11. září 2008

Nový kabát pro sedačky.

Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 13779×, Komentářů: 17, Líbí se Autor: volejňus
Celková renovace

8.9.2008 ZAČÁTEK.

První otázka byla - jaké sedačky dám do eRka? Samozřejmě to vyhrály originály! :-D

Začal jsem tím, že jsem sedačky do šroubku rozebral. Původní koženkové potahy jsem odnesl jedné šikovné dámě (mé mámě), ta potahy rozpárala a spočítala metry. A hurá pro potahovku, já jsem zvolil LÁTKU! (nesnáším koženku a věčně spocená záda a prdel, fuj.) barvu látky černou se žlutou, vyšlo mě to cca 3700 Kč. A zbude mě jěště na čalounění dveří a zadního blatníku.

Dalším krokem bylo ošetřit zrezlé ocelové díly sedadel.

Díly jsem nechal opískovat a nastříkat komaxitem. Komaxit mě vyšel na 1000,-Kč.

Sklápěče sedadel jsem očistil ocelákem a nastříkal barvou ve spreji, nechtěl jsem ryskovat, že se poškodí mechanismus nastavování opěradla.

Z DÍLNY ŠVADLENKY MADLENKY.

Moje máma měla dovolenou, a tak abych jí zkrátil dlouhou chvíli, tak jsem jí zadal bojový úkol - ušít potahy podle originálu.

je to šikulka.

Trvalo jí to asi dva týdny a stálo mě to asi 2000,-Kč, které jsem zaplatil za motor k šicímu stroji. Šicí práce nebudu popisovat, páč jim houby rozumím. :-)

POTAHOVÁNÍ A MONTÁŽ.

Základem sedačky je plechová vanička, která má na zadní hraně nalepenou lemovku. Já nalepil lemovku kolem dokola (za 10m jsem zaplatil 500,-Kč)

NAVLÉKNUTÍ POTAHU: do potahu navléknem vyztužovací dráty (potah má zespoda našité takové tunýlky.)

Na přední sedák patřej tři dráty a za ty dráty skrz látku se zaháknou pérka.

Pérka se protáhnou skrz molitanový korpus a zaháknou za spodní rám z kulatinky.

Potom se potah natáhne na korpus a stáhne se přední část potahu provázkem provléknutým v potahu a volné okraje potahu se přidrátkují k rámečku.

A nakonec se vycpou přední rohy origo vycpávkama a můžeme nasadit sedák na plechovou vaničku. Vycpávky tam jsou protože mezi plech. vaničkou a molitanem vzniká mezera a nevypadá to hezky.

OPĚRADLO

Molitan přilepíme na ocelový rám, do potahu navléknem vyztužovací dráty. V originálu byly vyztuž.dráty napnuty k rámu gumičkami, já jsem je stáhnul vázacím drátem.

Potom se potah navlékne a na spodním konci se vyšponuje a zahákne za trny.

A nakonec se potah nalepí za rám sedačky chemoprenem.

Spodní rohy potahu se musej založit a ručně sešít

Dalším úkonem je proříznout potah a vsadit plastovou průchodku na opěrku, ta je zvnitřku opěradla přišroubovaná na dvě matky.

Ze zadního deklu opěradla jsem strhl koženku a nalepil látku.

OPĚRKA HLAVY

Na potah jsem přinejtoval patenty, sada stojí kolem 200,-Kč

Molitan opěrky se už poněkut rozpadal, tak jsem ho vyztužil slabým molitanem s látkovým povrchem.

Hliníkový plocháč jsem vyleštil filcovým kotoučem a celé sešrouboval dohromady.

Nakonec jsem nasadil potah, svázal provázkem a secvakl patenty a je to.

KOMPLETACE

Smontovat lyžiny posuvu sedačky, přišroubovat k sedáku. Přišroubovat sklápěče a je to hotové.

PLASTOVÉ KRYTY SKLÁPĚČŮ

Ty zatím nemám, ale mám je objednané u MÁRTYHO, komplet sada stojí cca 1 150,-Kč. Odkaz na článek http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=464

ZADNÍ SEDAČKY

Postup je stejný, akorát místo vazacích drátků tam jsou provázky a potah je zezadu na plech připevněn kolem dokola na trny.

Vzhledem k tomu, že látka není tak tvrdá jako koženka, tak by se mohla o trny trhat, a tak jsem látku zezadu na plech pro jistotu ještě přilepil.

VÝDAJE

  • Potahová látka...............3 700,- Kč.
  • Cena za ušití................2 000,- Kč.
  • Lak Komaxit..................1 000,- Kč.
  • Guma lemovka...................500,- Kč.
  • Sada patentů...................200,- Kč.
  • Lepidlo chemopren..............150,- Kč.
  • Pružínky 1ks/6 Kč...............96,- Kč.
  • Plastové kryty sklápěčů,sada.1 150,- Kč.
  • Celkem to dělá...............8 796,- Kč.

ERKO nemám hotové, takže jsem sedačky pořádně omotal balící folií a uskladnil na půdu.

Až je namontuju do auta, tak doplnim fotky.

