7. leden 2004

Scheniho Závodnička

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 7264×, Komentářů: 21, Líbí se Autor: RST

Před asi půl rokem jsem si koupil od jedné starší paní tuto Škodu 100. Byla v dobrém stavu, ale v dnešní době je to již skoro veterán:-). Proto jsem na tom začal pracovat, ať ho trošku zmodernizuji. Sehnal jsem si nálepky, auto jsem polepil a je z něj hned trošku netradiční stovka. Klasický ventilátor poháněný řemenem jsem vyměnil za elektrický. Motor je ze škody 110 s různými částmi ze škody 120 (které jsou zpětně kompatibilní, např. vodní pumpa, výfuk). Namontoval jsem halogenová světla, takže když v noci rozsvítím, tak i vidím :-).

Jestli chcete vidět více navštivte prosím moje stránky věnované mému autu, je tam vše podrobně: www.webpark.cz/schenatko

Fotky:

Květen 2003:

1.12.2003:

Včera jsme se kamarádem (spoluzakladatel Škoda TEAMu Ostrava) Markem rozhodli že pojedeme trošku zablbnout na letiště v Ostravě Mošnově. Je tam stará přistávací dráha, na kterou jezdí testovat auta mnoho lidí, dokonce se tam konají tuningové srazy. Každý jsme poslali SMSky lidem, co by mohli z OV jet. Ozval se jen jeden kámoš, kterej má 100vku, jako já, ale že pojede žigulem, že 100vka je bez oleje. Tak jo. Měli jsme se sejít u jednoho obchoďáku na parkovišti. Tak si tam tak s Markem čekáme a ejhle, najednou přijelo asi 6 aut (120tky, a jedna stará Corsa). Nakonec se k nám přidalo ještě asi 5 aut, takže nás jela taková menší kolona. Dojeli jsme na letiště, prohlídli jsme si navzájem naše vozy a začaly sprinty. Já jelikož mám tedka v autě “pouze“ 100vkovej motor (míval jsem tam 130tkové dělo), tak jsem se moc nechytal…Tak po závodění jsme se všichni (teda skorovšichni) pustili do rochnění v bahně, bylo ho tam dost pro všechny. Ostatně napovídají fotky mojeho vozu. Dělali jsme bláznivé smyky, hodiny, ruční brzdy jen pískaly. Dokonce jsme narazili na jedno místo, kde bylo bahna asi 5 cm, a to byla drsná příprava na zimu, protože ovládat auto v takovém bahně byla fakt sranda. Koukněte na videa a na fotky. Není toho moc, ale celkem jsme zablbli!


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 7264×, Komentářů: 21, Líbí se Autor: RST
Proč jak je ten filtr to uřiznou ten krit to pak jede rychleji
S BOLESTÍ V SRDCI OZNAMUJI, ŽE JSEM TOTO NÁDHERNÉ VOZÍTKO PRODAL DNE 10.7.2004.


ALE JINAK TO UŽ NEŠLO A TEDKA SI BUDU HRAT JEN S eRkem (viz přestavby a renovace - Scheniho eRko)
No, vim jaxe tam jede, ale vysvětlit bych to asi nedokázal...
Jsem z Ostravy, kde to misto v Mošnově na letišti presně leži, potreboval bych neco odzkouset
Hele, ted jsem dal do svy 100vky motor 120 LS, chlazení mam puvodní pres remen. Ale zrusil jsem maly okruh a motor mi chladi nejakych 6 litru fridexu a vody. Teplota mi nepresahne 80 stupnu ani pri volnobehu. Myslim si tedy, ze by tve problemy mohli byt treba v termostatu. A k tomu alternatoru mas pravdu, ale na druhou stranu u remene to neni o nic lesi, mas tam straty trenim, prokluzu a ten motor musi roztocit vice hmoty. Tohle vyjde na stejno. Takze kdyz odlehcis motoru od pohaneni chlazení maz velkou rezervu pro pohon alternatoru. Ale je to jen muj osobní nazor. Skodovkam zdar
Cau, dej tam este jeden elektrickej větrák (nejlepší je z oktávky) před chladič do ďoury a silnější altík a máš po starostech
To Hatori:


Já vím, že to tak jde udělat, vrtuli stejně musíš mít furt spuštěnou a stejně to neuchladíš. Prostě je to malej výkon... To by tam musela bejt vrtule jako kráva, a to by Ti potom zhořel alternátor 🙂


A tu energii pro ten ventilátor musíš někde vyrobit, takže když ji vyrábíš alternátorem, tak je to horší, než když je přímo na řemenu, protože alternátor má nějaké ztráty...


A když je na řemenu,tak tam ztráty nejsou (teda jsou ale jen mechanické), v případě alternátoru jsou mechanické a elektrické (alternátor nemá 100% učinnost)
Ja bych se te elektricke vrtule hned tak nevzdaval. Jsem elektrikar a co se tyce hlidani zapinani el. vrtule, vyresil by to nejaky sikovny termostat. Dokonce jsem presne se hodici k tomuto ucelu nedavno montoval. Staci pridelat na trubku okruhu a nastavit si teplotu
Je pravda, že 100vka s originál vrtulí nejde uvařit. Ten výkon hlavně při vyšších otáčkách to celkem žere. Jezdil jsem s elektrickou vrtulí ale s radostí jsem se vrátli k mechanické, protože teďka nemůSím pořád hlídat teplotu.


Na mechanické vrtuli jsem odvrtal 3listy, takže je to o něco lepší, a chlazení taky v poho.
Hoši, náporák je náporák. Je to prostě kontrukčně lepší řešení. Chladí to podobně, ale bez ubírání výkonu.
Souhlas s Boubíkem - v životě jsem žádnou stovku neuvařil, ani když jsem s ní šplhal v létě na Fichtelberg.
Naporak bych ta mnedaval, prave ze vrtule pohanena od motoru je k nezaplaceni, sice ti trosicku "brzdi vykon motoru", ale nemas sanci to uvarit. Jestli ti to vari, neni to vrtuli, ale necim jinym. Me to nikdy nevylezlo na vic, jak 90°C.
Přední spoiler je pěknej. Ale ty trosky ze stodvácového vzadu je hnus.
MÁM TECHNICKOU!!!(i emise!)
Kecy my se starou a neupravenou stovkou jeli pres 120km/h a malem vypadavali za jizdy ale jeli a predjeli.....ted mame 105 tak su zvedevej
Bohužel mám🙁 V létě se nedalo jet rychleji jak 80Km/h.Je třeba si udělat pořádnou kapsu.Každopádně to chce náporový chladič,tomu se nic nevyrovná.Jestli se zadaří,tak bych ho měl taky udělat.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Zdravím!Mám dotaz:po výměně ventilatoru a vodni pumpy nemáš problém s teplotou motoru ani při vyšších rychlostech?
Kdyby jenom na výlet🙂
ahojky to je ale pekny auticko🙂...uz se tesim,az zase pojedeme na vylet.-)papa
No jo no,jak jinak zamaskovat díru v kapotě...(kvůli odvodu teplého vzduchu)
To zadni kridlo je prasarna ale jinak pekny