20. leden 2008

JeRRomovo eRko 2008-2013

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 21026×, Komentářů: 42, Líbí se Autor: Jerrom

Aktualizace 19.2. 2013

Rok se s rokem sešel a dovolím si sem vychrlit pár vzpomínek na rok minulý.

Od ledna 2012 jsme začali makat aktivně na stavbě a abychom si trošku odpočinuli od každodenní práce, tak jsme si na 5.5.2012 naplánovali volno a uspořádali jsme svatbu :-)

Jeník s RS vezl mě, moje eRko jsem potom svěřil kamarádovi (mojemu svědkovi), který vezl nevěstu

Do nového jsme se nastěhovali 10.11.2012 a včera 18.2.2013 jsme úspěšně zkolaudovali. Garáž a zahrada budou na řadě tento rok.

fotky z léta po zalití základové desky garáže a terasy

Spotřebák (pickup) si užil stavbu se vší parádou a bez jediné závady (prasklou manžetu na řízení snad vyměním tento rok) a aby se tady sám nebál, tak jsme mu pořídili parťáka - rodinný vůz Škodu Octavii Combi.

Rodinný, jelikož v červnu očekáváme přírůstek do rodiny :-)

S eRkem jsem bohužel za minulý rok najel asi jenom 500km, kdy jsme absolvovali naší svatbu, svatbu kamarád a pak jeden výlet na šumavu. Je to bída, ale bojím se, že tento rok to nebude o moc lepší, když plno času spolkne stavba garáže, která je dost potřeba. Jelikož ometání auta od sněhu, škrabání okna, nebo i oprava mikrospínačů v zámcích, kterou jsem absolvoval na octavii tento víkend venku na sněhu není nic moc.

Tak zase někdy...Jerrom

-------------------------------------------------------------------------------

Škoda 110R, r.v. 1980, původní barva 7845 - oranžová, měněná kastle, 6. majitel, vůz zakoupen jako rozebraný vrak...

Karoserie:

kompletní GO, nový lak, zaválcované zadní lemy

Podvozek:

přední maticová náprava po celkové GO, "podložkové" loukotě, obutí Fulda Assuro 175/60/13, dlouhé štefty, na přední nápravě podložka 20mm kvůli kolům, upravené pokličky kol původem z Kopretin

Motor:

kompletní GO do původního stavu (předchozí majitel z toho udělal 120ku), druhý výbrus, karburátor DDSR, bohužel zatím výfukové potrubí Škoda 100

Převodovka:

SP 4,22, čtyřkvalt

Interiér:

původní, kromě hliníkového držadla ruční brzdy

---------------------------------------------------------------------

Co se v předešlých letech událo:

14.1.2008

Přivezl jsem zrepasovaný karburátor DDSR od pana Kratochvíla ( http://www.sweb.cz/karburatory ) . Tak uvidíme, jak to bude jezdit teď...ještě musím někde splašit origo rozdělovač. Jinak jsem nic neudělal, teda vlastně jo, zatím 2 zkoušky z 5ti - je holt zkouškový.

8.1.2008

Tak pár zkoušek mám za sebou a ta poslední je až za 14 dní, tak jsem začal zase dělat na eRku. Vyměnil jsem gufero na klice, tekoucího policajta na olej a nandal DDSRko, upravil filtr box...ale s karbecem je něco v nepořádku,auto nejde nastartovat,takže zatím uvidíme. A nakonec jsem se konečně pustil do výměny prosakujících hadic na brzdovou kapalinu od nádobky k válcům za hadici EPDM

12.1.2008

Vyndal jsem zadní okna, nandal nový pirelky, připravuju lišty na rozleštění hadrákem, přilepil koberečky v interiéru, rozebral dveře a omotal izolačkou táhla na zamykání...snad přestanou rezonovat. A trošku pokročil se středovým panelem na rádio

14.1.2008

Vyklepal jsem si z plechu nový levý šusplech (zabralo mi to asi 3,5h) a večer taťka odhalil, proč ukazuje špatně otáčkoměr. Zkoušel ho na generátoru a pořád to nesedělo, nakonec si všimnul, že někdo přidal na vnitřní závaží kapku cínu a rozhodil tím celý mechanizmus. Po odstranění cínu vše funguje jak má.

15.1.2008

Přišly mi pokličky od Freeho...až se dokopu k osoustružení a vyleštění, tak nahodím fotečky finální. Jinak jsem se dal do leštění lišt a dodělání šusplechů k motoru.

22.1.2008

Začal jsem s dolaďováním panelu na autorádio...ještě aby mi ho taťka opravil ( Tesla 1902B )

Aktualizace květen 2008

Tak v mezičase se toho mnoho událo...nejhorší zkušenost byla reklamace zrepasovaného karburátoru u pana Kratochvíla, volal jsem mu, že auto nestartuje...tak jsem ho znovu přivezl a pan Kratochvíl ho znovu celý prošel a prý není možné aby tam tu trubičku do víka karburátoru zapomněl dát (prý je to to první co na karburátoru kontroluje a musel by bejt úplně ožralej, aby jí tam nedal)...aby nastavil špatně hladinu, aby tam nechal ucpanej injektor a vrátil mi ho bez funkční druhý komory...tak jsem byl obviněn, že se v tom někdo musel hrabat a naúčtoval mi za to další prachy. Přiznávám, otevřel jsem víko karbu a zkusil tam dát tu trubičku, abych věděl, kde je závada, ale nic víc :-( ... s hladinou jsem nic nedělal a s těma dalšíma věcma taky ne

14.3.2008 - konečně jsem objednal nové gumy na loukotě: Fulda Assuro 175/60/13, nandal jsem znovu zrepasovaný karbec a už to šlape jak má

29.3.2008 - konečně jsou nalakována kola, odpoledne jsem vyrazil na městský úřad pro značky z depozitu. Jelikož se přechází na nový systém , tak měli zavřeno (o cca týden později tento systém padá a oni ho odpojují). Tak jsem skončil jen uzavřenou pojistkou.

