30. prosinec 2007

Dejvidovo Erše

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 13827×, Komentářů: 31, Líbí se 1 Autor: Dejvid

Asi si někteří z Vás říkají, co je to za článek, když jsem tady na webu už měl několik článků o mém voze. Byly to články velmi podrobné, přesně v nich byl popsán krok po kroku, co a jak se na autě dělalo... Rozhodl jsem se místo těchto tří článků napsat jeden, ve kterém by bylo stručně popsáno o jakéže auto se v těch třech článcích jednalo...

Svoje Erko a zárověň svoje první auto jsem dostal od svého bratra 24.10.2004. Bylo v dost používanym stavu, ale vypadalo, že zase až tak moc práce na něm nebude. Bylo to Erko bez jakýchkoliv úprav, na užovkovejch 14" kolech, laik by řekl: "Dyť je to stará škodovka..." Pro mě ale bylo něco víc než jen stará škodovka. Ten okamžik, kdy jsem poprvé usedl do SVÉHO Erka a poprve se s nim kousíček svezl (tehdy ještě bez papírů, bylo mi 17...:-)), si pamatuju jakoby to bylo právě včera...Bylo to dopoledne a bylo nádherný podzimní počasí...:-)

Takhle vypadalo když jsem ho přebíral...

No a pak už to šlo samo. Přes zimu jsme s tátou připravili Emkový nápravy a v létě 2005 došlo k zástavbě. Sice vypadalo celkem zachovale, ale zástavbu Emkových náprav nakonec muselo doprovázet i vyvaření kastle, konkrétně: levá přední a obě zadní podlahy, levej přední a oba zadní podběhy... Do interiéru jsem vyrobil a nainstaloval nový koberečky ze zátěžáku. Erko po letních prázdninách strávených prací na něm už vypadalo celkem i k světu a byl jsem s ním velmi spokojen...:-)

Zde je pár foto ze zástavby a vaření a taky fotky jak vypadalo Erše po prvních 2 měsících práce...

S Erkem jsem spokojeně jezdil až do léta 2006, kdy došlo na další level úprav a sice zástavba náporového chladiče, pětikvaltu a motoru z favorita...Věřte mi nebo ne, ale trvalo to zase celý 2 měsíce, než Erko zase vyjelo...

Pár fotek ze zástavby náporáku...

A pár fotek za zástavby motoru a převodovky...

A taky Sviští sedačky...;-)

A od téhle doby se s Eršem hlavně jezdilo a měnily se už jen detaily jako třeba rezavý nárazníky vyměněný za chromovaný, došlo k montáží příčnýho vejfuku a hlavně se dolaďovaly detaily na motoru...

Výroba svodů na příčňák...

Tak a tohle je nejaktulnější podoba Eršeho...:-)

A ještě 2 černobílý od LL z focení Jetřichovickýho kalendáře...:-)

http://skoda100.cz/view.php?cisloclanku=2007120002

Aktualizace 7.2.2008

Udělal jsem takovej malej předsezonní upgrade, namontoval jsem novej Kvasiňáckej spoiler, nový chromovaný nárazníky a taky došlo na výměnu hlavy za upravenou...;-) Možná ještě dojde k montáži Beskydek...

Teď ještě probíhá (a pár dní probíhat asi bude) ladění koníků...

A teď technický popis:

Přední náprava:

  • Emková
  • maticové řízení
  • horní i spodní ramena vyztužený dle L/A dokumentace
  • pružiny serie ze 120 zkrácený o 1,5 závitu
  • tlumiče seriové
  • brzdy čtyřpístkové jednookruhové bez posilovače

Zadní náprava:

  • Emková
  • podélný ramena vyztužený dle dokumentace L/A
  • pružiny serie ze 120 zkrácený o 1 závit
  • tlumiče seriové
  • bubnové brzdy s prasátkama o průměru 22mm

Převodovka:

  • 5-ti stupňová
  • stálý převod 4,22

Motor:

