Výskovo kilo
neboli Petry červená škoda 100 L
Tak tohle autíčko jsme byli nuceni koupit, protože manželka nastoupila do nového zaměstnání, kam musí dojíždět. Hned ze začátku mi bylo jasné, že se bude jednat o některý z modelů škoda. Přemýšleli jsme o Š 100, Š 1000MB, Š 110. Nechtěli jsme 105,120,130,135. Chtěli jsme něco ne příliš drahého na zimu, aby o to manželka nemusela mít strach. Tak jsem začal urychleně zkoumat různé inzeráty. Ozval se člověk z Nymburka. Říkal že má škodu 100, po otci a že je ve slušném stavu. Cena kolem 5 tis. mě zaujala a tak jsme se domluvili že se na to zajedu podívat. Po tom co jsme přijeli a okoukli vůz (s kamarádem Hnátou) jsme usoudili že to je to pravé. Je to rok výroby 1976, autíčko má krátce novou technickou, nové pneumatiky, generálku brzd, TZ, Interiér je nedotčený. Chloubou tohoto vozu je ale bezesporu motor.Má na svoje stáří neuvěřitelně kultivovaný chod, hádám že bude po seřízení. Řazení jde lehce a přesně. Brzdy bez posilovače fungují bezvadně. Mají nové destičky, pakny, prasátka.. Zaplatili jsme majitelovi dohodnutou cenu a vypravili jsme se směrem k domovu. Cesta ubíhala dobře, auto jelo bez sebemenších problémů a 130 km jsem úspěšně zdolal za necelé 2 hodiny, následován trochu nervozním Hnátou s bratrovym formanem 136, jemuž rychlost kolem 95 km/h nepřipadala dostatečná a místy ho brala křeč, protože musel jet skoro celou cestu na pětku na čtvrt plynu. Po tom co jsme dorazili domu jsem jel ukázat autíčko majitelce petře. Ta se zachovala jako správná ženská a řekla že se jí to líbí protože to je červený. K vozu jsme dostali ještě pár dílů jako například: karburátor, konzolu pedálů, pravý blatník chromované krytky kol, nové zástěrky a nová halogenová světla - na ty sem obzvláště hrdý a ihned jsem je zpronevěřil na erko.
News: (13.9.2003) Na nový vůz se byl podívat i " help tuner" čurmis a po té co odborně poklepal na přední světlo se slovy, že to málo svítí, se světlo i s kloboukem odporoučelo kamsi do podběhu. Nastala panika, poněvadž manželka musela druhý den s vozem do práce. Po probdělé noci sem ráno sedl do auta a přivezl čelo nové. (1000.- Kč). K tomu sem dostal jako návdavek 1 dobrý kloubouk (též hrnec, se říká), nějaké paraboly. 2 ks jetých předních tlumičů a ještě nějaké drobnosti. Během dne jsem čelo vymněnil a odpoledne už bylo auto připravené na odjezd.
Na posledním snímku je zachycena moje drahá polovička. Auto si moc chválí a je s ním nadmíru spokojená. Dokonce se mi jí daří psychicky připravovat na to, že bychom na jaře udělali opravu celé přední části, včetně nového laku. No uvidíme......
20. listopad 2004
20. listopad 2004
2. červenec 2004
13. červen 2004
13. červen 2004
13. červen 2004
6. květen 2004
10. březen 2004
12. únor 2004
10. únor 2004
16. říjen 2003
25. září 2003
25. září 2003
24. září 2003
24. září 2003
24. září 2003
24. září 2003
24. září 2003
23. září 2003
7. březen 2005