28. únor 2008

1. Severočeské Monte Carlo Rallye

Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 14931×, Komentářů: 49, Líbí se Autor: Petr
Jak jsem se zúčastnil první zimní rally

Ve dnech 21. - 24.února 2008 byla pořadatelem Automuzeum ve Vratislavicích nad Nisou naplánována první zimní rally historických automobilů starších 25-ti let pod názvem 1. Severočeské Monte Carlo Rallye.

Po krátké úvaze jsem se rozhodl o jejím absolvování a při výběru vozu padl los na Žluťáka . Jako spolujezdec, který byl pro tuto soutěž nutný, se jevil nejvhodnější již osvědčený mitfára z akcí minulých, m8rinek.

V daném termínu jsem se zaregistroval na webu pořadatelů, zaplatil jsem startovné, jež činilo 1.000 czechokreditů a 21.února jsem pln očekávání a celkem natěšen vyrazil směrem na Jablonec nad Nisou. Nutno říci, že z našeho okruhu lidí se akce účastnili ještě Marťas a spol. a Tomáš Free.

Ačkoli akce byla prvoplánově jako zimní, tedy na sněhu, žádné zimní radovánky se vzhledem k abnormálně teplému počasí a absolutní absenci sněhu nekonaly. Po příjezdu do areálu pivovaru Konrad ve Vratislavicích nad Nisou, kde je rovněž i automuzeum, měla proběhnout administrativní a technická přejímka, což bylo v podstatě jen potvrzení příjezdu, obdržení hezky zpracovaného itineráře a zaplacení 250,- Káčé na osobu, jako dodatečná ( a nečekaná ) platba za předem zajištěné dva obědy v pátek a v sobotu. Poté již jen čekání na start do první etapy, který měl začínat dle programu v 17:00 a zevlování po strojích ostatních přijíždějících účastníků. Startovní pole bylo velmi pestré a rozpětí roku výroby jednotlivých aut velmi široké.

Na kukačku přijeli na start závodu i Radek RST a Honza Čermák. Setmělo se a pořád se nic nedělo. Po půlhodinovém zpoždění se přeci jen auta začala pohybovat a řadit se ke startu. Ale co to ? Podle programu se mělo startovat dle startovních čísel a po dvouminutových intervalech. Avšak účastníci ke startu najíždeli jak je zrovna napadlo, nikdo to nekorigoval a intervaly pouštění jednotlivých vozů byly asi zrovna podle toho, jaká byla týpkovi s praporkem zrovna zima. Rozhodně ne dvě minuty. No nic, říkáme si s m8, asi porodní bolesti, snad se to rozdejchá.

První noční etapa s názvem Josefodolské Peklo vedla z Liberce kopcem nahoru přes Bedřichov do Josefova Dolu, kde měla proběhnout měřená jízda pravidelnosti na vytyčeném okruhu za běžného provozu. Po dojezdu do Josefova Dolu se jaksi nic nedělo, jen se auta kupila u krajnice a zvědaví obyvatelé městečka přišli okukovat. Měly se jet dva okruhy, opět v pořadí dle startovních čísel a v minutových intervalech. Po cca půlhodině čekání se zjevil pořadatel a sdělil nám, že se pojede první jízda na zkoušku a pak znovu do fronty čekajících. Po dalším čase, popojíždění, neustálého startování atd. jsme se dostali na start, objeli jsme okruh a zase čekání. Přestávalo mne to bavit a začal jsem o organizačních schopnostech pořadatelů pochybovat. Když jsme se konečně dočkali prvního ostrého startu bylo již dost pozdě. Odjeli jsme první kolo, vyčkali si frontu v řadě aut na druhý start, odstartovali, snažil jsem se udržet stejné tempo, jako v první jízdě a najednou ouha !! Dojel jsem posádku, co startovala minutu ! přede mnou. Vzhledem k úzké silnici nebylo moc možností na předjetí, nicméně se to zdařilo a hrc, dojel jsem druhou !! To už jsem to vzdal a v cíli nás čekalo + 17 sekund. Lehce rozladěn jsem s m8rinkem odjel do Jablonce k němu domů, kde jsem měl zajištěn luxusní a pohodlný nocleh. Marťas a spol. nocovali tamtéž.

Ráno bylo trochu veselejší, dobrá káva k snídani a očekávání pátečních událostí vše naladilo na správnou vlnu

Sjezd byl naplánován na libereckém náměstí před radnicí, odkud se také později startovalo do Ještědské etapy končící na autodromu v Sosnové u České Lípy.

Start do druhé etapy proběhl kupodivu již dle startovních čísel, v pravidelných intervalech a za velkého počtu přihlížejících diváků. Trasa byla namotána po úzkých silničkách přes ještědský hřeben, klikatila se sem tam, občas přetínala hlavní tah a místama vedla po značně rozbitých cestách. Ovšem itinerář byl celkem tragédie. Čísla označující dílčí vzdálenosti si zřejmě pořadatelé vycucali z prstu, nebo opsali čísla ve sportce. Chvílemi to nesedělo trochu, chvílemi vůbec a vnášelo to do orientace trochu zmatek. Nicméně jsme do Sosnové dorazili v klidu a včas. Zde bych zmínil další dva nedostatky. Každá etapa měla předepsaný časový limit, za který bylo nutno trasu urazit. Ovšem v cíli nikdo čas nekontroloval. Rovněž nějak chyběly průjezdové kontroly hlídající dodržování trati dle itineráře. Opak měl být penalizován přídělem 50 trestných bodů.

Na autodromu se startovalo opět chaoticky. Obě jízdy jsem si zajel čistě pro radost, na ostro a na rovnost časů jsem se raz dva tři ...:-)

Samostatnou kapitolou byl oběd. Avizován byl řízek s bramborem a polévka. Budu vypadat jako remcal, ale tento názor jsem neměl rozhodně sám. Polévka gulášová se spoustou tuku - brrrrr ... a hlavní chod ? Brambory studené jak psí čumák, řízek rozklepán na ušato do milimetrové tloušťky, rovněž řádně vychlazený, porce miniaturní a to vše za pouhých 125,- Kč !! Děkuju pěkně. Pití jsme si již museli hradit. Trojka nealko za tři pětky. No nic .... poznamenal jsem si k seznamu negativ jen další bod.

Poté jsme odstartovali do etapy třetí, vedoucí oklikami zpět do Liberce a do areálu pivovaru Konrad. Po příjezdu na nás nikdo nečekal a jízdní výkaz nám byl odebrán v místní knajpě jedním z pořadatelů. Kdybych se neoptal těch, co přijeli před námi, ani bych nevěděl kam mám jít. Završením dne mělo být dle programu vyhlášení výsledků dne, ale na můj dotaz mi byl odpovědí upřímný údiv. Pochopitelně se nic nedělo. Měl jsem chuť si jít řádně nakapat do strojku a ráno jet domů.

Ale večerní posezení v příjemné Jablonecké restauraci s výbornou večeří, která mi spravila chuť po té parodii na řízek, a v dobré společnosti zejména Wance ;-) moji rozmrzelost opět částečně rozptýlilo a řekl jsem si, že už to dotáhnu do konce.

V sobotu dokonce vykouklo sluníčko a slibovalo hezký den. Start do čtvrté, jizerské etapy proběhl již organizovaněji a vedl přes Rychnov na Malou Skálu, kde byl druhý "pořadatelský" oběd. Ačkoli měřená zkouška byla dle programu plánována až na Kozákově, uskutečnila se již v první části dne a to v kopcích nad Rychnovem. Trať hezká, rychlá a dokonce se nám podařilo při druhém průjezdu trefit se do času z prvního. Poté již jsme sjížděli nádhernou krajinou okolo Frýdštejnu na Malou Skálu. Tam nás čekal Dejvid s otcem, kteří se na nás přijeli podívat z Jíčína Dejvidovým eRšem.

Zde si neomaleně dovolím použít fotky pocházející z Dejvidova fotoaparátu.

