24. duben 2006

Svépomocná výroba pryžové záslepky kanálu

Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 7779×, Komentářů: 25, Líbí se Autor: Marty110r
Myslím ten pogumovaný plech co skrz něj prochází tyč řazení

Ahoj všichni,

,

Je možné že všichni tu záslepku máte nebo že je u vás běžně k dostání, bohužel to není můj případ a tak jsem se ( i když doufám že seženu originál ) pokusil o její druhovýrobu.

Takhle většinou vypadá ta záslepka po demontáži z auta:

Z polorozpadlé záslepky jsem vyříznul ten vnitřní plech a obrousil z něj všechnu rez.

Dál jsem vyříznul část staré duše z kola a nalepil jí chemoprenem z

obou stran na tu plechovou výstuhu. Po přilepení sem gumu ostřihnul podle původní záslepky.

V místě velkého otvoru v plechu výstuhy přijde vyříznout díra pro vsunutí a přilepení nové pružné prachovky. Ta na obrázku je tam pouze pro ilustraci jak to plánuju udělat - je samozdřejmě malá, ale jinou jsem tam nějak v garáži nenašel.

Ty otvory po obvodu jsem na nové záslepce jsem taky pouze "simuloval" papírovými kolečky, protože se mi jich tam zdá nějak moc a už si vůbec nevybavuju co že to tam vede. Není problém je tam později vyseknout.

Celkově si myslím že se to povedlo - co myslíte?

Jakou prachovku - z čehokoliv, ale snadno sehnatelnou - by jste tam doporučili použít??

Nemá někdo fotku jak vypadá ta záslepka a hlavně ta její prachovka v originálu??

Já jí měl vytrženou a tak nevím jak to vlastně vypadalo.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nejsem sám kdo se o výrobu záslepky pokusil - takto na to šel Alchstuip:

Jeho původní záslepka vypadala ještě malinko hůř než ta moje:

A tady je postup jakým Alchstuip vyrobil novou "věčnou" záslepku:

Jeho záslepka je z tvrdého plastu a vlastní průchod pro tyč řazení je tvořený dvěma díly z tvrdé gumy přišroubovanými z obou stran plastu.

( Ivane, jestli chceš ten popis doplnit návodem nebo jsem to poplet tak mě prosím napiš)

Aktualizace 21.6.2006 - Ahoj všichni,

Jedna podstatná rada, nebuďte líní jako já a než se začnete mordovat s nějakou druhovýrobou,

zajděte do mototechny a zeptejte se.

Říká se "líná huba - holý neštěstí" v mém případě to platí na 100%.

Myslel jsem si - proč se někde trapně ptát když to stejně nemají,

no a ono houby zlatá rybko.

Dneska jsem kupoval něco na užovku a zeptal se.

Jak všichni asi tušíte - MAJÍ :-)).

Koupil jsem teda dva kusy NOVÝCH ZÁSLEPEK KANÁLU.

Prostě, všechno je - jen vědět kde :-)))


Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 7779×, Komentářů: 25, Líbí se Autor: Marty110r
Protože je to jen ten plech zalepený ve staré duši, tak nechci nic, ale musíš si k tomu dát svojí prachovku - ta co je tam vyfocená byla jen jako příklad a taky byla malá. Ideální se mi zdá ta prachovka co je pod volantem u podlahy.





Napiš mi na email adresu.
Čau Márty, dík za nabídku té druhovýrobové, já bych jí klidně vzal. Je velmi zdařilá, a ten čas který dych jí vyráběl mužu věnovat dalším věcem, vždyť na eRku je práce jak na kostele 😉. Co za ní chceš? 🙂
Ahoj Petře, moc mě to mrzí ale už nemám - jedině tu druhovyrobenou a tu určitě nechceš 🙂.





Jednu jsem viděl dokonce na www.ebay.de ale už je po aukci.





Kdybych nějakou potkal tak ti dám vědět.
Čau Márty já teď řeším ten samí prodlém. Po obchodech už jsem se ptal, ale neůspěšně. Už je to ňáký ten čas od článku ale mám jednu blbou otázku nemáš ještě jednu na slkadě? Já bych jí koupil.
Já záslepku obkreslil, vyříznul z plechu a podle ní jsem obkreslil zbytek gumový rohože. Gumu jsem na záslepku nanýtoval, křížem proříznul díru na řadící tyč a našrouboval do tunelu.Těsní to, vypadá to, funguje to, tlumí to.
Ty jsi případ Láďo, pro koho myslíš že jsem je asi tak koupil 🙂)





myslíš že je budu syslit - mě stačí jedna na auto a jedna náhradní.





Ještě jsou volné 4 kusy ( 2+2 už si kluci zamluvili ) - takže jestli někdo chcete tak křičte.
Počkej, počtej Marty, ve svém sdělení si nějak protiřečíš >>>





zachránil jsem je před vykoupením - už nejsou 😀


tak cos teda zachránil? 😀





a jak je to s těma 10 kusama, máš doma zachráněnejch 8 kousků či co?
Kde to měli už je celkem jedno protože už nemají - 🙂)





celkem i s těma mojema měli přesně 10 kusů, které jsem okamžitě zachránil před vykoupením.





