OK, to bude asi optimální varianta. Já toho 21.6. nakonec nejspíš budu v Bydžově, aspoň se podívám na závod veteránů Bydžovský čtverec.
Radku, zatím se lidi moc nehrnou na šroubovací párty... možná to nakonec uděláme tak, jak navrhuješ... teď mám shozené svody a provádím "návrat ke kořenům"🙂 až to sesadím, nějak se ozvu a dohodneme se...
No, měl jsem původně představu, že někdy odpoledne po práci přijedeš, nebo já k tobě, testnem auto a zkusíme něco vymyslet... takhle se z toho stala trochu větší akce, navíc v termínu, kdy jsou nejen Běšiny, ale i několik dalších akcí a nutností, takže budu muset vybírat a škrtat. S největší pravděpodobností nepojedu ani do Běšin a ani na šroubovací párty. Nicméně nabídka na pokus udělat něco s tvýma brzdama zůstává v platnosti.
DejvV: Keď už budeš na tej letnej dovolenke, neostáva nič iné iba popriať jemný piesok, čistú vodu a aby sa nedodrbala miešačka 🙂
No pokud není podmínkou příjezd vozem značky Škoda, taky bych rád zas viděl ty vaše ošklivý tváře 😉))
Jen plánujte pánové, já budu mít tou dobou čerstvě po státnicích, takže se rád zastavím vyměnit nějaké pružinky ke karburátoru za kus krkovice 🙂
pokud nebudu v porodnici, tak bych přijel s Eliškou. stavební dvorek neřeš, my ho těd máme také, letos mám dovolenou na maltě 🙂
Zrovna tenhle termín se kryje s Běšinami a nejsem ještě rozhodnutej, zda se zúčastím či nikoli a kterým případně vozem. Ale spíš to vidím na neúčast v Běšinech, pak by nějaká alternativní akce poblíž baráku nebyla špatná.


Původně jsem sice měl na mysli spíš klidně někdy po práci u mě nebo u tebe zkusit poladit jen ty brzdy, ale třeba se to zvrhne ve větší akci a založíme novou tradici letního sletu...
A ještě dotaz, byl by zájem se sejít nějakou sobotu odpoledne koncem června, nejspíš 20.6., na nějaké "šroubovací" akci? Tj. odvzdušnit a umravnit mé brzdy, následně posedět, pokecat?...





Já jen, abych nezačal lekat hned teď manželku, pokud nebude zájem...





Navíc tedy nezaručuji, že budeme úplně 100% funkční, zahrada, altán, gril a zbytek bude funkční, ale čekám na položení zámkovky na dvůr a nejspíš nebudou všechny terénní úpravy dokončené, ale to by nevadilo...





Pokud ano, kdo by asi přijel?
Abych to uvedl trošku na pravou míru... Protečení brzdovky jsme zkoušeli jako první pokus a je možné, že skutečně byla blbě nastavena vůle mezi posilovačem a válcem a proto nic neproteklo... Následně se měnil posilovač a další věci kolem a asi si to už sedlo, ale pak už jsme neprotékali brzdovku...
Petkar: termín je 20. června, ale bude to dřív, odhad do 14-ti dnů porodí. Klidně šroubovací akce může být u tebe, mě je jedno kde a kdy, stačí se jen rozumně včas dohodnout. Pískoviště a dětská prolejzačka fajn, rozhodně bych přijel i s Eliškou. Naložil bych klasicky krkovici a třeba ještě pepy na gril. Můžu dovézt i dobré víno, pokud bude zájem.





Odvzdušnuji stylem jak popsal RST, vždy večer až Eliška spí, tak si šlapače, Katku s lahví vína zavolám do stodoly a je hned odvzdušněno. 🙂





A napadá mě, že příště zkusím odvzdušnit už odpoledne, s pomocí Elišky, pokud pedál ušlápne 🙂
Pokud to neteče, tak tipuji malou vůli mezi posilovačem a tou štelovací tyčkou. Pokud tam není vůle, tak ten válec není plně otevřený a pak se neotevřou ty plnící ventilky.
Karle nemáš nějakej druhovýrobní válec? Např. značka AQ umí dělat divy ve špatném slova smyslu...
Karle, už to je divný. Princip spojených nádob musí fungovat, fyziku nepopřeš 🙂 A nemáš problém v hlavním válci, že neotvírají ventilky na přívodu kapaliny od nádobky?? Ale válec jsi určitě zkoušel měnit, co?? Tady asi nic nevymyslíme, to chce se v tom pohrabat. Su zvědavej na rozuzlení 🙂





Jinak postup naprosto stejný jako u RST, jen to pořadí kol nedodržuju.
Když jsem plnl celý systém, např. po výměně trubek a hadic, dělal jsem to taky tak.


