Mikitaky: napiš mi mail, tady zas tak často nejsem...
Ahoj,omlouvám se za zpoždění ,to by bylo super ,cena by byla? a dobírkou by to šlo? předem děkuji.
mikitaky> Tak by byly druhovýbrusové...
mikitaky: Poslal jsem dotaz, dám vědět až přijde odpověď.
Daves:ahoj,díky originální pánve mám ,u těch pístů by byla cena jaká a jednalo by se s vložkama či bez ?
Umím sehnat origo pánve na 130ku, ale zámerně jsem je nenabídl, protože je to pro mě dost časově náročný a komplikovaný. A taky to není nejlevnější. Takže to říkám jen jako krajní možnost, pokud se nepovede nic jinýho. Pak umím pánve i písty na 130ku. Origo, původní výroba.
Dragon:Ahoj,kdybys byl tak ochotný a poptal se po těch pánvích případně cenu .Předem díky .
Mikitaky> Druhovýbrusové pánve prodával kamarád, poptám se zda ještě má. Případně mám někde v zásobách asi i já, jelikož jsem je od něj pořídil a až zpětně zjistil, že mám v autě dvouřádkový blok.





dejvV> Běžně dostupná za tuhle cenu nebývá, ale občas se objeví na aukru či bazoši. Kdybych zahlédl, dám vědět.
Dragon:Ahoj,objednáno a snad i něco dojde 🙂 ,ta láhev platí .Sadu další na 130 bych výhledově vzal ale až tak časem .





Kdyby měl někdo typ nebo šálky na kliku 130 2 výbrus (starý motor),na celou kliku ideální ....tak dejte vědět .
dragon: když bys věděl o sadě za polovic dej vědět, vzal bych ještě jednu 🙂
mikitaky> Pokud jsi objednával z Pragos-u, tak ti Vaněček dá celkem rychle vědět jestli má nebo nemá. Kdyby neměl, napiš mi mail, prozkoumal bych svoje staré zdroje.





pajk> S Ing. Radějem jsem si psal a došli jsme k tomu, že z technického hlediska se na přípustnosti přestavby zapsané ve starém TZH nic neměni (a tuším, že stejnou odpověď z nich po troše otravování dostal i Jozka) - proč by taky mělo.





dejvV> S těma šálama to nejni zas tak strašný jak se říká, čas od času se objeví, i když hlavně výbrusový. Ale dneska už těch motorů není nijak zásadní nedostatek, takže nejjednodušší varianta je sehnat novější "dvouřádkový" blok, kam už přijdou stejné pánve jako do 135/136 a je vyřízeno.... 3400 je běžná cena "v krámě", když to člověk potřebuje rychle, proč ne, jinak je to docela dost - občas se dá sehnat za míň jak polovic.
před 3-4 lety, jsem kupoval nový komplet kolbenschmit na motor š130 (vložka, píst, kroužky, čep) 3400,- zdálo se mě to jako good cena, prakticky vše až na kliku, tu jsem kupoval funglovku za 1600,- šály prý poslední v republice za 1000,-. takže asi tak...
Dragon:No možný je všechno, ale správně by to jít nemělo . Mimochodem-též na Vysočanech.


Komunikováno i s p. Ing Radějem z přestaveb v Škodě auto.


Takže kušovat nebudu🙂:-)
Dragon: Tak to buď rád že ti to vyšlo s těma gumama.Asi záleží jak se úředník vyspí nebo jak se mu chce.Já chtěl na R 13 165 80 klasika a měl jsem to podložené z jiného auta jako přehození a že udajně škoda to nedoporučuje.Kolega měl mladší R a tam měl oboje pneu napsáno ,člověk by se z toho ....😀
Dragon,jestli mě to dojde máš u mě láhev .
Zkušenost s Engitecem mám dobrou. Domluva v pohodě, zboží hned a stav v pořádku. Ale on nikdo neni svatej a každej na někoho něco má 🙂
pajk: Ale kušuj, se starým TZH jsem zapisoval ve Vysočanech cca před rokem 😉 http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/4/9962/9962_2013-03-27_21-46-51_13.jpg





Všechno jde, když se chce.





mikitaky: Pokud po 130ce opravdu toužíš, tak komplet sadu vložky+písty+kroužky+čepy mají v Pragosu, ale bratru skoro za 4 litry. Případně se ještě můžu zkusit poptat, cca rok zpátky jsem jí ještě sehnal okolo třech tisíc.
Já zas znám zkušenosti s okopanejma pístama, křivejma vačkama a dost děsicejma dodacíma lhůtama...
Já velmi dobré.mě dával rovné celoplášt. písty .Na motor udělal i hlavu
Jaké máte zkušenosti s pístní sadou od toho Engitecu ,je třeba hlavu nebo píst dodatečně upravovat ? Konkrétně na š 130?
Ahoj,se 120 motorem jezdím už je to nějaký pátek a něco stk a bez problému .
Rts: To by za úvahu stálo,jen jestli se budou chovat tak jak jsem je žádal ústně minule ....tak z toho nic nebude .Díky za typ .
Jh: Díky za upozornění,tuším ale nejsem si jist tyto písty jsou ,ale na 130-135-136 což je každý v originálu jiný .Stejná sada na tyto 3 motory by bez úprav na konkrétní motor být asi nemohla .Krom toho tyto písty jsou myslím závodní ,což znamená dosti snížená životnost.Nestavím závodní motor .Ale i tak díky .
Známý má ve stodesítce motor 120 typ M s plnoprůtokem a s nově vyraženým číslem xxxxx/5 a nikdy neměl problém, ani na STK. Plánuju udělat to samé s motorem ze Š130 do erka. Máte někdo podobnou zkušenost?
mikitaky:


motor š 120 není výrobcem "skoroschválená věc"- z hlediska úřadu buď schválená je anebo není. Schválení povolených přestaveb automobilkou (takové ty pravidelné buletiny škodovky) je platné omezenou dobu a už dávno se Škodovka k přestavbám vozidel š100-š130 nevyjadřuje vůbec. Tudíž to schválené není a je nutno na to jít jakožto RST. Se starým buletinem Tě na magistrátu pošlou do pryč.





Toť fakta, možno ověřit telefonátem na jakýkoliv magistrát.





Pajk
Píst sada apod.ing Chovanec. Engitec.cz.Dělá pěknou práci
Nezlobím se, nedotýká se mě to. Úřadu je fuk, že je blok stejnej. Rozhodující je typ motoru, tedy číslo za lomítkem.


Jednu dobu se prováděly výměny motorů a výmazy čísel jak na běžícím páse, bohužel i ze strany úřadů trochu ilegálně.


Jestli to není do 130, myslím, že ani to už v dnešní době nevadí, prostě by se motor 130 nebo 136 přestavbou schválil do eRka, nebo do čeho to máš. Není to přestavba hromadně schválená, ale jako individuální přestavba to možné je.
RTS:Ale tato úprava je schválená přeci,výměna bloku za blok.Kdyby nakrásně vyšlo uvažování úředníka tak :musí to být škoda 130 v základu(což v mém případě není)zdaní náprava úhlová a přední 4 pístkové brzdy .Tvá úprava je jak jsem již psal běžná ,v takovém případě bych zde na foru nezatěžoval .Blok je odlišný ,jen trošku na pár žeber a něco málo změna v olejovém hospodářství(plnoprůtočný system).Mám v jiném autě takovou přestavbu jak popisuješ že máš ty ,nikde nezapsanou a nikdy nebyl nikde problém.Nezlob se nechtěl jsem se tě tím to nijak dotknout.
mikitaky: když nechceš, nechceš. OK.


Mě něco jen taky nevyšlo. Je to tak prostě podle legislativy. Normálně provedená a schválená přestavba. Bez ohledu na dřívější povolení fabrikou. Mám nejen že 120, ale mám tam motor z M, tedy s plnoprůtokovým filtrem, cože je blok odlišný od eRka.


A to je vše, nebudu dál spamovat.
Od p. Janečka snad radši nic než něco...
Noo,8.7.14 tak stare neni,ale prodane je holt prodane 🙁
Hansi: Já bych koupil ale je to prý starý inzerát ,dnes jsem tam volal 🙁
Noo,ja nevim,ale proc si nekoupis celou novou sadu co je tady na webu inzerovana???? byl by problem hned vyresen nebo???
RTS: Ahoj,v R 120 motor je běžná věc a dokonce výrobcem skoro povolená,blok motoru je záměnný v této řadě a nikdo nevidí co je vlastně uvnitř .Stanovisko výrobce vyjádření k přestavbě na 135/136 (motor Fa.Fe.)tu někde koluje na internetu a je zamítavá co se týče do 120.Nechci tady s tebou polemizovat na toto téma ,tobě to vyšlo což je skvěle ,já jít touto cestou nechci .I tak ti děkuji za příspěvek na toto téma.
Nemají nárok tě poslat k šípku. Když si podáš žádost o přestavbu, musí se k ní vyjádřit, stanovit podmínky a po jejich splnění přestavbu zapsat do TP. Pak nemůžou nastat popisované problémy. Mám takto přestavěný motor v eRku, místo 110R mám v TP 120 a to z doby, kdy už to nebylo na seznamu škodou schválených přestaveb. Akorát po mě ještě chtěli stanovisko výrobce a ten mi ho tehdy ještě dal. Dnes se o auta starší 10 nezajímají, takže je to o to jednodušší. Samozřejmě to nelze řešit u okénka s přihlašováním aut a změnami bydliště. Takový úředník tě odežene, ale u okénka dovozů a přestaveb se s tebou o tom musí bavit. Nemají žádnou oporu v zákoně tě odmítnout. I do eRka nebo 120 to touto cestou musí jít. Je to určitý boj s úředním šimlem, něco to i stojí.