  • 781 - 136 Favorit
  • prošel kompletní GO
  • mírně poupravená hlava z Felicie MPi
  • vačka 260st. od Schwejk Motorsport
  • sací a výfukové potrubí z Rapida
  • karburátor SEDR z Š130
  • rozdělovač bezkontaktní s ETZ
  • výfuk příčný dle dkumentace L/A, svody homemade
  • odhadovaný výkon 55kW

Chlazení:

  • náporové
  • chladič z Felicie 1,6
  • voda vedena v trubkách pod vozidlem
  • vodní pumpa z Š130
  • expanzní nádoba z Felicie

Jízdní výkony (před montáží upravené hlavy):

  • maximální rychlost (tachometrová):180km/h (s polofunkčním karburátorem, po GO karburátoru nezkoušeno...)
  • na jednotlivé rychl. stupně:2.-80km/h, 3.-120km/h, 4.-150km/h
  • zrychlení 0-100km/h: neměřeno, ale sprint na 400m za 18,83s
  • spotřeba: okolo 10 l/100km

Nová éRa

19.9.2012

Po dlouhé době aktualizace, protože s eRkem se dějou, řekl bych, celkem veliký věci ;-) Na začátku letošní sezony jsem s ním už nevyjel, začalo se s pasováním nápravy s hřebenovym řízením. Co si budeme povídat, hřeben je hřeben a po svezení s Chrobákovym eRkem jsem měl jasno, že tahle věc je v autě nutnost. O 2,5 otáčky se bude starat pastorek od Sakyho... ;-)

Po napasování hřebenu se z auta vyndal komplet agregát (motor, převodovka, zadní náprava) a dal jsem se do zástavby zadní nápravy "Molčan", výroba Kuba Remeň. Montáž měla jistá úskalí, se kterejma jsem uplně nepočítal, vždyť je to přece jenom dát držáky na zadní šrouby, co držej podýlný ramena, nasadit nápravu a kam vyjdou střední držáky, tam je bodnout a hotovo. Práce s tím bylo o něco víc, nicméně náprava je v autě a eRše jsem "slavnostně" postavil na kola v pátek před eRekcema... ;-)

Když je náprava v autě, pustil jsem se do karoserie, momentálně jsem rozkuchal práh, zjistil co v něm je a nění a pujde se vařit, vyztužovat atd. Teploty venku se pomalu snižují a tak se uvidí, jestli s mojí pracovní vytížeností stihnu udělat před zimou oba prahy. Každopádně je v plánu přes zimu odvézt auto ke klempířovi, aby udělal střechu, protože do té já se neodvážim... ;-)

20.10.2013

Další rok prací na autě za námi, sice se s autem pohnulo, ale ne tak, jak jsem si samozřejmě představoval, nicméně jsem na jaře začal repasí přístrojové desky, od m8 jsem vyzkoušel čeřínkovej sprej a naprosto jsem si práci s tímto výrobkem oblíbil ;-) Je krásný pozorovat, jak se lesklej nástřik mění v čeřínkovou strukturu ;-)

Když už se v garáži tak nějak dalo pracovat a kilo bylo připravený na sezonu (aspoň jsem si to myslel), pustil jsem se do škrábání gumoasfaltových nátěrů na autě, nakonec se mi nejlépe osvědčila horkovzdušná pistole (koupená asi za 280Kč v Tescu za účelem vypalování čeřínku, nakonec mě překvapilo, co všechno vydržela, funguje dodnes) a špachtle, tak jsem sundal ty největší nánosy, zbytek jsem umyl acetonem... Na několika místech mě celkem překvapil průsvitnej materiál, konkrétně na zadních podbězích, o kterých jsem si myslel, že se na ně nebude muset šahat...

