetím pneuservisu. (Mako Car) tímto děkuji.

Jinak se snažím auto připravit na Běšky takže takové blbůstky, zkontrolován předstih, seřízeny ventily, vyměněna membrána palivové pumpy, vzduchový filtr a také jsem nechal obout rezervu do správného rozměru..

Klatovy Říjen 2007

Už je to za námi a já jsem stále plný emocí, jako bych tam stále ještě byl. Byl to další skvěle strávený víkend se všemi o čem si je co říct, ať už s auty či bez nich. Samotný závod probíhal nad moje očekávání, samozřejmě určitě by to šlo zajet lépe, ale i tak můžu být spokojený. Byly to moje první Běšky bez větších chyb, karambolů, výletů mimo trať a bez větší ztráty koncentrace. S výběrem gum jsem velmi spokojený, fungují tak jak mají. Večerní sobotní vyhlášení odkrývá více, odvážíme si 2.místo z hlavního závodu ve skupině H1 a 2. místo ze sprintu(do1200ccm).

Listopad 2007

Z rallye plesu v Klatovech jsem si přivezl krásný pohár za druhé místo ve skupině absolutně. Tento měsíc se podařilo našamonit nějaké další díly: levý přední lamino blatník, oba zadní laminátové blatníky v pěkném stavu, podlahu kufru do rezervy a nové prahy.

Duben 2008

Jedna paní s Octavií, mě poladila zadní část vozu. Dával jsem na křižovatce přednost, stál jsem, paní si nevšimla a bylo. Náraz cca v 30km/h. Na odpis je čelo a nárazník. Čela je škoda, bylo pozinkované. Ostatní věci jsou v pořádku. Namontil jsem čelo náhradní a oba kovové nárazníky, na tuto změnu si zatím zvykám, ale přeci jen to vypadá lépe. Dále jsem vyměnil ramena, buchty a snažím se připravit auto na Běšiny.

Jarní Běšiny

Klatovský sraz byl letos plný překvapení. Hned po příjezdu do kempu začalo stávkovat dobíjení, to jsem vyřešil jiným uzemněním relátka. Další závada se vyskytla v sobotu na první erzetě- slalomu. Při rychlém sešlápnutí plynu se motor zakuckal a nešel do otáček. Naštěstí byla tato erzeta jen tréninková a její výsledek se nezapočítával do konečného hodnocení. Ve druhé a třetí erzetě jsem se snažil nebýt na plynu tak razantní a bylo to o něco lepší. V přestávce jsem vyčistil trysky a bylo po problému. Další problém se objevil před rz6, kdy otáčkoměr ukazoval co chtěl a to již sem věděl, že nedobíjíme. Přijíždíme ke startu rz6 a ventilátor přepaluje pojistku na teploměru cca 94Celsia, nemůžu motor vypnout , před námi i za námi stojí závodící, nebylo by kam roztlačit. Vypínám světla, a zvyšuji volnoběžné otáčky ke třem tisícům. Teplota se zvyšuje, ventilátor zjevně nefunguje optimálně. Měním pojistku a přichází RST s dobrou radou polít chladič vodou, polévám a za malou chvilku startujeme. Teplota náporem vzduchu zase padá a můžu se věnovat řízení. Erzetu dojíždíme bez kolize a relativně v rychlém čase. Objevuje se další závada, spojka je měkká. Nicméně řadit ještě lze, dojíždíme odevzdat výkaz s časy a poté odvzdušňuji, což na chvíli pomáhá. V kempu se dovídáme, erzeta 2/5 je zrušena kvůli problému s časomírou. Na této erzetě se nám podařilo udělat slušný náskok na Václava Horna, který by nám zajistil první místo ve skupině N1. Po jejím zrušení jsme se i přes výčet závad spokojili s velmi pěkným druhým místem ve skupině.

Celkově jsme obsadili 16. příčku z 92 závodících, což je můj zatím nejlepší výsledek.

Ze sprintu jsem přivezl první místo v obsahu do 1200ccm.

Video na youtube :

http://www.youtube.com/watch?v=LqsAg-8vEg8&feature=related

Květen 2008

Konečně dochází na čtyřpístky, nové kotouče, destičky, propojky. Opět se objevil problém s odvzdušněním, pedál má dlouhý krok a je měkký, budu tedy laborovat s jiným válcem.

Došlo také na výměnu spojkového pracovního válce, jenže závada je stále, takže mě čeká výměna hlavního. Dále jsem sundal tapecirunk ze střechy a bude nutné vyměnit okapničky.

