26. únor 2004

Škoda 110 R Coupé v úpravě IGRA

Rubrika: Modeláři, Přečteno: 21538×, Komentářů: 63, Líbí se Autor: RST
jeden z nejvzácnějších modelů Škody 110 R s trochou humoru...

O automobilu:

Tento zapomenutý expemlář jsme našli v jedné skříni spolu s dalšími neméně vzácnými kousky z dílny známeho úpravce automobilů české výroby - IGRA Praha.

V tomto článku se zaměříme na test Škody 110 R v úpravě IGRA, ačkoliv paramtery ostatních vozů jsou velmi podobné.

Popis:

  • Základem tohoto vozu je známá Škoda 110 R z produkce Mladoboleslavské automobilky, ovšem s celou řadou velmi zásadních úprav. Posuďte sami:
  • Plastová skořepinová karoserie zaručuje dlouhou životnost automobilu i za nepříznivých podmínek. Jedinou hrozbou jsou nepozorní chodci, kteří by mohli způsobit zásadní deformaci karoserie a ostré sluneční paprsky jež by mohly zapříčinit snížení tuhosti materiálu a následné nechtěné designové změny.

  • Kompaktní interiér je rovněž z velmi praktického plastu. Sice v poněkud nepraktické bílé barvě, ale snadná omyvatelnost nepraktičnost barvy výrazně zmírňuje. Sedačky mají tvrdý sportovní charakter, všechna skla jsou nahrazena makrolonem, což výrazně zvyšuje bezpečnost posádky při případné havárii. Je ovšem nutno dbát zvýšené opatrnosti při omývání makrolonových skel, protože jsou podstatně náchylnější k poškrábání.

  • Podvozek je rovněž z odolného černého plastu, což výrazně zvyšuje antikorozní odolnost vozu, ovšem na úkor tuhosti. Plast je na rozdíl od kovu křehčí a tím pádem je nutné dbát zvýšené opatrnosti při jízdě po nerovnostech a parkování na chodnících, kde se vyskytují chodci, o kterých již byla řeč.

  • Vůz stojí na litých plastových discích 0,1x0,4" s obutím bezdušových bezvzduchových pneu IGRA Racing PVC Pro 0,245/60 R 0,4"

  • S takovouto rozmanitou a vtipnou volbou materiálů by se zdálo, že životnost vozu je obrovská, ale bohužel tomu tak není. Nejnamáhanější součásti vozu - tedy nápravy - by v případě použití PVC jako materiálu nevydržely hmotnost vozu (celých 86g) a bylo by nutné je velmi často měnit, což by se velmi zásadně promítlo do peněženek šťastných majitelů. Proto byly nápravy jako jediné navžené a zkonstruované z vysokopevnostní oceli.

tn:23]

  • Přední i zadní náprava jsou tuhé, bez pružení, což dodává podvozku sportovní ráz a automobil sedí v každé zatáčce bezpečně až do rychlosti 30km/h.

Ocelové nápravy jsou jedinou výraznou slabinou vozidla. Po dešti je nutné je antikorozně ošetřit. Pokud toto majitel opomene, bude nucen zakoupit nové nápravnice. Dnes se již bohužel náhradní díly nevyrábějí, takže výrobce vydal směrnice pro záměnu náprav za ocelový drát průměru 0,8mm, upravený na délku 50mm. Použití měkkého vázacího drátu nebo drátu z měkkých kovů je možné jen v případě nouze. Při použití těchto drátů totiž dochází k trvalému negativnímu odklonu kol obou náprav a výraznému snížení světlé výšky vozu. Výměny náprav svěřujte autorizovanému servisu.

  • Hnací jednotka je unikátní. Není zde klasický zážehový nebo vznětový motor, ale energii vyrábí sám majitel vozidla. Maximální rychlost je závislá na jeho tělesné kondici, ale pro minimální hmost vozu jej může používat každý. Velkou výhodou je, že řidič vozidla s tímto typem pohonu nemusí být držitelem řidičského průkazu, ale v tom případě nesmí automobil používat na veřejných komunikacích.
  • V rukou mistra v páce dostává vůz ohromující kroutící moment, naopak v rukou sprintera na krátké trati dosahuje obdivuhodných hodnot výkonu, zrychlení a maximální rychlosti.

