11. srpen 2008

Můj první Hundertgang 2008 aneb bez světel to prostě nejde

Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 15383×, Komentářů: 51, Líbí se Autor: Čapoun

Tuto sobotu jsem měl konečně po dlouhé době volno, takže jsem se rozhodl opravdu ve velkém zarelaxovat. Od doby co jsem si pořídil mého žlutého miláčka - Škodu 110R pilně pracuji na tom abych ho dostal do nějakého rozumného technického stavu. Minulý čtvrtek se mi podařilo konečně udělat technickou, jež jsem absolvoval na první pokus na technické v Chabařovicích. Takže již s ním nejezdím bez technické jako cigáni. Devátého srpna v osum hodin ráno jsem vyrazil v na svůj první sraz příznivců embéček na slavný Hundertgang 2008. Pokud by někdo chtěl si zjistit nějaký bližší informace o této bezkonkurenční akci vkládám link na forum http://hundertgang.spc-net.cz.

Akcička se konala v Poděbradech ve Velkým Zboží. Vyrazili jsme na výlet v silné sestavě - moje sestra Martina, můj kolega z práce Jakub a moje maličkost. Vyjeli jsme z naší severočeské metropole plni optimismu a obav že se cestou do Poděbrad něco určitě posere. Všechny zůčastněné jsem ujišťoval, že kromě svářečky a elektrocentrály vezu snad úplně vše, takže bychom neměli někde zůstat viset. Podotýkám že jsem kolem vozu lezl ještě ve dvě v noci a dolaďoval poslední mouchy podle hesla "štěstí přeje připraveným". Vyrazili jsme na plný plyn směr místo vzniku vozů s okřídleným šípem ve znaku, to jest do Mladé Boleslavy. Cesta ubíhala příjemně, kochali jsme se krajinou Úštěcka, motůrek vesele bublal a topeníčko v autě krásně hřálo, neboť jsme ho již museli zapnout abychom uchladili auto. Za slabou hodinku a půl jsme stáli před muzeem ŠKODY AUTO. První náš útok tedy směřoval na ladné křivky exponátů, kdy já, věrný milovník těchto mechanických zázraků, jsem nasával do sebe ty vizuální vjemy a nozdrami nasával pach ušlechtilé kůže z vystavených veteránů. Mezitím jsem donutil nebohou sestru, která si myslela, že bude fotit během výletu krajinky, fotit vystavené motory a převodovky. Vydržel bych tam celé hodiny nebýt toho, že jsem byl násilím vyvlečen s tím, že toto opravdu není cílová stanice výletu. Nasedli jsme do Superstroje (má již i jméno) a valily směr Poděbrady.

Po takovém drobném zakufrování jsme dorazili na místo a ono ejhle. Vozy fuč, organizátoři fuč. Ve voze, nevím proč, asi to bylo způsobené tím stísněným prostorem, vládla dusná atmosféra. Negativní emoce by se dali jistě i zhmotnit. Nicméně se mi tradičně podařilo odchytnout ve vesnici místního ožralu - sběrače kovů, který mě poslal i s vozem do Poděbrad na náměstí. Kde se v tu chvíli pořádala "Volba o nejkrásnější auto srazu". Tu jsme bohužel již nestihli, nicméně konkurence byla veliká. Bylo zde cca 50 vozů různých roků výroby a modelů. Od překrásně zrenovovaných muzeálních kousků až po totální vraky. No prostě pro každého něco, radost pohledět. Teď začalo to dilema, kam se vlastně s mým vozem zařadit, neboť jsem byl někde na půli cesty od obou extrémů.

V jednu začal etapový závod s heslem s Hundertem v pohybu, takže jsme byli na trať, mající čtyři Rychlostní zkoušky, vypouštěni v minutových intervalech. Do ruky mi byl vražen mapový itinerář s heslem: "To pochopí i vůl" a vyrazil jsem na trať. Mohu zodpovědně říci že jsem se opravdu vžil do role řidiče-pilota a vložil osud našeho tzv. Čapounova závodního týmu do rukou svých dvou navigátorů. Ti měli opravdu plné ruce práce, aby jsme se vůbec trefili na kontroly, kde jsme plnili různé zajímavé úkoly. Jako například onu tzv. Chlupatou čáru nebo oblíbené snímání kartiček spojených s mírným hazardem v mezích zákona. Po pěti hodinách za volantem jsme dorazili do cíle.

