13. leden 2004

Martinovo eReSo

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 108957×, Komentářů: 640, Líbí se Autor: Džon
přestavba eRka na opravdový plnokrevný závoďák

- AKTUALIZACE - ŘÍJEN 2007 -

Je to už pár let, co jsme s autem poprvé vyrazili na závodní tratě, a za tu dobu se taky na eresu ledacos změnilo a prošlo fází vývoje.

Párkrát jsem mu ublížil a i technika zazlobila

Vzhledem k tomu, že jsem se dva roky věnoval také Škodě 110L A2 1150, ...

... bylo eReSo celou tu dobu zaskladněno v garáži, a nic jsem na něm nedělal. Ze 110tky jsme časem udělali špičkového závoďáka, získali jsme spoustu zkušeností a kontaktů.

Začátkem loňského roku jsem se k eReSu vrátil.

Motor - stále ještě je v autě poskládaný z věcí, co zbylo ze dvou motorů, co z nich vylítla ojnice. Je to ačkovej Favorit 1289ccm, tvrdá klika, hlava má velké kanály a ventily, nové je dělené sání, chlazení je bez termostatu, komplet nové svody a výfuk Hlušička.

Na novém motoru se pracuje, tak snad na příští rok. Spojka je Sachs sporting, lamela kovokeramika Ferodo.

Převodovka - skládanej 5tikvalt s kolíkovou špérou (neměl by být, ale zatím nemám ten správnej 4kval k dispozici).

Brzdy - ve fázi vývoje, teď ve předu dvoupístky a Ferodo DS 3000, vzadu Beral a prasátka 19. Čtyřpístky jsem zatím odložil, měl jsem s nima dost problémy. V plánu je dozadu kovokeramika.

Interiér - bylo nutné pro testování použít sedačky a pásy s platnou homologací, tak jsem se nevyhnul nákupu nových.

Podvozek - vzadu ještě beze změn, vpředu jiné pružiny od Huška. Podvozek je to, s čím nejsem ani trochu spokojený a budu na tom pracovat. Při porovnání s 1150, která funguje úžasně, je to spíš trápení a nefunguje.

Takže plány do budoucna jsou - dodělat vše do plné spokojenosti a taky zlepšit mezikus.....( no mezi sedačkou a volantem)

Ještě jsem vybral pár fotek ze závodů:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- REALIZACE MÉ REPLIKY 130RS -

Od malička jsem navštěvoval rally a závody aut.

Toto je moje doopravdy první ereso, které jsem kdy postavil.

Rok výroby je doopravdy 1978. Zub času už také vykonal své :-)

Po vojně jsem dělal jednomu známému závodníkovi mechanika. Takže před pár lety jsem dostal nápad, postavit si veterána. Volba padla jednoznačně na erko. A když jsem viděl v Příbrami v rally pravidelnosti eresa, tak jsem měl jasno - tak tedy repliku 130 RS pro rally.

Koupil jsem erko s ucházejícím skeletem (nic jiného mě nezajímalo) a pak ještě 130L na díly. Začal jsem intenzívně sledovat trh (Anonnce, burzy) a i náhodou jsem sehnal poměrně dost dílů. Vzhledem i k financím jsem musel volit kompromisy mezi původním uspořádáním, nebo náhradou za míň.

Příprava karoserie, spasování dílů:

Zcela logicky jsem začal od základu. Erko jsem rozebral do šroubku. Opravili jsme zkorodované části, na plech očištěný skelet jsme upravili pro zadní nápravu a převodovku, vyztužili celou karoserii. Pak jsem odvezl "základ" do dílny v Mladé Boleslavi, kde mi vestavěli závodní rám a výztuhy.

Tmelení, broušení, základovka, ochranné nátěry spodku:

Nastříkal jsem skelet základní barvou a body proti korozi (ne moc - kvůli váze).

Konečně lak a hned to vypadá jinak:

Na hotový skelet jsem dopasoval všechny díly a už se to začalo podobat autu. Mezitím jsem obstarával další díly na repasi, sehnal čalouníka atd. Auto jsem si připravil do laku a lakýrník to se slovy: proč strop i zevnitř?, krásně nastříkal. Podotýkám znovu rozebrané po dílech.