Takže eRku zdar! :-)


Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 13779×, Komentářů: 17, Líbí se Autor: volejňus
Wojta: Ano 1000 Kč, ale je vtom započítáno i opískování, to mě stálo asi 200,- ale bez opískování neni komaxitovíní. 🙂
Nazdárek. Počkej to jsi dal 1000 Kč za komaxit jenom ne konstrukci sedaček???
Super článek. Díky za info, já pořád odhadoval, jestli je levnější potahy šít nebo koupit nový. Nečekal jsem, že se cena tak vyhoupne :-O
Láďo, takhle podle těch obrázků těžko soudit, ale ta látka se jeví jako ta co z ní mám na svém civilním autě potahy =o). Fakt příjemná na omak...něco jako semiš či obrácená kůže. Látka je jmenuje DUPLE
L.L.vybíral jsem látku z mnoha druhů a vzorů a nakonec jsm zjistil že jsem si vybral pomalu tu nejdražší. Co je to za druh potahovky to nevím. Ale povrch je takovej krásně sametovej,a látka je tenká ale má velkou pevnost.Tak uvidím co vydrží až budou sedačky v provozu.
Předně gratuluji k hezké a poctivě provedené práci, rovněž ale také za neméně svědomitě zpracovaný článek. I pro mne, který se tím zabývám, je přínosný už jen proto, že cestičkou vyšlapanou se jde lépe 😉





Koukal jsem na ten soupis cen. Mohl bych to konfrontovat s tím, co jsem již nakoupil na Hansiho sedáky. Koženka na celej interiér sice nás vyšla asi o 2000 levněji, ale zas komaxit plechů včetně opískování vyšel u nás o tuším o nějakých 700,- dráž, takže ono to prostě vždycky něco stojí a i o tom utrhování od huby to restaurování je, jinak by to prostě nemělu tu váhu lidského výkonu 😉





Takže pěkný a až na tu cenu za matroš i velmi dobře pořízený. Proč ten materiál vlastně stál tolik? To je nějaká alcantara, či co?
Kvalitní článek a kvalitní práce... Moc pěkné
Pěkný pěkný. Připojuju se k pochvale ostatích za dobrej článek. Dělal jsem něco podobnýho před 5 lety na svým eRku, tak moc dobře vím, kolik je s tím práce. Náklady jsem měl tehdy o něco nižší, ale opravdu jen o něco. Motor šicího stroje nepočítám, ten náš to vydržel v pohodě. Když po mě thdy někdo chtěl sedačky očalounit, zvrátil se z ceny na záda myslel si, že jsem se zbláznil. Jsem rád, že to vyzkoušel i někdo další.
Čauky lidi, děkuji za chválu. Taky jsem trošku koukal po sečtení položek. 🙂 Ale potahová látka je kvalitní a tak taky něco stála.


A taky mě ještě zůstala látka na čalounění.
Lucinko, ale ono je to přesně o tom... Při všem počítáme pouze cenu materiálu, nikdo už nepočítá cenu své vlastní práce... Zkusi si jenom pronásobit hodiny, které jsi ztrávila při opravách Sluníčka koeficientem 100 Kč/hod. a dojdeš k zajimavým číslum...





Za sebe můžu říct, že na erku mám odmakaných několik tisíc hodin...
tak i ja se pridavam k pochvale...paradni prace, paradni barevna kombinace, moc se mi to libi...jen ta cena, je silena - on si to clovek neuvedomi, ale kazda blbina neco stoji a jak se to poscita vyleze neco sileneho...





ja vim, ale lada ladic by me umlcel, ze todle je beztak jeste krasna cena, tak mlcim a soupu nohama...fakt pekna prace!
Čapoun: Jenom málem? Já byl přítulkyní několikrát proklet společně s "mym žlutym vrakem" - 1) Sedačky jsou trošku prosezené a spálila si dolní část stehen o hranu, 2) namontoval jsem pásy Moravan s duralovými sponami - spálila se o tu sponu 3) mám hliníkové kličky z 1000MB - spálila se když chtěla otevřít dveře 😀
pěkné moc pěkné)


gratuluji k uskutečnění 🙂
Tak isto musím dať poklonu ku vynikajúcemu článku. Je to paráda🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Hezká práce a pěkně napsaný článek. Tak nějak to má vypadat.
Moc pěkně ušité.Ty sedačky vypadaj super.Souhlasim s tebou že koženkový sedačky jsou v léťe peklo.Já sem to musel vyřešit takovejma textilníma polštářkama který jsou trvale na sedačce.Neboť když jsem vezl kamarádku jenom v takový letní sukýnce tak si málem spálila zadeček.Ale víš jak já sem zaritej originalista a ta koženka k erku prostě patří.Víš jak bez vlka na prdeli to není to správný svezení erkem.Měj se a čalounění zdar zajímavá práce.
Konečně po dlouhé době technický článek. Blahopřeji k pěkným sedačkám.





Dovolil bych si jenom jednu poznámku, tu cenu 2000 Kč za motor k šicímu stroji bych k nákaldům nepočítal (alespoň ne pro ostatní🙂) možná to totiž ten jejich motor vydrží🙂