čtvrtek 3.4.2008 - obuta 2 kola, na zbytek neměl zatím pneuservisák duše...

pátek 4.4.2008 - po 1,5 hodině čekání jsem dostal zpátky moje značky. A na dotaz ohledně zapsání elektronů mi bylo řečeno, že s typovým listem to není problém. Když jsem oznámil, že se jedná o stará škodovácká kola, tak jsem byl odkázán, ať si zavolám Vašinovi do Boleslavi...takže tento pokus předem ruším :-(

sobota 5.4.2008 - Dopoledne jsem se pustil do nalisování dlouhých šteftů. A odpoledne jsem dokompletoval interiér, utřel prach, vysál a nandal koberce. Chybí už jen dlouhé štefty dopředu a odvzdušnit brzdy...

neděle 6.4.2008 - Tak další problém na obzoru, po telefonu mi tenkrát bylo sděleno, že 100mm dlouhé štefty mají 50mm závitu, nakonec doma zjistím, že mají 40mm, takže musím předělat podložky na přední nápravu, místo 12mm tam holt bude 20mm.

čtvrtek 10.4.2008 - tak nasazena komplet kola

pátek 11.4.2008 - doleštěny všechny venkovní lišty v okenních gumách. Auto je komplet a chybí jen seřídit karbec. Zítřejší účast ve svatební koloně není ohrožena.

V cca 19:00 zjištěna vůle v zadním kole při cestě na seřízení, nakonec jsme karbec neseřídili a v 21:00 jsem sundal buben a šel spát.

sobota 12.4. 2008 - den svatby - vstáváníčko už v 6:00 a rychle do garáže, zkusil jsem vymezit vůli podložkou, ale to nepomohlo...nevím kde je chyba, tak jsem vzal prnvní buben, kterej jsem našel, nasadil a bez vůle jsem vyjel na jednom plechovém disku a ostatních elektronech (30 minut před odjezdem na svatbu jsem už neměl chut přelisovávat štefty). Auto jsme nestihli seřídit, tak to škytá a po zahřátí má otáčky asi 1500,- na volnoběh. Po cestě z obřadu se zase objevuje vůle, ale jede se dál...holt mě čeká výměna poloosy i s bubnem.

Fotky ze svatby co nejdříve, zrovna tu nemám cdčko s fotkama

Běšiny Jaro 2008

Tak svatba před Běšinami byla taková zatěžkávací zkouška, takže až na zadní vůle v poloosách bylo auto připraveno. Víkend před Běšinami jsem opravil zadní nápravu a mohlo se vyrazit. Sraz to byl krásný, až na počasí v pátek, kdy nás v Klatovech potkalo krupobití a večer před orienťákem pěkně lilo. Pořadatelé psali, že orienťák má cca 110km, nakonec jsme najezdili 130km a to jsme zabloudili jen jednou a prodloužili si cestu maximálně o 5km. Večer po orienťáku jsem koukal, že je auto nějak od bahna, ale říkal jsem si, že to bude v pohodě a mejt ho nebudu. Ráno vše bylo jinak...stav je vidět na fotkách, tak jsem nakonec auto umyl, abych dole na place mezi leštěnkama nedělal ostudu.

a po umytí jsem ještě zjistil, že mám od kamínků oklepanou barvu na lemech...patina závodáka? :)

Odpoledne jsme vyrazili na kukačku na RZty a večer prasátko...krásnej sraz a sobotní počasí bylo taky luxusní.

Asi týden po Běšinách jsem vyrazil fotit...výsledky v galerii

Aktualizace 6.7. 2008

Tak už je to tak, eRko jezdí už 2 roky, takže jsme byl nucen v pátek navštívit onu zapovězenou stanici STK. Výsledek uspokojivý, známky uděleny, ale přes zimu mě čeká udělat přední náprava...holt věci, které se zdály při stavbě dobré se stejně nakonec musí udělat komplet nové.

Aktualizace 15.8. 2008

Tak od té doby, co jsem naposledy psal jsem vyměnil těsnění pod hlavou, opravil vytržený držák brzdového lanovodu v tunelu a vyrazil eRkem na dovolenou na Lipno...hned první den mi za průtrže mračen přestal stírat stěrač na řidičovo straně, tak po prohození za spolujezdcův jsme pokračovali v jízdě. Takže teď předělávám stěrače a snad už vydrží.