Tady také následoval oběd v hotelu Skála, představovaný svíčkovou s knedlíkem o jehož kvalitách se moc rozepisovat nebudu. Ono je to zřejmě těžké, když měli navařeno 60 porcí a najednou jich potřebovali 120 ... Ředěnou svíčkovou fakt nemusím. Nehledě na cenu, která dle jídelního lístku byla 90,- Kč a my jsme platili opět pořadatelských 125.

Pak již zbývalo odjet poslední ( nedělní program byl z důvodu absence sněhu operativně zrušen ) pátou, nekonečně dlouhou etapu přes Kozákov, několik bohem zapomenutých vesniček, krásnou krajinou přes Vysoké nad Jizerou, Tanvald, Josefův Důl a Bedřichov zpět do Liberce, kde byl cíl celé soutěže. Až tento den začaly pořadatelům fungovat průjezdové kontroly dávající do jízdního výkazu razítko a které jsme potkali za celý den dvakrát. V jednu chvíli nás itinerář zavedl na polní cestu opravdu výtečných kvalit, což lze posoudit z následujících obrázků.

Ale to k tomu tak nějak patřilo a bral jsem to jako daň za to, že pořadatelé najížděli tratě, když byly pokryty sněhem a tohle prostě nemohli tušit a ani ovlivnit. Nicméně několik aut zde doznalo jistých poškození v podobě utržených výfuků, vytržené pružiny pérování a i já si vytvoříl znamení na lízátku.

Večer proběhlo vyhlášení výsledků, které bylo tak trochu záhadné. Nikdo nezveřejnil nějakou výsledkovou listinu s dosaženými časy, nějaký klíč, podle čeho se určovalo konečné pořadí, jen nám bylo stroze oznámeno, že "...z počítače nám vypadlo..." a byli vyhlášeni vítězové na prvních třech místech jednotlivých dní a absolutní pořadí na prvních třech místech. Možná jsem paranoidní, ale bylo mi přinejmenším zvláštní, že mezi oceněnými byla startovní čísla 1, 2, 3, 4, 5. Třeba je to fakt ale jenom náhoda..... ;-) Nebýt dodatečného vyhlášení vítězů v rychlosti na sosnovském autodromu, utřel bych nos. Takhle to bylo aspoň třetí místo. Ještě že jsem se na tu pravidelnost vy ... a jel jsem tak, jak jsem jel :-D

Večerního posezení při pořadatelském guláši ( po zkušenostech s těmi obědy jsem již nechtěl nic riskovat ) a asi i nějaké muzice jsme se už nezúčastnili a byli jsme docela rádi, že to máme za seboua můžeme vypadnout. Beztak jsem se v té společnosti necítil nijak dobře. Vysvětlení níže ...

No co říci závěrem ?

Klady:

  • Koho baví AOS-ky, zde si užil do sytosti. Celková délka tratí přes 400 km byla víc, než dost.
  • Atraktivní výběr tras, nádherná krajina
  • Zase něco jiného, než jen škodovky
  • Efektní startovní čísla, která jsem obdržel poštou týden před akcí

Zápory:

  • Pořadatelsky a organizačně silně nezvládnuté a bylo zřejmé, že si organizátoři soutěže vzali napoprvé příliš velké sousto.
  • Za 1.000,- Kč startovného jsem neobdržel výraznou protihodnotu.
  • Než ty nekvalitní předražené obědy, tak to raději nic
  • Hrubé chyby v itineráři
  • Nedodržování harmonogramu a stanoveného programu
  • Žádná kompenzace chybějícího zrušeného programu v neděli

Možná jsem na něco zapomněl, ale suma sumárum mě celá akce přišla na cca 2.500,- v benzínu, 1000,- startovné, 250,- za vnucené obědy plus cca 1.000 další režie. Za tyto peníze mně to nijak výrazně neoslovilo a zápory převažovaly nad klady. Prostě vím, kam příští rok nepojedu.

A musím zmínit ještě jeden jev, který byl pro mne novotou. Jsem zvyklý na škodováckých srazech a akcích, že zde panuje obecně přátelská atmosféra a člověk si poklábosí s lidmi stejného založení. Tady ne. Majitelé veteránů na nás škodovkáře koukají s despektem a opovržením. Možná to je tím, že ty auta nemáme tak stará, možná tím, že nemají takovou hodnotu, nevím, ale tak to prostě je. Pokusil jsem se dvakrát o navázání rozhovoru a vždy jsem se dočkal chladné reakce, nezájmu v řeči pokračovat a pohledů typu neotravuj smrade ...

_________________________________________________________________________________

No a na úplný konec přihodím historku, která již proběhla v náznaku na písmenkách na chatu a v diskuzi, tzv. historka o Sloupkových kolech :-))

To tak ve čtvrtek odpoledne po příjezdu na místo konání akce zevlujeme okolo aut, bavím se se skupinkou lidí u mého auta a diskutujeme nad motorem s otevřenou kapotou. Když v tom se přitočí obtloustlý chlápek, chvilku nás poslouchá a započne zábavný ( pro mne )rozhovor.

říkejme mu třeba V jako veteránista a já budu v rozhovoru označen J

V: A co ta svinsky prohnilá kastle ?

J: ??? Myslíte tady tuhle malou dírku v podběhu ? ( skutečně ji tam mám )

V: Pche, to já mám káry na rozdíl vod tohohle z plechu.

J: No jo, někdo má, někdo nemá.

V: Hele, nemůžu nikde sehnat chromovaný nárazníky.

J: Asi sháníte málo.

V: Sháním už dva roky.

J: No vždyť to říkám, asi málo. ( Načež mu dávám kontakt na Ledra )

Pak znovu zkoumavě prohlíží moje auto a rozhovor pokračuje.

V: Tyhle vroubkový kola, těch mám celou hromadu. ( Pozn. mám kopretiny )

V tom se na scéně objevuje V1, s kterým se zjevně V zná a hned se ho ptá ..."Taky ses přišel podívat na ty hrůzy, co přijely ?"

J: Hmmmm ....

V: Ale tyhle nejsou nic moc. Já jsem sehnal dvě sady těch prvních hliníkovejch na škodovku.

J: ????

V: No přece takový ty klasický škodovácký sloupkový kola.

J: Máte asi na mysli loukotě.

V: ?? Loukotě ? No ty sloupkový kola.

Táhnu ho k Válkově 110 Rallye a ukazuju na loukotě.

J: Tyhle ?

V: Jo, to jsou voni. To jsou první hliníkový kola na škodovku. ( Vítězoslavně )

J: Ale to není hliník, to je slitina hliníku s hořčíkem. A říká se jim loukotě.

V: To je jedno, ale tyhle kola vydržej úplně nejvíc. Ne jak ty sračky, co tam máš ty.

V tu chvíli jsem rezignoval a měl jsem co dělat, abych zachoval kamennou tvář a nevyprsknul smíchy. Excelentní ukázka magora.

V: Mám dvě eRka. Jedno je do originálu a jedno jako RS. Mám ty kola na ně.

V: S takovouhle hrůzou bych se musel stydět přijet ( ukazuje na celkem pohledné světle zelené eRko )

J: A kde máte svoje auto ? ( Rozhlížím se po place )

V: Jóóóó to mám všechno támhle nahoře v muzeu. ( Mává neurčitě rukou )

J: Tak jo. Tak ať Vám to jezdí. Nashle ....