  • S kostrukcí pohonu souvisí i konstrukce náprav. Je udivující, že ani jedna náprava není řiditelná, ale poháněné jsou obě dvě. Uzávěrky diferenciálů na obou nápravách jsou trvale automaticky uzavřené. V praxi tím tedy při průjezdu zatáčkou dochází k vysokému opotřebení pneu. Ty jsou proto bezdušové a bezvzduchové, takže je možné opotřebit je až na samotné disky. Zajímavé je že díky konstrukci pohonu se ani s vysokým opotřebením pneumatik nesnižuje maximální rychlost vozidla!
  • Bojovný ráz vozu dodávají také supersvítivé xenonové přední svítilny a celočervené zadní svítilny. Bohužel jsme v celobíle laděném interiéru nebyli schopni nalézt příslušné spínače, takže se nám svítilny nepodařilo rozžnout. Tím se také dostáváme k dalšímu mírnému nedostatku - přehlednost palubní desky je díky jednobarevnosti přístrojů, ručiček, stupnic, kontrolek, spínačů a všeho ostatního kolem o něco nižší, než požaduje dnešní standard.

  • Lak vozu je také jak jinak než unikátní. Není totiž nanášen na karoserii jako u klasosckých automobilů, ale ve formě barevných přisad přidáván přímo do materiálu karoserie. Tím pádem karoserie nejen že nekoroduje, ale zároveň drží barvu po poškrábání. Barva námi objevené Škody 110 R - IGRA je velmi žádaná nočníková modř. Při ošetřování karoserie je nutné vyvarovat se organických rozpouštědel, která by po sobě mohla zanechat neestetické stopy, a při delším působení i otvory.

Fotky:

Ukázka tuningu (od Libora):

Na to, že kolektivu techniků a designérů bylo průměrně 7let, tak to není špatné.

Radkova sbírka:

Tak jsem se nechal inspirovat eRkem v úpravě IGRA a po prohledání svých garáží jsem shledal, že jsem šťastným majitelem zmíněného vozu a navíc vozů dalších v té době vyráběných. Navíc mám i vůz známého intrikána Fantomase - Citroen DS 19.

Dále se v mé sbírce nachází následník našeho oblíbeného vozu - Škoda Rapid v úpravě stejné ladičské firmy - IGRA. Za povšivmnutí stojí zejména široká tuningová kola, zatím nezjištěného rozměru a motor se zpětným akumulováním energie, v současné době s mechanickou závadou. Dále vlastním 2 vozy T613 - 1 ve vlastní úpravě v bílé barvě, 1 v úpravě Narex - jakožto záchranářské vozidlo.

Škoda 120 nestojí moc za řeč, prostě stodvacítka. Jsem pyšný na vlastnictví vozu Š 1000MB (žlutá) v ořezávátkové úpravě, toho času bez náprav s koly, ale hlavní částí - ořezávátkem tužek. Ve stejné úpravě mám i vůz T613 (červené barvy).

Nejdůležitější vozy nechávám záměrně nakonec. Š110R a výchozí model Š100. Na voze Š110R jsem dříve prováděl amatérský tuning v domácích podmínkách a po pokusu uvést vůz do originálního stavu jsou na něm patrné stopy předchozích pokusů. Z té doby na voze zůstala namontována kola z novějšího provedení vozu. Vůz Š100 je ve sběratelsky ceněném zcela původním stavu, bez jakýchkoli pokusů o tuning.

Závěrem:

I přes dílčí nedostatky je tento vůz unikátem a jeho přednosti jej posunují mezi špičku v kategorii upravených vozů. Doufáme, že s námi sdílíte stejný názor a při první příležitosti vůz zakoupíte i přes jeho vyšší pořizovací cenu (na černém trhu cca 500 Kč - 30 DM)

Vůz předvedl Ryan Scappers

Článek zpracoval Džon

Další fotky a text doplnili Libor a Radek


Rubrika: Modeláři, Přečteno: 21538×, Komentářů: 63, Líbí se Autor: RST
Zase jsem jednou pobrouzdal po netu a po dlouhý době prohlédl web sběratelů starých hraček, našel sbírku jednoho asi superpacoše:


http://www.starehracky.cz/vasesbirky_detail.php?&kategorie=sbirky&hracka=70
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
chalani mailujte mi prosim kdo mate moznost zohnat takyto model.skusal som aj tu igru aj tu druhu, ale to sa mi moc nezda.


ja by som potreboval nieco vacsie,ako ten ovladaci.PLEASE!!!!
he, někde doma mám modrý erko s otvíracim kufrem na setrvačník... měřítko tak 1:35... 🙂)
Jůůůůůůůůů to eRko a hundrta mam.


A pak taky tu užovku a 1203 1201 fávo a pak nezajímavý dnešní škodný.
Tak jsem se misto vas pustil do internetoveho badani a nasel firmu z Plzne ktera vyrabi modely Škodovek v meritku 1:87 (Ta firma co o ni psal Stanley)


Modely nejsou bohuzel nijak eXtra povedene, ale furt lepsi nez nic 🙂


Najdete tam Škodovky:


Stara Octavia a Felicia, 1000Mb(G/X), 100, 110r a 105S.