Lakování pruhů předcházela volba jaké? Po vyřešení tohoto problému jsem zalepoval stříkal 14 dní do této podoby. Pak přišel jeden velký problém - vyhlídnuté tlumiče s pružinama nejsou vhodné na rally, nýbrž pro kopce. No a soutěžní sestava se do původního nevejde. Tak jsem to opatrně vyboural a zastavěli jsme námi vymyšlené uložení nové.

Se strojením problémů moc nebylo, protože uspořádání všech průtahů skeletem a uchycení součástí jsem připravil před lakem.

Renovace, vyztužení a náležité vybarvení náprav:

Stavba motoru:

Původní typ pro RS je pro mě finančně nedostupný a ještě jsem sehnal od kamaráda díly do soutěžního motoru Favorit, tak volba byla jasná. No a z dob závodění mám dodnes šikulu kamaráda, který umí sehnat stádečko koní. Úpravou prošel každý díl motoru.

První zavrčení provedl motorář, šlo to jak po másle. Nádherný pocit umocňoval příjemný zvuk. Pak následovala první jízda po silnici. Nádherný pocit potlačovala obava, jestli vše bude fungovat. Proto byl na místě "doprovod" kamaráda Oty s autem, co kdyby. Auto jelo dobře až na brzdy, které ze začátku moc nefungovaly. Po kontrole geometrie pečlivě zajíždím a testuji podvozek, a vlastně se s tím učím jezdit.

Konečná podoba:

Jak se výsledek liší od mých původních představ? Takhle jsem si to představoval, akorát se dá na to sáhnout! Cena ? Pro mě ohromná, v dílech 250.000,- Kč, práce 2 1/2 roku v garáži. Do budoucna se chystáme auto provětrat na rally pro amatéry, popřípadě rally pravidelnosti, a snad navštívím sraz erkařů.

Motor:

  • obsah 1300, komprese 11.6
  • T písty, leštěné lehké ojnice
  • hlava s upraveným spal. prostorem
  • větší kanály, klika série, vačka je laicky měřená asi 295 / 315°
  • nitridované soukolí rozdělovače, nitridovaná zdvihátka, bezpodtlakový rozdělovač Bosch
  • přítlačák 1.6 felda, setrvačník a řemenice lehké
  • Karburátory - 2 x Weber 40, filtry KN, odlité rovné sání, svody dělané 4 do 1
  • uložení motoru na tvrdých silentblokách
  • elektrické palivové čerpadlo Facet
  • Výkon ? nebržděno, ale dodám data
  • Termostat Lada - má tři vývody pro malý a velký okruh

Převodovka:

  • základ je sériová převodovka z Rapida
  • hřídel stálého převodu vyměněn za nový 4,22
  • nová ložiska a synchrony

Podvozek - pěkně vymalovaný a pěkně tuhý:

  • Repasované díly nastříkané akrylátem, pryžové díly a čepy, brzdy - vše nové
  • Brzdy s posilovačem Rapid
  • Přední nápravy - Rapid, strmý hřeben, zavařená ramena
  • pružiny zkrácené Rapid, tlumiče HP
  • zadní náprava - ramena 130LR, bubnové brzdy
  • pružiny a výškově stavitelné tlumiče HP
  • Kola: 7" dělítka Škoda, eve. 5 1/2" loukotě
  • přední kryt nádrže, pod agregátem lyže 0,8 mm dural
  • Veškeré propojení zadek - předek je vedeno vnitřkem kabiny.

Interiér - zařízen účelově - čistě závodní:

  • Čalounění jen ve dveřích a zadních bocích, bez stropu
  • Volant Personal Mirage
  • pedály Rapid, sloupek řízení zkrácený
  • Palubka ala 130 RS, budíky Š 130
  • 2 x tripmaster Halda, speedpilot Halda, flexi lampa
  • rezerva je uložená za spolujezdcem, přístup k ní je po odklopení sedačky
  • Baterie - za řidičem
  • Interkom - je ve fázi příprav
  • boční makrolonová okna, zavařené sloupky
  • sedačky originál RS, nově počalouněné (původní látka se už nevyrábí - škoda)
  • odpojovač baterie ovládaný z interiéru i exteriéru.

