Kočkolap
Kontakt
MSN Chrobak_sacek@hotmail.com
ICQ 212462756
Mobil 608 749 794
Co předcházelo současnému stavu a dění se dozvíte v předchozích článcích
Léto 2011
Po znovuzrození Kočkolapa a jeho návratu do eRkařského světa proběhlo asi nejintenzivnější léto celé jeho eRkařské kariéry.
Tento článek tedy bude spíše přehledem akcí, kterých jsme se zvládli s Kočkolapem zúčastnit a souhrnem závad či poznatků, které z intenzivního provozu vyplynuly. Reportáže o akcích je možné si přečíst v jednotlivých článcích a detaily o autě a opravách budu zapisovat až při jejich provádění.
25.6.-3.7.2011
Po severomoravské tour o které se můžete dočíst ve speciálním článku, nějakém dalším doladění vozu ( zde ) a návratu z GG se strhla přímo smršť akcí mezi kterými jsem stíhal auto sotva umýt a řešil jsem jenom detaily bránící provozu.
22.7.-24.7.2011
Z mého pohledu povedená akce a i s odstupem cca 2 měsíců a vyprchání nahromaděných emocí ji stále hodnotím jako veliký zlom v mém, nejen erkařském životě. O podrobnostech se nemá cenu znovu rozepisovat, podrobný článek si můžete přečíst jinde.
Auto fungovalo po celou dobu bez závažnějších problémů. Trable s vodou v nádrži se neprojevili ani jednou, byť počasí nám nikterak nepřálo.
Cestou přes Středočeskou vrchovinu a při testech plné zátěže na kousku dálnice před Strakonicemi vyplivlo auto cca 2,5l vody z chladiče. Trošku jsem měl hrůzu co se pak bude dít při stoupání v Alpách. K mé veliké radosti se nedělo vůbec nic, naopak chlazení fungovalo bezchybně.
Brzdové obložení Ferodo DS2000 (trocha reklamy ;-) )fungovalo na výbornou a nevadlo ani při kouřových efektech. Odnesli to asi krapánek kotouče, neboť ty jsou obyčejné Feroda jejich krásně temně modrá barva přecházející do fialové je zdobila ještě cca dalších 2tis km. Naštěstí k žádnému zvlnění nedošlo.
Cestou z5 párkrát problikla kontrolka dobíjení. Myšákův okamžitý tip na uvolněný kablík od alternátoru se ukázal jako správný a opálená bužírka potvrdila vůli v kontaktu. Doba opravy v četně vyndání a zandání kleští cca 3 min. Teprve s odstupem času a poznatky z dalších letošních akcí jsem nabyl podezření, že tenkrát v tom nebyl jen rozmar Kočkolapa nýbrž i nenechavé ruce škodolibých kamarádů. :-) Před hranicemi mezi Rakouskem a Německem ještě zastávkovala jedna žárovka v hlavní světlech... ale závada byla zase pouze ve špatném kontaktu (svítí bez problému do teďka).
Problém "s chlazením" se předvedl opět při dojezdu do Prahy před kopce kolem vodního díla Slapy a ve stejném scénáři jako při odjezdu.
I pozdější pozorování ukázaly v čem je nejspíš problém - malé množství vody (bez topení), neexistující náporové chlazení a nepříznivá aerodynamika vozu ve vysokých rychlostech, kdy již vrtule chlazení nezvládá nasát dost vzduchu aby se motor uchladil.
Jinak vše OK a bez problémů. V rámci poučení, že na to co funguje se nesahá jsem do HG raději auto ani nemyl.
29.7.-31.7.2011
Hundertgang 2011
(http://www.skoda110r.eu/?page=hg11)
Návrat ztraceného syna :-) (tedy můj). Auto fungovalo naštěstí v pohodě. V AOSce jsme spolu s Dandou skončili na 6tém místě (což považuji za docela úspěch) a já jsem dokonce obdržel cenu "Hundertista roku". Zlé jazyky rozšiřují, že po Zlatém Pacoši za eRko svatbu je tato cena za rozvod... :-) Oficiální verze říká, že je to za návrat do eRkařské a hundertí komunity. :-)
27.8.2011
Po loňském "výpadku" a zvolené variantě kopírující systém cestovních kanceláří pro plyšáky, kdy jsem na sraz poslal auto s jiným řidičem, jsme se letos dostavil osobně.