A s tím pomocníkem - šlapačem jste synchronizovaný jak?


Já následovně:


- zavřený odvzdušňováky, pomocník několikrát šlápne na brzdu a pak drží sešlápnutou.


- povolím šroub, pomocník to prošlápne a stále drží, vystříkne kapalina, nasazenou hadičkou do nádobky


- utáhnu šroub, pomocník povolí a znovu našlape a tak stále dokola.





Od nejvzdálenějšího kola, tzn. PZ,LZ,PP,LP. Na 4p už si postup těch 3 šroubů nepamatuju, ale myslím, že to je podobně, od vnějšku dovnitř, směrem k hadici. A hlavně kontrolovat kapalinu v nádobce, aby si to necuclo vzduch, jinak je to celý k ničemu a je to znovu od začátku.
Davide, to jsem zkusil hned na začátku... když ani po dvou hodinách nic nevyteklo, přistoupili jsme ke klasice...
Když ještě probíráte to odvzdušnění - já to dělám tak, že otevřu odvzdušňováky a nechám kapalinu nejdřív volně protéct. Jinak bych si v kapalině rozmixoval bublinky vzduchu skrz celou soustavu a to se pak blbě dělá, když furt teče pěna. Jakmile se celý okruh samospádem naplní, tzn ze všech brzdičů samovolně teče kapalina, tak zahájím klasiku. Tedy jeden šlape a druhý jedno kolo po druhém odvzdušňuje. Někdy při tomto postupu už není co odvzdušnit a je to jen kontrola.
Dejve, kdy máte s Kačkou "termín"?





Jinak, pokud máte zájem a chuť, můžeme něco zorganizovat u nás koncem června... dříve to bohužel nedám🙁...





Nabízím garáž, poměrně velkou zahradu, dětský domeček, pískoviště a trampolínu (pro děti), pro dospělé altán a kousek od nás hospodu...





DejvV by mohl něco ugrilovat, ostatní by poladili moje brzdy... mohl bych pozvat i Džona, případně někoho dalšího, kdo bydlí poblíž... pokud by někdo chtěl zůstat na noc, není problém postavit stan na zahradě...





Byl by zájem o takovou to před letní akci?
Kubo, možné to je u zadních brzd, kde jsem v návalu lenivosti udělal to, že jsem jeden pár pístů zapojil na nožní brzdu a druhý na ručku, akorát jsem nedělil brzdovou destičku a nedělal do brzdiče drážku a dělící kus...





Zkusím ještě tohle...
To samé nám dělal i autobus ten navíc při brzdách třepal.Osoustružilo se to a byl klid.Jinak erko mám hotovo pedál bere nad půlkou chodu,co nejdříve to projedu a dám vědět
Karle,možná je to blbost,ale jednou nám jedna vlečka za Tatru dělala to samé,ačkoliv má vzduchové brzdy. Důvod byl prostý - nerovnoměrně opřené obložení o buben..dali jsme nové bubny,na náboj se nasadil připravek na srovnání paken a pak už to šlapalo jak má..takže je možné že se ti desky neopírají celou plochou.
no, aspoň nebude hlad -), jen aby bylo šroubovací a grilovací počasí
RST, Petkar: Pánové, pokud dovolíte rád bych se také zůčastnil šroubovacího setkání 🙂 Bohužel nemám problém s brzdama, tak já bych naložil a ugriloval maso, zatímco vy budete šroubovat, co vy na to ? 🙂
Beru tě za slovo🙂
Kola do bloku jít nemusí, hlavně, že to dostatečně brzdí. Nic bych neměnil, zkusil bych auto párkrát rozjet na cca 80 a do zastavení, nebo skoro zastavení zabrzdit plnou silou. Až budou brzdy smrdět, nechat chvíli ochladnout a ještě jednou... pak se uvidí. Až se zastavíš, můžem to otestovat a pak špekulovat.
Michale, konzole je komplet ze Š120... tady je vidět (dokonce v řezu🙂) jak je zavařená: https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=183&olimage=5706 nebo tady: https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=183&olimage=7818





Ano, pedály mám moc nízko, pod spojkovým pedálem není dost místa, stále s tím laboruji, ale to neodpovídá na otázku, proč když pod pedálem brzdy, i když má dlouhý chod, je ještě místo a přesto se kola nebloknou...