Docela nás to pobavilo, ale co naplat. Lidé jsou různí ... zvláštní je, že Marťas s Květou v muzeu byli a dle jejich slov tam žádné eRko nezahlédli. Asi měl pán na mysli jiné muzeum ;-)

Z Dobrovice Váš Petr


Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 14931×, Komentářů: 49, Líbí se Autor: Petr
Ahoj. Omlouvám se že jsem nedorazil Petře. Jen víš mě spíše zajímá akce v duchu rallye , ale jinak děkuji za odpověd. Chtěl bych srovnat jen podobné akce alespon 3denní. Děkuji a těším se ŠONDA.
Koukám tady na to jako nezúčastněný, ale nedá mi to, abych si taky malinko nepřihřál polívčičku. Teda asi úplně nezúčastněný nejsem, byl jsem se podívat na startu soutěže ve čtvrtek večer. Ale to jsem toho moc nepochytil, snad jen to, že se opravdu nestartovalo v příliš pravidelných intervalech a podle čísel taky moc ne.


Když jsem si přečet zdejší reportáž, až tak moc negativna jsem z ní nevycítil, že by to muselo někoho tolik popuzovat. V reportáži jsou zmíněny klady i zápory, tak nechápu, že se spousta lidí chytí jen těch záporů. S autorem se znám osobně a mohu potvrdit, že když něco napíše, nebo prohlásí, dovede si to rozumnými argumenty obhájit, ať je to pozitivní, nebo i negativní. Myslím, že to bylo myšleno jako konstruktivní kritika, aby bylo do příště co zlepšovat.





Co se týká některých výlevů v diskuzi, plně souhlasím s Dempseym. Mě taky vadí dělit škodovky na "správné" (ty staré po 100) a ty "špatné" (od 120 dál). Sám mám spektrum škodovek od eRka po felicii (novou) a měl jsem k dispozici i růmstra. Štvou mě lidi, co nová auta nazývají paštikami a když někdo nejezdí stále ve stovce aspol., tak je divnej. Pro denní a běžné rodinné ježdění používám felicii a favo pikapa, eRkem jezdím pro zábavu. Na všechna auta jsem si sám vydělal a tím pádem mě docela i uráží přístup některých výdělečně nečinných "pravých" hundertistů. Já jsem do školy jezdil vlakem a o víkendu jsem si půjčoval žigula od rodičů, do kterého jsem lil benzín za peníze uškudlené z kapesného.


Rád pokecám s kýmkoli o jakýchkoli autech. Takže na nějaké akci zdar!
No, nedá mi to, než ještě jednou zareagovat. Líbí se mi, jak všem vadí, když někdo kritizuje kritika 🙂) Jen pro pořádek - nikde jsem zde nenašel pravidlo, které by někoho nutilo, aby se podepsal. Používám svůj nick už hodně dlouho, mám ho i na Virtu a dalších stránkách, tak na tom nevidím nic špatného. Je to asi úplně stejný, jako když se někdo podepíše "😜etr". Nikde jsem v článku netvrdil, že by autor neměl zkušenosti - můj příspěvek byl reakcí na jeho hysterickou kritiku ve stylu "úplně všechno bylo špatně". Sám jsem uznal, že všechno v pořádku nebylo, ale proč zabíjet nějakou akci ještě než se rozjede - a objektivní člověk uzná, že pokud si jeho článek přečte někdo, kdo tam nebyl, tak tam 100% nepojede. Tím tu akci zabíjí a vůbec jí vlastně "nechválí", jak je mi tu vysvětlováno. Z toho, že je pisateli 37 se na zadek neposadím. Mě je 42 - co to s tím má společného? Na SČMC jsem se normálně bavil jak s šedesátiletými "V", tak i s dvacetiletými kluky, kteří tam byli se Stovkama. A bylo úplně jedno, že v tom maj nacpaný "fáčka" a nejsou to žádný originalisti. Jen pro případ nejasností - doma mám dvě Felicie (nové VW, jak tady kdosi pohrdavě prohlásil), jednu Stovku a jednu Tisícovku a donedávna ještě i jedno Erko a pár akcí už jsem taky absolvoval a zdaleka ne jen těchto veteránských, takže asi úplně mimo mísu taky nejsem... A ještě poznámka směrem k dalším pisatelům - to už musí srát i autora článku, tahle Vaše schizofrenie. "Hundrtka" se říkat stovce může, i když je to z německého "hundert", ale "Schade" se jí říkat nesmí? To už snad ani nemyslíte vážně? Mimochodem - obě slova pochází ze stejné doby (a pan pisatel jí jako pamětník bude pamatovat), kdy sem jezdili východní Němci ve svých bakeliťácích a říkali, že "Schade hundertzwanzig" není nic moc a že lepší byla "Schade hundert". A teď už vám vaše fórum přestanu zaneřáďovat svými výlevy, protože svatou pravdu má pan autor v tom, že tahle diskuze nikam nevede. Na druhou stranu velmi rád pana autora uvítám, když se zastaví třeba v Doksech, zajdeme na pivo a pokecáme. Vůbec nemám v úmyslu "cpát někomu svou hrst do jeho úst" jen proto, že má jiný názor na věc, ale raději normálně pokecám o autech a čemkoliv dalším....
Petkare kdo to má číst😀





Mujtim: jestli to nevíš, tak nemci koupili škodovku o mnoho let později po tom co se řada 100/110 přestala varábět.





Schade si říkej novým "škodovkám" od VW🙂
Tak mě napadá, že už jsem dlouho neviděl Kalouska, on tam byl taky, že jo? Že by na tu svíčkovou pošel? 🙂
Jak to vidím já...





Předem píšu, že jsem nebyl účastníkem SČMC, ale byl jsem na jiných akcích, takže můžu srovnávat (a osobně znám Petra Houšku😀).





Petr jakožto účastník mnoha srazů a pořadal několika "vlastních" může porovnávat. Asi trošku namlsaný propagací akce a čísly čekal od toho něco víc. Ve vší slušnosti vyjádřil svůj názor na průběh akce a na dění kolem.





Svým způsobem i kritika od Petra je pro organizátory pochvalou a mohla by být určitým vodítkem: "tady to zlepšíme" a "tady si musíme dát trošku pozor na organizaci" a akce bude skvělá...





Místo toho se tady lidi obouvají do Petra a hledají důvod co on udělal špatně. Není to o tom, jestli Petr příští rok přijede nebo ne, ale je to o tom, že zde na webu je poměrně velká škodovkářská komunita, která si z celé korespondence odnese akorát to, že akce to sice byla zajímavá, i když organizátorsky né úplně 100% zvládnutá, a následná komunikace a reakce organizátorů tragická, takže tam nepojedu... je to škoda...





Je to obecná vlastnost, že každý sraz se vyvíjí a to co ze začátku začínalo jako nadšené setkání postupně "přeroste" organizátory a je na lidech, jestli chtějí akci udržet, nebo sleví a postupně skončí.





Např. zde zmíňovaný Hundertgang, původně jednodenní akce, dnes víkendové setkání, které se rok od roku zlepšuje. Opačným případem budiž Sraz vozů Škoda 110R v Týništi nad Orlicí, spočátku úžasná akce, dneska v podstatě skončila v zapomenutí a zanikla...





Prostě, Petr je trošku zmlsaný a očekával trošku lepší organizaci, na druhou stranu reakce jak pořadatelů tak i účastníků je nešťastná...





A co se týče rozhovoru veteránistů s Petrem, nebyl jsem přítomen tomuto hovoru, ale obecně jsem se s několika veteránisty bavil a musím říct, že jsou takový, kteří dokážou hodiny "tlachat" poradí, pomohou a i když nemám 50 let staré auto v 1A stavu ocení ho. Na druhou stranu jsou pak takový, kteří na všechny kdo nemají auto v 1A stavu a minimálně za mega za renovaci koukají jako na obtížné břemeno... Bohužel většinou jsou to lidi, kteří to mega zaplatili za hotový vůz jenom proto, aby mohli ukázat, že na to mají, nebo se jim to auto líbilo a chtěli ho mít... Ten, kdo při renovaci nechá v autě ruce a kus sebe, nikdy nebude dělat blbce z někoho jiného a dokáže ocenit podstivou práci...