Klobou dolů před Martym. Sraz opravdu gigantický, byť sportovní či jiné aktivity jsou v rámci programu omezeny na minimum (při tomto poštu vozů - naštěstí). Kolona eRek projíždějící vesnicemi kolen Náchoda sklízela zasloužený potlesk. Ten pocit je opravdu jedinečný a jsem moc rád, že jsem si to mohl také užít.
Auto, vyjma již poznaných nedostatků (prosakující voda nad oknem, potemnělý budík teploty a ucpávající se karburátor směsí H2O při noční mokré cestě domů), další trumfy závad z rukávu (podběhu) nevyklepalo takže jsme dojeli. Přibyl snad jenom poznatek, že potmě a v dešti se skrz stará, vlásečnicemi poškrábaná okna (okem ve dne neviditelnýma), kouká do protijedoucích světel neuvěřitelně blbě.
Srpen 2011
Erko jsem chtěl kvůli tomu abych s ní mohl jezdit, vše funguje jak se patří a jelikož se umoudřilo i počasí, užívám si výletů po okolí.
17.9.2011
Kočkolap se hrdě pyšnil cedulkou "pořadatel", tudíž tratě AOS si vůbec neužil. Místo toho ho čekalo zařizování, přejezdy od jedné kontroly ke druhé, dovážení, odvážení, převážení apod.
Ráno před srazem... motor se nastartovat ještě nechal, ale na parkoviště pod Trosky jsme jeli na 1/2 sytiče. Závada jasná - voda v karburátoru, ale na čištění nebylo kdy. Ve stoupání pod parkovištěm jsem prošlápl na volnoběh plyn na podlahu a vytočil motor někam k 7-8tis. Drastické léčení, ale pomohlo to. V mezičase jsem pak na parkovišti vylil odkalovací skleničku (voda tam byla), nalil jsem do nádrže 1/2 lahve velfobinu a snad dobrý (tedy až do dalšího deště).
23.9.-24.9.2011
00.sraz vozů Škoda Garde & Rapid
Najezdil jsem toho pouze omezené množství, neboť tentokrát jsem působil pouze jako pomocný pořadatel. Největší "zátěž" dostalo auto asi při nastavování a testech časomíry pro sprint. Projevila se prokluzující spojka (hlavně při řazení mezi 2/3) a s přibývajícím počtem jízd se začalo ozývat ventilové cvrlikání. Dejvid mě s eRšem samozřejmě ujel o 1/2 dráhy, i tak jsem byl ale celkem příjemně překvapen celkovým dojmem z auta.
28.9.2011
Společný eRkovýlet
(http://www.skoda110r.eu/?page=terezin)
Za krásného počasí do Terezína a z5. Závady naštěstí žádné a akce povedená na výbornou.
Jediný pozůstatek na autě - Dejvem vtipně okomentovaná "ucelená sbírka motýlů".
Cestou z5 z Terezína jsem překročil tachometrový stav 6666 mh. Při té příležitosti jsem se zamyslel nad pravidelnými výměnami olejů. Poslední jsem prováděl po návratu z GG (na tacháku bylo něco kolem 5tis mh.) a tak mě nějak došlo že těch předepsaných 5tis.km je fakt málo. Výměna oleje bude muset proběhnout stejně z důvodu zásahů do motoru, ale i kdyby ne, tak bych s touto náplní příští léto stejně nevystačil.
***********************************************************
Závěr
Do auta teče - pravděpodobně gumou kolem zadního okna. Při stavbě jsme dali spoj nahoru v domnění že to bude lepší, než když bude dole ve žlábku který vzniká dole pod sklem. Chyba - stékající voda ze střechy jde takhle přímo pod spoj. Uvnitř pak nad zadním oknem při dešti kape jak z kohoutku přímo doprostřed zadních sedaček. Další drobný průsak který se objevil byl u předního okna v rohu spolujezdce... ale tou už fakt lilo 2 dny v kuse jako z konve. Při prověřování se ukázalo mizerně sedící přední sklo (a tím pádem i guma). Vypadá to, že sklo postupně vylézá z kasle ven - pravděpodobně kroucením celého svařence.