Cestou jsme navštívili krásné motocyklové muzeum v Přerově nad Labem. Mohu vřele dopručit, je to pěkný i na případný samostatný výlet. Přidávám opět link http://www.mujweb.cz/www/motvelmuz/. Byl to moc hezky strávený den.

Martina s Jakubem řešili různé kvízi a hádanky. Fakt jsme si to společně moc užili. Prostě super nápad jet na Hundergang! Moc se mi to líbilo! No a v sedm začal Country bal my jsme ještě dali caffé na u břehu kotvící výletní lodi s restaurací.

Setkal jsem se zde s Ústeckým erkařským guru - Láďou Ladičem a zjistil, že má nějaký problém s motorem, takže jsme se domluvili, že se navzájem budeme jistit při cestě domu a v případě nejhoršího ho tedy i odtáhnem.

Chvilku před devátou jsme tedy vyrazili směr naše rodné Ústí nad Labem. Cesta ubíhala opět příjemně, nebýt mé chyby, kdy jsem místo toho, abych jel rovně, uhnul do prava a najeli jsme si tak asi třicet kilometrů. Postupně se začalo smrákat a ve chvíli příjezdu do Mladé Boleslavi již byla naprostá tma, jíž čeřily pouze lampy veřejného osvětlení.

A tu se to stalo. Co čert nechtěl, najednou se mi zahulilo z přístrojovky a relé přepínání světel bylo nenávratně v prdeli. V Boleslavi bylo ještě vidět, ale začal to být problém, když jsme dojeli na výpadovku na Českou Lípu. Zastavil jsem tedy s tím, že se to pokusím alespoň nouzově opravit, ale bohužel se mi to nějak nepodařilo. Asi je to těma rukama. Martinu jsem šoupnul Láďovi do druhýho auta, pro případ, že by se něco stalo. Nastala tak kuriózní situace - auto, který mělo jistit auto s poškozeným motorem nesvítilo, takže případný odtah by byl velmi riskantní záležitostí, ale ne neproveditelnou. Láďa jel se svým Greandreamem (tak se jeho Erko jmenuje) před námi a my se drželi jeho zadních světel. Podotýkám že byla naprostá tma. Láďa pochvíli asi zapomněl, že za ním jedeme a uháněl to noční Českolipskou krajinou místy i stokilometrovou rychlostí. Vzhledem k tomu že jsem měl fakt co dělat, abych mu vůbec stačil, byl mezi námi značný odstup, takže většinu radiusů zatáček jsem vlastně spíše odhadoval a podle rázů do volantu jsem zjišťoval, zda jsem ještě na silnici, nebo v pangejtu.

Během této noční stíhací jízdy jsem zažil dvě dost hustý situace, kdy jsem si opravdu strachy stříknul do textilu. Když přijíždíte od Zahrádek do Úštěka, tak nahoře na kopci vyjíždíte do takového hupu a dole pod ním je esíčko s přejezdem. Jedu za Láďovým vozem on přejede hup a najednou naprostá tma. Prostě tma, absolutní nic, jako když vám někdo vydloubne během jízdy vočička. Tušil jsem, že tam někde v té tmě je přejezd a on ta svině nesvítil těma nočníma světlama. Láďa už byl za přejezdem, dole za zatáčkou a já viděl jen kovové odlesky kolejí. Najednou odlesky kolejí nebyli... Ano to je to místo kde se zkřížili dvě lidské trasy. A vyšlo to náhle jsme pochopil i tu zatáčku, v hlavě mi naskočil tvar cesty, který jsem zde kdysi měl možnost projít při mém pěším výletě z Boleslavi. Ano žádný tupý náraz jenom lehké drcnutí při přejíždění kolejí. Sešlápnout plyn a hurá za druhým vozem.