Ale to už jsem trošku odbočil. Moje resumé je asi následující: V tuto chvíli nemám čím bych jel SČMC (erko ještě nejezdí a moje téměř 40 let stará Škoda 100 je před renovací), možná do budoucna o tom budu uvažovat, pokud bude žádoucí účast někoho uzce spjatého s tímto webem, za předpokladu, že věci zmíněné Petrem Houškou (a i některými ijnými účastníky) budou korigovány....
Pro všechny další:





Zatím mne tyhle rádoby plamenné řeči obhájců baví, ale brzy asi bavit přestanou. Takže jestli má ještě někdo potřebu mne tady nějak oslovovat a snažit se mne znemožnit a zesměšnit v komentářích, prosím, jak je ctěná libost. Ale pokuste se alespoň o věcné komentáře, mající logiku a trochu na úrovni.





Než něco napíšete, raději si moji reportáž přečtěte dvakrát, pozorně a včetně všech ! komentářů pod ní. Jinak to bude dopadat jako teď a já společně s čtenáři, co mne znají osobně, se budeme pouze dobře bavit. Smysl diskuze, dá-li se to diskuzí vůbec nazvat, je v tomto případě nulový.





Případně kdo by měl zájem se se mnou setkat osobně a třeba by mi chtěl za moji aroganci a namyšlenost vetknout hrst do úst, nebráním se tomu kdykoli a kdekoli. Za svými názory, které se rozhodnu zveřejnit, a dovedu si je logicky obhájit, si pevně stojím a nemám problém si o nich pohovořit i z očí do očí. Nepatřím na rozdíl od mnohých mezi písmenkové siláky.
Hi hi hi, další ... jste jak mouchy co sedaj na lep 😀





Milý a vážený Mujtime, nic neotáčím, nic nezapírám a už vůbec nic si nemyslím. Naopak. Plně s Tebou ve všem souhlasím. V podstatě nejsem vůbec normální, protože kdybych byl, budu plácat Bumbovi po ramenou a chválit ho, jak to bylo všechno senzační, fajn, bezva a príma. A samozřejmě mě děsně štve, že nebyly zveřejněny fotky mého auta na webu pořadatele. Vlastně to je i ten důvod, proč jsem to celé tady v článku tak pomluvil. Já totiž ve svých 37 letech mám ukrutnou potřebu každýmu ukazovat, jak mám skvělý auto a potřebuju ho mít všude vystavený, víš. Takovej jsem já.





Co se týče fotek, jednak nevím, co je to hosting a druhak mně to uráží 😉 Nevím, proč bych měl automuzeu sponzorovat prostor na webu. Akce měla sponzorů dost a těch pár tisícovek na roční zaplacení domény ... no coment. Skodateam po účastnících svých akcí nechce sponzorské dary na to, aby měli prostor pro fotky. Ty fotky jsou totiž jejich prezentace a reklama, jestli Ti to ještě nedošlo a ne ukájení chtíče nějakého malomocného tunera vidět svůj werk na internetu.





A ad lízátko, nějak jsem nepobral, co má společného s definicí rallye. Nehledě na to, že na kvalitu cest jsem si nestěžoval. Čti pozorně !
2 Jarda.r: Jestli to nebude tim, ze Schade je nemecky skoda. Ale koukam na tve umeni zkritizovat nekomu jenom nazev. Opravdu jsi nam to natrel.





2 Petr: Bohuzel uz se nedivim, ze si s tebou nikdo nepovidal. Protoze i slepy, ktery si pro jistotu zakreje oci uvidi to jak si strasne moc myslis ze jsi normalni. Na tvoji odpoved uz reagovat radeji nebudu, protoze stejne vsechno otocis a myslis si, ze jsi strasne nad veci a pri tom te strasne stve napriklad to, ze jsou nektere auta na fotkach videt casteji nez auta ostatnich (a zapiras to).





Jeste dodatek jak jsi se chvastal nad tim jak na skodateamu je 2000 fotek z akce, zalezi na tom kdo ma jaky hosting a pokud nema nekdo dostatecne prosotry ke zverejneni fotek, tak je tam asi nemuze dat. Treba kdyz jim neco priplatis jako sponzorskej dar... ale to je vlastne zbytecne tema protoze tebe boli i dvaceti koruna...





a k tomu lizatku... viz. Wikipedie:"Rally je druh automobilovych soutezi, ktere se konaji na beznych komunikacich nejruznejsich urovni." Na vysvetlenou tzn. napriklad od polni cesty po asfaltovou silnici.





At mas s "Kockolapkou" hodne uspechu... Sbohem
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Jak se může škodovkářem nazývat někdo, kdo říká škodovce schade?
A pro šondu: Moji akci sis už ujít nechal. Škoda, rád bych Tě přivítal mezi účastníky, stejně jako Ferdinanda, kterého jsem srdečně pozval, avšak nedostavil se 🙁 Proběhla minulý víkend.


http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=906





Ovšem s potěšením Tě uvidím na nějaké další, jejíž termín zde na webu včas a s předstihem oznámím.
Jsem zdrcen a naprosto zdeptán ve své nevědomosti, zaslepenosti, sebestřednosti a v pokřiveném nazírání na okolní svět ...





Nicméně v posledním záchvěvu dobré nálady nad depresemi z toho, jak jsem to teď slíznul za své neomalené kritizování mne udržuje to, že nemám ani v nejmenším potřebu, aby mé pocity sdílel a podporoval mne v nich někdo, kdo se nedokáže podepsat a schovává se za svůj nick name ( divné slovo a vůbec mu ve své omezenosti nerozumím )





😀
Vážený kolego. Rád bych také přidal svůj komentář. Byl jsem na Monte Carlu taky, byl jsem tam taky se Škodovkou, ale Tvé pocity rozhodně nesdílím. Myslím, že zásadní problém bude asi v Tobě a ve Tvém nazírání světa kolem Tebe. To, že organizace semtam skřípala je pravda. Ale tuhle skutečnost p. Bumbovi rád odpustím. Na nic si nehrál a od začátku na rovinu přiznával, že je to jeho první pokus o uspořádání podobné akce a myslím, že místo zdrcující kritiky zaslouží spíš podporu, aby tahle akce neskončila prvním pokusem, ale aby se dál konala a byla pořád lepší. Někomu něco zdrbat a odplivnout, to umí každý - mimochodem, přesně tohle dělají Tebou opěvovaní kluci z Hundertgangu. Přijď si je poslechnout, když v Doksech obcházejí ostatní auta - jak jistě víš sám - pouze samé Škodovky a nad většinou z nich ohrnují nosy a hlasitě dávají najevo, jaká je podle nich majitel socka a jaký je to jeho auto sračka. Zajímavé je, že naproti tomu si tam úplně v pohodě pokecám s většinou lidí, kteří maj svoje škůdky minimálně stejně dobrý jako oni, ale na nic si nehrajou. Stejně tak jsem si úplně v pohodě pokecal v Liberci s těma "V", co se podle Tebe dívaj na škodovkáře skrz prsty. Nevím, na koho jsi narazil Ty, ale se mnou se jako se sobě rovným bavili lidi, který by si za svého veterána koupili těm mých plechovek minimálně kamión. A stejně v pohodě jsem si povídal i s ostatníma škodovkářema. Dokonce, ačkoliv jsem měl "jenom" škodovku, tak se se mnou normálně bavili lidi, který jezdili mnohem lepší časy a pozvali mě na další akce - třeba tenhle víkend na Historic Valašskou rally 2008, která byla naprosto super. Itineráře byly podle Tebe naprosto šílené, ale já jsem podle nich za tři dny jednou odbočil špatně a na další křižovatce jsem to zjistil právě díky itineráři - takže asi chyba nebyla v itineráři. Navíc musíš bejt šílenej smolař nejen ve čtení itineráře - můj řízek studenej nebyl, na polívce mi žádnej omastek neplaval a svičkovou mi nenaředil. Měl sis říct paní kuchařce, aby Ti dala jinej řízek - to si ze základky nepamatuješ? Mimochodem, guláš, tlačenka a orožněná šunka od kosti byly vynikající a navíc opravdu zadarmo, platily se totiž v těch 250,- Kč, a Bumba to každému říkal a každému říkal, že se jedná o polatek dobrovolný a odběr jídla není povinný. Měl sis na Sosnové zobnout chleba s paštikou z domova a nedělala by se Ti hlady tma před očima, takže by sis v sobotu na vyhlášení všiml počítačových sjetin, které ležely na stole a kde byly výsledky všech měřených etap. Možná bys taky zjistil, že Ti co dostali cenu opravdu něco vyhráli. A jestli Ti vadí, že dostal odměnu nejstarší účastník, kterému bylo 75, tak mě to teda opravdu nepohoršilo. Závěrem bych Tě rád poprosil o jedno - mluv laskavě příště jenom a jenom sám za sebe a všude říkej, že je to Tvůj názor člověka a nikoliv Tvůj názor škodovkáře, protože jak vidíš, jiní škodovkáři rozhodně Tvoje názory nesdílí (viz např. posádka Š 130 RS níže) nakonec by se nedejbože mohlo stát, že se na nás škodovkáře díký Tvým dětinsky ješitným a uraženeckým komentářům opravdu ostatní začnou dívat jako na mimozemšťany. S pozdravem Dempsey, Schade Team Prague. Mimochodem - taky se nejmenuju Dempsey, stejně jako se Bumba nejmenuje Ferdinand - toj "nick name" - jako že "nic nemáme", víš?
Nemám co k tonu říci. Snad jen to že s tebou nesouhlasím.Já jsem s MONTE CARLEM značně spokojen. Ač jsem měl spoustu starostí s vozem a každou noc sem drobně poškozený vuz opravoval. Tak to byla náročná soutěž. Tak jako správné MONTE CARLO. A fakt se moc těším a ty mě pozveš na tebou pořádanou soutěž a nenechám si to utéci. st.č. 38 Š130RS team Rudý Říjen Otrokovice
Hezké, obzvláště ta historka mě pobavila. Vzpomněla jsem si na despekt v očích jednoho pořadatele, když se mě ptal:


"Kde je technik?!"


"Dobrý den, já jsem technik."


"A vy to umíte?!"





Je to boj, malé přirození a velké ambice dělají divy.
Ahoj. Narazil jsem uz ani nevim jak na stranky o tyhle "rally". A tam byl i odkaz na tento 🙂


Já jsem čistokrevnej škodovkář. Ale stejně se rád podívám i na jiné historiky, zajímám se o ně, a rád se vyptávám, i když tomu pak stejně třeba moc neporozumím,pže nejsem vubec od fochu ale stejně se snažím znát co nejvíc 🙂


A přesně jak tady bylo psáno, téhle opovrhovanosti jsem si všiml taky. Ostatní "V" na škodovkáře nějak machrujou či co. Dělaj že "blbá škodofěnka" není auto, ale vrak. nechápu to. no nic.





Ale jinak ta historka je fakt mazec 🙂)))
Petře moc hezký článek a plně s tebou souhlasím. Mě nejvíce s celého srazu lákala Sosnová, ale to jsem ještě nevěděl, že při přejezdech vyklepu s podvozku polovinu šroubků, pokodrzám se tam 3 hodiny (zož už mě tedy moc nebavilo, když se celou dobu nic nedělo) a pak mě pustí na kousííííínek okruhu, který mám za minutu odjetý a potom můžeš jet opět domů.





takže se vřele přidávám k tvému názoru a plně s článkem souhlasím, je prostě psaný tak jak to bylo
Nó Petře takhle nezaujatě a nezainteresovaně mám pochopení pro obě strany.





Na jednu stranu oceňuji vůbec ten nápad, odhodlání se do toho pustit, zrealizovat to. Jak jsem psal již jinde dříve - moc se mi líbil ten paket čísel a nálepek atd., což není nezanedbatelné a né každý si s tím takhle vyhraje. Bylo to i dobře dopředu zpropagované. Všichni jsme tušili dopředu a přáli si, aby to nebyla "jen tak nějaká akce".





Na stranu druhou každý v něčem vynikáme a v jiných oborech jsme spíše třeba průměrní a tady z Tvé reportáže účastníka vyznívá, že organizace samotného závodu přinejmenším nebyla nadprůměrná, byť se Vám dostalo jistě milé možnosti projet se v Sosnové, postavit se do řady s mnoha zajímavými vozy atd., atd. Je tady takovej rozpor v tom, že jsme dopředu čekali, že na akci, která se bude dít poprvé, nelze brát ještě úplně přísný metr. Na druhou stranu, když se vloží do názvu emotivní slůvka Monte Carlo a obrazově se to podpoří eReSama ze sedmdesátáhošestýho, dá se říci, že to jsou neskrývavé ambice, skorem až závazek.





Můj vzkaz pro obě strany je - dejte si ještě nějaký čas na hodnocení. Na jednu stranu chápu Petra, že ho nebaví číst a nereagovat na pouze pozitivní recenze, když sám závod zažil a coby opravdu častý a zkušený účastník amatérských rallye a orientačních jízd má jasnou představu o tom, co se nemá na kvalitním závodu podcenit. Na druhou stranu se dokážu vcítit do role organizátora, který je i po skončení akce ještě obtěžkán vším, co pro akci musel vykonat a mnohé jistě je opravdu hodno obdivu. Ať to bylo jak to bylo, za pár let se na to stejně lidi budou koukat jako na zázrak, že se ty věci staly a že se něco takového dělo. Nicméně kritika má svůj smysl, je-li konstruktivní aneb Ti co nám plácáním po zádech vyjadřují podporu, nám toho ve skutečnosti zas tolik konstruktivního nesdělují, toť má osobní zkušenost z dob mého pořádání akcí.





Víc už bych se snad raději nerozkecával, abych to s těma moudrama zas nepřehnal 😀
Text mého předchozího příspěvku jsem na adresu automuzea zaslal i mailem, jelikož jsem si nebyl jist, že sem pan Milan Bumba alias Ferdinand bude chtít ještě někdy vůbec zavítat, když jsem mu jeho akci zde tak zneuctil svojí reportáží a myslím, že jsem nebyl daleko od pravdy a asi jsem učinil dobře.





Obdržel jsem mailem odpověď v následujícím znění:





"Už mě nebaví se v tom patlat. Akce skončila."





No, taky postoj ..... škoda.
No konečně. Já už myslel, že moje zhodnocení akce zůstane ze strany pořadatele nepovšimnuto.





Vážený pane Ferdinande ? ( měl jsem za to, že hl. pořadatel se jmenuje Milan, ale to je fuk ) jsem za Vaši reakci velmi rád a děkuji Vám za ni. Přiznám se, že komentář k Vaší akci na webu p.Kačmára z mé strany byl velmi cílený a ačkoli nebyl uveřejněn ( zřejmě tam negativní komentáře neprocházejí cenzurou ), tak trochu jsem počítal, že se o mé nespokojenosti touto cestou spolehlivě dozvíte. Na Vašem webu jsem tak učinit nemohl, neboť možnost komentářů jaksi chybí.





Nicméně cítím potřebu se k Vaší reakci vyjádřit, protože je víc než zřejmé, že jste se v návalu nespokojenosti a asi i pocitů nedocenění nad zveřejněním mých negativních dojmů nechal unést a opomenul jste několik podstatných faktů v reportáži uvedených.





Vezmu to analogicky:





Moje nespokojenost rozhodně nevychází z toho, že jste neuveřejnili jedinou fotografii mého auta - za co mne máte ? - a už vůbec nemám zapotřebí, aby se okolo mého auta točil celý svět. To byste mne opravdu rozesmál 🙂 Kdybyste četl pozorně, tak by Vám jistě neuniklo, že hlavní důvod uvádím to, že akci pořadatelé prostě nezvládli a vzali si příliš velké sousto. To je dle mne,a nejen dle mne, neoddiskutovatelný fakt. Vy, místo toho, abyste to přiznal a pokusil se nad tím zamyslet, snažíte se mne zesměšnit hledáním malicherných důvodů a doměnek, z čeho moje negativní pocity pramení. Samozřejmě chápu, že nelze prezentovat fotky všech zúčastněných, ale když je někdo prezentován vícekrát, proč se vynechávají jiní ? Nejde jen o mne ....





