To kachnis: Ta podložka je tam hlavně z důvodu, aby se karburátor tolik neohříval od sacího potrubí, potažmo od výfukového. Proto je z pertinaxu.😉 Podložek si tam dej kolik chceš, klidně 5 na sebe, ale nediv se potom, že se ti zkroutila příruba na karbu. 🙂
Petre neci ho obednavat u Dlouheho.Dospel jsem k tomu tak nejak odlesa.Sehnat puvodni 136kove je celkem problem.Tak jsem se smiril s tim ze budu nechavat potrubi prevarovat.Potom jsem narazil na toto a rikam si proc neprekopat rovnou neco lepsiho.





Na mojem motoru se teprve pracuje a nebude to nic seryoveho.Kdo ce koniky musi hledat ve vysich otackach ze.Tak by me zajimalo jak moc se prubeh zmenil.Jestli to ma pro me cenu.Co se tyce mista mam dobre skusenosti s Webrem s fiatu 125 tataky nic nizkeho 🙁
Favo 110 lrs: Díky za odpověď. Ano, v podstatě máš pravdu. Jenže tazatel se neptal na karburátor, jen chtěl vědět, jestli delší sací potrubí bude mít nějaký pozitivní význam 😉 To s bohatostí směsi nemá nic společného. Délkou sacího potrubí to nijak neovlivní. Kromě toho může k propálení pístu dojít i nevhodně zvoleným předstihem .





A když se vrátím k tomu paroží z mpi, co nabízí Dlouhý Autosport, sám jsem s ním jeden čas experimentoval a pokud pominu zástavbové problémy ( hodně vysoko položený karburátor - nevešel se s filtrem pod kapotu. Navíc jezdím DDSR, což je vůbec macek ... ) tak k posunutí nástupu točivého momentu směrem k dolnímu spektru otáček skutečně dojde. Ovšem mám v eRku motor, který začíná tahat teprve tam, kde ostatní končí .. 🙂 Navíc tvarování tohoto potrubí a existence komory před jednotlivými větvemi příznivě působí i na promísení směsi a její rotaci cestou do spalovacího prostoru. Mohu doporučit. Ale raději ne od Dlouhého ... modří vědí 🙁 Nechci celou story s objednávkou, doručením, vrácením špatného kusu, urgováním náhrady , nekonečným telefonováním a nakonec požadavku na vrácení peněz tady znovu propírat.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
pokud bude sání dloůhé s špatný karburator bude směs chudá a proto bude dlouho hořet v motoru tim pádem budoů pisty dost tepelně ovlivněny..muze dojit k propálení pístu....
ty brdo, takze kdyby doslo k tomu, ze se vlna potka s vlnou co jde proti a sli spolu, pujde o preplnovani 🙂 ale muzu teda hodit pod svuj sedr tu podlozku nebo ne? prodlouzi se to vlastne o tloustku podlozky, coz je asi kolem 6mm nebo tak nejak.. pomuze mi to nebo neco zkazim? necekam ze budu mit najednou 50kW a spotrebu 5/100 🙂
schwejku diky za objesneni
Karfi: negativní dopad je prodleva mezi dobou, kdy se na karburátoru otevřou naplno klapky a moment, kdy to palivo dorazí k motoru 😉
Ahoj


Celej zakopanej pes tkví v tom ,že při proudění směsy do válce dochází vlivem otevírání a zavírání ventilů,k půlzacím palivové směsi.


A to má za následek tvorbu spojené vlnové délky ,která má v závislosti na otáčkách různou délku,než se ta vlna začne zase vracet.Pokud se jednotlivé vlnové délky sejdou např v 3000ot pod hrdlem karburátoru (pod klapkama) jede ten motor nejlépe.Ale při 4000 už jsou výslednice délek za karburátorem a jsme v pr.... Takže při ladění délky sacího potrubí se přihlíží k otáčkám,kde by měl mít motor nevětší kroutící moment.A dále nám do toho vstupuje časování motoru,jestli je to podčtverec nebo nadčtverec,rychlost proudění v kanálech a také výfukový systém .Tam se děje něco podobného jako v sání .Je to bráno velmi zjednodušeně.Ale prostě jedno souvisí s druhým .A konečný výsledek je kompromisem mezi různými faktory .Tolik co se délky sání týká Ode mne .Zdar všem při ladění délky sání přeje Schwejk 🙂
Ano má to smysl, ale všeho s mírou, potrubí musí být navržené správně, příliš dlouhé by bylo také špatné. Sice získám větší krouticí moment, ale má to i negativní následek, nemůžu si ale vzpomenout jaký.
ma tohle neco spolecnyho s tim proc se pod karburatory davaj jeste podlozky, aby bylo sani delsi??ma to prinos??nemyslim zadny super letadlo motor, ale 120LS s k.p. 9,9:1, vackou 254/254 a karbecem SEDR32 na LS ...diky..
Sim a kdyz uz budete u toho vysvetlovani.Muzete mi objasnit jak je mozne ze delsi potrudi ovlivni kroutici moment a co negatyvni vliv zahybu ohybu...





Zni to jako ze muzu natahnout potrubi prez cele auto az nekde od predu a ziskam tim seme pozytyva a jistoty 🙂
No je to asi tak, když hodně výkonný motor pořádně nakrmíš, myslím tím dost benzínu, třeba pomocí Webrů apod., písty se stačí doslova chladit benzínem, i když to zní trošku divně, a nepropálí se ti, jinak když je benzínu málo a hodně vzduchu, tak se mohou písty propálit. Mám pravu motoráři?
Favo 110 lrs: Mohl bys nám laikům zdůvodnit a nějak srozumitelně popsat, proč mohou shořet písty ? A co má výměna sacího potrubí za delší společného se špatně zvoleným karburátorem ?





Dotaz zněl na potrubí, ne na karburátor ? Mimochodem slovo shořet je odvozenina od slova hořet a ne chořet 🙂)
Proti tomu nemám co namítnout.
ano ale při špatnem zvoleni karburatoru můžou schořet písty🙂