1. prosinec 2007

1971 Trilobit

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 24572×, Komentářů: 139, Líbí se Autor: mkupe

- - - AKTUALITY - - -

Byla pořízena Š100 rok výroby 1969, absolutně bez koroze, která poslouží jako základ pro přestavbu karoserie na 110R.

---------------------------------------------------------------

Za tohle všechno může jeden telefonát...

Je pátek dopoledne 23.11.2007 a zvoní telefón....Myschak - říkám mu: "nazdar brachu jak žiješ copak potřebuješ, že voláš - ále jsem naštvanej, právě mi utekla na inzerát jedna 71ka - nekecej - nó je už zamluvená - hmm, tak mu zavolej, že nabídneme víc - zkusím ho, něco vymyslíme".

Zase zvoní telefón (ten den už snad po páté Myschak) - "hele ukecal jsem ho, do neděle nám ho podrží - no sláva tak se jede!"

Je neděle 25.11.2007 - 2:15 a vyzvedávám Myscháka na nádraží v Pardubicích a vyrážíme směr Jeseníky - Velká Kraš. V 6:30 jsme na místě, vyhledáváme majitele i auto, čekáme až bude svítat a vyrážíme na obhlídku. Na odstavné ploše nacházíme, to co jsem čekali. Erko v nevábném stavu, na kterém se podepsalo zejména posledích pět let, kdy bylo vystaveno větru a dešti.

Malej popis současného stavu:

Vůz vyrobený 25.února 1971 s platným a původním TP a s téměř všemi doplňky a výrobními znaky uvedeného modelového roku.

Stav karoserie a skeletu katastrofální ale střecha se zdá být dobrá. To vlasně spolu s nízkým výrobním číslem rozhodlo o koupi (283).

Nasadili jsme baterku, vyměnili víčko rozdělovače, nastartovali a za asistence ruční brzdy zařadili za tažný vůz. Cestou na benzince zkusíme dolít brzdovku a zkusíme probudit brzdy...

A tak jsem vyrazili na 170 km dlouhou trasu Velká Kraš - Hanušovice - Králíky - Bartošovice v Orlických horách - Deštné - Dobruška - Třebechovice pod Orebem. S ohledem na celkový stav vozu, absenci STK a pojištění jsme vybrali cestu po silnicích II.a III.třídy.

Po dvaceti kilometrech kupujeme benzín a brzdovku. Plníme brzdovku a záhy zjišťujeme, že nám v zápětí končí na zemi pod vozem. I přes plynulý chod motoru na tři válce auto odvazujeme a průměrnou 40ti kilometovou rychlostí se přibližujeme k cíli.

Počasí nám však přestává přát a na hřebenech Orlických hor nás zastihuje husté sněžení, navíc nám dochází benzín a vůz se opět ocitá na laně, plíživou rychlostí zdoláváme kopce a klesání a dojíždíme s vypětím sil do obce Deštné, kde kupujeme benzín. Další cesta však neprobíhá dle našich představ, s vozem není možné na sjetých pneumatikách 0R6 vyjet, natož sjet sebemenší kopec, tak vůz necháváme odstavený třicet kilometrů od cíle a následující den zbytek trasy obstará odtahová služba jednoho známeho.

Aktualizace 25.1.2008

Tak díky Tomášovi (Free) máme domluveny odvoz a největší akce v dějinách pracovně nazvaná "Kulový blesk" aneb největší přesun vraků v dějinách Východních čech může začít.

Nakládáme na vlek a vyrážíme na nejbližší STK udělat evidenční prohlídku. Zde se ani neodvažuju fotit a zbaběle sedim v autě a z okénka pozoruji výraz technika ve tváři, při pohledu na náš poklad, který prý nazval něčím jako torzo:oD

Kilo mění místo pobytu a majitele... já za to nemůžu..dvoje dveře sou dvoje dveře:)

Tak na to s Myschakem koukáme a mumláme si: "naložíme to na plaťák a budeme objíždět srazy a vylidňovat kempy aby chtiví renovátoři viděli vo čem to je":oDD

A JE TO!!

Zde bude vůz čekat na pečlivou renovaci do původního stavu - modelu 71. Většinu dílů již máme, přesto pokud by jste něco z níže uvedeného vlastnili a měli zájem to prodat, nebo věděli o nějakém inzerátu, který uvedené díly nabízí, neváhejte a kontaktujte nás!

Duben 2008

Pozvolna sháníme potřebné díly...

Květen 2008

Pozvolna sháníme potřebné díly...

Červen 2008

Máme tu Máchal víkend, teda spíš druhou červnovou železnou neděli...

Září 2008

Aby to nevypadalo, že se nic neděje.... máme za sebou evidenčku a přihlášení do registru vozidel, tady je pár snímků z přepravy na evidenčku:oD

Dovolím si podotknout, že 71ka naskočila po dlouhých týdnech nečinnosti na první škrtnutí a vlastní silou! se přepravila na vůz odtahové služby.

