11. listopad 2008

1976 Hnědá

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 9269×, Komentářů: 27, Líbí se Autor: Myschak
Jak z hromádky šrotu bude zase Erko

AKTUALIZACE 23.PROSINCE

STĚRAČE STÍRAJÍ, OSTŘIKOVAČE OSTŘIKUJÍ....:O)

.... a vůbec, vše dělá to, co dělat má. Ano, je to tak, Hnědá už nám jezdí, má za sebou technickou a také přepis. Dokonce nám ponechali i původní značky. A co tomu předcházelo?

Minulý víkend se jelo zostra, den pro nás začínal v 6 ráno a končil večer kolem 10 hodiny. Hnědá dostala provizorně přední blatníky a čelo ze Žluťáka(který čeká v garáži na lak a dostane zpět dvouoko a nové blatníky).

Nasadili jsme palubku, zapojili elektřinu a aspoň trošku zkompletovali interiér. Je to sice vše šitý horkou jehlou, ale naštěstí to funguje:o) Jak bude trošku přát počasí, hnědá půjde na kolíbku a vyvaří se domky zadní nápravy a prahy a bude nezbytné opravit okapničky. No a potom tomu dáme nějaký jednotný kabátek :o)

Včera jsem navíc provedl zatěžkávací zkoušku: Zajel jsem za Michalem na chalupu k Poličce. Až na povolené kolo(moje blbost...) se neobjevila žádná závada. Takže Ladiči, dej bacha, ať tě nepojezdí nějaký flekatý erko :-) Motor je jak utrženej ze řetězu ... :oDDD

.

.

.

11.LISTOPADU 2008 - začátek

Za vše může zase ta moje huba prořízlá....

Pozdě večer, skoro už začíná nový den a já se snažím dostat domů. Naštěstí se mi podaří někoho stopnout. Hurá! Nadšen, že nemusím posledních 6 kilometrů domů pěšky, se pouštím s řidičem do diskuse o mém koníčku. A co nenásleduje? "Mám doma erko určené do šrotu. Nechcete z něj něco?" Já samozřejmě přikyvuji a hned se domlouvám na termínu návštěvy. O víkendu se jedu na auto podívat s myšlenkou, že už mám všeho doma dost a jen si poberu nějaké maličkosti. A jak už tomu tak bývá, odjíždím domů s celým erkem na vleku. Proč na vleku? To proto, že levé přední kolo změnilo o půl metru svoji obvyklou pozici. Auto jsem koupil s vědomím, že je bez papírů a že ho dotyčný dostal na náhradní díly.

Doma následuje obvyklá rozborka a zjištění, že až na abseci všeho před předními sloupky, je auto zachovalé a kompletní.

Hlavou mi běhá myšlenka, zda není škoda, aby skončilo na náhradní díly. Zdá se mi podezřelé, že na autě zůstaly výrobní štítky. Celkem snadno se mi podaří najít původního majitele, kterým je starší člověk, pan Milan. Navštěvuji ho a přes jeho překvapení, že jeho mazlík stále existuje, se domlouváme na přepsání papírů a vystavení duplikátů.

Mezitím jsem se již pustil do odstrojování a pomalu začínám s opravou přední části. Levý podběh a kompletní dno kufru muselo jít pryč, stejně jako i část prahu a podlahy u řidiče.

Vše jsem si vyřezal z jedné stovky na vrakovišti, opískoval a natřel základem.

Následovalo rovnání zkříženého skeletu. Čekalo mě posunutí levého sloupku zpět dopředu, stažení střechy na levé straně dolů a na pravé naopak nahoru. Za pomocí panenky, pístnic a napínáků na plot se mi vše podařilo a už jde konečně nasadit čelní sklo a zavřít dveře :)

Podlahu u řidiče už je také na svém místě a jde na řadu příprava a pasování připraveného předku. Chtěl jsem ho tam dopasovat vcelku, tj.levý podběh, dno kufru, pedálová podlaha, most nápravy a levý sloupek. A jak jsem chtěl, tak se i stalo a předek je na místě. V nejbližší době vše definitivně přivařím.

