5. leden 2008

Zlaté srdce

Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 20997×, Komentářů: 34, Líbí se Autor: volejňus
úprava motoru favorit

20.12.07 myšlenka

Rozhodl jsem se dát svému eRku trochu nadupaný motor své vlastní úpravy, tak snad se mi to povede!! :-)

Má představa úpravy je : výkonostní a estetická.

VÝKONOSTNÍ (dostat se k hranici 100 koní) - T písty, úprava hlavy, vačkový hřídel 280/280, odlehčený setrvačník+řemenice, sportovní zapalování od IMFsoft s.r.o., karburátory z HONDY CB 750, sportovní výfukové svody.

ESTETICKÁ - barevné sladění motoru a jeho součástí.

Jako první krok jsem si vyrobil montážní mobilní držák.

praktický otočný držák a já

Potom jsem se dal do demontáže a očišťování (byla to fuška). Poté jsem blok a jeho díly nastříkal speciálním plničem na hliník a pak spec. barvou snášející vysoké teploty.

výsledek lakování

Další úkol byl umístění snímače polohy klikovky pro zapalování, i to jsem už vyřešil.

snímač pro zapalování http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/zapalovani-direct-ignition-cdi.asp

Už jsem se také ptal po T-pístech, a jeden litý píst s kroužky a čepem stojí cca 1850,- Kč. Co myslíte, je to slušná cena?

Zatím Čau a dílu zdar :-D

P.S. Vše nej a hodně úspěchu do Nového rocku 2008 přeje Volejňus.


Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 20997×, Komentářů: 34, Líbí se Autor: volejňus
Mkupé ještě žije, teda přežívá.stále je dost česu, auto sem dělal skoro 9 let 😀
Ahoj, tak co tenhle projekt, ještě žije? Jak to dopadlo...
M8: Ano zkoušel jsem to, a měří to je vzestup a sestup ty zuby ne.


DVD: ten silentblok tam zůstal schválně dodělám k němu držák a odlehčím tak spodním silentblokům.


Čau Volejňus
Zdar,ten silenblok na pumpě tam zůstal schválně?
Ahoj docela se mi líbí tvoje řešení umístění snímače otáček, jen by mě zajímalo, jestli už jsi testoval výstup z čidla? ,,Počítá,, ti to jen sestupnou a vzestupnou hranu, či reaguje i na zuby ? Díky m8
OK aj tak dik
LuisiLe : Vzal jsem blok ke kámošovy do práce, nastříkal to nějakým preparátem a nechalo se to asi patnáct minut působit, a pak jsem to celé pořádně ostříkal velkou horkovodní vapkou.Co to bylo za preparát to nevím. Asi jsem ti moc nepomoh.
Nazdar mozes napisat s čim si čistil motor zvnutra dik
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
FideMC: Člověče zatím to stojí, přestavuju Barák a to schlastne všechen můj volný čas a peníze 🙁


Navíc musím ušetřit na kované t-písty a to je skoro dvacítka.


Myslím že začnu dělat na autě až v zimě! Čau Volejňus.
Cusa jak to pokracuje? bych to dal do MBcka, ale asi bych to dal do setrvaku
Čau Mikesi, díru pro drátek od čidla jsem vyvrtal těsně pod žebrem na víku rozvodu. Takže největší nápor oleje co bude stékat po viku poteče vedle. A samotný prostup drátku krz víko vytmelím černým silikonem. Já myslím že to bude fungovat. Jinak na týdle fotce to je docela vidět kudy vede drát ven.
https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=847&olimage=22696
Ta varianta s čidlem na setrváku je v záloze, ale je nevíhodná protože čidlo je upevněný na převodovce. Já to chci mýt jako součást motoru. Až uspořím další peníze tak budu pokračovat, a dám vědět až to spustím.
Řešení tohoto umístění snímače je tak trošku zvláštní možná by stálo za úvahu montáž setrvačníku z felicie MPI tam ty polohy snímání už jsou dané a umístit snímač na převodovku no jsem zvědav jak to bude fungírovat jinak to máš dobrý akorát by mě zajímalo jak si vyřešil přechod drátů z bloku z foto to není poznat když tak dej vedět ŠKODOVKÁŘŮM ZDAR!!!!!
Jirko, toť otáska 🙂 mám v plánu do té clony vyvrtat pár dírek na odlehčení. A pak se uvidí.
Je to zajímavé provedení. Jen bych se chtěl zeptat co na to bude říkat vyvážení kliky po přidání toho kolečka na kliku.
Gotrek: Máš recht, nedává to inpuls na nule ale na 40 stupních před HÚ.Já to napsal blbjě. U zapalování píšou maximální možnej předstih motoru,já ho nevim nevyčet jsem ho nigde tak jsem tam nastavil 40 stupňů.