Aktualizace 12.9. 2008

Nějak to tu flákám, ale na eRku se pracovalo při každé volné chvíli. Stěrače jsou komplet. Je to bastl: osičky s tisícihrany ze 120ky, příruby na osičky 120ka, tělo stěrače 100ka....leštěný nerez + prodloužené páky , stírátka nevím z čeho, ale chromované. Výsledkem je bastl, který je na pohled kopií stěračů 110R - hlavně svojí délkou. Po kompletaci stěračů, výměně cyklovače a motůrku stěračů vše funguje jak má. Zatím... Nyní pracuji na pokličkách z kopretin aplikovaných na loukotě

...panoramata

Aktualizace 24.10. 2008

Tak opět po půl roce jsme vyrazili na sraz do Běšin, ale bohužel opět sám pouze s navigátorkou :-) V 18:00 jsme vyrazili na sprint,který tento rok byl ve znamení RZ Beňovy, kde jsem se svojí sériovkou obsadil 64. místo z 69. Od 20:00 jsme jeli noční orienťák ve stylu BOASky (v této podobě jsme ho absolvovali poprvé), kde jsme obsadili krásné 7. místo. Sobota byla v klasické režii závodů a bonusové jízdy zručnosti na Klatovském námětí, kde jsem mezi tunery skončil druhý, ale v celkovém pořadí až 16. A co říci nakonec? Krásnej sraz, krásné počasí a jediná negativa byla, že v eRku nevozím škrabku na okna a v ostřikovačích nemrznoucí směs,takže po ránu jsem musel škrabat kreditkou. A průměrná spotřeba včetně orienťáku mi vyšla 7,6l/100km

...trošku bordelu po orienťáku, bílé fólie na oknech a zamrzlý ostřikovač

Aktualizace 4.11. 2008

O víkendu jsem vyprostil z pod hromady dříví nějaké nápravy ...snad z toho v zimě vznikne repasovaná náprava na eRko (stávající má v háji silentbloky a svisláky), vyzvednul jsem si rezervní apollo z komaxu a včera jsem byl na skok na demonstraci

Aktualizace 20.1. 2009

Koukám, koukám, je to už nějaká doba, ale stále jsme tu. Na hraní jsem si pořídil ještě jednu kastli s papírama, přepis před vánoci byla tragédie, ale na 2. pokus a vstávání v 2:00 to přece jen už vyšlo. Dostal jsem nová čísla, která hned skončila v depozitu, takže jsem si je vůbec neužil :-)

Nadále se zásobuju dílama, kde to jen jde...vrakoviště, aukro, kamarádi, takže přidám pár úlovků (největší radost mám z origo rozdělovače a svisláků) a v mezi zkouškama na VŠ dělám na přední nápravě.

Aktualizace 8.4. 2009

Ač se to nezdá, stále makám a makám...přeci jenom, sezóna se blíží. Na přední nápravu mám sehnané všechny díly, chybí dolakovat plechařinu a zvytek dílů ze zinkovny. Nejnovějším přírůstkem je Al víko ventilů a naeloxované podložky na přední nápravu.

Aktualizace 23.4. 2009

No tak Běšiny za dveřmi a náprava na dvoře...jelikož chci sraz stihnout a k tomu teď pracuji na bakalářské práci, tak snad to klapne. Poslední várka zinků je už doma, chybí dolakovat pár dílů a složit. Fotečky o víkendu.

Aktualizace 18.5. 2009

Tak nápravu jsem stihnul poskládat, Běšiny jsme si užili a samotnou aktualizaci o předsrazovém dění sepíšu co nejdříve (oprava řazení, výměna termostatu v den srazu...), teď jen pár postřehů z víkendu. Navštívil jsem moto burzu na Křivonosce a neprohloupil jsem. Velice pěkný rozdělovač 110R za 100Kč, nové lízátko za 150Kč, 2 kličky na otevírání dveří za 10Kč kus, jeden silentblok Gumokov 20Kč, nový šnek řízení 70Kč a 3ks kuláků za 30Kč kus. Kéž by se takhle povedlo nakupovat častěji. No a ještě jsem od známého dostal knížku o karburátorech osobních automobilů. Fotečky v galerii

Aktualizace 20.5. 2009

Tak popis předsrazového dění.

V den srazu (8.5.2009) ráno jsem umyl eRko, vzhledem k předpovědi počasí jsem ho ani neleštil a začal jsem zkoumat příčinu nepřesného řazení. Už jsem chtěl vyndat koberce a podívat se, jestli není povolenej spoj mezi řadičkou a táhlem a pak mě napadlo se mrknou na kulisu pod autem...a ejhle, rozpadlá guma a vyžvejkaná. Takže jsem si auto zvednul heverem a v leže pod autem jsem rozdělal domeček a nandal nový gumy. A po obědě jsem se mrknul na termostat, kterej byl nejen zaseklej, ale i rozpadlej. Takže závady odstraněny a v 13:30 jsme mohli vyrazit na sraz.

Do Běšin jsme dorazili těsně před sprintíkama, takže po registraci jsme se v kempu otočili a vyrazili na sprinty, kde jsem si na konci taky jednu jízdu sjel (skončil jsem 3. od konce, ale s mojí sériovkou a špatným rozdělovačem je to luxus). Po cestě ze sprintů jsme se zdárně vyhli Policii ČR (měli tam bohužel jiného škodováka) a po menším lijáku jsme odstartovali do orientačního závodu. Jelikož jsme tento rok jeli ve 3 lidech, bylo o něco snažší uhlídat všechny nutnosti, ale stejně jsme pár chybek udělali. Konečné 9. místo ze 38 lidí je super. No a sobota byla tradičně o oblížení, klábosení a nakonec povedená spanilá jízda na hrad Klenová. Bohužel večer jsme museli jet domu, ale společnou cestu s Jeníkem130RS jsme si užili a v pořádku dorazili domů.