Další, ještě drsnější situace, nastala v obci Dolní Vysoké. Vidím vůz před námi náhle brzdit. Co se to tam kurva ve předu děje řvu v náhlém amoku na Jakuba. Najednou vidím cosi jako hranaté předměty, které se hýbou po silnici. Že by nějaké moderní retardéry nebo co to je? Ovce pánové a dámy. V jedenáct v noci hnali po silnici za absolutní tmy ovce. To se snad může stát jenom u nás a v Rumunsku. Ale tím halucinace neskončili tu se vynořilo odkudsi z temnot monstrum na vysokých nohách, že by žirafa říkali jsme si. Kůň, je to Kůň! Nádhernej hnědák se spolu s ovcemi proháněl po komunikaci a za chvíli se objevili i pěší honci.

Poslední takový drobný incident se nám stal na komunikaci mezi Valtířovem a Svádovem. Jedeme těch devadesát a najednou vidím po pravé straně úplně miniaturní červenou tečku, která se velmi rychle blížila v poslední chvíli jsem to strhnul do leva. Docvaklo mi to - cigareta. Po právě straně silnice šel po zpátku maník oblečen do vysloveně reflexního oblečení - černé bundy s kapucí a stopoval. Jaká je pravděpodobnost že se potká v noci černě oblečen stopař s Čapounem, který nic nevidí a řídí auto bez světel?!?

Ale do Ústí jsme dojeli. Jak jsem si oddechl, když jsem dojel do Svádova, kde již silnice byla normálně osvícena.

Závěrem můžu s klidným srdcem řící, že sem si tuto sobotu fakt užil a pokud někdo má rád adrenalin pořiďtě si erko nebo jinej starej škodováckéj stroj. Stojí to fakt za to.

A ještě jednou Caimane dík za realizaci super víkendu! Příští rok přijedu opět a Láďo za doprovod do Ústí když se ty naše role poněkud otočily.

Pár foteček z muzea škodovky v Mladé Boleslavi

]

Tady už jsou fotky z Hundertgangu 2008

´

Další fotogalerie a reportáže z HG 2008 na netu:

Výsledkové listiny:


Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 15383×, Komentářů: 51, Líbí se Autor: Čapoun
Zeptejte se Gotreka ten o tom autě bude vědět nejvíc😀
Byla to 1100MB , startovní číslo 999, SPZ ME-81 97 🙂
Já bych jen doplnil Karla a Jardu, že to skutečně byl litr, 1100MB, jižní svah, pozdní sklizeň, kulatej buket, zkrátka výbornej ročník 😀DD
Hoši vy jste ale detajlisti.Já bych to specifikoval jako vůz škoda s motorem vzadu.
Byla to 1100MB
Ferdo až na to, že to byl litr (Škoda 1000 M😎, ale z toho pohledu na střechu je to špatně poznat....
Čapoun: Jojo, Láďa-Ladič nás taky ujišťoval o tom, že tam má jenom upravenou 120tku, a přitom na startu sprintů všichni zcela jasně slyšeli, jak mu tam píská turbo... 😀
Falcon:Tohle znám Lukáš mi taky vždycky řekne že jsem na hovno řidič že mi stou svojí udajně seriovou stodvacítkou ujede.Ale to že na dvojku mu to jede kilo ...atd.. to už je jiná věc,Nebyl jsem ho schopněj dojet ani s Rapidem se 136 felicií a to ten motor jezdil jako kráva.Na tož ze seriovym erkovym motorem.
Láďa Ladič: To není skepse, to je realita podložená zkušenostmi 🙂 Každej řekne "série" a to je wostřejší vačka tady, elektrická vrtule támhle, "motor obyč 120" co "jenom točí 7000" apod. 😀 Jediná úprava, když bohové dají, bude estetická, výrazná, nikoli leštěnkářská. Doufám, že se všechno povede a všichni to uvidíte. 🙂