Srovnání s jinými akcemi. Tato nebyla zdaleka první, kterou jsem navštívil a myslím, že mám možnost srovnávat. Bohužel hodnocení je takové jaké je a stojím si za ním. A tady u nás na webu máme ve zvyku podávat hodnocení objektivně. Co se týče organizace, ani zde nejsem bez zkušeností. Nikdy nekritizuji to, o čem bych nevěděl, co to obnáší, nebo nejsem přesvědčen, že bych to svedl taky. Někdo tomu říká mít čisto před svým prahem. Pokud chcete okusit, jak mi to jde, rád Vás přivítám na nejbližší akci, což je II. HundeRtí sjezd - jaro 2008, více informací zde. http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=906 Určitě to nebude akce takových monstrózních rozměrů a rozsahu, jako ta Vaše, ale je to tak právě proto, že se držím zásady pouštět se jen do toho, na co se cítím a na co mi stačí možnosti. O mnoho mneší rozsah akce se snažím účastníkům kompenzovat třeba tím, že pro ně budou připraveny doprovodné soutěže, plnění rozmanitých úkolů v AOSce a další benefity, jako např. fotografie dostupné každému a DVD se sestřihem z celé akce. A vězte, že ani já nemám profesionální tým, ale jsou to jen kamarádi a nadšenci ochotní do toho se mnou jít bez jakéhokoli nároku na odměnu. Jak jsem již napsal, rád Vás na této akci uvidím a budu velmi rád za Vaše následné zhodnocení.





Startovné: Není třeba se rozepisovat.Srovnám-li kvalitu akce vs cenu s např. akcemi skodateamu http://web.skodateam.cz/index2.php?ses_web=1&ses_id_lang=0&item=958 kterých se pravidelně již pátým rokem zúčastňuji .... bez komentáře. Za 600,- Kč tam užiju regulérní amatérskou rallye, skvělý noční orientační závod, spoustu doprovodných soutěží atd atd. To je ta protihodnota, o které jsem psal v článku. Podotýkám, že profesionalita organizátorů je rovněž na bázi nadšenců a kamarádů a dělají vše ve svém volném čase a zadarmo. Když se vrátím k zmiňovaným fotografiím, tak jejich fotogalerie obsahuje z každé akce pravidelně okolo 2 tisíc !! fotek ... Jako další bych mohl zmínit akce poděbradského Hundertgangu http://hundertgang.spc-net.cz/phpBB2/index.php a mohl bych pokračovat, ale to není předmětem této doufám diskuze.





Obědy: Nikde jsem nenapsal, že jste je vařil Vy !





A večerní zábava v pivovaru: Jak jsem napsal, necítil jsem tam nijak dobře, takže jsem neviděl důvod, proč tam setrvávat. Ochuzení o další pozitiva, která mne tam mohla ptkat, tedy připisuji jen a jen sobě a svému rozhodnutí. Přiznám se, že opovrhující pohledy a chladný přístup majitelů aut v několikanásobně vyšší hodnotě, než moje obyčejná škodovka, mne docela zarazily a nechápal jse je. Ale jsem rád, že se bavili za mne a že se jim to líbilo. Jsem jen obyčejný člověk a nemám potřebu si na nic hrát, nebo se nad někoho povyšovat. A taky mám ve zvyku jednat na rovinu. Proto Vám určitě nebudu mazat med kolem úst, jak se mi to vše líbilo, jak to bylo úžasné a bez chyby.





Rovněž bych Vám rád zdůraznil, že nejsem v žádném případě ukřivděný, nebo že mám pocit, že jsem na akci zchudnul. To určitě ne. To že jsem se dostal na black list a příště již startovní čísla nedostanu .... sice Váš postoj nechápu, ale určitě nezahynu. I když, ono je možná pohodlnější nespokojeného účastníka příště nepřijmout, než se z kritiky poučit a nalézt tak prostor pro zlepšení, že ?





Závěrem bych Vám rád popřál mnoho spokojených účastníků v dalších ročnících a pokud možno žádného remcala, jako jsem já 😉 Zkuste si moje hodnocení akce pročíst ještě jednou, pozorně a bez emocí a možná zjistíte, že ne vše jsem hodnotil záporně, ale dost věcí se mi vyloženě líbilo. Třeba změníte svůj postoj a najdete v řádcích dost podnětů k tomu, kde co vylepšit a čemu věnovat více pozornosti.





Hodně zdaru při pořádání dalších akcí a při provozu automuzea





Váš nevděčný účastník se st. č. 36





Petr Houška
Samozřejmě, že mě mrzí reakce startovního č.36 na Monte Carlu, které jsem s veškerou poctivostí půl roku dopředu připravoval a pořádal. Vyšla však zřejmě z jeho vlastní ukřivděnosti, že jeho auto nebylo speciálně vyfotografováno a uveřejněno na internetových stránkách pořadatele: www.automuzeum.cz Ono se ale velmi těžko vybírá 25 fotografií ze 60 startujících .... A pokud si majitel myslí, že právě okolo jeho auta se točí celý svět, tak je mi jej opravdu líto.Co se týká organizace akce, tak si počkám až stěžovatel uspořádá něco podobného, abych viděl jak je perfektní v tomto směru ON. Pokud děláte takovou akci ve 3 lidech (neboť kamarádi vždy slibují a slibují a pak se na vás v inkriminovaný čas vykašlou), tak se občas nějaká chyba vloudí. Akce však byla pro pobavení soutěžících a kdybych to dělal s profesionálním teamem, tak už by to nikdo ze soutěžících nezaplatil. Za tu žehranou tisícovku startovného dostal každý nejen startovní čísla (výrobní náklady 500,-), ale i upomínkové plakety, někteří poháry a i výroba toho haněného itineráře nebyla zadarmo. Jen najeté kilometry při hledání 400 km trasy mě přišly nejméně na 6000,- v benzínu, tak proč by na to každý ze statujících nemohl stovkou přispět... Na pronájem autodromu Sosnová a použitou časomíru již museli přidat sponzoři. Co se týká jídla, tak to jsem podle nabídky pouze objednal ale rozhodně nevařil... Cena za oběd však nebyla 125,-, ale pohých 75,-Kč. Zbývající částka byla na sobotní večer s vyhlášením výsledků, kde každý z účastníků dostal již zdarma tlačenku s cibulí, domácí pivní guláš, a opékané vepřové. K tomu hrála živá hudba a ta taky není zadarmo. Že si na tuto zábavu již ukřivděný stěžovatel nepočkal je jen a jen jeho chyba. Někteří se bavili za něho až do 4 do rána. Domů mu ale nezkonzumované jídlo, tak jako starotvní čísla posílat již ale rozhodně nebudu.Na závěr však mohu hrdě říci, že dalším 90% účastníků se akce i přes drobné nedostatky líbila a již nyní mám přihlášeno prvních 7 účastníků i na ročník 2009 !!! Že tam bude chybět jedno erko, to určitě přežiju.
...asi tak trochu škoda akce, ale třeba se z této zkušenosti poučí...