Zavazadlový prostor okupuje chladič a další příslušenství:

  • Chlazení - felicie 1,6 + větrák - originál chladič a nádrž jsem mohl mít, ale už jsem měl toto hotovo a nechtělo se mi to přestavovat.
  • Topení nainstalováno není, pouze původní větrák na přední ofuk okna (neplánuji jízdy v zimě)
  • Nádrž je původní 110 R - tankovací víčko nádrže je dle originálu 130 RS

Poděkování těm, co se zasloužili:

  • manželce - za trpělivost a cenné rady
  • kamarádovi Otovi - za obrovskou pomoc a konzultační rady
  • Pavlovi - za stavbu motoru
  • Jirkovi - za díly a rady
  • Džonovi - za rady a podporu, a stránky škoda110r.cz, kde jsem našel spoustu informací
  • ostatním kamarádům, kteří se přišli podívat
  • sousedům - za tolerování někdy nočního kraválu
  • všem ostatním, co mi pomohli

a sponzorům:

  • Privat car service
  • Matthes
  • Czech Gas
  • Elit
  • Electrolux
  • Pets shop

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- PRVNÍ ZÁVODY -

Okruh v Sosnové

Tak máme za sebou první závod - Sosnovou. Auto jede jako "kráva", vše funguje až na ten mezikus mezi volantem a sedačkou. Ze začátku jsem dostal několikrát "hodiny" než se zahřály gumy a než jsem si zvykl, odpoledne už to šlo, jezdili jsme časy jako konkurence.

Auto je celé, až na pár závad: přestal fungovat teploměr vody - přepojili jsme místo toho teploměr oleje, kape spoj u pumpy spojky.

Nevešel jsem se u jedné gumy - rozbitá mlhovka,

jízda za pomalou Š 1000 - odlétající kamení rozbilo hl. p. světlo a

zepředu jsou ďubky v laku,

prahy jsou už dost servaný od kamení, dostává to patinu závoďáka.

Z dalších soutěží:

Sezónu roku 2002 jsme ukončili tím, že nám z motoru vykoukla ojnice. Jiné větší škody nebyly, jen utržený spoiler, rozbité světlo, apod.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- 2004 -

Počátkem roku 2004 přibyla eReSu bratíček v podobě původní Škody 110 Rallye s pracovním názvem "Myšák". Koupil jsem ji kvůli zpřísnění předpisů, protože s eReSem už nebudu moci jezdit Rallye.

Myšák už jeden závod prodělal a hned jsme skončili na bedně na 3.místě.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- 2006 -

Tak pár novinek - ereso zase jezdí, a tak přídávám pár nových fotek. Je to z Prachatic, jeli jme jako předjezdci.

Jak jsme točili film....

Naskytla se možnost komparsu při natáčení filmu, prý ze závodů. Neměli jsme ani tušení o co jde. I tak jsme se jedno červnové ráno sjeli do Svatého Janu pod skalou u Berouna, celkem 8 historickejch soutěžáků, kluci z poháru i z mistráku.- Škoda 130 L/A Pavla Stráského, dvě Škody 120 S Rallye Michala Habarta a Jana Maška, Opel Kadett C GTE Ctirada Hájka , 130 LR Miroslava Janoty, Myšák 110 L Jiřího Křišťana , 1000 MB hlavního zvukaře filmu Tomáše Bělohradského a moje 130 RS.

Auta jezdila před kamerou sem a tam, ale hlavně se stále čekalo na to či ono, až se to protáhlo na celý horký den. Filmaři si vybrali moje ereso pro natáčení vítěze filmové rallye, a tak jsem nervózně a nerad sledoval, jak vítěz v podání závodníka Tomáše Vavřince a mitfáry Ládi Švagra lezou na střechu eresy, jásaj s věnci v rukou a stříkaj šampáňo. Vše nakonec dobře dopadlo, na střeše boule nejsou a ereso snad ve filmu vidět bude.

Jo, a pro pořádek, film se jmenuje "Prachy dělaj člověka" a někdy v září bude v kinech.

Oficiální stránky filmové produkce - http://3-film.ceskaprodukce-filmy.cz/foto_rallye.html

Václavská Rallye v Kramolíně . . .

. . . a moje nový eRko

Vzkaz všem:

Držte mi palce, ať to jezdí!