Napadají mě možnosti:





1) zamaštěné destičky - to chci zkusit udělat v blízké době, sundat náboje, odmastit kotouče, dát nové destičky





2) špatné odzvdušnění - zkusíme někdy s RST
Myschak> Tyčka se v pístku křížit nemůže - z pedálu jde táhlo do oka na spodku posilovače (tam není kde by se to mohlo křížit) a o pístek se opírá trn posilovače. Jinak 120ka podle mě nijak dlouhej chod pedál, 130ka samozřejmě ano (4písty prostě potřebujou víc kapaliny).





RST> Šlapací odvzdušňování je 100% funkční, ale bez pomocníka trochu otrava - metoda s víčkem nádobky s ventilkem a hustilkou je v takovým případě lepší - pokud si pamatuješ kam jsi minule to víčko dal, že jo 😕
Ještě jedna otázka na Karla: Konzolu jsi použil kompletně za š120? Vím, že jsi tam řezal, lámal a svařoval pedál, tak jestli nedošlo k tomu, že se teď ta tyčka kříží třeba v pístku, nebo pedál není blízko své "úvratě" a už to prostě dál nejde??
Radku, někdy se dohodneme... Díky
Karle, klidně se zastav. Můžem to zkusit. Netvrdím, že dokážu všechno, ani nemám patent na rozum.





Něco je asi i na tom, co píše Michal, převody můžou být jiný a co si tak vybavuju, u 120 je krok pedálu delší než u kil a eRek.





Ať přemýšlím, jak přemýšlím, nenapadá mě, kde by mohl být problém.


Jestli v kapalině nejsou bublinky, v nádobce dost kapaliny, aby si to nenasálo vzduch, mech. všechno v pořádku, vůle mezi pedálem a posilovačem OK, mezi posilovačem a HBV taky, samostavy nastavený a krok paken i destiček v pořádku, není důvod, aby to nefungovalo. Krok se 4p bude určitě kousek delší, jestli jsou vzadu i větší prasátka, prodlouží se taky. Musely by se spočítat objemy kapaliny ve válečkách, kolik se musí z HBV vytlačit.
ještě má rezervu...
A je v tu chvíli pedál opřený o podlahu nebo ještě má rezervu?
Michale, o tom žádná... po prvním sesazením stylem "co dům zrovna dal" mám dneska odpovídající posilovač pro HBV průměru 22 mm. Na delší krok jsem si už v podstatě taky zvykl a ani by mi už tolik nevadil, jediné, co mě trošku překvapuje, spíš vadí, je to, že se kola nebloknou ani při panickém brždění...
Napadá mě jedno vysvětlení





1) u hlavního brzdového válce š100/110 jsou na výstupu ventilky(chlopně). Každý jiný, jeden nechává okruh zcela otevřený, druhý ho přivírá. Tím nechá v okruhu více kapaliny, která se tam při brždění nemusí tlačit.





2) hlavní brzdový válec ze š120/130 tyto ventilky už nemá, okruhy jsou otevřené a je třeba o něco více kapaliny, než se desky opřou o kotouče.