Na přelomu června a července putoval skelet na opískování, aby pak následně mohl na prázdniny ke klempířovi. Blatníky, kapoty, dveře a čela jsem nechal v Liberci otryskat vápencem, myslím, že na tyhle plechy je to ideální, protože materiál nebyl vůbec poničen, dokonce byly vidět i stopy po broušení před lakováním ;-)

Během práznin na autě klempíra dopasoval pravej prah, vyvařil levej, opravil podlahu, vyměnil svislý části zadních podběhů, vevařil držáky sedaček, napasoval plechy na auto, natáhnul trubky chlazení v mědi a spoustu dalších věcí...;-)

Po přivezení domů jsem se vrhnul na ošetření interieru a další spoustu drobnejch dolaďovacích činností. Při ošetřování interieru jsem přišel na věc, který jsem si doposud nevšiml, a sice, že na pravý straně v rámu střechy je ten prostřední plech po celý dýlce shnilej, takže se teď snažím sehnat vrchní díl střechy, aby auto ještě jednou putovalo ke klempířovi a toto bylo ještě opraveno, tudíž, aby byla kastle před lakem na 100% ;-)

Pro letošek to už bude asi vše, snad při aktualizaci za rok už bude autí v laku, noo uvidíme ;-)

3.12.2014

Rok se s rokem sešel a je tu další aktualizace. Hned z jara jsem si nechal přeskládat stálý převod na převodovce, takže už je připravená 5q 4.22 na suchý poloosy a dále se mi podařilo díky p.Hervertovi získat nový plechový potah střechy, takže práce na autě začaly výměnou střechy a jsem rád, že jsem to nakonec ještě absolvoval. Více napoví fotky ;-)

Po doladění asi 100 detailů se mohlo eRko přemístit k lakýrníkovi, kde strávilo něco přes 5 měsíců... Tak snad bude kit a plnič pořádně vyzrálej ;-)

V poslední době jsem rozhodil motor, m8rinek zařídil zarovnání bloku, odlehčení setváku a řemenice, pak jsem komplet klikovku a všechny věci okolo dovezl p.Brzákovi na vyvážení a bude se moci začít se skládáním... Ale to až zas budou venku příznivější klimatický podmínky ;-)

12.12.2015

Letos jsem si dal s počátkem prací na čas, bylo nejdřív potřeba připravit nějaký vhodný prostor pro činnost... Ale ke konci června už bylo eRko doma a pomalu jsem začínal s pracema... Začal jsem od přední nápravy a nádrže, kterou bylo potřeba dát do kupy, nad nápravu jsem umístil Facetku, vyrobil brzdový trubičky a náprava se po 4 letech přestěhovala ze skříňky nad postelí do auta...;-)

Pokračoval jsem instalací stropnice, kterou dodal Myschak, parádně se s koženkou pracovalo... A když už byla stropnice na místě, napotřetí se podařilo i zasklít zadní okno ;-)

Poté jsem se zaměřil na zadní nápravu, povrchová úprava, finální osazení novými ložisky, seskládání brzd a výroba zadních brzdových trubiček... Než se vše podařilo dát dohromady, byla už zima a tak jsem eRko zase odvezl do zimní garáže... Pravda, moc jsem toho za půl roku neudělal, nicméně není kam spěchat... Teď když je auto jinde bych se rád pustil do skládání motoru, tak uvidíme, jak se bude dařit ;-)

Poslední aktualizace před více jak 6ti lety, je na čase něco připsat :-)


Rok 2016

Zkoumám fotky z tohoto roku a zjišťuji, co jsem tenkrát vlastně dělal :-)

Začalo to složením motoru hned z kraje roku. V dílně byla kosa a coby svobodný mladík bydlící ve starém bytě jsem si mohl tuto radost dopřát v teple obývacího pokoje.

Když podmínky dovolily a auto jsem měl zase u baráku, šel motor s převodovkou do auta. Pak se dělala určitě spousta maličkostí, mezi ty významnější kroky jistě patří zasklení nového čelního skla (to byla veliká radost) a pak s pomocí elektrikáře rekonstrukce kabelového svazku a následná instalace do auta. To už byl podzim, v noci se teploty blížily k nule a ještě doteď si pamatuju, jak jsme s elektrikářem v týdnu pracovali na instalaci svazku do auta, o půlnoci jsem myslel, že už to zabalíme a pujdeme spát, protože druhý den přece vstáváme oba do práce a on pronesl: "Tyjo, to už je tolik hodin? Jirko dojdi uvařit kafe!". Se mnou to málem švihlo :-D

Vyvrcholení pracovní sezóny bylo, když jsem chtěl vyměnit těsnění pod hlavou. Nechával jsem totiž zarovnat blok. Motor jsem poskládal a pak mi začalo vrtat hlavou, že vlastně došlo ke snížení bloku a tak by bylo vhodnější dát silnější těsnění pod hlavu, místo standartního. Takže hlava dolu, těsnění vyměnit, utahuju hlavu a ... a jeden šroub nešel utáhnout. To bylo nadávek tenkrát. Podařilo se vyřešit Helicoil vložkou, což mě tenkrát strašně zachránilo, ale i to přispělo k delší pauze s pracemi na tomto autě...