A ty zuby na cloně jsou proto že jsem to vyrobil z rozvodového kola. 🙂 Si fakt pozorný čtenář 😀
Mimochodem umístit čidlo tak že je hrana v HU 1/4 a 2/3 je z hlediska toho řízení trochu nešťastný.
Takže ty zuby co jsou tam, ty nepoužíváš?
Cau, ano budou pálit vždy dva a dva válce. Čídlo je opravdu jen jedno, clona na klice zakrívá 180 stupňů takže inpuls do zapalování jde při zastínění čidla (horní úvrať 1.a4.válce) a druhý inpuls pří odstínení čidla clonou (horní úvrať 2.a3.valce). Přectih zařídí zapalpvání.
VOLEJŇUS: Podle toho že máš jen jedno čidlo na klice soudím že zapalovat budeš vždy dva válce...? Nebo jsem přehlídl čidlo na HU 1V ??? Chci taky něco takovýho dělat, ale zatím jsem ve fázi kompletování informací a dílů... 😉 a asi v týhle fázi i dlouho zůstanu ;o(
Já mám erko, kilo, čízu a fichtla, ale z podstaty originalisty si nemůžu dovolit elektronický zapalování😀:D😀
Me zapalovani nikdy neblblo, ale z podstaty toho mechanickyho hur funguje pri nadmerne nizkych otackach (kdyz se nekde chci odstrknout temer bez plynu tak to spis zacuka) a ve vysokych otackach by motor jeste chtel, ale kontakty uz litaji tak ze se valce malilinko hadaji. Videl jsem jet jawku s VAPE a to byl krasne plynuly chod "odspoda az nahoru". A pak napis jak to chodi na erku, protoze erko mam samozrejme taky.. zda se mi ze kazdy tady na webu ma erko a jawu :p
Honzo na 638 to určitě jde mrkni sem: http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/zapalovani-jawa-cz-trabant-ignition.asp


Já to mám na 250ce a je to super,lehce se nakopává při jízdš menší víbrace a plinulí chod. co jsem to namontoval do jawi tak jsem ji nemusel seřizovat. Krom mích pokusů s křivkou předstihu, ale to je jen ladění (zábava! 🙂 )
Něco dělá i Ignitech ale jen na motorky.Určitě by to ale někdo zdatný použil i na eR. http://www.ignitech.cz
VAPE samozrejme znam.. ale me se libi tady ta komunikace s pocitacem, moznost nastaveni predstihu... u VAPE se nic nastavit neda, jen se namontuje a jede se.. proto jsem se zajimal.
Zapalování dělá taky VAPE.
Na jaký to máš jawce? Na stránkách to mají na 250ce. Nevíš zda to jde na 638 motor?
Určitě dám vědět, postupně budu psát tento článek a až zapalování zapojím tak poreferuji.


Jinak mam od IMFsoftu zapalování na jawě a funguje to skvěle.


Podívej se na odkaz v článku na IMFsofi a dole na stránce je video ukázka.
napiš pak trochu víc o tom zapalovaní až to budeš ladit
Uvidíme jestli se osvětší umístění snímače, já myslím že to bude v poho 🙂, a olej by neměl být problém snímač je neprodyšně zapouzdřený. Tady najdete stručný popis senzoru. http://www.imfsoft.com/hardware/prislusenstvi/halluv-snimac-H02.asp
OK, díky za vysvětlení, už jsem zase o kousek moudřejší 🙂
Opravdu pěkná práce.Myshaku,olej by problém být neměl.Když vezmeš v úvahu,že v nových motorech,kde je variabilní časování rozvodu,jsou halovy snímače na vačkáchh i na klice,kvůli zaznamenání poloh.Jsou umístěny v případě řetězových rozvodů ala VW VR6,přímo pod rozvodovým víkem a plavou v oleji.Párkrát už jsem na těch motorech rozvody dělal.Samozřejmě,že co jiná koncepce,to jiné umístění snímačů.
Vypadá to pěkně. Sice nejsem příznivcem lakovaní bloků, ale když už, tak se mi líbí že jsi z toho motoru neudělal omalovánky🙂


Ona v jednoduchosti je krása ...🙂





Ale jen takový malý postřeh: Třeba na takové feldě je potřeba udržovat Halův snímač a setrvák v čistotě a jak se trošku zašpiní, tak to začně zlobit... A nemůže tady ten olej dělat nějaké problémy??
Klobouk dolů, to je paráda!!
Já mám teda také pro jeden ze svých vozů v plánu zlaté doplňky motoru, s tim že bych někam umístil nápis MADE BY GOLDEN CZECH HANDS, ale Ty jsi teda dalece překonal mé nejdivočejší představy ;oD