Pomoc s určením motoru

Neměnily se ty rozteče až u Fáčka? Mám za to, že blok 130 je v zásadě stejný jako 105/120 a liší se jen vložky. S vrtáním 75,5 to bylo opravdu na hraně a lehce se mi vybavuje, že nebyl povolený výbrus, vždycky se muselo dávat všechno nové...
Jj. Barva na znaku právě žádná. Takže jdu měřit, čistit a rozdělávat (🙂). Dám vědět výsledek.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ahoj,
Kryt ventilů nám neřekne nic.

Znak na hlavě je očištěný, takže jsou tam zbytky nějaké barvy ?
Pro 130 by měla být hnědá... https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=461
- ale může být náhradní nebo předělávaná...

Pokud je Blok 130 - tak by měla být zesílná příruba k převodovce a všechny šrouby M10 (nikoli M8) - Nutná ale ne postačující podmínka

Zkusil bych změřit rozteče svíček.
Původně litrový blok by totiž prosté převrtání na objem 1,3 l s ohledem na tloušťku stěn válců a vodní kanály nesnesl, proto byl vyvinut nový tlakový odlitek, v němž se rozteč válců z původních 83/90/83 změnila na rovnoměrných 86/86/86 mm.

Pro naprostou jistotu - sundat hlavu a změřit vrtání - to by se mělo udělat tak jako tak.

Zdravím Vás. Dostal se mi do ruky tento motor s netypickým krytem ventilů. Motor je prý ze š130, čísla má přerážené, aby to minulý majitel mohl vozit ve Š105. Prý to jezdilo závody...