No, Fabka RS bude rozhodně "in" jako vetoš, ale opravdoví fajnšmerři půjdou po Juniorech...nebudou věřit , že něco takového se vyrábělo🙂 A jezdí jich míň, než RS....alespoň podle štítků 🙂)


Jsem si vzpoměl , jak jsme s kamarádem při návštěvě mělnického MTX, kde tenkrát překopávali fáčka na MTX, nahodili podobnou vizi, jak za 50 let někdo shání originál zrcátko na fáčkovej mezityp z roku 93 🙂)...no a ta doba je tady. Nejen, že Fa MTX šly výrazně cenově nahoru, ale znám lidi, kteří už prozíravě teď shánějí zajímavé modelové řady v Ia stavu na uložení.....
Jo jo Filipe, papírovou RS, na původních kolech, nepřečiplou, s nevyšumělim displeyem palubního počítače a nepředělanou na vodík - nemožnej úkol 😀DD
Láďa-Ladič: A víš jakej problém bude sehnat zachovalou, netuněnou Fabii RS v origo stavu? 😀
S těmi veteránisty je to asi jako z celým naším národem :


Jsou nadutí blbci, a jsou lidé slušní.


Bohužel poslední dobou těch prvních je čím dál víc.


Jinak pěkný článek, akce očividně přerostla nezkušeným pořadatelům přes hlavu.


(Vím co dá práce uspořádat podobnou akci. Párkrát jsem se zůčastnil přípravy AOSky,50-60startujících) byť podstatně menšího rozsahu než MC, několik jsem dokonce řediteloval. Perná práce na půl roku, chybička se vloudí,(je to o lidech) po skončení kritika, někdy hodně nepříjemná i agresivní.


Popravdě, ale takové kiksy jako chybějící PK jsme nedělali.)
No souhlasim s Jezevcem, že netřeba házet všechny do jednoho pytle. Dokážu si představit, že funkcionáři pražského VCC jsou zvyklí na ledas jaké klenoty a škůdky je halt nedojímaj. Na druhou stranu tady v Ústí bezděky vyhrkly testačnímu technikovi slzy dojetí, když uzřel Jardovu Poměnku, takže jsou lidé tací i onací 😉





Filipe hezky jsi popsal budoucnost renovace Fábií. Já myslim, že budoucí restaurátoři to budou mít snažší v tom, že ještě pár let se budou montovat v závodech v Indii a kdo ví, třeba i v J.A.R., byť pod jinou značkou 😉





Úplně vidim Výsku juniora, jak bude mít jednou v garáži 4 Fábie, samozřejmě všechny ještě první model - čtyřválce a budeme mu říkat "Fabí král" 😀DD
Petře moc hezky napsané, ale když to čtu je mi tak nějak líto, že tyhle akce, kterých podle mne není zrovna moc, dokáží malé české dušičky takhle zazdít - ošidit jídlo apod. Pořadatele hodnotit nebudu, neb sám bych podobnou akci uspořádat nedokázal, ale hlavní je, aby se snad poučili a mohlo by to být příště lepší !!!!


Vztahy mezi veteránisty a škodovkáři se začíná víc a víc rovnat vztahu : zbohatlík, kupující si krásu a módnost proti pacoš piplající si svého miláčka !!! Je to tak, Ti opravdoví veteránisté se takhle nechovají !!!


Měl jsem tu čest jich pár ( tj. 2 ks) osobně poznat a to je o něčem úplně jiném !!! Pohoda, rada, alespoň částečný zájem (neb pro ně jsem jen fušer, což je pravda !! neb jejich a moje práce -o), ale i tak mě vyslechli, podívali se.. a pak i přidali dobře míněnou výčitku a radu : Hele, ale tohle, to by jsi mohl udělat lépe !!! Třeba takhle ..., ale nic nadřazeného a nadutého !!!! To jsou pro mě VETERÁNISTÉ !!! To, co píšeš Ty, byl jen SNOB a můj názor na Snoby.. přeci znáš..-o)
Co se týče zrenovovaných Fábií, úplně si to umím představit:





- Nejvzácnější budou samozřejmě Fabie RS


- Následovat budou modely z první série s motory 1.4 8V 50kW "poslední vopravdovej českej motor", nejlépe v sedanu (je jich málo)


- Možná doložitelné atypické kombinace, např. s 2.0 8V 85kW motorem. Bude se mu říkat "poslední mohykán" 🙂


- Na konci stupnice budou Juniory, 1.2HTP, 1.9TDI a kombíky
Taky si to neumim představit a myslím si, že těch "vyvolených" bude jen pár; nemyslim si, že by někdo renovoval např. Fiat Regata nebo produkci korejských automobilek (pokud se nebude jednat o "Tiburon"😉.
Stejně je srandovní představa že současná auta budou taky někdy veteráni. Vím, tohle si říkali i naši předci, ale stejně... 🙂
Jardo, osobně znám jediného člověka, který vrátil skladu náhradních dílů Mercedes klikovku do 6ti válcového motoru jenom proto, že nebyla vyrobená v roce 1959, ale později. Ač vzájemně tyto díly byly bez problémů záměnné!!! Klikovka z roku 1959 se lyšila nějakou nepodstatnou drobností... Nikdo nikdy by to v budoucnu nepoznal, neboť se na to drobnost bez kopmpletní rozborky nedostaneš... Navíc i z pohledu veteránské testace toto bylo nepodstatné...





Nikdo, ani ten nejortodoxnější veteránista nemůže říct: "Díl ten a ten byl vyroben v roce tom a tom" Zvláště pak ne u škodovek řady 1000/100. prostě to nejde... takže takhle to bude i s fábií za 25-30 let... Díl se vymění a nebude se řešit, jestli je to z roku 2000 nebo 2005...
Jojo, tak pokud už nebude ten původní díl, tak to ale už nebude originál přeci🙂 Jasně, nějak to půjde.
Jardo: Úplně stejně jako dáváme my dohromady tu erkovou...





Budou schémata (ty už jsou teď) a


- buď bude ten díl (integrovaný obvod) v prodeji, nebo


- za něj bude nějaká náhrada, nebo


- se udělá náhradní (jiné) řešení...
Zrenovovanou fábií? Hm, mě by zajímalo jak někdo bude dávat za dvacet let dohromady jeji elektroniku...🙂
Tak si to všichni zapamatujte aby jsme se za dvacet let až budem předsedat veteránskejm spolkům nechovali stejně až na dvoře zstaví někdo s čerstvě zrenovovanou Fabií 😉))
To co Petr popsal je, bohužel, naprosto normální fakt🙁 Prostě veteránisté (ortodoxní) neberou auta starší 25 let jako veterány. Nechápu to, neboť jsou to jejich pravidla, která si určili prostřednictvím FIVA...





Mám obdobnou zkušenost z testace Smaragda. Pražský VCC a jeho členové, byl jsem pro ně nic... Ne že by na tom tak záleželo, na druhou stranu, když někam vejde někdo nový, je minimálně slušnost projevit zájem... Asi viděli venku kilo a byl jsem jasný...😀
Petr: Obdivuhodná trpělivost při rozhovoru s dementem. Já bych po jeho druhý replice už začal být útočnej a sprostej, vlastnit Tvoje auto s Tvým motorem i pomstychtivě soutěživej 🙂


Akce vypadala z popisu dobře, reportáž ukazuje něco jiného. Je to škoda, velký počet diváků jasně ukazuje, že tyhle akce lidem chybí. Když byl v Teplicích poslední Volný pohár, navzdory studenému vlhkému počasí a pokročilé setmělé hodině byli diváci všude - na přejímce, na startech RZ, v jejich průběhu. Na tak malé město si na nezájem rozhodně stěžovat nemohli. Dal bych teď tomu vychytávací rok a na přesrok se uvidí 🙂


