9. leden 2004

Džonova perestroika II (2003)

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 24817×, Komentářů: 202, Líbí se Autor: RST
Džon pokračuje s perestroikou i v roce 2003

Starší informace z roku 2002 najdete ZDE.

Jak mnozí vědí naboural jsem své éro a karoserie vypadá, že se ji nevyplatí opravovat. Na jednu stranu mě to mrzí, ale na druhou vím, kde jsem udělal chyby a co bych měl udělat lépe a bouračka je asi to jediné, co mě přinutí udělat vše znovu podle svých představ. Proto jsem se rozhodl, že si udělám eRko znovu a od základu...

Pokud mi chcete pomoci, zde je výpis věcí, které potřebuji sehnat:

  • Pákové nůžky na plech, menší ohýbačka
  • ostré řízení 130LR
  • nádobku na brzdovku s jedním vývodem (AVIA)
  • plynové vzpěry - slabé
  • sada zámků na Favorita
  • centrální zamykání s DO - použité (2 dvéř.)

Telefon na mě je: 0776 / 83 40 73 (Oskar)

A jak probíhá přestavba v roce 2003:

1.1.2003 (St) - Zastavil jsem se u Petera v Brně pro pozinkované blatníky (všechny čtyři) a jako zázrakem se u něho našel i kulový kloub na vlečku, za což jsem nesmírně rád. Jen aby se mi se sháněním potřebných dílu dařilo stejně i po celý zbytek roku.

3.1.2003 (Pá) - Ráno jsem odvezl rozebranou přední nápravu na opískování, potom jsem zkusil opravit poloosu. Po sundáni manžety jsem zjistil, že kulový kloub je naražený na hřídel mimo drážkování asi o 5 mm. Zkoušel jsem ho klasicky vyrazit, ale ani se nehnul. Takže jsem vyndal zátku z vnitřní strany kloubu a zkusil vyrazit hřídel. Opět neúspěch. Nakonec se to povedlo použitím stahováku na bubny s asi 70cm pákou. Stahovák jsem sevřel s kloubem do svěráku za příruby, z druhé strany jsem je také sevřel malým svěráčkem a hřídel z kloubu vylisoval. Na hřídeli kupodivu není vidět žádné opotřebení či otlačení a kloub zase pracuje jak má, takže jsem ho zatím neměnil. Ale mám obavu zda nebude někde prasklý. Namísto zátky po menších úpravách perfektně pasuje víčko z vyšší půllitrové plechovky od barvy.

4.1.2003 (So) - Vrhl jsem se k soustruhu a vytočil si přípravek na nalisování rozpěrných trubek do silentbloků horních ramen přední nápravy MP 6-122.

6.1.2003 (Po) - Přivezl jsem si opískovanou nápravu (150,-) a pustil jsem se do vaření výztuh, zavařil jsem horní ramena a začal s nápravnicí

9.1.2003 (Čt) - Dovařil jsem nápravnici a zavařil jedno spodní rameno.

únor 2003 - Všechno jsem dovařil, zabrousil, a ometl ježkem, do závitů jsem zašrouboval šrouby, utěsnil jsem přesné díry a nápravu odvezl na komaxit. Bylo to přesně 9 dílů - Nápravnice, 4 ramena, 2 hlavice rejdových čepů a 2 držáky zadních tlumičů. Barva černá, cena 400,-, výsledky vidíte na obrázcích

březen 2003 - Nechal jsem si opískovat brzdiče a dát do červeného komaxitu. Postupně jsem je rozebral a zrepasoval. Držáčky destiček jsem si musel vyrobit nové. Vláďa mi zajistil propojky okruhů, za což jsem mu převelice vděčný.

Dále jsem pokročil s přední nápravou, zkompletoval jsem jedno spodní rameno, nalisoval jsem do pryžových pouzder horních ramen rozpěrné trubky a obě je zkompletoval.

Ramena jsem přidělal k nápravnici a pouštím se do složení motoru. Blok jsem vyčistil a nalakoval.

Nechal jsem si u KTZ Rally Teamu narazit a přestružit pouzdra svislého čepu, protože sám jsem to napoprvé neudělal dobře a nasadil jsem hlavy kol na svislé čepy. Tím prozatím považuji nápravu za hotovou. Blok motoru jsem dal Honzovi na usazení vložek a pustil jsem se do tahání kabelů na palubce.

duben 2003 - aby to nevypadalo že na svém vůbec nepokračuju, tak jsem alespoň sehnal od Michala nově pochromované lišty do dveří a následně i dveře v perfektním stavu. A na burze jsem splašil sice 20let staré, ale nikdy nepoužité čelní sklo za 1000,-

květen 2003 - Vláďa mi sehnal nové hrnce - druhovýroba (250,- / ks)

červen 2003 - na burze jsem koupil plně automatickou anténu a elektrické stahovací mechanismy z Fiatu. Mechanismy upravuji a zastavuji do dveří. Je to strašná práce, ale doufám, že výsledek bude stát za to. Dins mi dodal motor s usazenými vložkami.