Určitě jsou rozdíly i v konzolách š100 a š120, které budou mít poměr přepákování upravený k danému brzovému válci. A potom různé kombinace válců, konzol(Karle, nic ve zlém 🙂), velikostí prasátek nemusí vždy fungovat optimálně. Co si vybavuji, tak š120/130 má v sérii poměrně dlouhý krok pedálu, rozhodně delší než fungující brzdy na stovce či erku. Když se potom konzola za š120 "nějak" navaří do erka, tak prostě ten krok může vycházet až k podlaze.
Já dělám z auty asi 17let.Několik let v servisu. Ovzdušnil jsem pomocí šlapání hodně aut (opravdu hodně) vždy na porvé.S touto škodovkou už se seru týden a nic moc.Můžu říci že blbej nejsu.
Radku, rád za tebou do Záp zajedu a můžeme to zkusit odvzdušnit spolu... nechám se poučit... a teď to myslím smrtelně vážně...
Propojky nemají vliv na odvzdušnění ani chod pedálu. Je to kus železa, kterej nezapruží, narozdíl od dvou hadic, navíc to nesmyslné zapojení okruhů u Rapida a 130...


Delší chod pedálu je logický, když je potřeba vytlačit více kapaliny. Mám na autě origo brzd. válec, 4p s propojkou, vzadu sériové bubny. Žádnej posilovač, žádné další laborace. Auto brzdí, jak má, už asi 8 let.





Nevím, jak kdo odvzdušňujete brzdy, neznám postupy s odsávačkou, s kompresorem. Znám postup s pomocníkem, hadičkou, kapalinou, nádobkou a klíčem na odvzdušňovací šrouby. Na mnoha autech stejný postup přes 20 let a neznám tyto potíže. Docela by mě zajímalo, jak vlastně kdo ty brzdy odvzdušňujete, myslím detailná popis a souhrn činností pomocník-odvzdušňovač. Nechci z nikoho dělat blba, ale při nesprávném postupu se to může dělat do aleluja a nikam to nevede. Je to jednoduché, ale znám bohužel dost lidí, kteří moc nechápou správný postup a brzdy neodvzdušní.
No na půdě jsem našel starší válec 19mm dal jsem ho tam,ovzdušnil přes kompresor a je to lepší.Jen mě začal slzet pertl na trubce k zadním kolům tak to musím předělat.Jinak obutí mám stejné.Jak bude hotovo tak dám vědět.Taky mě to vcelku štve .V zadu mám sice bubny ale vpředu chlazené kotouče.
S brzdami laboruji celou dobu, co jsem dostavěl erko...





Předek čtyřpísty přes propojku, posilovač HBV 22 mm, vše originál určené pro Š130/136, pravda, vzádu jsou kotouče... Brzdový pedál má delší chod, to by už ani nebyl problém, ale prostě ani při panickém brždění nezablokuji kola... Je tam obutí 185/60 R13... i při plném brždení, kdy na brzdovém pedálu stojím svými 100kg kola se nezablokují, auto brzdí, ale neblokuje...





Výrazně se to celé zlepšilo (brzdný účinek i chod pedálu), když jsem odvdzušnili odsávačkou, ale i tak to prostě neblokuje🙁





stále to řeším🙁 je to jedná z věcí, která mě na mé stavbě zklamala, ještě to řešíme... jeden z posledních pokusů a uvidíme...
Jo a okruch př brzd mám zapojené dole,zadní nahoře válec je 19tka
Dělalo mě to i při klasickém zapojení 4p.Co se týče zad. brzd tak ještě znovu zdělám bubny ale posledně jak jsem je měl dole tak tam všě šlo i nastavit.Je to vše nové
připojuji se ke ku-klux-klanu... tedy ve věci těch brzd - nedaří se mi rozhýbat zadní nesamostavy (lenost sjet o ulici níž kde maj autogen) a tak mám krok pedálu o slzu delší než bývá normálně😕
J.H.: vrat dozadu excentry a čtyřpístky dej na dvě hadice.
většina lidí co má propojky na 4pístkách, má problémy, pravděpodobně to nemusí být zrovna tento tvůj problém, ale dříve či později předělají na origo, tzn. dvě hadice do třmenu.
Je mozne ze ti nefunguji samostavy na zadní naprave.
To je podle mě dobře.V pedálu cítím celej hod.Jinak doplním vše nové včetně hadic,trubek,prasátek,vpředu propojené 4písty po repasy,HBV již několikátý.
správně seřídit "táhlo" co jde z pedálu do posilovače
Zdravím pánové.Mám takoví problémek.Ovzdušnuji na svém erku brzdy(mám tam daný posilovač) a stále mě pedál bere až na podlaze.Vzduch žádný nejde a nádobce nic nepění apod.Nevíte co s tím? děkuji za pomoc