To, že se ostatní veteránisti nad škodovkářema ofrňujou je bohužel fakt. Už jsem se s tim setkal, není to dáno věkem, spíš nedostatkem patriotismu; protože ve srovnání se současníky (viděl jsem např. VW Karmann-Ghia) si vedlo sakra dobře a dokázalo s nimi držet krok nejen po stránce designové, ale i technické.
Noo, Petre pekne pocteni a zase zajimave pouceni.Mam za sebou jen jediny podobny zavod tady u nas.Nic mene jsem presvedcen, ze by jsi byl spokojen😉. Na druhou stranu chybama se clovek uci a poradatele snad budou na prez rok lepsi.
Tak to teda nevim čim to měřili, já si za 1,07 stojim, náhodou výsledky doma nemáš? že bych na ně hodil oko, popřípadě scaner 🙂
Nojo, protoze tady nekdo musi jeste chodit po vecernicku spat, tak nevidel vysledky! 🙂 Ja tam kuprikladu prijel v 11 a vysledky lezely volne na stole, zatimco ostatni uz lezeli pod stolem. Tak sem si je dukladne prohlidnul. Tys kecal s tim vasim casem-zadnejch 1:07, ale prvni jizda 1:03, coz je pekny...buchtu ste nam dali🙂
Jo, žrádlo bylo tristní, ale Sosnová, Jizerskohorský peklo s převodem 4,66 i ten Rychnov s retardérem v podobě tatry 12 byly suprák. A vzhledem k tomu, že samotnou Sosnovou za litr počítám nejde pořídit... Vcelku dobré to bylo, já myslim!
Jste byli 4tý nejrychlejší? oni někde vysí časy? btw myslim že třetí by svůj post nedal zadarmo 😀
Peťo tak to je na jednu strasnu vtipný a na druhou k pláči..Tohle jsol jnm lidi, který tomu totálně nezoměj a hrajou si na hrozně chytrý a nadřazený...Takový lidi já osobně šíleně nesnesu..Podle mě to je člověk, kterej by si na autě nezvlád vyměnit ani kolo..🙂))





Jinak článek a fotky jsou super a ještě k těm veteránistům:nemyslím si , že by takový byly všichni, ale je to smutný, že jich je tolik takových nadřazených..Lidi, kteří mají škodovky jsou prostě jiní no-takoví lidoví..Není to jnm o tom kdo má jak drahý auto, ale hlavně o tý partě a srandě v ní a ta je u škodovkářu skvělá a doufám že vždycky bude..
Zajimavy...pan V musi mit to svy eRko a eReSu nekde v tajnym podzemnim depozitari, pac v tom nadzemnim sem byl a taky ty jeho skvosty nevidel🙂 Nicmene pokud by nekdo nabizel hlinikovy skloupkovy kola, mel bych zajem!Me se teda fakt libila Sosnova...Po tech hodinach a vyskocenym rozdelovaci ve zkusebni jizde sem se pak snazil jet bez chyb s mensim nasazenim🙂Na pravidelnost sem teda rozhodne nejel, ale kdyz sme dojeli s rozdilem necely vteriny, povazoval sem to za uspech. Bohuzel-vitez mel rozdil 3 setiny a masler na 4. fleku mel rozdil propastnejch 9 setin. Pred panama pravidelnarema smekam klobouk... A kdyby se ulejvak DDSR neulejval a daval nakej benal,moh sem mit lepsi, nez ctvrtej nejrychlejsi cas😕
Ten "V" - nebyl to nějaký prachatý velkoměšťák co staví veterány tím, že proplácí faktury restauraterským dílnám? 🙂
Hezkej článek Petře.





Připoměl jsi mi nedávnou návštěvu burzy ve Zloníně. Měl jsem za sebou čerstvě nějaký shánění dílů na nápravu a ke konci burzy jsem narazil na Formana okolo kterýho a v kterým měli dva chlápci mladej-tenkej, starej-tlustej rozložený nějaký věci na auta (jinak je to spíš motoburza) a mimo jiné spodní rameno. Newím proč ale už v několika autodílech jsem narazil na to že mají jen pravý spodní rameno, levý ne. Tohle bylo taky pravý, v černý lesklý barvě s hezkou oranžovou liškou. Rozhovor co tam proběhl trochu připomínal ten Tvůj s veteránistou. Starej lemtal lahváče (určitě ne prvního) a o prodej se moc nezajímal... Zeptal jsem se toho mladýho:


(P=Prodejce, K=Kupující neboli koloušek, P2😋rodejce pivař)


K:"Dobrý den, copak za to rameno?"


P:"150,-"


K:"no... za 200,- se dá koupit nový a nebude takhle zrzavý"


...stařec s lahváčem začal být neklidný, stál a divně se kýval...


P:"pane, to neni rezavý, to nám na to jenom natekla rez z jinejch dílů, klidně to pro Vás vyleštim"


...vzal deku a začal stírat rez z laku...


K:"neměl by jste tam i levý, pravejch je všude dost"


P:"levý nemám..."


K:"no jo, asi turkům neřekli že to má dvě strany"


...zde nutno podotknout že mladší se kterým jsem se celou dobu bavil poznámku pochopil a zasmál se, bohužel jen on...


P2:"jakejm turkům MY JSME PŘIMO Z MLADÝ BOLESLAVI"


...moc jsem si ho nevšímal a dál se bavil s tím mladším...


K:"to je široký nebo úzký?" (bylo mi to jedno, hodili by se obě)


P:"myslím že úzký (otočil se k P2) je to úzký nebo široký"


P2:ke kolegovi "široký jaký úzký!"


P2:ke mně "di s těma svejma kecama do prdele než ti jednu napálim"





...tak jsem na něj chvilku nechápavě zíral protože to bylo proneseno s neuvěřitelnou nenávistí v hlase, pak jsem se otočil a vydal jsem se dál podél stánků. Ten mladej mi ještě stihnul nabídnout že "za kilo", ale řek jsem mu že děkuju ale že už nemám zájem... Nějak mi to zkazilo celou tu burzu ;o(
Jo jo s panem V jsme se hezky pobavili (zařadil bych do kladů akce), vtipné bylo naše pronásledování (já a marťas)pana V s Petrem, jak říká Petr chtěli jsme sedět v první řadě🙂.





K AOS, jet v normálním autě s normálním řidičem O🙂, byla by to nesutečná nuda, protože změna směru jízdy v itineráři byla jednou za 6km, je pravda že akce byla zřejmě pro starší účastníky a tak třeba proto...





K obědům: ze Škodováckých srazů jsem vždycky náramně rozežrán, luxusní záležitosti jako špekáčky na HG, či Neznašovká restaurace námi okupovaná při účasti na akci v Běšinech se nekonali, naopak já jsem z toho byl zkleslý, podrážděný a bůh ví co ještě, prní obalovaná strouhanka to bylo peklo, dobře těšil jsem se na přeluxusní svíčkovou (přeci jen řízek v té formě jaké nám byl podán neměl hodnotu ani 50kč), jakožto milovník České kuchyně a Svíčkové zvlášť, nejvíc a tak 🙂 Jsem zažil nezažité, takhle hnusnou svíčkovou na smetaně bych nenaservíroval ani našemu psovi, který konzumuje vše podobně jako popelnice. O zdravotních komplikacích účastníků po požití nemluvě. Tfuj velebnosti. Takže za obědy jsme platili 250Kč + 500kč na další jídlo v jiných stravocacích zařízení daleko od původních ,,jídelen,, Naštěstí večerní jídelní program byl zajištěn a aspoň tak jsem zase hladiny srovnal 🙂





O organizaci se Petr rozepsal dost, jen bych chtěl říct že některé pasáže podal poněkud zaujatě, jelikož mnohdy to bylo ještě horší než je zde psáno!
Takhle nějak, jak popisuješ pana V. si představuji tzv. agenta provokatéra, tedy člověka, který pouhou konverzací dovede i nejzarytějšího pohodáře a flegmatika k touze zabíjet vlastníma rukama 😀DD





Jinak dík za podrobnou reportáž!
nj, co na to říct. Je to škoda, že to neměli víc zajištěný. S p.Bumbou (a samozřejmě s Classic Car Króžkem z Brna) jsme už asi 2x spolupořádali Classic Škoda Weekend a žádný podobný problémy nebyly... Uvidíme jak bude probíhat další ročník, jestli už to bude lepší, či nikoli...





Jinak vyprávění o Sloupkovejch kolech naprosto luxusní, já bych se asi při tom rozhovoru nevydržel nesmát...😀