Aktualizace 3.7. 2009

Tak jelikož se mi občas stávalo, že nechtěl padnout plyn na volnoběh, vytáhnul jsem strunu na plyn a zjistil, že je v jednom místě zrezlá, takže jsem na zkoušku bovden prolil olejem a nandal novou strunu. A zároveň jsem zjistil asi další příčinu nepřesného řazení...na řadičce se mi rozpadlo pouzdro a mělo to značnou vůli, takže zítra to snad zase složím. No a konečně jsem sehnal lištu na B sloupek, takže olištování bude komplet.

Aktualizace 29.6. 2009

Tak dnes jsem proměnil 3 roky studina na vysoké škole za titul Bc. ...a zároveň jsem si tím nadělil prázdniny.

Aktualizace 29.6. 2009

No erečko slouží k výletům a občas se semtam něco udělá...třeba dnes jsem konečně nasadil poslední vyleštěnou pokličku na loukotě. Ještě na mě doma čeká alu víko ventilů...ale nějak mě to leštění už nebaví. V nejbližší době přijde na řadu výměna oleje, rozdělovače a seštelování.

Aktualizace 11.10. 2009

Přináším pár nových informací:

  • v autě se nachází originál rozdělovač 110R (řekl bych lepší starty, a přechody mezi 1. a 2. komorou)
  • úspěšně jsme absolvovali podzimní sraz v Běšinech, tentokrát jenom v sobotu, a odnesl jsem si pohár za 3. místo - Nejhezčí 110R - 130RS
  • díky Jeníkovi jsem sehnal 5. loukoť do sady, bude na ní hodně práce a zezadu je i dost vyžraná, ale na rezervu to bude stačit.
  • v sobotu 10.10. jsem navštívil burzu v Přeštovicích a docela se mi dařilo, například nový chladič na škodu 100 (ocelové lamely) za 100Kč, Al víko ventilů za 100 Kč, bohužel špatně skladovaný zadní nárazník za 100Kč a také spodní rameno na Volhu, nápadně podobné škodovce. No koupil jsem toho dost a už se těším na další podobnou burzu :-)
  • eRko je v garáži a čeká, až konečně vyměním olej a poté namontuji již připravený pravý šusplech.

fotografie na rajčeti:

http://jerrom.rajce.idnes.cz/2009_10_03_-_Besiny_podzim_2009/

http://jerrom.rajce.idnes.cz/2009_10_04_-_loukote/

http://jerrom.rajce.idnes.cz/2009_10_05_-_pohar_Besiny/

http://jerrom.rajce.idnes.cz/2009_10_10_-_dily_z_burzy/

Aktualizace 9.11. 2009

Tak dnes jsem eRko ještě naposledy umyl a krátce se projel, po návratu jsem znovu musel vypláchnout podběhy, protože na silnici je už dost bordelu. No a pak jsem vyndal baterku, eRko přikryl a pro tento rok asi už nikam daleko nepojedeme. Za sezónu 2009 jsem najezdil pouze 1531km. Holt se na tom podepsalo, že jsme tento rok nikam nejeli na dovolenou po vlastech českých.

Plány pro letošní zimu, změna podkladu budíků (asi návrat k originálu), přečalounění spolujezdcovy roztržené sedačky, vyleštit víko Al víko ventilů a pak se určitě něco najde.

Aktualizace 5.2. 2010

Zdravím všechny v novém roce, a přináším Vám pár nových foteček. Moc se toho neudálo, jelikož jsem musel zakončit další semestr na vysoké škole. Došlo opět na jeden krok blíže k "originálu", takže jsem vyměnil polepy budíků za origo a trošku zrepásnul palubku. Například přestříkal prostřední panel černou matnou atd. Příští týden ještě nahodím dozadu lepší nárazník a odnesu čalouníkovi opravit sedačku. Víc toho asi nestihnu, jelikož musím protáhnout spotřebního Trabanta technickou :-)

před

po

Aktualizace 16.2. 2010

Až se jaro zeptá, co jsi dělal v létě...no tak něco málo jsem udělal. Vyměnil jsem zadní nárazník za lepší (co byste chtěli, když stál 100Kč) a stihnul emise na Trabim, STK snad tento týden, až se vrátím domů ze školy

porovnání starého a "nového" nárazníku, a již na autě

Aktualizace 29.3. 2010

Minulý víkend jsem navštívil burzu v Tchořovicích a zakoupil jsem opískované 4oké čelo za lidových 200Kč, bude na něm dost práce, ale do zásoby se za tu cenu hodí. Potom kousek hříbku k blatníkům a nové silentbloky k převodovce.

Zlepšení počasí o tomto víkendu si žádalo vytažení eRka. Očalounil jsem spolujezdcovu sedačku, bohužel nově ušitý potah nesedí na 100%, snad si to sluníčko vyšponuje. Potom jsem akorát zkontroloval tlak v pneu, hladinu oleje a jelo se. Takže prvních jarních 50km máme úspěšně za námi. (stav tachometru v tomto roce začíná na 7928km). V nejbližší době vyměním olej a konečně namontuju pravý šusplech pod motor.

první jarní vyjíždka

Aktualizace 4.8. 2010

Koukám, že jsem to tu hodně zanedbal, holt konec školy, doma pracovní nasazení (nový vjezd na zahradu) a nyní brigáda, neboli času málo a práce hodně.