Nebavil jsem se samozřejmě o technické proveditelnosti, ta je všem asi jasná.
RTS: Ahoj,to to martýrium mám již za sebou a poslali mě k šípku.Jen pro upřesnění ten motor by nešel do 130 .Samozřejmě lze tam ten motor zamontovat ale tak říkajíc nelegálně ,při jakékoli havárii by to bylo bráno jako nepovolená úprava a i kdyby tak STK každé dva roky .....Díky za radu .
Daves: Ahoj,písty z toho motoru nic moc ,nejlepší léta mají již za sebou ,krom toho jeden se vylomil mezi kroužkama .Vyměnit jen vložky ,kroužky a nechat tam staré písty (mám ještě z předešlého motoru)bych viděl až uplně v krajním řešení ,díky za fotky ,tu 105 hlavu mám ,a opravdu tam jsou malé ventily, kanály a bez úprav by to nebylo ono.Díky za radu .
A původní písty jsou na tom nějak špatně ? Vyměnil bych vložky, dal bych nové kroužky a písty bych nechal pístama.





Tady mám fotku té 105 hlavy


http://skoda.daves.cz/Denik_poslednich_dnu-tmb_3aJG.jpg





Tady je ten 105 blok


http://skoda.daves.cz/Denik_poslednich_dnu-img_3aB0.jpg





A vnitřek


http://skoda.daves.cz/Denik_poslednich_dnu-img_3a2k.jpg
Motor lze, nic tomu nebrání, krom neochoty úřadu. Jako individuální přestavba lze třeba motor z vrtulníku. Zvlášť u 130 je záměna za 136 možná, protože se prakticky krom motoru ta 2 auta neliší (brzdy, nápravy, převodovka...) a svého času byla tato přestavba mezi schválenými přímo od škoda-auto. Nelze podle tohoto motor z fava, protože to není 742.136, ale 781.136. Jako individuální přestavbu by šlo i toho favorita, za předpokladu, že se z něj udělá 742.136.


Nemám rád odpověď nelze. Legislativně tomu nic nebrání. Škodovce je to už dnes jedno (auta starší 10 let) a je to na dohodě s úředníkem na DI.
Ahoj,vím že to žádný zázrak není ,jednalo se mě o větší výdrž co se týče opotřebení .Originální písty na ty jsem bohužel již nikde nenarazil .Samozřejmě jednodušší by to bylo než překopávat .Favorit motor .....legislativa .Kdyby to bylo možné ,bez debat by byl namontován,žel nelze .
Ona zázračná vnitřní vložka žádná spása není. Moderní motory ji nemají. Výhoda Fa (a novějších) je taky v přesnosti opracování. Vůbec bych se nebál standardních pístů. Poskládat spodek 1300ccm a nenakrmit ho díky restriktoru v podobě standardní 105 hlavy mi moc smysl nedává. To bych si na tahání vozíku sehnal celý motor z favoritu a prásknul ho tam ...
RTS,bylo ale kdo vyrobí písty s vnitřní vložkou v adekvátní kvalitě ?Nedávno jsem si nechal od jedné firmy odlít píst na motorku a nebyl jsem moc nadšen ,opracování bylo výtečné avšak tvrdost použitého materiálu již tak kvalitní nebyla .
Hlavu 105 mám v tom by nebyl problém,písty z Mpi ? v čem se liší? Tak že říkáš pokud vezmu sadu pístů z favorita,felicie a hlavu dám ze 105 tak by nebyl problém? Nejezdím závody ,auto používám k tahání vozíku a výkon 130 v sérii je více než dostačující,kroutící moment v nejnižších a středních otáčkách dohromady s 4,22 stálým převodem stačí.
Díky za odpovědi,motor by se používal pro normální ježdění ,proto se mě tt písty zdají nevhodné ,ale díky za nápad .
Aha, já myslel že tam je klika z fábie a tohle je kapsa, aby se mohla v tom bloku otočit 🙂
http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/4/10260/10260_2013-10-02_21-57-31_32.jpg





Koukám, že na pístěch máš odlehčení a ještě máš speciální úpravy ojnic... se pak nedivim, že to běhá tak rychle 🙂
Otázka je, co jsou složitosti. Pokud chceš aby to jelo nějak, tak tam prostě položíš hlavu 105 a ono to taky pojede. Pokud chceš aby to podávalo nějaký lepší výkony tak musíš ty jiný ventily a kanály zpracovat u každý hlavy.





Já mám aktuálně písty z felicie a hlavu 105 a vzhledem k tomu, že to v Bešinech na sprintu porazilo všechny 8kanály, tak to asi funguje i docela slušně 🙂 http://skoda-virt.cz/cz/auta/stovky/10260-vhml-skoda-110ls/
Než dělat takovýhle složitosti s hlavou, nebylo by jednodušší a levnější nechat si vyrobit potřebný písty?
Hlava 105 se používala na 140ku zcela běžně. Mám doma motor, shodou okolností taky Tčka 77mm a dokonce i blok je 105ka. Ale ta upravená 120 klika v tom je už fakt prasárna 🙂