Házející kola z. nápravy

Ahoj,pozor na kameny z druhovýroby ,tuším Polsko nebo kdo to dělá ,vydržely normální jízdu cca do 200 km a od čepu v nejslabším místě se rozpadly.O povrchové úpravě bych pomlčel .Jestli můžu radit ,změř si mikrometrem tu drážku kde jsou v převodovce uložené kameny ,u mě drážka byla mírně vyjetá uprostřed ,ale jak to nazvat taková ta trubka ve které se kameny otáčí uprostřed vychozená a tím poloosa kmitala né v kamenech ale přímo v převodovce i když satelitní i ložisková vůle byla v pořádku .
Noo, takže to vypadá, že vůle je v ose čepu, na kterym jsou kameny... Zejtra porovnám několik poloos, proměřim a uvidim, jestli se v něčem lišej...
A kameny jsou 100% OK? Občas se poštěstí sehnat novej kus, tak bych zkusil vyměnit...
Takže mám tu první výsledky snažení, úspěšnost řekl bych tak 50%.


Zabrušování lapovací pastou se celkem osvědčilo, sundal jsem brzdovej štít, pak na kužel nanést 100vku pastu, nasadit buben, ještě jsem to přes podložku a matici nepatrně přitáhnul a točit, točit, točit, doleva, doprava, utahovat, přidat pastu a tak furt dokola, až bylo na kuželu poloosy a bubnu patrné, že se brousil celý kužel až do kraje. Pak jsem vzal ještě jemnější pastu a chvilku točil, aby se kužel trošku začistil a pak už jen vše vyčistit od zbytků pasty, nasadit brzdovej štít, buben a je to cajk. Člověk když na to v neděli ráno nastoupí, tak do večera má obě strany v klidu hotový a stihne se i jet projet. Co se jízdy týče, opravdu je to moc znát, normální člověk, kterej má na autě problém se špatně sedícíma bubnama na poloosách má v tuhle chvíli po problému...





Jenže já asi nejsem normální člověk, protože když jsem dával dohromady pravý kolo, tak jsem zjistil, že mám vůli na poloose v převodovce (i přes nový unašeče), patrně tedy vyběhaný kameny v díře pro čep, nebo nějaká ... poloosa z druhovýroby, která má menší průměr čepů. Takže stále jedu svým vozem Škoda 100 a stále cejtim kmitání kola, avšak už jen na jedné straně...
Nevim zda jsou to přímo tyhle, ale bubny co se prodávali tušim v kelly po první jízdě vypraskaly kolem klínku 🙁
Jsou nějaký zkušenosti s maďrskejma bubnama?


http://www.autotypautodily.cz/cz-detail-183060-buben-brzdovy-skoda-120-105-100-1000-110-330010.html





Jestli má vůbec cenu nad něčim takovym uvažovat...
No na tohle jsem vsázel dotý doby, než jsem do auta dal převodovku, která má v sobě nový planetový kola a satelity a kameny jsou nevydřený, takže tam by vůle bejt neměla... Před a po výměně převodovky žádná změna.A když o tom tak přemýšlim, ono se to neprojevuje jen v tahu...
A co kameny? Jsou OK a bez vůle? Podle knih to při volnejch kamenech kmitá hlavně při akceleraci.
nj, jenže pamětníci to takhle mohli praktikovat (měnění obou součástek) v době, kdy všechny díly byly běžně k dispozici, dneska už se nový bubny nikde moc neválej... Nicméně mám lapovací pasty hrubosti MTC 100 a 320 a zkusím to tímto způsobem poladit. Hodně na to sázím, protože už mě nenapadá, čím jinym by to mohlo být a když jsem dneska sundával buben, tak to šlo opět celkem snadno bez přemlouvání... Dám pak vědět, jak to dopadlo 😉
Taky praxe pamětníků radí měnit bubny společně s poloosou. Já jsem si jednu sadu na nápravu dokonce nechával od jednoho pamětníka na sebe spasovat - poloosa+buben a označil to, co k sobě patří, aby seděl kužel na kužel. Obdoba toho, co radí m8, jen strojně na soustruhu.
SDG: Spasuješ do sebe kužely, pokud jsou oba jinak natažený a dosedá to jen malou plochou a potom jak si to sedá se to povoluje... Řekl bych...








Jinak to není můj nápad, ale praxe pamětníků...
dejvid : kontaktuj uživetele CML na skodateamu. Na jarním srazu jsem měl problém (jiný) při sundaném bubnu mě právě na toto upozornil, že kuželová polocha bubnu a poloosy na sebe přesně nedoléhají. řešil to a vyřešil. napiš mu. čus !





http://dejvv.rajce.idnes.cz/8._Jarni_Slet_2014/#DSC_0743.jpg
M8: a neporušíš tak souosost...? 😉
Bubny sundat, vyndat klínek, namáznout lapovací pastou a točit tak dlouho dokud nebude celá plocha popsaná. Pak by měla být různá kuželovitost pryč...
Dovolte mi opět oživit toto témato. Kyvka, co se chová jako když na ní jsou nevyvážený kola, ale kolama to není.


Onehdá jsme dospěli k názoru, že příčina bude patrně v opotřebených satelitech v převodovce, i prd velebnosti.


Od té doby jsem s tím trošku postoupil, takže ve stovce od té doby jsou nové poloosy, zgenerálkovaná převodovka s novými satelity a planetovými koly ( když při zařazený rychlosti pootočíte kolem tak vůle není půl otáčky), nicméně chování se vůbec nezměnilo... Jediná věc, v čem může být problém je to, co zůstalo na autě původní - bubny. Při montáži dotaženy na 200Nm. Zezačátku se to projevovalo nenápadně, avšak po ujetí necelých 100km se to zase zhoršilo, zkusil jsem bubny dotáhnout opět 200Nm a šlo to cca o zářez na závlačku. Možná, že se to nepatrně zlepšilo, ale jen nepatrně. Takže co s tím? Bubny opakovaně dotahovat s tím, že budu doufat, že časem sednou tak, jak mají a nebo by pomohlo bubny s poloosama "spasovat"? Ale jak na to? Dělal jste to někdo? V takovejch těch běžnejch knížkách o údržbě škodovek o tom není ani zmínka... Díky za jakejkoliv nápad.