Říjen 2008

Vozidlo je přihlášeno!

Nárazově se zabýváme nákupem a sháněním potřebných prvomodelových dílů, tady je malý přehled toho, co nám uvízlo v síti:

  • zadní mřížka model 70 (nerez rámeček s tahokovem) mimochodem z té mám největší radost:-)
  • nový pravý přední blatník na první model
  • lišta na přední čelo, lišty na blatníky včetně znaků
  • přístrojová deska s kontrolkama (já jim říkám lentilky)
  • relé regulace dobíjení
  • nárazníky s výřezem

Tady je dalších pár fotek stavu, trochu mi to připomíná zkamenělinu, takže vůz, vlastně torzo dostane přechodně pracovní název

"Trilobit"

.


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 24572×, Komentářů: 139, Líbí se Autor: mkupe
MATY přeháníš, zatím máme každy za sebou jeden sólo projekt se spoustou chyb ale od tohodle si za sebe slibuju, že bude stát fakt za to.
No klucí už se těším na další pokračování.Přijdete mi jako fabrika co chrlí jedno krásné autí za druhým 😀
Jardo, jestli ti je kila líto, tak my ho rádi vyměníme za jedno z tvých kupátek🙂)
Chudák kilo.
Kam ste to nabořili?To jste zkoušeli deformační zony vozu?😀
Aj ja sa teším na nové fotečky, ako to vyzerá po rozobratí 😉...
No tak na rozborku jsem zvědav, podle těch pár fotek "zpod sukní" to vypadá opravdu dost rozsypaně a bude to asi pro dost otrlé...


No ale když pozoruju, co Máchal Company dovede, tak nemám strach, že na srazech uvidíme jedno z prvních eRek ve stavu sjetí z linky.
Ha Máchalové měknou budou lepit střechu 🙂)))
Tak mám takovej nějak neodvratnej pcit, že se nám tu začíná šířit nějaký bacil...
A na co že to kuci potřebujete to kilečko? na rozřezání a napáchání erkové střechy?
Myschak: teraz som bol u Ledra, a má jeden rámček na zadné čelo aj z pôvodným ťahokovom z troch častí. Uplne nový, nepoužitý. A má aj lišty na predné čelo až ku svetlám.
Noo, Martine skoda ze je nebudes delat, taky bych jeden uzil a jak 😉


Ale jinak gratuluji k sehnanemu, shaneji se spatne !
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Gratuluji Martine 🙂 a klidně sháněj i druhý 🙂 on se u tebe dlouho neohřeje ... 🙂
Myschak: tak ten rámček robiť už nebudem, pretože som ho zohnal v nedeľu aj z pôvodným čelom.
A nebo ho udělat z laminatu, nebo neceho takovyho a pokovit...
A co ten rámeček vypálit z nerezu, navařit kolem lem a vyleštit?
Myschak: chcem robiť tiež model 71. Karoseria je bohužiaľ novšia už model 73 takže to budem musieť prerobiť. Stále sa totiž rozhodujem medzi žltou model 73, alebo bielou model 71. Viac ma láka tá biela model 71. Onedlho tu dám fotky z renovácie.


Čo sa týka toho rámčeku, tak neviem z čoho lepšieho by sa dal vyrobiť ako z hliníku v amatérských podmienkach. Uvidím ako sa mi podarí🙂
...jinak s tím rámečkem z hliníku je to dobrý nápad. Myslím že by to mohlo vypadat hodně věrohodně 🙂


A když už budeš u toho broušení a leštění, udělej i jednu pro nás 🙂)))
Ahoj Martine,





no nejspíš tu mřížku urveme z Michalova spotřebáku 🙂


Ale zatím je celkem čas, 71čka stojí a ještě tak měsíc se na ni asi nedostaneme....🙁 Pak přijde rozborka a začneme řešit co chybí a co se bude shánět. Jaký model teď budeš dělat?? A z čeho?? Máš taky 71čku??