Nový hlavní spojkový válec závadu vyřešil a následuje příprava na cwc.

CWC 24-25.5

Zúčastňujeme se seriálu Car Winter Cup, který se koná v uzavřeném objektu v Milovicích, jede se sobota a neděle stejná trať. Trať je dlouhá, technická, svezení úžasné. Potýkali jsme se jen se třemi problémy, v sobotu večer jsme měnili ložisko předního kola, praskla struna plynu v nedělním závodě a oba dva dny se odléval karburátor. V neděli měla Lenka kolizí s kupou hlíny, což odnesla levá část nárazníku a čelo. Chladič zůstal celý, provizorně vyklepáno a jelo se dále. Lízátko jsem poničil já už v sobotu, když jsem byl dlouhý na brzdách. V neděli po závodě definitivně odešel synchron na třetím stupni, výměna bude nutná. Foto ze závodů napoví více.

Červen 2008

Motor a převodovka venku z auta, z převodovky sem vylil plno špon :-)

Rozebírám přední část auta, po ráně na CWC se ohnul plech nad vaničkou a na jednom místě se to opřelo do podběhu

Márinek byl hodný a nastříkal mi přední a zadní čelo. Bohužel zbytek auta je oproti tomu vybledlý.

Červenec 2008

Zakoupili jsme zimní tréninkové kilo na sérii CWC.

Sešli se mě doma dvě převodovky 4,44 a jedna 4,22. Jedna z nich je už ve voze. Motor je také na svém místě, vyměnil jsem feldový ventilátor za 120. Opraven podběh a plech nad vaničkou. Zbývá přimontit čelo, blatníky, nárazník, a směle na Hg .

Srpen 2008

Autí složeno a připraveno na Hg. Sraz krásný, kilo fungovalo tak jak mělo. Domů si přivážíme zatím nejkrásnější pohár ve sbírce, překvapivě za Aos. Tady největší dík patří navigátorce Lence. V neděli se dařilo na sprintu, získali jsme první místo ve skupině 1200ccm, o to hůře ale dopadla jízda zručnosti. Při couvání se přehouplo šoupátko sytiče a i svojí přemotivovaností jsem málem přejel pořadatele.

Září 2008

Příprava auta na Běšiny, přimontovány 4bodové pásy Moravan a Nismo.

Říjen 2008

CWC 21.10.

Absolvovali jsme závod do vrchu Záskalí pořádaný cwc. Počasí špatné, mlha, deštivo, trať kluzká. Plusem byly získané zkušenosti s tratí, auto fungovalo bezproblémů.

Video zde http://www.stream.cz/video/11/161818-cwc-zaskali-12-10-08

Běšiny 17 – 19.10.

V pátek začínáme sprintem, který se koná na erzet Běnovy.

Já 2. místo ve skupině 1200ccm, Lenka v lady 1. místo.

V sobotu začínají erzety, jejich skladba : (rz Rajské, rz Beňovy a slalom) první etapu zajíždíme po chybě na rz 1, se ztrátou necelých 2vteřin na Vaška Horna.

V druhé etapě jeho náskok mažeme a získáváme v cíli náskok 8vteřin.

Ve výsledcích tedy 1. místo ve skupině N1 a celkově 24. z 86 startujících posádek.

Video zde http://www.youtube.com/watch?v=F8HIS1CY8BY

Listopad 2008 – Březen 2009

Do vozového parku přibyly další dvě stovečky a Sorelly éro.

Posháněli jsme plno dílů na příští sezónu. Rám – zadní oblouk, dva dvojité horizontální solexy ddht, sání na jeden dvojitý karbík a do zásoby pár gum 175/50.

V lednu navštěvujeme 3. rallye ples Škodateamu.

Odvážíme si pohár za 1. místo ve skupině N1 absolutně.

Duben 2009

Přední náprava jde ven z auta, vrací se s novou převodkou řízení. Dělám nové uzemnění etz06 a relátka. Montuji hasicí přístroj 2kg práškový pod sedačku spolujezdce.

Květen Běšiny 8 – 10.5. 2009

Na sraz vyjíždíme v pátek ráno klidnou delší cestou mimo dálnici. V Neznašovech ubytování, pokec se s zbytkem týmu, pak již registrace v kempu, přejímka v Investelu. Na večer sprinty, kde se podařilo zajet 1. místo do 1200ccm.