No a po červnu 2003 logicky následuje listopad 2011. Aby se neřeklo že jsem v mezidobí nic nestihl, tak jsem pořídil nějaké plechy a pár nových dílů a nově zrepasovaná náprava je hezky orezlá :) Jen najít ten správný okamžik kdy se do toho pustit.

Džon


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 24817×, Komentářů: 202, Líbí se Autor: RST
No sláva. Vítej mezi živé🙂)))
Jo jo žlutá je dobrá. A co lak bude se konat něco kvalitnějšího nějaký to PPG🙂
Jiná než žlutá nemůže nikdy být, to je asi tak jediné v čem mám jasno 🙂
Džone máš představu jaká bude v budoucnosti barva tvého stroje ?
Díky nečekal jsem tolik ohlasů 🙂 Ale hlavně Stando dík za ty budíky, říkal jsem si kde asi budou.
Taky doufám Džone že s autem hejbneš tím správným směrem🙂
Taktéž velice držím palce,původní článek o erku je jeden z prvních který jsem zde četl a neustále doufám že jednou zase vyjede.
Tak Džone držím palce ať se to podaří.Jsem zvědaví na další fotky z postupu renovace. Jseš důkazem že se dá začít opravdu kdykoliv a i odložený projekt se dá znovu rozpohybovat 🙂
Hele byl jsem ve stejným stavu ještě letos v létě no a to auto už je v kupě a po technický takže si myslím, že je důležitý se do toho prostě pustit nebo se spíš s někym domluv, kdo ti oživí nadšení. Já si to nechal raději udělat 🙂.
🙂





ja myslim, ze Dzon chce ziskat "Zlateho Pacose" za "bezce desetileti" 🙂





...no, kazdopadne, pokud se nemylim, Tvoje eRkobudiky jsem tuhle videl v eRku u SDG (kdybys je treba hledal) 🙂





Budu se tesit na dalsi aktualizaci (doufam, ze za kratsi dobu) 🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Hmm, hmm, tak tohle asi čekal málokdo. Jsem zvědavej, co z toho nakonec bude, jestli se to bude ubírat původně započatým směrem, nebo se za tu krátkou přestávku nějak změnily plány. Rozhodně budu sedět v první řadě a sledovat vývoj.


Tvoje přestávka začala v době, kdy jsem začal s autem jezdit a paradoxně procházím zase jedním z období, jestli se na to nemám vykašlat. Tak ať ti chuť vydrží a nedostaneš se do podobnejch úvah jako já.
No to snad neeeee....





On opět začal 😀 ani se mi nechtělo věřit, že se do toho opět pustíš... asi si uděláme u tebe brigádu, ať s tím pohneš a stihneš HG2012... 😀
No vidíš, jak to pěkně odsejpá. Někdo se s tím ...... a Ty to máš hned.
komaxit z brzdice nesleze jestli byly dobre opiskovane,coz si myslim ze byly takze to urcite drzet bude,ze jo 🙂
Tak jsem se rozhodl zde uvést vše na pravou míru. Na tomhle autě se z časových důvodů nepracuje a zatím v dohledné době ani pracovat nebude. Některé díly jsem použil na Žabáka (viz. http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=4) a některé zase pomalu získávám.





- Co se týče plánků na výfuk, tak ty lze najít na www.skodateam.cz


- O barvu na brzdičích se nebojim, když to sleze tak to sleze a stejně se spíš dřív ohne kotouč 🙂


- O stahovačkách z Alfy jsem slyšel, ale neviděl jsem to.
ahoj. Stavim S120SR. Nemas nahodou planek na stavbu zavodniho tlumice vyfuku?
Sháním pár rad a njaké fotky jak zabudovat el. stahovani oken z alfy 33 do rapida....Newite o necem??
Máš ty brzdiče komaxitem udělany fak moc pěkně ale nejsem si jist zda ti při višší teplotě komaxit neodkane tak jako se to stalo na držácích posledního dílu výfuku sebring na BMW 320 180ps.Čau Jiří-n.
hele huri, a neni to motor z feldy??? na levy strane na bloku by mel mit pridelany snimac klepani
To se fakt nepokračuje..?? Snad už neskončil na ND??
Pěkné,hodně,hodně práce před tebou,ale výsledek bude uchvacující!S těch troubů si nic nedělej(děláš to pro sebe a ne pro ně!)Tvoji dřinu stejně nikdo neocení jiný neš ty sám!!!Až budeš nasraný a budeš s tím chtít praštit,vydrž,stojí to za to!!!!Držím ti palce.