A jestli mě uvidíte někde na rally, tak podotýkám,

že jsem se na auta jen díval a nejsem závodník,

je to prostě pro radost!

Martin (+420 602 263 026)


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 108957×, Komentářů: 640, Líbí se Autor: Džon
Kovokeramiku od Feroda
Martine co tam máš za lamelu? To co je psané výše v článku nebo už něco jiného. Já mám civil 130 a na Kopné jsem vylomil střed, i když byl zpevněný vyvařením.
K4 Pohár, třída V3
jak jsi to dokázal s tou LRkovou nápravou nebo už tam máš originál???
Tak jo, jen co bude chvilka času, tak udělám fotky.


Na Slovensko je to fakt daleko, to asi fakt ne.
Ty jo, co to je za škaredý značky? Ale jinak gratulace, ještě by to chtělo víc foteček, určitě jsou na autě nějaký změny.
Tak ako to vyzerá som prvý gratulant k legálnemu závoďáku... ešte keby sa ti chcelo prísť sem na východ 🙂
kdyby jsi mi to zjistil tak by to bylo super, co já vím tak ve 130L/A byla homologovaná normální i bezpečnostní
Do 130 L to fakt nevím, jak to bylo hom., co vím, tak v LRerách kluci jezděj bezpečnostní nádrže v kufru, do 110-120S a eres se používají sériové nádrže s obalením, nebo vypěněné. Pokud necháš sériovou, tak si myslím, že ji budeš muset nechat zabalit nebo vypěnit. Fakt nevím, na to se budu muset zeptat
Jak je to s tou obalenou nádrží, nebo pěnou???
Přesně tak, buď budeš mít nelegální auto na amatérské rallye, nebo holt udělat vše legálně. V tom prvním případě je nejhorší to, že s takovým autem nesplňuješ podmínky povozu, jinými slovy v případě nehody je velká pravděpodobnost viny a velkého maléru. Dále bude obtížnější na takové auto sehnat technickou (kamery, fotky a tak). Pak cesta legálního závoďáka je asi jedinou možností. Vůbec nechápu kluky, co si stavěj vyrámované auta jen tak na ježdění a na srazy,
chtěl jsem mít auto na amatérské závodění jenže to běžnou technickou neprojde tak jsem mu chtěl udělat sportovní průkaz jenže to už zase všechno musí být jako na velký závodění tak nevim co s tím udělám...prostě budu další rok šetřit na všechny ty nesmysli co si vymisleli hoši v Opletalce.. 🙁
víš já nestavím éro ale 130L/A a ta kotouče vzadu má v homologačním listě tak to snad mít můžu ne??? a s tou nádrží, to nemůžu nechat sériovou??? jak se na to dívám tak se mi asi sen o sportovním techničáku rozplývá
Grabiec, je to pár komentářů zpět
Ahoj, kdo ti delal ram?
Jo a nesmí být hřebenové řízení 🙁(, vodní hadice musí být v budce bez spojů a oplechované, musí být utěsněný zavazadlový a motorový prostor kolem hadic, trubek .....ochrana rámů u hlavy homolog. nehořlavá, chtěli i ochranný trychtýř kolem nalévacího hrdla nádrže...........
Baterku do kufru dát můžeš, kotouče v zadu mít nesmíš. Pak jsou takové detaily, jako kovové pásky na hasičákách, obalená nádrž nebo pěna atd. Jo, pásy a sedačky s platnou homolog.
hmm tak to jsem nechtěl slyšet nejhoší je že budu muset sehnat nový pásy protože mám prolítlou homologaci 🙁, jinak je auto podle homologačního listu s vyjímkama pro V3, jen jsem ještě chtěl dát baterku do kufru, příloha J to umožńuje, dokonce se tak i jezdilo v 80tých letech ale nevím jestli s tím nebude dnes problém, a další problém budou zadní kotouče. No uvidíme
Jo tak to je, díky jmenovče za komentář.