V sobotu ráno povoluji převodku řízení, auto zatím funguje. Přemístění do kempu, rozprava, start do závodu. Zde nastal první problém, cca 3minuty před startem přestalo svítit levé přední světlo, rozborka, smontit, stíháme. Při přejezdu na rz 1 slalom, lehce svítí kontrolka dobíjení. Motor točí do 5000ot/min víc ani ťuk, opravuji ukostření před startem slalomu, motor jde lépe. Slalom se nám moc nedaří, v prvním retardéru kontakt s obrubníkem (zachytila patky gumy), ve vracečkách vypadává kvalt, snažím se jej tam držet a kočírovat levou rukou. Výsledný čas 2: 11.

Přejezd na erzet 2 auto zjevně nedobíjí, již nezhasínáme motor.

Start do erzety, jedeme na krev, výsledný čas 1:19 zatím spokojení.

Rz 3 nám vycházela, až do levé kosy, kde jsem byl dlouhý na brzdách a skončil ve stráni.

(v září 2006, jsem pokřtil auto na stejném místě) Lenka vyskakuje tlačí, diváci tlačí, auto zpět, ztráta okolo 35vteřin.

Video tu http://www.youtube.com/watch?v=zLwNgJ0kSEo

http://www.youtube.com/watch?v=HHWOCd-MLW8

http://www.youtube.com/watch?v=43AA4eshXj8&feature=related

Součtem první etapy 5:51, na prvního v naší skupině ztráta 23vteřin.

Druhá etapa se nám daří jet na čisto bez chyb a časy se zlepšují.

Rz4 2:06, Rz5 1:18, Rz6 1:44

Na první místo v N1 jsme v součtu obou etap ztratili 6vteřin.

V této etapě nám chybělo 0.4 vteřiny na Jiřího Vítovce (vítěz skupiny S1).

Součet obou etap vyzněl čas 10:58, což stačilo na 3. místo ve skupině N1 a 45. místo celkově. Spokojeni :-)

Srpen Hg 2009

Opět bezchybný sraz, autí drží bez problémů. Odvážíme si 1. ve sprintu do 1200ccm.

Video ze sprintu:

http://www.youtube.com/watch?v=YCRshpubhbw

Říjen Běšiny 2009

Sraz absolvujeme s Wancem. Během závodu se opět projevují závady s dobíjením, nepálením jiskry ve vysokých otáčkách a samozřejmě nesmím zapomenout na špatný mezikus mezi sedačkou a volantem. Po pár mých chybách si nakonec odvážíme krásné 3. místo ve skupině N1.

Videa:

http://www.youtube.com/watch?v=xnDa9GATiHA

http://www.youtube.com/watch?v=WZQVa1h2kiM

http://www.youtube.com/watch?v=psGqP3tGBKc

http://www.youtube.com/watch?v=irv7H-kEC1c&feature=related

Březen 2010

Přemisťuji se z garáže a v motoru zarachotí a je konec. Následná rozborka ukazuje na pravděpodobného viníka- prasklý sací ventil. Motor najel úctyhodných 7000km.

Běšiny se blíží a montuji startér a altík z feldy, následuje nová vyztužená přední náprava s většími odklony, tvrdší pružiny s volnou délkou 210mm. Auto je proklatě nízko, následuje hliníková ližina pod nádrž. V motorovém prostoru se usadila bestiální fabia na webrech. Testujeme bezkontaktní zapalování z favorita.

Květen Běšiny 2010

Webry dolaďujeme ještě po cestě, nakonec přidáváme na předstihu a výkon motoru se zdá být optimální. Žádné ublejvání ani prodlevy na plyn se nekonají.

Závod samotný je děsivě rychlý, ve vracečkách nestíhám kontrovat a hned na první erzetě boříme zídku s plotem. Škody zjištuji, až v cíli rz. Odnesl to nárazník, čelo, plech nad vaničkou, pokračujeme. Zbytek erzet je dosti panna orel, nakonec je z toho 6. místo ve skupině a 14. celkově. Převodovka poslední erzetu nevydržela, trojku nelze řadit. Další práce nás tedy čeká...