Cena nijak závratná, téměř socialistická 100,- / kus
Nádhera, co za to chtěj ? A kde to měli ?
No tak to je prča na entou kámo 😀


Co Vy na západě všechno nemáte? 😀
Musim uviest veci na pravu mieru:





Moja (alchstuip) zaslepka tunela verzia 1 mala jednu vaznu nevyhodu - bola prilis hruba, takze nesli zaradit 2, 4 a spiatocka. aslepka teda musi byt pevna a tenka. Ak ju budete vyrabat z plastu, je nutne davat pozor nato, ci zaslepka neprekaza klbu na konci tiahla radenia. Ja som musel vytvorit verziu 2, kde guma ktora tesni tiahlo v zaslepke je len zo strany tunela a hlavy srobov ktore gumu drzia na zaslepke su zapustene do plastu. Este som odstranil volu na klbe tiahla radenia (bola tam vola asi 4 mm) a aby to vsetko fungovalo, musel som posunut konzolu s rychlostkou uplne dopredu. Po tychto upravach mam skvelu prax vo vytahovani tiahla radenia z tunelu (podopriet prevodovku heverom, povolit tiahlo od prevodovky, povolit od konzoly, uvolnit zaslepku tunela, odpojit plynove a syticove lanko aj s bowdenmi - vytiahnut pod auto, povolit zaslepku tunela, demontovat priecku prevodovky, zdvihnut prevodovku asi o 2 cm a vytiahnut tiahlo. Montaz tym istym sposobom, tiahlo sa musi do auta davat spolu zo zaslepkou, inak to nejde) praca asi na 15 minut 🙂
Díky za návod - bude se hodit !!!!!
Martin, pozriem sa na to, ale az v sobotu, ten plech mam doma, odfotim ho a pripisem rozmery, ak by mal niekto zaujem si to vyrobit
Díky moc, jestli máš nějakej zdroj gumových dílů tak ještě scháním:





Těsnění do předních hlavních světel 4x, gumové dorazy do náprav, těsnění pod trubku topení mezi kastli a tu rouru co vede k ventilátoru.





Taky scháním silentbloky zadní nápravy, hříbečky a různý průchodky, ale to snad bude mít Svoboda nebo se to sežene v krámě.





Všecko prosím 2x jednou na auto a jednou do rezervy 🙂))
Já se podívám Martine jestli jich mám doma víc a nebo je koupím. Jeden chlapík je měl nedávno. A pak ti je pošlu, pokud bys chtěl.
Máš pravdu Michale, já na tu prachovku myslel taky ale nějak jí nemůžu najít a taky mám dojem že mám jenom jednu 🙂)





Těch děr jsem tam měl taky nějak moc a tak jsem je tam radši nedělal, až podle situace je tam vyseknu.





xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx





Alchstuip - prosím tě Ivane nemohl bys tu plechovou část nakreslit a popsat rozměry, někteří jí nemají vůbec tak aby si to mohli vystřihnout. Dík
Vyřešil jsi to Márty vpodstatě stejně jako já. Jen já jsem tam dal trochu jinou manžetu. Použil jsem část manžety z hřebenového řízení(takový ty dlouhý prachovky na kloubech). Ale pak mě napadlo, že by bylo lepší dát tam prachovku, co je dole na tyči volantu. Díra by v ní měla být zhruba stejná a na ten plech by šla dobře přilepit. A mám pocit že sem tam měl 4 ty dírky. Ale nechápu proč...2 by tam měly být určitě, neboť když měl někdo termosytič, měl místo toho lankem ovládanou klapku ventilátoru.
Podle mě je to ta gumová převlečná přez tu kulatou přírubu na horní straně konzole řazení.





Abych nemusel fotit našel jsem ti to na netu - koukni na


http://www.sweb.cz/rampamckvak/images/prvni1.jpg





Je to tam blbě vidět ale snad to bude stačit - tada jestli je to ono,


protože v katalogu 1973-4 jsem to nenašel
Když jsme u toho, nevíte někdo co je to 110519820 MANŽETA ŘADÍCÍ PÁKY ?
Co kdybys mi ho radši poslal celý - já se ti o něj budu hezky starat a vždycky na srazu ti ho ukážu 🙂)
Přo představu Ti pošlu fotku nového "originálu"...
K tej plastovej zaslepke este maly dodatok: Pouzil som plast 5mm hruby to je problem! nepodarilo sa mi zaslepku nasadit presne ako povodnu, takze je trochu naklonena, horna cast smerom dozadu, co sposobilo problemy - nejde radit 2, 4 a spiatocka. Musim to zase vyberat a mierne upravit, aby zaslepka bola vzhladom na tunel kolmo a neprekazala tiahlu radenia, hlavne tomu klbu ci so to je pri spoji tiahla a prevodovky.





Tiez si myslim, ze oprava/vymena/doplnenie tejto krytky tunelu dost pomoze kureniu ( topeni ) v aute, pretoze vzduch od ventilatora sa urcite valil cez dieru k prevodovke a nie do prednej casti auta.
jj, sqelej clanecek 🙂





marty, ze jsi to nerekl pred 3-mi tydny, novou jsem montoval do Berusky - mohl jsem udelat par fotek.. Jinak ty otvory jsou tam 2: pro strunu plynu a strunu sytice (tab na tej novej zaslepce byla jen vyrazena v plechu a guma byla pres tuhle diru - zrejme kvuli modifikaci vozu s termosyticem).








Jako nahrada za prachovku by sla zrejme pouzit prachovka na prevodovku - co je na prevodovce pred "jezkem v kleci".
Abych se přiznal, ani jsem nevěděl, že tam něco má být, teda věděl, protože tam jsou držáky, ale u obou mých erek prostě nebyla😀. Takže tohle budu dělat v nejbližší době...
Moc pěknej článek... a moc užitečnej, jen tak dál. Díky.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253