Zkusmo jsem na auto naházel chybějící plechařinu a už Hnědá opět připomíná erko :o)

Prosinec 2008

Konec roku se blíží, auto stále není přihlášené a tak mně nezbývá nic jiného, než trošku zrychlit a některé věci odložit na jaro.

Podlaha je konečně přivařena k mostu nápravy, jsou opraveny oba prahy, větší část pravého podběhu a také levé torpédo. Na to jak to vypadalo v létě, je to téměř zázrak. Kitu tam padne minimum. Kufr a část vnitřku jsem natřel základem a stříknul přelakovatelným body. Lakovat se bude ale až najaře ...

Provizorně jsem zasklil Hnědou pomocí dvou starších gum ze stovkového okna, které jsem navzájem slepil. Sklo sedlo naprosto dokonale, tak snad je vše srovnáno dobře. A místo šestioka jsem nasadil starší čtyřoko, aby to tak neprovokovalo :o)))

Následující den jsem přes šedé Body na spodku a podbězích stříknul černou ochranou vrstvu od Akemi (díky Hansi :o) Ještě jsme ten den stihli opravit a nasadit pedálovou konzolu a nádobku na kapalinu s hadicemi.

ZLOMOVÝ OKAMŽIK: HNĚDÁ JE NA 4 KOLECH !!!!!

.

.

Dneska sem napojil trubku paliva, tlaku oleje, brzd a spojky. Usadil nádrž a plech pod ní. A přidělal narychlo zrepasovanou nápravu a zapojil přední brzdy. A pustil erko zpět na zem. Nějak mě to ale teď přijde strašně nízký po tom půlroce na špalkách :oDD

.

.

...žádnej velkej zázrak, ale vše co se hýbat má, tak se hýbe

.

.

Jednou snad i Hnědá bude vypadat podobně... :-)

http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=837


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 9269×, Komentářů: 27, Líbí se Autor: Myschak
Díky Miloši, vrčí to fakt krásně. Podle slov předchozího majitele na ten motor nebylo nikdy sáhnuto a teď má najeto asi 80 000 km. Asi ani já do něj nebudu nějak zasahovat, jen klasika(těsnění, rozvody, olej, seřízení...). A je krásně tichý, skoro jako by ani nebyl z erka 🙂
Wow, pěkné, je jasné kdo získá pacoše za "šlechetného zachránce roku" , tak ať to vrčí jak má.
Michale pěkná práce, kdyby ses zbavoval šestioka dej vědět.
Původně bylo toto Erko opravdu hnědé, ale malinko světlejší odstín. Před časem ho předchozí majitel přelakoval. Zvažuji co s lakem - buď dolakuji jen předek na hnědou, nebo příští rok celolak - a láká mě nějaká zelená. Ale na to je ještě čas. Zatím není ani na kolech, takže o barvě si můžu nechat jen zdát 🙂





Jinak k tomu, jakým směrem se tohle erko bude ubírat - rozhodně originál, co u mě taky čekat, že ? 🙂 Šestioko jsem tam hodil proto, že jiné čelo jsem po ruce neměl a nechtělo se mě jít na půdu 🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ať žijí prořízlé huby! Taky moc gratuluji k pěknému eRku. Je velice dobře, že jsi se ho rozhodl zachránit když je v jinak dobrém stavu 😉 Také bych se přimlouval za zachování hnědé barvy (je-li tedy originální). Věřím, že brzy bude z auta na šrot pěkné erko, které bude dělat radost. Ať se i nadále daří 😉
Myschak: gratulujem a držím palce 🙂
Moc hezká práce, závidím šikovnost a chuť do práce. To až se strýc staví k Myschakovi pro meruňki, nebo pro co tam jezdí, tak to budu zase poslouchat že mi leží Rko už kolik let bez hnutí. A že bych stím měl něco začít dělat.😀
Ono po legální stránce do těch prostředních světel není co dát 🙂





Dálkových smíš mít jen po dvou párech a mlhovky musí být níž.