No a další důvod bylo to, že jsem se na nějakou dobu začal věnovat Mazdám MX-5 a časem jsem pořídil i Octavii RS. Tak nějak to bylo jednodušší jen montovat tyhle auta, než ten vývoj všeho na eRku. A tak se eRko zavřelo do garáže a příští 4 roky čekalo na svoji příležitost...

Rok 2021

Po několikaletém odpočinku jsem se rozhodl, že je na čase s autem zase pohnout. Cíl letoška byl: auto k baráku na odstahovce, zpět do zimní garáže už svojí vlastní silou. Začal jsem tím, že jsem dořešil vedení chladící kapaliny mezi motorem a chladičem. V autě byly celou dobu hotové brzdy, čili 5 let s brzdovkou DOT 3 a absolutně bez pohybu. Nechtěl jsem nic riskovat a tak jsem pořídil silikonovou brzdovku, již hotové brzdy kompletně rozebral, znovu složil s novýmy gumovými komponenty a naplnil tímto silikonovým zázrakem, údajně by mělo být na hodně dlouho vystaráno, tak uvidíme :-)

 

Následovalo naplnění chladícího okruhu, práce na karburátorech, jejich ovládání atd. Pak nalít benzín do nádrže a zkusit dostat benzín k motoru. Noo a to byla prekérka, protože elektrické čerpadlo čerpalo, vzadu sucho. Po rozsáhlém pátrání jsem zjistil, že vzadu je trubička ucpaná rzí. Ani 10 atm stlačeného vzduchu trubičkou neprošlo. Zakoupil jsem tedy měděnou trubku a rovnou 8mm, takže jsem vyřešil 2 mouchy jednou ranou a nemusím vedení redukovat mezi průměry 8 a 6mm. No a pak se již mohlo přistoupit k vlastnímu starování motoru... A ono to i chytlo! To bylo radosti po tolika letech, eRko opět žije :-D

Bude to ale vyžadovat hodně ladění a zkoušení. Zatím motor běží, ale nedá se říct, že by to k něčemu bylo. Bude následovat úprava svodu výfuku pro montáž lambda sondy a použití analyzátoru pro zjištění bohatosti směsi...

Podzim už se přiblížil a tak bylo na čase dát autu kompletnější vzhled, nasadit SPZ ještě se zelenou známkou z emisí a hurá přejet cca 500 metrů do garáže. Jízda to byla nezapomenutelná, motor opravdu takto použitelný není, nicméně do garáže samo dojelo, takže cíl splněn :-) Pokračování snad v roce 2022? Doufám v to ... :-)

 

Z Jičína Vás zdraví Jiří Davídek alias Dejvid



Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 13827×, Komentářů: 31, Líbí se 1 Autor: Dejvid
Měl jsem jí u motoru a fakt to nefungovalo 🙂


Teď jsem jí natáhl do kufru a bez problémů, ale jako uvidíš sám, možná máš pravdu a nakonec jí budu stěhovat já nad nápravu 🙂
Karle je mi jasný, že přístupnost je špatná, nicméně vycházím z už vyzkoušeného řešení, do kufru se mi tahat benzín nechtělo a kdyby byla vzadu, tak by to nefungovalo, tak jak by mělo, takže jiná možnost v podstatě nezbyla 😉
Ahoj Jirko, po vlastních zkušenostech, bych tu facetku nad nápravu nedával... ono to sice láká, ale když se k ní náhodou budeš potřebovat dostat, budeš proklínat ten nápad 🙂 Je tam fakt dost málo místa při nasazené nápravě...
Pěkná práce pane. Je mě jasné, že jsou to komplikace a další výdaje, ale jsem rád, že jsi si dal nakonec říct a střecha půjde přeci jenom dolů. Pro zajímavost dej pak vědět, rád bych si udělal představu o tom, co tam asi tak také mám (či spíš už nemám).
Kdepak, práh hotovej nemam ani jeden, druhej budu dělat až na jaře. Ono to zas tak rychle nejde... 🙁
Tak to mění Dejvide situaci 🙂