Videa:

http://www.youtube.com/user/sibramotorsport#p/u/41/IW1fIdK95r4

Popis momentálních úprav

  • kaplička dle 120S
  • sportovní sedačky
  • zrcátka kapky
  • přední spoiler
  • tříramenný volant škoda
  • přední vyztužená široká náprava s maticovým řízením
  • čtyřpísty na propojkách
  • přední ližina
  • emkové poloosy
  • vepředu pružiny tvrdší o 80% volná délka 210mm
  • přitvrzené tlumiče
  • pavučiny ze 130lr s pneu Yokohama 175/50 R13
  • převodovka čtyřkvalt stálý převod 4,22
  • motor upravená fabia na webrech
  • náporové chlazení
  • příčný výfuk

Jestli jste tenhle můj výplod dočetli až do konce, tak se osmělte a komentujte.

Fido


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 28811×, Komentářů: 101, Líbí se Autor: fido
Proklepanej kablík od čidla...
clanok je krasnymoze mi niekto z Vas pomoct s radou na SKODA110L. Teplomer behom minuty nabehne na 120 stupnov . Vymenil som uz cidlo aj pristrojovu dosku. Stale je to rovnake. Pokusil som sa aj prezemnit kostru s minus baterie a kostrou pristrojovej skrinky. Chladic je studeny a ukazovatel teploty za rohom Dakujem
Zapoměli jste ještě na mě, lítí rekové... Já jsem včera otestoval, vyjevily se drobné závady, nicméně bez dalšího ladění jsem na sobotu připraven.
Já tenhle týden teprve skládám Venco, tak se uvidí, jak se zadaří 🙂
Tak jak jsi připraven na sobotní souboj? 🙂
Ahoj Fido, podíval jsem se na tvé auto a soudím, že už jsem tvé auto určitě v Říčanech viděl. Máš to pěkně upravené, klobouk dolů. Třeba až jednoho krásného dne dám své eRko do kupy, tak na nějaký sraz vyrazíme společně. No já se nestačím divit, nevíš, kolik je tu ještě Říčanských? Nevíš náhodou o nějakých chrom náraznících?
Petr: Jo tak to máš pravdu..Ani nevím jak jsem na to přišel..Asi jsem to nějak blbě přečet a sněčím jsem si to spletl..Omlouvám se za to a zároveň doufám, že to nějak strávíš😀
A já ti přeju víc pozorných čtenářů .... páč nevím, jak pisatel předešlého příspěvku přišel na to, že to odnesly blatníky 😉





Jinak koukám fakt klika, že tam ty plastový nárazníky byly a že to z držáků na blatníkách vyskočilo. V případě plechovejch, který jsou přišroubovaný nafest by to ty blatníky odnesly taky ...





Docela zajímavý porovnání v čase 🙂





https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=81&olimage=18344


https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=81&olimage=24052





a taky tohle





https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=81&olimage=18351


https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=81&olimage=13480


https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=81&olimage=18303


https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=81&olimage=24053
Mně osobně se to s těmi plechovými líbí víc, ale to je můj názor..I ty plastový autu slušej..Jinak je škoda, že to takhle se "zadkem" dopadlo, ale vše zlé je pro něco dobré že?😀Hlavně že to odneslo "jenom" čelo a blatníky..Jinak přeji hodně zdaru při pokračování a hlavně míň nepozorných řidičů a řidiček🙂
I s těmi plechovými nárazníky to vypadá docela dobře...
Láďo zváženo zatím nemám, zvážím jednotlivé díly, až jej budu měnit, abych věděl o kolik to půjde dolů...Jinak se, ale za váhou nějak nehoním, spíš sem hlavně rád za to, že tyhle díly nezreznou... 🙂
Fido zvážil sis už kilo, abys měl pod kontrolou, jestli se Ti podaří ubrat váhu nějak citelně? Blahopřeji k získání zadních laminátů. Já je musel sehnat až za západní hranicí ;oD
Gratuluji k výbornému umístění .Stáva se to už tradicí a to se musí ocenit 🙂
Gratuluji ke krásnému umístění.
Tyhle hadice jsou tak nepodajný, že nějaký větší větší ohyb u nich neuděláš. Snažil sem se to nátáhnout tak, aby měli co největší volnost a zárověň nepřekážely. Žádné velké ohyby nemám...


Problémy mám, jen zatím nevím, jak moc to souvisí právě s hadicemi....zřejmě by to chtělo větší průměr....nicméně to stále testuju tak se uvidí...