Přemýšlím, co se vše událo...

Ve dnech 30.4.-2.5.2010 jsem se tradičně zůčastnil srazu v Běšinech, tentokrát na celý víkend, včetně pátečního nočního orieňtáku, kde jsme ani moc nezabloudili.V sobotu jsem od Radka (RST) obdržel pohár za Zlatého pacoše 2009 v kategorii Strojník roku, za což mu ještě jednou děkuji. Odpoledne po spanilé jízdě na Klatovské náměstí jsme ještě zabodovali v kategorii Nejhezčí eRko sRazu a to hned 1. místem. V neděli po burze jsem vyrazili k domovu a sraz hodnotím výtečně, včetně počasí (co si dneska tam matně pamatuju...asi bylo i hezky :-)

...ještě pohledám více fotek, zatím jen 2: nemám to moc nízko?

Po cestě domů jediným problémem byla opět sáknoucí voda mezi blokem a hlavou (holt o desetinku vyšší přesahy a možná lehce křivý blok jsou mrchy), navíc se blížilo STK v červenci. Ale což, do července času dost, proč si s tím lámat hlavu, ne? No vlastně ještě jedna věc, při cestě ze srazu se občas eRku moc nechtělo do otáček, předjíždět se nedalo, ale to jsem zase soudil již vyběhanému karbu DDSR.

Pak následovalo zkouškové na VŠ, koupání, práce na vjezdu, sraz v Českém Krumlově (na ten jsem si vzpomněl ten den odpoledne...takže nic) a ejhle...stk nám končí za týden (přesně řečeno v pátek) a v sobotu máme v plánu jet na týden na dovolenou do Liberce.

Během víkendu jsem za vydatného přemlouvání mého dvorního motoráře vše naplánoval a v pondělí večer došlo na činy. Radši se neptejte, jakou technologii jsme nakonec zvolili (no dobře...přemluvili jste mě: kombinace jeho nechuti v tom horku rozebrat motor a udělat znovu přesahy se skloubila s mojí obavou se o to pokusit sám a nakonec to dopadlo dle jeho know how ještě z učiliště, kdy toto praktikovali na Volhách, které prý tekly jako necky.)

ingredience: těsnení Temac, Hermetic (staré zásoby ještě za Kčs) a konopný provázek

postup: na blok naneseme vrstvičku Hermeticu, do něj vložíme provázek zhruba milimetrového průměru a vše zaklopíme těsněním. Utahujeme dle předepsaného momentu a pro jistotu ještě krapet víc.

No co Vám budu povídat, bál jsem se, ale po zatěžkávacím testu (viz. příští aktualizace) vše zatím těsní.

Vše jsem ještě ten den doskládal, DDSR zaměnil za zánovní SEDR po GO (generální omytí) a v úterý odpoledne první start a cesta na emise do místního autorizovaného servisu Škoda. Po cestě auto na druhý stupeň nechtělo skoro jet, ale to jsem přisuzoval špatnému nastavení karbece. Autí jsem v servisu zanechal přes noc, dokonce na dílně hned vedle Superbů a Octavií, no bál jsem se, aby nezvlčilo. Ve středu po práci jsem si ho vyzvedl s pozitivním výsledkem emisního testu a vyrazil dom. Auto opět nechtělo jet. Takže cesta za známým, laborace s nastavením karburátoru a ono stále nic. I přes to jsem se ve čtvrtek ráno vypravil autem do práce a hned poté na STK s již klasickými závadami u starších aut (koroze, únik oleje, vůle v zavěšení - rok je tam celá nově udělaná náprava a prej jsou ty svisláky a pomocnej čep řízení volný...ale tak něco si najít musí, ne?).

Ještě jsem zapomněl, že hned ráno v cca 5:45 při průjezdu kolem autobusové zastávky plné lidí (čekajících na autobus do práce), mi to krásně střelilo do vejfuku, až všichni nadskočili :-).

Odpoledne jsme znovu ladili a poslední nápad byl kondenzátor...no co myslíte, pecka na kladívkách byla až do haleluja... po výměně těchto komponentů šel motor najednou jako víno. Takže cestě na dovolenou nic nebrání. (Ono nám nic nebránilo, ale jet Octavií se mi nechtělo).

Toto je prozatím dnes vše, dklaním se těm, co dočetli až sem a příště popíši patálie na dovolené...

Bonus:

Při jedné toulce okolní krajinou jsem za jednou polorozpadlou chalupou našel tyhle "poklady"

b]Aktualizace 30.8. 2010

Jak jsem psal již níže, eRkem jsme tedy vyrazili na dovolenou do Liberce. Celou cestu jelo krásně, ale za Prahou, když jsme zastavili na svačinu, přestalo držet najednou volnoběh. Říkal jsem si, že holt asi znovu odešel kondík. Po příjezdu do penzionu jsem vyměnil kondík za jiný náhradní, který jsem měl sebou, ale ejhle závada neodstraněna. Spíš naopak, jelikož byl asi vadný, tak se druhý den na kladívkách objevila pecka. Následovalo hledání mototechny v Liberci, kdy nakonec jsem se zeptal v autorizovaném servise Škoda (za výlohou eRko - měl jsem jim ho vybrakovat :-), kde mi ochotná paní poradila, kde seženu díly.