A co ty prahy máš už na autě komplet hotový? Viděl jsem v týdnu nějaký fotky od tebe a ještě jsem to viděl rozkuchaný.
Čapoune ,Petr byl první,od koho jsem se dozvěděl, že nějakej Molčan vyrábí celkem zajímavou nápravu 😉 Kdyby přály okolnosti, tak už ji tam Petr dávno má 😉
Petře tak já tam mám seriovku Erko a na modrým Erku jsem měl 136 feliciji byť jsem si ho moc neužil tak auto jezdilo taky jako kráva.


A s Mkovejma nápravama a s obyč hřebenem se dalo taky celkem bezpečně řádit na silnici.


Jako třeba nevím ale přece o kolik ten Dejvidům motor může mít o proti seriji větší výkon o 30% procent, 40%?


Vždyť ty na autě taky nemáš takovouhle nápravu a to i s tím tvím reaktorem udržíš Ero slušně na silnici.
He he he 🙂 Mě baví, jak se tady řeší směr a podle čeho se to staví 🙂 Chlapci, pořiďte si do auta pořádnej motor, něco jako má Dejvid a hned poznáte, proč dochází k prezentovaným úpravám 😉 To vše je jen logický vývoj a řekněme provozní nutnost. Žádné přibližování nějakému vzoru.





A k tomu obložení ... čtěte to tu aspoň trochu pozorněji, když se s tím Dejvid pro vás píše.
Ono obecně nejde dojít na úřad a chtít do TP zapsat to a to... takhle to opravdu nefunguje. Je to trochu složitější proces, ale jde to. Samozřejmě, úřad je vždy výchozí bod.
Dejvide koukal jsem na fotky M8rinka té stavby ŠKODA140RR .Mám tomu rozuměť tak že to přehodnocení stavby strojů je tento směr?
Dejvide když teda budeš mít ty bubny v zadu přijde tam aspoň nějaký nějaký special obložení?


A co převodovka je naní plánovaná taky nějaká úprava třeba ala Sixta.
Z tou legalizací jsem na to taky zvědavej. Oni jsou sice obecně závazný pravidla ale fakt je že to funguje úřad od úřadu a u nás teda zrovna moc benevoletní nejsou.Ikdyž na druhou stranu klukům se podařilo nějakým zázrakem tu bílou limousinu zlegalizovat.Takže ofiko to může jezdit po silnici.





http://imageshack.us/f/134/img002qr6.jpg/
Radku jezdí limuzína, která je ofiko limuzína, Lamináťák na virtu má (možná už ho prodal) v dost ohledech podobně upravený eRko (včetně molčanovky) a údajně všechny úpravy měl zapsaný v TP. Tak doufám, že to nějak pujde udělat taky. Nicméně bych přes zimu chtěl zajít na úřad zjistit co a jak. Mít všechno zapsaný v papírech by se mi líbilo, otázka je, co to všechno bude obnášet. :I





Chrobáku mě spíš ty výztuhy co budou pod prahama vzdáleně připomínaj část rámu 😉





gReen eRko díky, uvidíme, jak to nakonec dopadne 😉





Karle díky za nabídku svezení, třeba toho na nějakym srazu příští rok využiju 😉
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Moc pěkná práce 😉 Jsem zvědavej na kompletní výsledek, kterej má hodně parádní předpoklady 🙂
Vzhledem k tomu,že to mám k Jirkovi cca 5min na kole tak se v rámci jasné logiky ptám zde. Co nějaká skrytá "klec"?? Min. ty výztuhy pod zadním blatníkem tomu začínají nasvědčovat.
A jak to máš s legalizací úprav? STK přes známý nebude věčně...
Dejvide Oranžová jako Mechanický pomeranč ?
A že si nikdo neřeknete, že chcete Sakyho hřeben vyzkoušet prakticky... Jezdím ho ve ShRekovi od začátku... Matici jsem nechtěl, měl jsem vůz, který měl fungl novou převodku řízení a po pár cestách po Praze bylo úplně jedno, zda je nová nebo ne, řízení mělo zase vůli... standardní hřeben jsem zase nechtěl právě z důvodů co psal Petr...