Vím o dvou lidech co mají tyhle hadice v autě a problémy žádné nemají...
A nemas s něma problémy? Kámoš měl v eRku taky hadice a když se zahřály tak s v místech kde byly víc ohnutý začly přiškrcovat a pořád vařil. Zkusím se jít někam poradit až budu mít čas 🙂
Koupil jsem je v obchodě zaměřeným na topenářství a instalatérství. Jaké mají označení nevím, ale když si dojdeš do nějakého podobného obchodu, tak si vem hadici od 120 chladiče, dojdi za prodavečem řekni mu, že potřebuješ plastovou hadici s modrym pruhem na tenhle průměr a máš vyhráno....maj je skoro všude...
Ahoj, jakej typ máš prosímtě ty hadice k náporáku a kde jsi je koupil? díky .)
Vodní pumpu mám poslední stodvacítkovou tedy širokou s velkýma lopatkama, už sem to probíral s místníma matadorama a mělo by být vše ok, ale není, ovzdušněné to mám dobře, termostat tam už nemám, obrácené hadice také nejsou, voda se nikam neztrácí...prostě jsou věci mezi nebem a zemí....🙂 Zatim to neřešim vždy, když nastává problém, dořeší to ventilátor, pak se to drží na těch 80stupních, problém asi bude v malém vnitřním průměru hadic 24mm, nebo jak říkal Petr Houška, je možná, že tahokov má malá očka.....
Čoveče vypadá to dobře,jak já řikám další auto s bestiálním výrazem😉 Ale zaráží mě, že při přiložení pod kotel ti to málo chladí, já měl problémy jen v létě, když sem jel rychlostí v rozmezí 40-60, když sem jel jako doprovod veteránů. Jinak no problemo. Jakou máš vodní pumpu?
To Richard: 5 palackých 🙂
za kolik jsi koupil ty kola
Děkuju za pochvaly 🙂


Jo jo kola jsou 5,5palce, gumy mám Yokohamy 175/50.


Neškrtá to, na jedné straně to bylo jen tak tak, ale ruka tomu pomohla...


A tlumiče jsou přitvrzené, původ Vláďa Dubský....
jo jo ty kola tomu moc slušej, to jsou 5,5? jaký na tom máš guny? nedrhneš lemy??? jaký máš tlumiče...? tý brďo to je otázek
Jo jo, pěkný 😉
Kola epesní, chválim...
No tenhle víkend ji doufám pojedu nafotit. Nemam ji doma, do jara bude u původního majitele, pač na ni zatim u nás neni místo. Už mam připravenej článek jen tam dát foto a uveřejnit... Jinak mít závoďáka ze 70tejch let, o tom už snim skoro 2 roky. Když se ale naskytla tahle koupě a vymyslelo se kam s ní, bylo jasno... Dělat na tom, ale začnu až bude Erko v laku, do tý doby taky budu shánět dokumentaci a postupně nějaký díly... Podle mě na tomzase uplně tolik úprav neni, prostě normální přestavba jako bylo Erko...😉
Dejvid:Úsměvné to je, stává se mi to také a celkem dost často, něco prodám s tim, že už to nebude potřeba, a za měsíc to scháním znovu🙂


A co už dodat nějaké foto té budoucí hundrtky, ala120s? A jak Tě tohle vlastně napadlo? já už si s touhle myšlenkou pohrávám nějakou dobu, ale zatim nemám odvahu na rám a tak....
No vida, tak na náporáku už se pracuje, stejně se mi tahle kombinace díry v čele ala RS a mřížky v kapotě líbí nejvíc😉 Doufám, že 4q bude fungovat. Mimochodem pomalu začínám shánět 4q se SP 4,44, do budoucna by se mi jich pár hodilo do Eska. No neni to úsměvná situace, když jsem ti jeden nedávno prodal?😀
tak at ti vse slape 🙂 a tesim se na pokec🙂
LL: popravdě nevím jaký je to typ vzorku, dal sem je tam jen kvůli tomu, že jsem potřeboval zout meteory, ale můžu se Ti zítra podívat...


Pavučiny obuté nemám, ještě nemám sehnané správné obutí, aby si to mohlo vesele ťapkat 🙂


Pod převodovku asi přibude lyžina, a víš jak, já čistotu pak už moc neřešim, hlavně funkčnost :-q
Mám teď na kilu stejnej vzorek zimáků, jako máš Ty. Má ten dezén nějaké jméno, označení?


Už jsi nějak obul ty pavučiny?