Čapoun: A jaký Weber máš připraven? DCD? Já mám ve sklepě pořád svůj ležák, DGAV, a pořád nějak nenacházím odvahu někoho zkušeného a znalého (do motoru se nevrtám, domorobo zapalování mi stačilo 🙂, kdo by ho prohlédl odborným okem, uznal potřebu přetěsnění nebo ne a vůbec jeho celkovou použitelnost na Žluté Raketě.
Falcon:No motor je uplná serie prostě original Š110R.Jedinou věc kterou do tý doby chci pořešit tak bude Weber karburátor.Tak jsem na to zvědavej.S Lukášem si asi taky moc nezazávodim jelikož on to hnědý Erko má nehorázně našlápnutý.Když jedeme vždycky vod garáže tak mi ujede.
Co ten optimismus hned po ránu Filipe? 😀DD Musíš do svých předpokladů zakalkulovat také nepředpokládatelné, leč velmi pravděpodobné události, jako prasklá těsnění pod hlavou, nálezy vody v palivu atd., které takřka vždy ovlivní i ty nejvíc pravděpodobné výsledky napříč kubaturní hierarchií ;oD
Čapoun: No, ohledně výkonu to řeknu takhle, jestli máš plus mínus sérii a já nedorazim, bude to pro tebe smutný příběh 😀
Tak Petr Houška to je prostě blázen 🙂 Pamatuju si na můj první HG kdy jsem vyrazil jako brachův spolujezdec a brácha vyrazil závodnim stylem a ja ani nestihal hlasit úkoly. Mezitim nás dojel o několik minut později startující Petr, kterej jel sam a pri jeste rychlejsi jizde stihal i ty ukoly 🙂
Vždyť jo, příště to bude určitě lepší... 🙂
Ahoj Karle: tak víš jak ty seš holt borec přijet a skončit třetí to už je fakt výkon.Ale naše 15 místečko je fakt gut. a máme zněho velkou radost.Hlavně při tak nášlápnutý konkurenci🙂
Jj, drifty byly fakt záživný, hned první drifter šel přes budku...





Abych vaše nadšení trošku schladil, při naší první účasti na HG (tuším 2003?) jsme skončili třetí (a řidič následně ve sprintech mezi 110kami druhý).





Je fakt, že při odjezdu na AOS jsem ani nevěděl, jak otočit papír a hned na první křižovatce jsme málem zahnuli špatně...😀





Taky je fakt, že AOSka byla tenkrát jednoduší a byli jedinci, kteří jí dali bez navigátora (nebudu jmenovat Petra Houšku, určitě si na to pamatuje🙂)...
Tak Díky Dando: Tedˇ jsem na to koukal.To patnáctý místo je fakt super.Čekali sme to výrazně horší.Původní předpoklad byl tak druhý od konce.Mluvil jsem se sestrou i Jakubem a docela zírali.Jak sme se slušně umístili.Mrzí mě že sme tam nezůstali ještě do té neděle na ty drifty.Zajímá mě jak na tom erko vlastně je výkonově v porovnání s ostatnímy.No ale to budu moct zjistit zanedlouho na severkách.
No vidíš Petře, já jel orientační závod na HG poprvé loni se zkušeným mitfárou S.D.G. a skončili jsme prý 16., takže seš lepší! 🙂





Jinak gratuluji všem zdejším členům za výborná umístění. Zjevně už nelze zapřít, že se nám zde potkává skutečná elita 😉
Milí spoluškodovkáři měl bych dotaz kde bych objevil aktuální výsledkovou listinu z HG2008 v elektronické podobě abysme se mohly se svojím Čapounovym zavodním týmem podívat jak jsme letos vlastně skončily.Aby byla nějaká ta motivace i na ten příští rok.Jak se říká vždy je co zlepšovat.
Lord-Dj Free:Tak moje ero má údajně barvu 6142 což je sluneční žluť.
to tvoje kupé jakou má barvu? číslo dik 🙂
Ahoj Láďo:Tak jsem mluvil s Michalem o tom srazu tady u UL a stoprocentně přijede se svojí stovkou z roku 1970.
Karle smiř se s tím, že jsi si vzal na starosti až druhou vlnu počeštění. Já měl tu první rozodstavovačku, čárkovačku souvěťovačku, ale sám hrubky občas dělám a ne malé 😉 , takže i po mě zpravidla zůstane dost práce pro ostatní 😀DD





Nicméně mne to opravování donutilo celé si to poctivě přečíst a mohu jen potvrdit, že Petr alias Čapoun je mluveným i psaným slovem výborný vypravěč.
Petkar:Tak to jo.Dík za úpravu a opravu textíku.Je my jasný že to byla fakt fuška.
Čapoune, akorát tě opravím, češtil jsem to já a ne Láďa-Ladič, ale některý z adminů to pustil, aniž by to četl, mohl odchytit poměrně dost hrubek 🙁 budu jim muset vynadat...