Prostě přes zimu mě čeká kompletní přesklení (a nové gumy, za tu dobu se již na nich začínají objevovat prasklinky).
Voda v nádrži - po jízdě ve velkém množství vody (a že toho za letošek bylo) přestává auto jet. Ze začátku mě to děsilo ( viz popis zde ), ale postupem dalších stejných "závad" je to už jenom otázka "otravnosti" a času profukovat karbec. Porucha bude nejspíš v netěsnosti někde kolem tankovací hadice či hrdla nádrže kam rotující kolo nahází za jízdy vodu. Čeká mě výměna hadice a přetěsnění.
Z převodovky teče olej - tedy.. ona je vlastně praská převodovka. Konkrétně pak přední "víčko" v místě jednoho šroubu. Nějaký dobrák (možná že i já) ho nejspíš kdysi dotáhl tak na krev že hliník povolil. Prosakuje tam tudy olej a do rána je prostě pod autem louže. Vyndat a vyměnit víčko?? Udělat u toho rovnou i GO převodovky?? Přehodit převodovku za jinou? Zalepit to nějak na autě??
Chlazení (vytápění) - S chlazením toho už asi moc nevyvedu (náporák dělat nechci, guma na sahaře je nasazená a soustava je dle možností čistá a funkční (vodní pumpa zrepasovaná). Promočený den v Beskydech, dva dny strávené v mokrém a studeném autě v Alpách a především vidina dalších expedičních akcí, proti kterým by měli být letošní akce pouhými víkendovými výlety, mě ale nutí vážně se zamyslet nad zástavbou topení z5 do vozu.
Originální řešení provést v současném stavu nepůjde (v místě topení jsou natažené všechny trubky a předělávat se mě to nechce) ale nějaká varianta s radiátorem pod sedačkou to bude. Při zapnutém větráku honícím vzduch přes další radiátor (chladič) by se pak mohlo celkové chlazení krapánek zlepšit a v krátkodobých extrémech kompenzovat nedostatky zadní vrtule.
Celkově pak chci auto ještě "odhlučnit" a "zateplit", takže mě čeká nalepování a vkládání plstí, filců, molitanů a pod. na možná i nemožná zákoutí kasle.
Motor nemaže (po zahřátí klesá tlak oleje) - nemaže vlastně od začátku co je v provozu, ale při 100km výletech mě to nijak extra netrápilo. Při dlouhých cestách je to však už znát. Olej se pořádně prohřeje a na volnoběh pod 1tis. se rozsvěcí kontrolka mazání jako rudá záře nad Kladnem a to mě vůbec klidným nenechává. Po konzultacích s odborníky na slovo vzatými, byla definován problém výjimečně jinde nežli mezi pedálem a volantem a to ve vyběhaných šálách. Bude mě tedy čekat výměna a nejspíš i přebroušení klikovky. Když už to bude venku tak odlehčit i setrvačník?? (ale má to cenu?? Při dlouhých kopcích je jeho větší váha spíše výhodou)A nebo udělat GO celého motoru?? Ne že by mu to neprospělo. A nebo rovnou postavit to 130tku co čeká už nějaký ten pátek v garáži?? Uvidíme.
Ostatní banality
- praskla žárovička v kontrolce puštěných ofuků předního skla
- praskla žárovička v osvětlení teploměru (to mě docela vadí, nejsem moc klidný když se v noci přesouvám a netuším zda nevařím)
- blbne stahování okénka u řidiče - a navíc jsem si ještě při slalomu na srazu Garpidů zlomil kolenem kličku
- sáknou hadice mezi hlavními válci a nádržkou na brzdovou kapalinu
- ventily zvoní jako zvonkohra na náměstí, ale tentokrát v tom asi nebude předstih nejspíš to, že je nikdo neseřizoval co jsem zamontoval tento motor (cca 7,5tis km?? - je to dost a nebo málo??)
- při plném vytáčení (řazení nad 6tis) prokluzuje spojka
Život jde dál a vy si o něm můžete přečíst v dalším článku.
7. říjen 2011
6. říjen 2011
30. září 2011
29. září 2011
29. září 2011
29. září 2011
7. říjen 2011