Neni škoda tam tu převodovku dávat? Vždyť se ježděním ušpiní! 😀
No v Milovicích je to vždycky radost sledovat jak ty kobylky pěkně řehtaj.A jsem rád že ti to Fido začíná fungovat ke tvé spokojenosti.
To víš s cizíma věcma na autě se musim pochlubit co nejdřív🙂
Týýý brďo, tak já fotky ještě nevyndal ani z foťáku a on je má už na webu.. Jak tohle děláš?
Máš pravdu Fido, auti je to super a dost se na něj těším. Přemýšlel jsem i vážně o autorádiu.. ale sehnat nějaké co by tam sedlo... Moje auti se tunit nebude protože je dost zachovalé a stálo by zato jej jen poopravit a uvést do původního stavu. K tomu mi bude stačit vosk, a sprej na motor, modrý, červený a bílý + trocha jakéhosi odmasťovače 🙂 Těším se až se někde potkáme na srazu 🙂)
Ono není takový problém tam ty nárazníky dát, ale prostě je to jen můj dlouhodobý vnitřní rozpor, protože mám období kdy


by se mi tam líbily chromy, ale zatim se mi to víc líbí tak to....


Jinak na špatné pocity nedej, sice je to 30let staré auto, ale ty zážitky s ním Ti nikdo nikdy neveme, proto se budu snažit i dál, aby zůstalo v provozu a v mém srdci nejdéle...


Jinak koukal sem na Tvé auto a je moc pěkné je vidět, že se o něj doma starali.
Dočetl jsem do konce, a vůbec nelituji, stálo to za to. Pokud ses ještě nerozhoupal s těmy chromy , tak je tam určitě dej. Proč by ti měly jen tak ležet v garáži? Jinak i já budu mít kilčo po dědovi, a zatím mám obdobné pocity jako tys měl, ale přesto, se nemůžu dočkat řidičáku 🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Fajné mamko, paráda, na řízečky se těším, já Výskovi konečně zkusím zabezpečit ten masovej koláč 😀





Co se svárů, myslím, že vzhled je věc hezká, přesto i některý stopro provařený věci jsou poněkud vysokohorský, takže .... ověření přípravkem MP35 to jistí 🙂 a vůbec, ty naše sváry furt vydržej víc než to auto 😀
To Petkar: Já Ti rozumim a vim přesně kam míříš....


Nicméně moc housenek na autě nemám většinou je to pouze nabodované.Jen jsem používal metodu víc bodů k sobě, nelíbí se mi metoda dát bod 4cm místa a zase bod, a pak to celé zatmelit a přelakovat....
Eddie+Fido: Není pravda, že vzhled sváru je druhořadá věc...





Obecně platí:





"😜ěkně vypadající housenka ještě nezaručí kvalitní svár, ale špatná housenka je jasnou známkou nekvalitního sváru"





Nechci Vám brát radost a chuť do práce, ale po té, co jsem měl obdobně "přivařené" výztuhy na sloupkách a myslel si, jak je to OK, přišel Džon a pomocí šroubováku zajistil letecký den jedné výztuhy přes celou garáž...





Svár by měl být plochý, rozlitý a ne beruškoidní... Ale abych nemluvil jako odborník (odporník😀) taky mám na uatě mnoho takových svárů jako vy...
Poznámka dobrá, ale špatně mířící, nárazníky jsou z emka, ale díry na blinkry jsou dodělávané🙂
To by děda asi koukal kdyby to viděl😀 Dovolím si poznámku, přední nárazník není z emka ale z užovky, emko nemá blinkr v nárazníku.
he, Fido, docela pekny housenky 🙂





Stanley
Tak koukám, že sedláme stejné svářecí stroje 🙂


Hlavně, že to drží, vzhled sváru je až druhořadá věc.


Ale můžu tě uklidnit, ty moje výplody občas vypadají daleko hůře... 😉
Jo jo Tad, na Hg samozřejmě vemu o nějaký ten řízek navíc, aby jste mi všichni netrpěli hlady a podvýživou🙂 🙂
Jůůůů, jsem si ani nevšimla, žes mi hrdě přiznal vítězství na HG 😀 (a nezapomeň na ty řízečky, jooo???!!! 😀)
Dost huste. hlavne stredni pajnel je cool. Jo ted zrovna taky shanim na svoi 110-tku spoiler... Jenze fsude sou dost prepalene ceny. Tak gdybys o necem vedel tak mne hod info na mail. Budu ti mockrate vdecen...PS: Stranky sou fklidu.
Ne nebudu už mi to dostatečne rozmluvili.🙂,akorát to dostalo jednu celistvou barvu
S tím Merkurem vevnitř si děláš prdel,co??🙂)))To je fakt drsné,doufám že to nebudeš ničím potahovat!!🙂