Bohužel, komentáře už nemůžu korigovat...
S gramatikou si nedělej starosti.Já mám na opravy hrubých chyb manželku 🙂
Maty: stou elektrikou jsme na tom na stejno. Mně momentálně vyhořelo zatim jenom to relátko na přepínání světel.takže ho v nejbližší době vyměním abych již mohl opět svítit a oslňovat protijedoucí řidiče.Jinak Lá´da musel ten můj článek trochu počeštit neboť tvrdý měký i mi nic neříkaj nemluvě o háčkách čárkách.
No právě.S elektrikou nejsem kamarád 🙂 Myslím, že jako spisovatel by ses uživil.Když jsem to četl, jako bych u toho všeho byl🙂
Ok, tak s termínem zatim nic nehrotíme. Mám nějaké nápady, ale vše je na někom závislé, tak uvidíme co a jak dopadne.





Petře kila sámo berem 😉
Ahoj Maty:


ty vlastně dáváš dohromady tu elektriku co ti vyhořela.Jinak dík za tu chválu za ten článek.Víšjak objevil se u mně takovej menší slovní průjem toje ten Čapkův syndrom.
Uvidíme zda ztihnu erečko dát do kupy.
Ládˇo tak to já bych to taky radši viděl na tom přelomu září října.Neboť bych chtěl do tý doby přetěsnit ještě převodovku aby mi zní nechcal olej na silnici jako teďkon.A doladit další drobnosti na tom mym sporťáku.Chci se zeptat mám kámoše Michala Čápa ten má ve Vaňove hodně zajímavou stovku. Zda by byla možná i případná jeho účast.
Martine chtěl jsem Vám nabídnout termín neděle 31.8., tedy poslední den prázdnin, ale koukám do historie, že Severkári zatím vždy byli na přelomu září a října, tedy defakto rozloučení se sezónou, takže na opravy máme všichni dost času 😉
Málem bych zapoměl.Článeček moc hezký, z fotek je vidět, že tam byla super atmosféra 🙂
Pokud bych stihl zprovoznit mé erko, tak se na severkárách také ukážu, ale záleží na termínu konání.Zatím stále rekonstruuji byt a na vyhořelou elektriku v erku jsem ještě nesáhl 🙁
Tak to mi připomíná ten vtip stěmi smíšenými pocity.Jako když se ti v tvym zrenovovanym erku zabije tchýně.Nevym co bych s dcerkou asi v ten okamžik udělal. No ale i to jsou bohužel radosti i starosti s našimy potomky.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Čapoun: To mi připomělo, co se stalo mýmu šéfovi asi před čtyřmi lety. Dcerce nejprve vysvětlil, že auto se nemůže mýt pískem (!), ona to co by rozumné dítě pochopila a tak mu ho jenom pokreslila. Výrazně. Kamínkem 😀
Dando:Tak to si nejsem jist zda by tohle erkožlutění například u Lukáše prošlo.On je na toho svýho hnědáka náležitě hrdej.Ikdyž je to rozhodně velmi zajímavý nápad.Zajímavý by byli třeba žlutý tempery nebo vodovky.To by se dali štětci vytvářet na karoseriích zajímavé umělecké kreace.Takový Erko žlutý s žlutějšími plameny nebo třeba sluníčka na dveřích atak....
Všichni co nemaj žluté erko dostanou u vjezdu váleček a kyblík žlutého Primalexu. Jen se modlete aby nepršelo
Ahoj Láďo:


Mluvil jsem už s Lukášem byl již informován o budoucím severočeským driftění.Takže by se tam ukázal i se svym hnědym strojem.Dám vědět Pavlovi ten má to zelený ERo který je vyfocený na stránce Čapounův Superstroj.Takže si myslím že to ožlucení nebude zas tak drastický.
Jo jo, kdyby se sešla loňská sestava a Čapoun k tomu, tak žlutí nás ostatní dokonale užlutí a můžem přejmenovat Severkári na Žlutérkári 😀DD Zas je pěkný, že se nám to tam zatím nadměrně nečervená, jak tomu bývá jinde a tak si sever zachovává nadále svůj svéráz 😉
Falcon:Tak žlutý ero mám a až dojde k novýmu lakování příští rok tak to opět bude žlutá barva.Víš jak já jdu cestou k originálu.Jinak užínský letiště to jistí.
Čapoun: Máš žlutý éRo? Na tom totiž v užíně záleží úplně nejvíc, minulý rok jsme my "žluťáci" měli převahu, letos jí musíme udržet! 😀





Láďa-Ladič: Na Severkáre se mnou můžeš počítat, ale auto před tím tak maximálně umeju. Nevím čím to je, ale čím míň ho na něco připravuju, tím je spolehlivější 🙂 Letos si vyprázdním paměťovku, aby byly taky nějaký pohyblivý obrázky 🙂
Tak pokud se bude realizovat akce na Užínskym letišti tak moje účast je stoprocentní.Jinak se sestrou jsem se domluvil že pokud jim to čas dovolí tak by na příští Hundegang jeli s mojí pracovní Gardovkou.Do tý doby ji dáme s Lukášem s nad trochu dohromady aby se vní nezabili.Neboť její technickej stav je mírně řečeno velmi špatný.
Petře na sprintíky doufejme v brzku dojde, jestli je ještě staré užínské letiště k mání, jako loni >>> http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=826





A "dý švestr" samozřejmě pozdravuj ;oD
Nazdar všici vespolek.Tak v původním plánu bylo zůstat na Hundertgangu až do neděle ale člověk míní zaměstnavatel mění.Takže v neděli jsem mastil zase na rání do práce.Ty sprinty ty by mně hodně lákali vzhledem k tomu že by člověk měl možnost si bezpečně vyskoušet co jeho vůz dovede.


No jinak k Láďovi musím říci že když už jsme se mu hodně vzdálily tak na nás čekal a ta cesta byla fakt super adrenalin.Sestra měla možnost absolvovat spáteční cestu z Greandreamem což pak v Ústí častovala slovy že na svym erku budu muset ještě dost zapracovat.S jakubem jsme jí tuto poctu tiše záviděl.Jinak Láďo ještě jednou díky.
To mě připomíná předloňské Běšiny, kdy Džonovi přestal při noční AOSce dobíjet žabák...





Martině jsem vrazil do ruky halogenovou svítilnu se slovy: "kdyby něco sviť" a vedl jsem je do kempu v podstatě na parkovačky🙂
Petře předně jsem rád, že se Vám na HG líbilo. Vždycky mám obavy, jestli to už neni víc zábava pro znalé a štangasty, ale ty potvrzuješ, že tomu tak není.





Já měl HG dost poučný, zvláště co se instalace vahadel do motoru týče 😀 Moc rád jsem Vás všechny viděl, letos dokonce i živýho Džona a Johanko-Martinu 🙂





No a díky Vám jsem si užil i cestu domů. Když to srovnám, jaká by to byla nuda jet sám po dálnici až dom a jen občas si jízdu zpestřit předjetím něčeho soudobýho 😀DD





To jak jsi říkal, že jsme se Ti občas vzdálili . . . no, já pořád kontroloval Tvou přítomnost, ale občas jsme halt narazili na složitá intelektuální témata a pak si najednou říkám, ha, kde jsou ty dvě světlušky v zrcátku? 😀DD Jen pro ostatní dodám, že Petrovi alias Čapounovi fungovali dálkovky, ale z ohleduplnosti je nepoužíval a to i ve chvílích, kdy mne ztratil z dohledu 😀DD