Po nákupu nového kondenzátoru a kladívka jsem vše vyměnil, odtrh od oka a ono stále nic. Bezradně jsem seděl v autě a zapnul jsem zapalování...a došlo mi, že neslyším cvaknout elmag. ventil na karbeci. Takže závada byla nakonec jednoduše odstraněna - ucvaknul jsem ventilu čepičku a paráda.

Další krušná chvíle ale nastala v den odjezdu, skoro jsem auto nenatočil, jelo jen v otáčkách, ale skrz Liberec jsem to přeskákal a až za městem jsem šel zkoumat příčinu. No bez odtrhu se tomu asi špatně pálilo, takže po opětovném nastavení odtrhu už auto fungovalo až domů do cíle. Celkem jsem za dovolenou najel km a byl to krásný výlet. Navíc ač jsem po cestě potkal 3 policejní kontroly, vždy měli někoho již zastaveného.

27.-29.8. 2010 - Sraz k 40. výročí zahájení výroby 110R

Příprava vozu tenktokrát byla vcelku jednoduchá. Auto jsem umyl, utřel jelenicí a vyleštil zapatlaná okna. Nakonec jsem se po několika letech dokopal a doleštil jsem konečně hliníkové víko ventilů a nasadil.

V pátek hned po práci jsme si to namířili směr Česká Skalice, kde jsme byli ubytování v penzionu Kon-Tiki. Ač byla cesta bez technických problémů, tak díky několika zácpám a objížďkám jsme do Skalice místo v cca 19h dorazili až v 20.15.

V sobotu ráno za lehkého deště jsme dorazili do kempu a nastalo první "zděšení" - tolik eRek jsem v žitově najednou neviděl. Plné prakoviště, plná příjezdovka do kempu, v kempu okolo chatek... Následovala registrace a přesun na výstavní plochu, škoda toho deštíčku... Najednou, než se člověk rozkoukal, byl čas se řadit na spanilou jízdu do Náchoda. Jelikož jsem byl v 3/3 tak jsme se otáčeli někde po cestě a vraceli se zpět na správnou trasu, 1/3 vlastně prý dojela až do cíle určení a pak se musela vracet z důvodu pokusu o rekord v počtu aut jedoucích v koloně. No byl to mazec pozorovat tu úzkou silničku nacpanou eRkama, chvílema dokonce v obou směrech.

V Náchodě jsme si dali oběd, okoukli konkurenci (například VB erko s motorem typ 720 a RS nápravou byl mazec) a vyrazili jsme na orienťák. Ten jsme zajeli bez bloudění a dorazili šťastně do Kvasin na parkoviště. Naše auto tvořilo část číslice 0 z roku 2010 :-) (modří vědí) a pak nastala pravá show při sčítání lidí a nahánění do škodovácké slepice. Sborově jsme si zamávali letadlu a najednou byl konec...tedy skoro konec, při rozdávání pamětních listů se přihnala průtrž a pozorovat to hejno lidí, jak se ženou k autům a odjíždí bylo super, škoda že jsem to nenatočil.

Večer jsme už jen znovu zajeli do kempu, nakoupili nějaké to stylové oblečení od eRmana a vyrazili jsme do penzionu.

Neděle byla ve znamení odjezdu domů s jednou zastávkou na požatém poli, kde jsme fotili. Takže suma sumárum jsme najeli cca 720 km. Ale vážně to stálo za to. Auto poslouchalo jak hodinky a my jsme si to taky pěkně užili.

Negativa srazu:

Trochu to počasí a nejvíc mě naštvala teda ta oboustranka, kterou se lepilo startovní číslo...vůbec to nešlo dolů a skoro jsem si ho roztrhl (chci ho uchovat budoucím generacím :-). Příště bych poprosil organizátory o nějakou méně kvalitní lepenku :-)

Nejlepší moment srazu:

Banda několika stovek lidí na srazu vozů 110R stojí ve tvaru škodováckého loga a Láďa-Laďič se zeptá Vítka: "Jaké máš auto?" Odpověď: "Erko - červený!"

Kdybych měl klobouk, tak bych ho před Martym a Davidem Fantyšem smekl. Díky "kluci" - kdo si hraje nezlobí.

Aktualizace 14.4. 2011

No jsem to ale ostuda, až teď jsem se díval, kdy jsem sem něco napsal a už je to fakticky dlouhá doba.

Čím začít...studium na VŠ se mi krátí a píšu diplomku, takže mě v nejbližší době čekají státnice a pak hledání nějakého zaměstání :-( a k tomu chceme začít stavět, takže jsem na konci léta zakoupil nového spotřebáka - bestii o výkonu 50 kW - Škodu Felicii Pickup...no jel jsem pro ní až do Liberce a s chybějícím těsněním mezi katem a předním dílem výfuku to byla zajímavá jízda...ale dojeli jsme v pořádku i s přibrždujícím předním kolem :-)

Ono to vlastně bylo celkově hurá akce...ráno jsem našel inzerát, za cca hodinu jsem šel koupit vodní pumpu a vypůjčit si akumulátor a autobusem jsem jel do Prahy, kde na mě čekal kámoš. Autem jsme pokračovali do Liberce, ale o tom, jak nás GPSka zatáhla na dálnici i když jsme jí to zakázali ani psát nebudu :-) a povím vám, že výměna vodní pumpy u předohrabu je teda opruz, zlatý eRko.