Musíš si v první řadě ujasnit co chceš a co s tím budeš jezdit. U veteránů je to přísnější a musí to být přesně podle K. U V3 je to volnější, ale musíš se také držet předpisů. Pročti si v J možné úlevy a budeš chytřejší. Každopádně musíš udělat civilní technickou a pak testování, pokud se jim nebude neco líbit tak ti to dají do závad, ale to se dá pak doladit. Připrav se spíš na peripetie při papírové přestavbě na magistrátě. Lepší je stavba nového vozu úplně bez dokladů to tam nemusí být žádné výrobní číslo, všechno se řeší při přepisu......Jo a sežeň si homologační listy od od daného auta, od toho se to všechno odvíjí.
Já vím, ale nevím podle kterých předpisů má být postaveno. Jestli podle přílohy J nebo K nebo podle předpisů pro V3, nebo jestli je jim to jedno a auto prostě musí vyhovovat jednomu z těhlech předpisů. Víš jde mi o to aby mě nevyhodili třeba proto že budu mít přemístěnou baterku, nebo že se jim něco prostě nebude líbit.
Na testování jsem několikrát byl. Auto musí být postavené v rámci předpisů,ty sám musíš vědět, jakou třídu chceš jezdit.
a ještě jeden dotaz. Nemáš zjištěný jak probíhá testování??? Musíš tam předem hlásit do jaký třídy je auto postavený a musí přesně odpovídat homologaci kromě vyjímek třeba pro V3š. Nebo si můžu postavit libovolný auto pro sport třeba na volnej??? Dají mi pak sportovní průkaz??
Ahoj kdysi jsi mám dojem měl zadní destičky nerozdělený...jak to fungovalo???
no to bylo ze začátku, omlouvám se, článek není aktualizován....dnes je za ty roky auto jiný ( motor, brzdy, skříně, sedačky, pásy....). Dva stab. jsem tam měl, z emka, ale to je spíš na kopce. Na rallye stačí 1 silnější. Někdo jezdí šotolinu i bez.
btw koukám, že na přední nápravě jsi použil dva stabilizátory. Jsou to origo, eMko nebo něco víc ?
No po městě, hlavně po Praze bych si tedy netroufnul. Na závodech, jak jsem psal. Po vložce to leze nahoru, ale pak se dochladí. Záleží taky, jakou máš řemenici a pumpu. Na té 1150 byla s dochlazováním hlavy, da dávala nádherně.Na eresu mám 130 s velkou řemenicí a dobrý, jedeme bez termostatu.
Z chladiče mám také strach, nemám origo, ale nově vyrobený na požadované rozměry. S origo chladičem jezdí známý ve 120S po městě na nákup a dušoval se, že nemá nejmenší problém. I při stání prý úžasně funguje komínový efekt a teplota je v pohodě. Pravda je, že to živí sedrem, ale má tam písty a vložky z tatry, takže objem a výkon tam je.
Mam taky lamino, udělané kovové oka prošroubované krz na velký položky. Chlazení se neboj, na 1150 to je taky. Naž napíšou čas u stolku, tak to trochu nastoupá, chce to hned odjet a dochladit. Vždyť to měli v orig. a tenkrát taky chladili i ve vedru. Záleží taky na chladiči oleje.
Teď řeším uchycení kapoty, mám to samé co ty, ale kapotu lamino. Tak nevím jak to bude držet. Ty tam máš plechovou kapotu nebo nějakou vychytávku? Také jsem nervozní z origo chladiče bez ventilátorů. Při jízdě to bude o.k., ale po RZ než se napíše čas nebo při čekání v ČK, hlavně v nějakém pařáku.......to jsem zvědavý.
No jo, prachy a zase prachy...Taky to letos nebudu přehánět, uvidím jak to budde. Ještě mám práci na baráku, tak budu rád, když se pojedu aspoň kouknout.
Protáhnem mu brka🙂)) Obě auta budou V 3 Š. Sportovní průkazy už mám, teď čekám na přestavbu. Ve Zlíně ještě nemají soutěžní značky, tak to musím odložit dokud nebudou. Jinak to nejde a pak bude testování mimo termín. To nám doporučil i Mrkvan. Otestujem je na Posázaví a pak se uvidí, trošku se to komplikuje, jak termíny tak finance.....šak to znáš. Na trnku se pětitisícovníky blbě roubují a pozdě zrají.........