A samozrejme vsemozna auta Tatra, Gaz, Horch...


Levnejsi varianta je koupit si model jako stavebnici.


http://vvmodel.cz/index.php


---------------------------


Jo a jeste sem na netu nasel inzerat ze nekdo proda modely od IGRA (vyse zminene)


Ma tam ruzne i Červené eRko(600Kč), žlutou 110(600Kč), červenou 120LS(450Kč) a dalsi. Mam od nej fotografie, tak kdyztak napiste.
Akutně potřebuji vědět kde si splašil toho Rapida?


A zároveň sháním plastovou hračku Škoda 120 (užovka) modrá s vozejkem (i bez) v dobrém stavu.


Pokud máte tak zasílejte nabídky na uvedený mail.
Ja mám tiež dva modely eRky z toho obchodíku z Prahy pri prašnej bráne. Jedno stálo myslím 230 kč.
Klucii, teste se, nafotil jsem model erka (original oranz, 8475), vyroba na zakazku 🙂 v meritku 1:87. Hodim to sem co nejdrive 🙂 Vyrabi to nejaka firma v Plzni, takze pokud bude zajem...
Ja som stastny majitel zlteho erka na 2 clanky, ale nejako nefunguje. Ale je to skvely model, dokonca sa tam daju otvarat dvere 🙂


A okrem toho mam aj naozajstne zlte erko 🙂


A le fakt rad by som zohnal nejaky moderl erka, ktory by som si mohol dat pod predne sklo ako zmensenu verziu toho mojho 🙂
Petr --> Jo takovejch nas tu je co by tohle vyvazovali zlatem.... 🙂
Hmm, hezky 😉 Ja mel jako malej Erko jako auticko na ovladani. Velikost tak 30 cm, napajeni na dva clanky, ovladani prednich kol bowdenem a nezapomenutelny zazitky! Nemusim snad ani psat jaky bylo moje prvni opravdovy auto 🙂





Nevite nekdo kdo ho vyrabel nebo nemate ho snad dokonce nekdo??? Strasne rad bych ten model zase mel... Piste prosim na muj mail a ne sem, diky.


email: petr@priroda.cz
nechtěl bys odprodat tu 120tku?
koukal jsem na firmu kaden, taky spousta modelů, (i tatra \"kolem světa\" se kterou jsem si hrál když jsem byl malý dítě), alë od škodovek jenom novotiny - fóbie - octávie - superb
Na WWW.IGRA.CZ si můžete vybrat maj tam i Škoda 1200,1201,Favorit,Octavia Vejtřasky Tatrovky a tak dál ale po éRu, 100, 120, 130 atd ani zmínka už je nemaj. Jo a maj obchod na Praze 4 michelská 76 !!!
Na WWW.IGRA.CZ si můžete vybrat maj tam i Škoda 1200,1201,Favorit,Octavia Vejtřasky Tatrovky a tak dál ale po éRu, 100, 120, 130 atd ani zmínka už je nemaj. Jo a maj obchod na Praze 4 michelská 76 !!!
ahoj...shanim model Skody 100 a ty ji tam na obrazku mas...muzes napsat kde a za koli jsi ji sehnal?dik Lucinka
ja neviem ale zo skutočnou 110r to je lepsi ale ozajstnou
skus to so skutocnym autom
No mate to pekne aj ja by som rad take niekedy mal.Aspon model lebo vsetky prachy som dal do svojej 125-ky
Tak už mu někdo napište, když tak chce...
ja chci.....
napiste mi please ja tu vec z plastu chci a chci aaaaaaa......mejlujte mi
at me napise hugo kam to budou dodavat a piste......
napiste mi na mejl kde to sehnat ja to taky chci
Nemate niekto eRku v uprave igra? Kupim. Dam hoci co.


Urobil som si dve z papiera jednu z dreva a jednu z Al plechu v mierke 1:15.Moja adresa😀ug@internetkosice.sk.


Caute.
Já voím v autě Favorita v mém provedením TAXI ale nyní scháním Tatru 613 6X6 nebo 8X8 a jinak to máš super moje adresa hugo_x@volny.cz
Seš trapák
Dobrý až na tu IGRU . Modely které máte na stránkách jsou z KOVODRUŽSTVA Náchod , dnes Kaden a v průběhu března začínáme tyto dodávat po malém faceliftu .