Po přepisu na mojí osobu jsem se jal maličko pickupa zušlechtit, ale znáte to...chcete vyměnit shnilý brzdový potrubí a najednou je z toho celková GO do alespoň trochu slušného stavu (čeká mě STK, a nyní jsem ve fázi téměř hotového kompletního vyvaření a bude následovat celolak). Jediné štěstí je, že školu mám teď jen jednou týdně, takže to alespoň trochu odsejpá.

Prostě to nakonec dopadlo tak, že do garáže jsem si nacpal pickupa a eRko stálo venku celou zimu pod přístřeškem, kde mi ještě pro jistotu zamrznul příliš naředěný fridex. Mrazovky to vydržely ale něco mi močí u kohoutu topení. Na podzim jsme ještě vlastě absolvovali Běšinský sraz, který byl super.

No a sumasumárum jsem za minulý rok najeli eRečkem 2661 km...uvidíme kolik to bude tento rok, ale jelikož dovolenou budeme nejspíš trávit na Maltě (čti maltě a představuj si beton :-)

Poslední lahůdkou je přístavba dílny u rodičů, na které se také částečně podílím, ale otec mě k tomu moc nepouští...co kdybych to udělal špatně, ne? :-)

Takhle to vypadalo 15.3.2011, kdy před eRkem stálo 6 palet. Teď už máme vyzděno pod věnec a děláme na předkladech nad okny.

A jelikož bylo před 14 dny krásně, oživil jsem eRko a udělal jsem si první jarní vyjížďku. Po napumpování benzínu chytlo na otočení ... krásnej pocit...

Aktualizace 24.6. 2011

Tak se tady prolouskávám webem (hlavně článek konec webů zapůsobil) a říkám si, že bych měl opět něco po delší době napsat.

9.6.2011 jsem úspěšně zakončil studium na ČVUT - FEL a je tedy ze mě Ing. :-) a jak prohlásil kamarád...přišla další životní změna - hledání práce (zatím nejsem moc úspěšnej, ale doma je tolik práce, že mi to zatím nechybí...hlavně budu pracovat už celej život, tak kam chvátat).

Takže kutím na zahradě, na pickupovi a na přístavbě (viz. foto).

eRko stále stojí pod přístřeškem a s plechovou rezervou...aneb jak se to stalo? To se pokusím sepsat do samostatného článku o Běšinech... aneb aby okurková sezóna byla prolomena :-)

No a doufám, že zase někdy najdu chvilku, abych něco napsal, jelikož začínáme se stavbou vlastního domku s garáží (pro skoro 4 auta :-) a za týden bychom měli mít již hotový projekt a pak budeme dál bojovat s úředníkem...už teď je mi z té státní správy na zvracení.

Například vybudování vodovodní přípojky by mě vyšlo na cca 150tis a pak bych jí daroval městu a město by následovně vybíralo peníze od nově se připojujících se lidí. Takže jsme se rozhodli pro vlastní vrt a ten jako jeden z mála šel zatím bez problémů. Uvidíme jak to půjde dál...

Aktualizace 22.1. 2012

Přeji všem Veselé Vánoce, štastný nový rok a s mojim tempem asi i Veselé Velikonoce :-)

Co se u mě událo? No bylo toho hodně...od 12.9. 2011 máme stavební povolení, od 15.9.2011 jsem zaměstnán...

nedokončená základová deska pod garáž (9x7m), hotová deska pod dům

a nyní v lednu 2012 už máme hrubou stavbu hotovou :-)

střecha by měla být tento týden a okna taky...

Pickup na začátku listopadu prošel STK (ještě budu lakovat boudu, ale to až na jaře) a nová dílna u našich taky přibývá... takže co víc si přát? Snad jen více času, protože na eRku je pár věcí, které by potřebovaly předělat (začal občas blbnout startér, cyklovač, houkačka...), ale nevím kdy se k tomu dostanu.

konečně skoro dodělaný spotřebák, dílna u našich

----------------------------------------------------------------

nejnovější aktualizace nahoře

----------------------------------------------------------------

Seznam souvisejících článků:

rok 2007 zde >>>

rok 2006 zde >>>

renovace zde >>>


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 21026×, Komentářů: 42, Líbí se Autor: Jerrom
k tomu dojde na jaře...zahradu budu taky trochu tunit.
Jak to tady čtu tak už zbývá zasadit jen strom 🙂
Díky Radku, jak říkáš...snad se bude dařit a stihnu alespoň hrubou stavbu garáže 🙂
Rok 2012, rok plný životních zvratů a velkých změn! Ze srdce přeju, aby se vám takhle dařilo i v letech následujících. Ke svatbě, stěhování, kolaudaci i rozrůstání velká gratulace!
Ale však jo, právě že to byl vtip super... a navíc jak říkáš, nelhal jsi 🙂
A není snad červený? Ne já mu to řekl schválně měl to být pokus o vtipek...protože tam bylo snad 50% erek červených🙂
Ahoj, štefty mám od firmy KovoTesárek. Ale jestli chceš kvalitu, tak je kup od Martina Dusíka (nick Duma na Virtu). Na zadku mají myslím 65mm a na předku mám 85mm, jelikož mám 20mm podložku, aby nedřela loukoť o brzdič. Podložka ale stačí i 10mm.
ahoj mám na tebe dotaz,kde jsi si nechal dělat dlouhé štefty aby jsi si tam kohl dat loukotě? A ještě jakou mají mít ty štefty délku?
Jerrome, já věřím, že to stihneš. Taky mě čeká ještě spousta práce, než vyrazíme. Hlavně ať se vydaří bakalářka, to je důležitější, srazů bude ještě spousta.
Jo tááák, Tebe už to neba a děláš to jen ze setrvačnosti . . . Tak to Ti žeru, kámo 😀DD
Jenže mě už to nebaví...mám doma asi 10 motorek veteránů a všechno rozdělaný a nedodělaný nic... tu nápravu jsem slíbil technikovi na STK 🙂 tak jsem musel
Tak ty si prostě nedáš pokoj. Pořád budeš na tom autě něco dělat 😀
jo to nespíchá,já se tak za tejden teda připomenu.Moc diky
No ale až příští týden...auto je zakrámovaný a budu ho vyklízet asi za týden.
myslíš,že by jsi mi mohl poslat na email detajlnější foto at mám +-vzor
Domácí výroba...vyleštěno a přelakováno kvůli životnosti.
se mi moc libý to madlo co máš na ručce,ale nikde nemužu něco podobne sehnat,všude jsou samo hnusný ,kde jsi ho koupil a muselo se nějak upravovat
Hele, chces origo rozdelovac ? Zbyl mi. (1974) najeto na nem asi 90000.
no je, ale zkoumal jsem ho pod lupou a poslední dvojčíslí je 38 a po rozebrání je na desce odstředivé regulace vyraženo 11°
Jerrom: A je to určite eRkový rozdelovač? Som si všimol, že štítok je vyšúchaný.
ty jsou originální které se do eRek v jednom modelovém roce na eRka dávaly. Teď nevím, kdy přesně, ale na www.skoda110r.com to najdeš.
chtěl bych se zeptat, ty rámečky budíku jsou z čeho,nebo tos tyk opucoval ty původní černé
musím se mrknout doma, ale byla myslím ze vzorníku Hyundai...kouknu se doma a renovace? no dost...jenom tahle zlatá s perletí stála 1200Kč, ale ještě zbylo. Plus práce, plnič, stříbrná, celkový polití lakem...myslím, že to bylo asi 5000Kč i s prací. Mám to doma napsaný
jo těch dotazu bude ještě hodně,ja se na to chystám až v létě,mužu se zeptat na kolik tě vyšla ta renovace loukotí a jaké jsi na to použil barvy, obvtzláště tu zlatou,takovou bych chtěl na chladič
Díky za chválu. Loukotě jsem si připravoval sám a lakoval mi to známeju...už bych to asi znovu nepodstupoval, je s tím strašně moc drbání. A jinak zástavba M nápravy je popsaná třeba zde http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=17 případné další dotazy klidně zodpovím.
ahoj taky mam erko a když jsemsi procházel tyto stránky tak mě zde tvůj stroj doslava uchvátil.Chtěl jsem tě poprosit o pár rad,ohledně tvých uprav.JAk a co jsi musel upravovat aby ti tam sedli Mkové nápravy. A ty loukotě jsi si dělal sám nebo ti to někde lakovaly
Bravo!!! takhle má vypadat upravené staré auto žádné plasty jen pěkné kola sám sem erko měl ale bohužel havaroval ted mám 135ku taky ji upravuju je na www.brochant.webgarden.cz zdarec
Je to opravdová nádhera... koukám na to snad půl hodiny a pořád se nemužu nabažit.
Moc hezký. Tvoje auto mně prostě bere za srdce už od začátku. Fakt krásně a poctivě udělaný.
Jerrome krása! Loukoťky vozu sluší velmi!
MichalK - Dobře, zjistím a jestli bude třeba, ozvu se.


LL - Scháněl jsem ho a marně...tak jsem jednal 🙂
No ten vyklepanej šusplech je fakt šupa!!! 🙂


Je vidět, že si raději mákneš, než bys dělal kompromisy a to je správný přístup! 😉
tak at ho nedodlava, napis jakej tam je obvod a ja ti ho poslu.
MichalK - V pohodě, taťka se v elektronice hrabe a někde před lety tohle rádio sehnal, akorát teď zjistil, že tam chybí koncovej zesilovač, tak tam musí dodělat z něčeho jinýho. Spíš ho musím k tomu dokopat...má toho moc
Pokud by jsi potreboval opravit to autoradio, tak dej vedet.
Díky za poklonu...jinak jsem se toho zpočátku bál, ale je to rovná plocha a akorát ty prolisy. Kdyby na to byl přípravek, tak je to otázka chvilky.
Tý jo ten šusplech to je krásná práce, pán je povoláním klepač? 😀
...vyklepal jsem si šusplech... hmmm, pěkný. Kdy začneš trénovat blatníky a podběhy?
Ten šusplech - moc pěkná práce.
Co všechno na něm dělal?? srovnával i difůzory a dával nové klapky?? Nebo jen seštěloval dorazy a hladinu?? Dík.
450Kč,ale na autě jsem ho ještě neměl, tak uvidíme...snad už v týdnu se k tomu dostanu
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Kolik stála GO karburátoru?