Četl jsem dotas,čím je ten motor najtříkaný?Já to mám precizně vyčištěné,odmaštěné a nastříkané sprejem na hliníkové kola(400 ml.asi 140 kč) 2 roky asi 30 tis km a stále jako nový.
Zdar. Me by taky zajimalo cim jsi lakoval ten blok motoru. Vypada to fakt skvele!
Čau borče. Můžeš mi prosím napsat, čím jsi lakoval ten blok motoru ? Kdyby jsi mi to poslal na meil, byl bych ti vděčen. zatim zduř
Lada: je stojatej, takže to budě nějaká šunka, no škoda, kdyby to byl třeba nějakej jinej dáreček ,tak by mi udělal radost 🙂 BTW. je někde fotka bloku motoru na RS? nikde jsem ji nenašel
Huri: A je ten motor stojatý (ne mírně položený jako eRko) a má ten motor na prsou benzínovou pumpu místo na boku jako 1000-130 ? nebo vůbec žádnou ? pak by to mohl být 1203 objem 1220 nebo 1500(bez pumpy) případně i starší typ Spartak, Octavie, 1202, Octavia STW
čau Džone, objevil jsem na vrakáči pozoruhodnej motor, je ze škodovky, 4válec, hliníkovej blok, litinová hlava, přijde mi takovej vyšší, mocnější 🙂 a hlavně olejová vana má naprosto netypickej tvar, je plechová s obdelníkovým prolisem tak cce 25*25 cm, nemáš představu co to může být? Napadlo,mě že to může být buď ze 1203 nebo třeba z něčeho silnějšího, bohužel jsem nikde nenašel fotky škodováckých motorů,tak to nemůžu porovnat.Nevíš co to může být? Díky. PS: už mám taky éro...
PAnové, myslím, že jste úplně mimo. Tohle auto ještě bude jezdit, i když zatím není jasné kdy....🙂)
A já se hlásím o motor..🙂
Cau chlape jak tak koukam ty tu predni napravu uz potrebovat asi nebudes nechces ji prodat? 🙂)
zdar Džone, jestli ještě scháníš to strmé řízení tak mrkni na http://skoda-upravy.wz.cz a domluv se se Sakym...
Abych jenom nekritizoval..dalo by se rict- Hodne psu, zajicova smrt..Znám ho z vlastni zkusenosti🙂 Ale urcite se do nej pust..
Ten Fanousek musí byť ale kokot.Ešte aj meno má také prijebané. Zasa som sa neudržal.
To Fanousek:Vypadni z bufetu,vole.......
Hej,kámo,proč sis neuoravil neco lepšiho?Takovyho šita upravovat...


Jsi gakt dost velkej blázen.
Tak, aby náhodou se na této stránce neobjevil nápis: Další osudy můžete sledovat v sekci Žabák🙂)
No už se jich tam dost přestěhovalo.... 🙂
A nebo, aby se díly pomalu nepřestěhovaly na Žabáka...🙂
Koukam tim blokem to přestavování asi skončilo🙂. Pokračování za pár let 🙂
Hm, tak jsem si pořád říkal, co kdo píše k tomuhle mrtvýmu článku a když jsem si to přečet, tak nevím co k tomu mám říct.........snad jen že jednodušší je vrátit se k rozdělanýmu eRku než k rozdělaný škole.
Dík, je to nastříkaný tenoučkou vrstvou formexu (základovka) a pak chromovou sprejovkou...
Zdravím!!!


Pěkná práce!


Čím máš prosím nalakovaný blok toho motoru?
Hele Tato neber to tak tragicky. Já s jsem taky Tata a kluk mi dělal školu s přestávkama 8 let a dodělal. I když Ti rozumím, investovaný peníze do Džonových studií Ti nikdo nevrátí, taky jsem měl takový projevy...Hlavně když bude mít Džon práci co ho baví a vydělá si. Ten můj má diplom a zatím nemá práci... tak k čemu ho má ???
jeste jsi zapomnel napsat, ze te kvuli eru vyhodili ze skoly. Tata
Dzon, nemit diplom (zatím)...🙁
Džon už nestudovat, on už mít diplom ? tak to gratulovat 🙂
No jo studia už jsou minulost, ale práce mi zabere ještě víc času a kromě toho teď pracuju na Žabákovi, kterej momentálně pohlcuje veškerej muj volnej čas a finance (koneckonců ho doufám uvidíte v Klatovech) Ale v létě to už snad opravdu rozjedu.
Ale Džon už přeci nestudovat. Nebo snad jóó. Ale co já vím, tak se na autě pracuje, ale všechno nejde tak jak všichni chceme.
JOJO je to tak...Vám se to kecá hošani 🙂 studovat, dělat nový stránky pro všechny chytrý kecaly a ještě k tomu navíc dělat a upravovat jiným auta aby si vydělal na to svoje... tak takhle to asi dělá Džon. Že jo Džone 🙂)) Je to banda nevychovaná, že jóóó 😀 Moc si jich nevšímej a kliďánko si to dělej po svým dál, šak ono je to časem přejde a pak jen budou tupě zírat a slintat na tvý žlutý éRo 🙂))
Jinak ta věta na začátku \" STARŠÍ INFORMACE NAJDETE ZDE \" je celkem dobrá, akorát by to chtělo pod to zde dát nějaký odkaz 🙂)
ChS: No jak se zpívá v jedné písničce: I cesta může být cíl🙂

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253