Přeji zdar


Petrovický
Super fáro skvělej lak a vubec....
Jo, a jsem z Prahy 6.
To jenda: Pokud by si měl o tyto modely zájem, tak já kromě zmíněného žlutého éRa vlastním ještě 3x Škoda 110L (žlutá, oranžová, červená), 3x Škoda 120L (2x červená,1x modrá) a 3x Tatra 613(2x modrá,1x bílá), 3x Škoda Favorit (šedý,oranžový,zelený), 3x Škoda Rapid na setrvačník (bílá,červená,žlutá).


V případě zájmu bych ti mohl tyto vozy odprodat. Můj mail: holako@seznam.cz
Já měl 3 eRka v úpravě Igra (pokud mě paměť neklame), z toho mi již zbylo pouze 1 žluté, které hodlám přebarvit na červeno a umístit na přístrojovou desku svého červeného plechového. Pokud máte ještě někdo umělohmotné i plechové éRo, udělejte to taky!


Mrzí mě však zničení ostatních 2 éR, které jsem vlastnil (červené a oranžové). Z toho to červené bylo ještě starší model, takže mělo stříbrné nárazníky a mřížku pod zadními světly, zatímco ta ostatní novější již měla tyto díly černé.
Dost dobryyyyyyyyy
Kdebych sehnal taky takový autíčka ???
mám doma model rapida. Před nedávnem jsem mu dal novej lak, teď už jenom natřít nárazníky kliky atd. , ale je to moc piplačka
Ero na drat mam funkcni a zachovale a rad ho vymenim za jakykoliv bowdenovy model T613 v dobrem stavu. Mailuj na: gt613@seznam.cz
Erko mám kapánek rozšlápnutý, stovku bez koleček a rapida jsem vůl někam zahrabal tak, že ho už nikdy nenajdu bééééééééééééééééééé.
Prosimvás kde se daj koupit takovýhle modely škodovek dík
No vypadá to docela dobře ale doma mám mnohem lepší.


Mám jich asi 14 kusů v mnohem lepším provedení.


bílá škoda 110l, éro červenobílý se spoilerem a s koly


z WRC, zelenou seriovou škodu 120LS, škoda rapid, škoda favorit, červenou felcku, felici kit car, stříbrnou octavku a combi, octavku kit car a 2 WRCecka a fabii, a trambus. A vypadaj mnohem líp než ty tvoje.
chm, tohle je motoraj. zkus u erka dat lemy prednich blatniku na zadek, vypada to mnohem lip a muzes zvetsit rozchod
Tak jsem zašátral v krabicích a našel v jedné z nich ERKO na "drát". Hned jak bude trochu tepleji, půjdu ho hned projet, jestli za ta léta neutrpěl motor... Mimochodem jde o první český elektromobil...ne?
Konečně jsem našel stránky kompaktibilní s mou krevní skupinou, neboť když jsem byl malej ERKO byl můj sen. Teď jsem velkej a zase není čas. Ještě, že jsem si zamlada stihnul pořídit IGRA ERKO a pojezdím si občas s ním. Stejně ale dobudoucna musím uvažovat o plechovým, neboť průměrná teplota v mým rodným městečku je 5 stupňů celsiových a povožení ve starý dobrý Felicii už není pro mý stárnoucí kosti. Takže zdar a časem naschle na ,,plechovejch" stránkách.
hm kdybych měl takovej model eR tak ho vozim na palubní desce nebo si ho někde vystavím a opatrujuho.
Tak nevim jestli jsem neudelala chybu, kdyz jsem si poridila to svoje eRo v plechu. Jinak bravo! Myslim, ze i dnes bych si s velkou chuti opet klekla na studenou podlahu a posilala si takove auticka sem a tam jako driv...🙂 No, kdo vi?
Musím pořádně prohlédnout své garáže a myslím, že kromě Š120 jsem šťastným majitelem všech vozů na první fotografii. Pokud si vzpomínám na dávné časy, pokušel jsem se s těmito vozy opakovat testy Světa Motorů s potápěním vozu v rodinné přečerpávácí nádrži. Bohužel jsem podcenil zmiňovanou antikorozní ochranu jediných kovových částí vozu-náprav a spojovací materiál- a budu muset podstoupi výměnu zmiňovaných součástí. Až vozy znovu objevím, zašlu jejich foto.
eRko na drát jsem měl taky, nakonec z něj bylo Cabrio 🙂
Já mám model Wartburga 311, zlatý německý ručičky, zpracování je podstatně lepší, stav podstatně horší, vůz nevydržel maximální zatížení. Také sháním nový setrvační motórek do tohoto vozu, jelikož alternativní ruční pohon je nodostačující !
Mám tento typ, avšak v podstatne horšom stave. To viete, ako 9 ročný som na ňom jazdil jak ďábel.
Husty modely. Fakt zlaty cesky rucicky.
super kara ale mam ji taky