Můžu prohlásit, že po nějakých 5000 km kilometrech ostré hřebenové řézení vykazuje stále stejné parametry a rozdíl cca 1,5 otočky mezi krajními polohami je velice dobrá věc... Zvlášť při jízdě do kopce a zatáčkovité silnici je to něco úžasného...





Takže Dejvide může při nějakém budoucím srazu klidně vyzkoušet, abyses měl na co těšit🙂
jojo, je v plánu to konečně po víc jak 7mi letech dotáhnout do konce, včetně laku a neni žádný tajemství, že barva bude oranžová 😉 Co se vzhledu týče, tak už asi zustane krom laku nedotčen, žádná parodie na RS se konat nebude 😉
Koukám že dejvid bude dělat na autě střechu takže celolak ho nemine 🙂
Budeš Dejvide až dovaříš ty prahy realizovat celolak a nebo pojedeš systémem jako na kile že nastříkáš jenom ty opravovaný části. A pokud celolak bude opět červený Erše?
Jirko když jsme u tý jiný vize dočkáme se nějaký radikálnější přestavby něco ve stylu Škoda 130RS i vzhledově? a nebo to bude vlk v rouše beránčím na silnici ?
Panocho žádná konkurence m8mákovi nevzniká, ikdyž nějaký úpravy jsou možná podobný (David teď ale přehodnitil skoro všechny plány), tak oba ty auta stavíme za uplně jinym účelem 😉 Jinak s podložkou se u hřebenu počítá a cena od Sakyho byla příznivější naž na tymmotorsportu 😉


Čapoune kotouče vzadu nebudou, mam v plánu ponechat bubny, pakny Ferodo Racing a mělo by to fungovat 😉


Na hřeben se těšim, jak bylo řečeno, je to krok kupředu, ale než ho vyzkoušim, to ještě chvíli potrvá 😉
Ta cena: 3 264,- Kč s DPH je taky masakr.Četl jsem někde na Virtu že jsou stím docela problémy s montáží viz např:


http://skoda-virt.cz/cz/forum/podvozek-a-prevodovka/160091-ostre-rizeni-tym-motorsport/
Jo tak teď už je mi to jasný Petře.


Dejvid to je úplně jiná liga. Ten tam teda montuje tohle:


http://shop.tym-motorsport.cz/cz/produkt/strme-hrebenove-rizeni-skoda.html
No jak se to vezme. Hřeben jde oproti šneku lehce. Bez diskuse. Ale na normálním hřebenu je to oproti šneku o 1.5 otáčky navíc z krajní polohy na druhou stranu. A pokud se s autem občas dovádí, třeba slalomové disciplíny, je to sakra znát. Kolikrát jsem měl z rukou vánočku 🙂





Ovšem Dejvid není za zelena trženej a proto dává hřebínek od Sakyho. To vám asi panstvo uniklo 😉
Mkovou nápravu z hřebenem jsem měl zabudovanou na tom prvním modrým Erku co mi ukradli.Hřeben je pro auto rozhodně krok kupředu.
O implantaci Mkové nápravy i z řízením přemýšlým taky do Esmeraldy. Svezl jsem se s Erem který to mělo takto řešený a ten rozdíl je fakt obrovskej směrem ke komfortu ovládání vozu.
M8rinkovi vzniká u Dejvida v garáži další konkurence 🙂
Jirko koukal jsem na zástavbu té zadní nápravy a je to fakt mazec🙂


Jestli to chápu dobře budeš inplantovat na zadek zároveň kotoučovky?