podložka pod karburátor

Taky se přikláním k primitivnější verzi LPG příruby
Já si stále myslím, že to není ze škodovky... Proč by ten vývod dělali takhle pod úhlem, a tak komplikovaný střed... od škodovky by to mělo jinej "look and feel" 🙂


Obávám se, že prvotní nadšení musí být zchlazeno aneb všechno je jinak, děti. Aby nedošlo k dezinformaci, autor tou přípojkou odsávání pod druhou klapkou myslel tu, která je součástí těla karburátoru a ne v nějaké přídavné přírubě či podložce. Takže jsme opět na začátku...
Heuréka! Řekl bych, že Petkar se trefil. Níže ukázka z dílenské příručky.
Cokoliv co je pod klapkama a není nějak regulované nebo uzavřené by strašně ochudilo směs. Takže odvětrávání klikovky asi ne.
Když na to tak koukám, nemůže to být modifikace odvětrávání víka ventilů?


Původně odvětrávání ústilo do filterboxu, tady mohlo být vyústění vedeno pod karbec přímo do připravené směsi...
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Mě napadá ještě jedna možnost. Je-li to 742.135, některé byly kamsi na vývoz osazovány i katalyzátorem. Tak mě napadá, zda toto nemohlo nějak sloužit pro ovládání směsi kvůli katalyzátoru. A to jak dovnitř - např. zpětné vedení výfuku, tak i ven - snímání podtlaku či průtoku či čehokoli.


Každopádně zajímavé téma pro archeologii... zkusím někde popátrat..
Ony ty příruby byly tak nějak standardizované nebo okopírované, takže to nemusí být česká výroba... LPG se ale vždy dávalo nad karburátor, alespoň co jsem viděl.

Druhá možnost je podtlak pro posilovač, na to mi to ale přijde moc "sofistikovaný" řešení. Mohlo to ale k danému účelu sloužit. Zase na 742-135 už přípojka pro posilovač je... takže to taky nedává moc smysl.

Vezměme to technicky: Je to díra, kterou buď mělo jít něco dovnitř nebo ven 🙂
- dovnitř = modifikace směsi
- ven = diagnostika nebo podtlak
Pokud je mi známo, tak to auto na plyn nebylo. A že by se dělaly na škodovky takové sofistikované příruby na přestavbu na LPG?
Neznám, ale přijde mi to jako nějaká příruba pro přísun LPG ?
Dámy a pánové, mám tady jeden malý vědomostní kvíz, kterým zároveň otestuji vkládání fotek. Poznáte, co nebo k čemu to je? Bylo to nalezeno na motoru 742.135, ale v katalogu ND od erka po 136 jsme nenašel nic. Z jedné strany má trubka vnitřní šestihran, z druhé zřejmě přisává vzduch.