Vlastně by tam možná mohly být světla na denní svícení 😀
Máchale, to je zase to ,,spadlo ti to, asi vítr, seber to,, Sebral jsi to, ale moc hezky, až bych tak řekl, že mě normálně štveš 🙂
Fakt krásná práce.. Měl jsem tu čest s Myschákem mluvit osobně..ale když to vidím teď na fotkách zaslouží si to ještě víc obdivu 😉
Já jsem právě uvažoval, že bych ho pořídil, pan Janeček ho měl na prodej - nový. Už ani nevim za kolik bylo. Vypadá to s tím pěkně, takový kvazibrutální🙂
Hnědka, Hnědák, Záhněda ..... to je fuk 🙂) Ale jestli barva zůstane zachována, tleskám. Konečně někdo bude mít eRko v mé oblíbené Shitting Brown





😀
Šestioko se ve své době dělalo, ne sériově, a domnívám se, že se neprodávalo ani oficiálně, ale prostě byla raznice a jako dneska dalo se různě sehnat... Ve své době bylo v běžném provozu zakázané a mého otce to ne jednou sálo stovku a malý TP.
To 6ti oko se dělalo, nebo je to domácí výroba???
Krásné, pěkná práce.





Radku, nic si z toho nedělej, se podívej kdo na tom autě dělá:


- Myshak - mladej, bez rodiny😀


- dědeček - důchodce s mořem času😀





Až budu v důchodu, taky budu mít na své koníčky hafo času😀. Teď jsem akorát zmáknul nové držáky motoru a stojím...
Miloši TA škodovka, takže Hnědka 😀 nebo třeba taková sudetská přesmyčka "😜aní Braunová" 🙂
Jsem normální, jsem normální, ne nejsem blázen...


Jsem žabař, takhle rozkrájet a poskkládat auto, to chce kus odvahy a šikovnosti.


Hezký hezký a jsem zvědav, co z toho bude. Nějak mi neleze do květáku, kdy se tohle dá stíhat. Já už na Magica přes 4 měsíce nešáh.
Hnědák 😀
Hezky !!!!!!!!! a šestioko hmmmmm.





P.S. Tohle autí asi nebude v provedení "klasika" že ? Už se těším na finále !!!
No, konečně je to venku🙂





Jste vážně pacoši, smekám před váma🙂 Krásná práce. Až se budeš nudit tak taky mohu něco dodat🙂
slaboch slaboch 🙂 mela to byt opet (nazev clanku myslim) pohadka z lesu a kapradi dva aneb ...a ted nasledovalo vice variant - hneda houba, hnedy hribek nebo hnedy bobek 😀 ja osobne tomuto auti rikam hnedulin 😋





jinak jsi sikula, uz to opravdu zase vypada jako auticko...tesim se, az to bude hotove...🙂 ale stejne, boruvka je jenom jedna 😋 😉





pozdravuj dedecka 😉
paráda
Preji mnoho zdaru - vypada to ze se podari! Tak podobne sem kdysi nechaval taktez rovnat a varit eRo po rane na predek (nesly zavrit leve dvere a sklo bylo venku, nebyl ale takhle zlomenej prah). Nasadil se predek S100 a roubovalo se to pod torpedem a kolem podbehu na most. Co je treba si pohlidat je vysledna vodorovnost mostu predni napravy (to se u mne az tak ne moc povedlo, auto pak po prejezdu nerovnosti skakalo bokem). Drzim palce, Petr.
Noo, ty jsi fakt schopen udelat ze srotu zase jeden obdivovany kousek.


Zase pekna prace, ale to jsme od vasi Company us zvykli 😉.V kazdem pripade as budete zase hledat zabavu tak vam muzu neco dodat 😀D To 6oko to je bomba to se muze jit xenon bodnout 😀. tak jen pekne pokracujte a tesim se na dalsi aktualizaci clanku 😉.
Teda Michale, fakt mě dostáváte svou šikovností. Mluvim v množném čísle, páč předpokládám, že jsi nasadil Dědateam 😉





Jsem zvědavej na výsledek. Jaká byla úplně původní barva tohoto kousku z výroby?





Šestiwoko bude taky nářezovka, navíc ušetříš za drahej přední nápis 😀DD Leda bys ho nalepil nad nárazník 😀
Michale pěkně, žádný erko nepřijde nazmar. Co by jinej vyhodil to šikovný ruce přivedou z5 k životu. Paráda.
No to je dost, že si se s tím vytasil.