Michal
Dovolím si odpovědět za technického ředitele společnosti Máchal Company, Myscháka sám, na autě se zatím nepracuje, a pokud jde o nerezový rámeček zadní mřížky, pokud jej do té doby neseženeme, dárce se nabízí zde: https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=100&olimage=19896. Třeba do té doby uzraje do stavu, že bude dobrý tak akorát na náhradní díly😀
Ahoj Myschak. Ako pokračuješ na aute? Ja som sa teraz pustil du druhej eRky, a asi z nej tiež budem robiť prvý model. Chcem sa ťa opýtať, ako budeš riešiť rámček na zadné čelo? Zohnal si originál? Lebo ja som sa ho rozhodol vyrobiť z hliníku o krúbke 10mm. Obrežem ho, potom zfrézujem stred,kde pôjde ťahokov, vyrežem otvory obrúsim do presného tvaru,a vyleštím. Uvidím či sa mi podarí.
neboj, chrom si dokážu zařídit.
jejda Miloši, on ten chrom je na nich nějakej slabej, už se začíná prošoupávat a tam kde už je durch, tam to chytá lišku.... Chceš je ještě vůbec zpátky, když už vypadaj tak ošklivě?? 🙂)
Vošahávejte si svý 😀
Noo, a co si udelat listovej srazik ;-DD, tam si je muzem vosahat 😀DDDDDDDDDDDDDDDD
To jsou putovní lišty ? 🙂)..taky bych se pomazlil .-))
Honzo, taky doufám že jsou v dobrých rukou a že se brzy vrátí do mých rukou 😀
Noo, listy na predek, Myschaku zrovna jsem jsi kvuli tobe poslyntal klavesnici 😀DDD Ale vim ze jsou v dobrych rukou 😉
Jj Karle, je to ta hluboká vanička na uložení heveru, a plech přes nádrž je s tím držákem rezervy na středu.
A krycí plech vaničky je s prolisem ?
Přední podběhy jsou dobrá trefa, je jich minimálně a škoda to bastlit z nových.
Tedy pánové..., jak to tu tak zvolna začíná prosakovat... vypadá to, že i přes svůj vždy seriózní vzhled a vystupování dokážete také vyprodukovat poměrně divoké akce .....-o)


No nic, dobře to dopadlo a tak teď už snad jen : S chutí do toho a půl je hotovo !!!!
Ta poslední fotka je nejlepší, koho mi připomíná?😀





No, bude na tom neskutečně rachoty...
Jo tak srandičky si z nás dělat budete...zatím jsme velice ambiciózní a sebevědomí chlapci víte😀





Zadní levý podběh takhle kdybyste za rozumný peníz měli, nebo o něčem věděli...
druhohory sou na tom vidět silně a pokud se nemjlím i zadní podběhy sou KO ale totak indučka chlapcům upadla to neřekly 🙂
Já vám musim nafotit ty sedačky. Ale ten blatník je krutej, tohle vidět já tak jdu od toho...
jj, pamatujeme na to Radku a díky 🙂


Stejně ten předek byl mrvej, musí se tam hodit nový dno kufru a nejspíš i přední podběhy. Co nevidět to odstrojíme a potom budeme chytřejší... 🙂)
No, jo, pravda, při pozorném prohledání fotky "za zastávkou" je už plempířina vidět.


Stejně jste blázni... Když na mě nějaký díly někde vypadnou, dám vědět. Máte tu schovaný ty tapecíry, tak mi to před nějakou akcí připomeňte, abych to přivez.
Ono to sice není vidět, ale my už to auto renovujeme... V pátek jsme tam dali nové svíčky a víčko rozdělovače 🙂))
DVD76 no to je od tebe teda vošklivý, no jen počkej brachu, jednou budeš koukat a žádný díly nemáme, sami máme málo😀
Nó teda,čekal bych (když už je kolem tohoto auti takové haló),že auti bude čím dál tím krásnější,něco ve smyslu pečlivé renovace...Ale zatím to éRo je čím dál tím více,jak bych to jen řekl...stále více kaput.Mno,pokud se to bude ubírati tímto směrem,mohl bych si zamluvit ňějaké ND?😋
nooo, ono to auto překvapivě moc nebrzdilo 🙂) a když sme sjížděli Orlické hory, tak jsme brzdili o závěje a v jedné z nich byl nečekaně pařez ...🙂)
Radku, odpoved na tvoji otázku prenechám hlavnimu akterovi cele udalosti...Myschaku mas prostor😀D
Možná jsem jen přehnaně všímavej, ale na prvních fotkách je předek celkem zdravej (myšleno tím v tvarech původního provedení z fabriky) a na těch novejch je čelo tak nějak klempířsky upraveno. Něco bylo čtenářům zatajeno?
Pů: To my jen tak z nudy...🙂
To Pu, ne to jenon na tom Aukru jeden zastupuje druheho 😉Machala.


Ja mam ty dily ve Varech pod nosem,ale jak jsem zbystril Myschaka tak jsem prestal vetrit.😉
Hele kluci vy se přehazujete navzájem na aukru nebo je ještě nějaký jiný myschák?
ty kryty sou moje! 🙂
Pů: díky za kontakt, už jsem mu napsal🙂
Kluci tenhle člověk prodává něco co by se mohlo hodit 😉


sice si myslim že to jde sehnat levnějc ale což když sou Ty Vánoce 8-)


http://skoda-virt.cz/cz/inzerce/prodam-cz/72206-skoda-100-110-110r-new/