Hm, stejně by to v tomto případě odnesl. Za dobu od vyjetí už je to v pořadí druhej. Ale ten Valdův se mi nelíbí, to radši budu pořád opravovat.........Co Ty, tajemství ještě trvá? Testovat 120 S do V3 už jsi prozradil, a co ta 130? Všera jsem byl na sprintu, a jel Jirka Jevický sám ve třídě, tak se přidáš?
To je opravdu zranitelné místo. Neuvažoval jsi o tom spojleru, jak se dřív jezdíval? Vrchní polovina lamino a zbytek zástěrkovina. Valoušek sen. to jezdí i teď.
oprava - spojler na padrť
Ale, spojler na padť a měnil jsem ramena po Kramolíně, zase jsem tomu ublížil, odvezl jsem skříň na kontrolu a tak. Jen když bych se chtěl povozit, tak ať je to funkční
Čau Martine, co děláš zajímavého na RS?
Jo jo, jasně oranž. Jenže je erko teď "u ledu" dal jsem se do eresa.
cau M., tak jsem se konecne po case dostal k erkarum... co bude s tou barvou na veterana? oranž? Tom
To Petr: na druhou stranu jsem nikdy za ty roky na to nesáhnul, sbíhavost jsme vždy rovnali na podběhu. Taže docela pracný a dnes z mého pohledu zbytečně složitý
Určitě, a taky byl pěkný 1 ročník ČMPR, Pelhřimov s Krestou pak s velkým mistrákem v Třebíči. Super, nádherný bezpečný RZ, spousty lidí, super. Když budeš chtít, tak mi zavlej, dám Ti pár rad, co v eresu nefunguje jak je to výše popsáno. Ono j toho taky spousty jinak. Ahoj
Martine, nic se neděje, díky. V podstatě se mi jen potvrdilo, co jsem předpokládal. Ale dobrý nápad použít ty konce ramen. Štelování sbíhavosti na držáku na podběhu podložkou je jasné, ale tohle mi nenapadlo. Ještě jednou dík.
Ale trápit je není také špatné. Měl jsi vidět ty obličeje, když jsme byli předloni v Pardubicích po noci na 6. místě ve skupině. Trocha tmy a nebo šotolina a výkony se mažou......Jinak máš pravdu, v dnešní době už je složité zazávodit si za pár kaček. Zdá se mně, že to před 6.lety bylo nějaké pohodovější.....
Ale trápit je není také špatné. Měl jsi vidět ty obličeje, když jsme byli předloni v Pardubicích po noci na 6. místě ve skupině. Trocha tmy a nebo šotolina a výkony se mažou......Jinak máš pravdu, v dnešní době už je složité zazávodit si za pár kaček. Zdá se mně, že to před 6.lety bylo nějaké pohodovější.....
To auto je Jirkovo, závodí sami za sebe, já už ne. Mam jen ereso.. Loni jsem ho dal zase dohromady a jel sem jen v Prachaticích nuly a pak v Kramolíně. Ereso je neotestovatelné v této podobě, tak bych mohl jen volnej. No a víš jak to je s volným. Čekalo se jak to bude se silničním zákonem. A jezdit třídu s ačkovejma feldama mě ani moc nebaví.
No je načase aby ses konečně někde ukázal a neposílal místo sebe jen


ogary s "myšákem".
No tak dobře, se dočkám. Přeju, ať testace dopadne dobře. Tak na Posázaví, přijedu se mrknout
Necháme to ještě chvilku uležet, dokud to nebude v celku. Jinak je to


asi ve stejné kvalitě zpracování jako ta 100, takže klasický "valašský hand made" v mezích přílohy "J" 🙂)))) Také tvoje fotogalerie nám sloužila


jako zdroj inspirace, zbytek je zase a zase jen čistý vývoj.
Promiň, zapoměl. Patky jsem musel uříznout a vyrobit nové. Ten úhel je jiný než na gardové vlečce. Použil jsem konce předních dolních ramen a je to uložené na excentr. šroubu ramena - dá se trochu seřizovat sbíhavost. V podběhu je pod uchycením držáku ramene plechová podložka taky na sbíhavost - ubereš je sbíhavé, přidáním rozb. Ještě jednou se omlouvám
Martine, že Ty jsi můj dotaz přehlédl ? 🙂


Takže znovu ... jak pasovaly LR ramena na příčku převodovky ? Bylo nutné nějak upravovat domečky pro ramena na příčce ? Poloha, natočení, velikost ... atd


Díky za odpověď