Láďova Škoda 120S
Místo výskytu: Praskolesy u Hořovic, Okr. Beroun
Trochu z historie:
r.v. 1970, auto (nebo spíš jen karoserii) jsem koupil v zimě roku 1999 od kamaráda, ten vlastnil auto necelý rok, zadřela se mu převodovka a tak vyndal celý agregát, ale pak mu nezbýval čas dát to všechno dohromady. Tak jsem si přivezl samotnou karoserii s plány jak se auto od začátku předělá. Jenomže vznikl problém a já potřeboval auto, se kterým bych mohl hned jezdil, tak nezbývalo než nasadit motor a převodovku (doma jsem měl motor ze 110R). S tímhle autem jsem jezdil až do jara, kdy se začaly objevovat různé závady. Tak jsem úplně celý auto rozebral a začali jsme na něm s tátou pracovat. Auto dneska vypadá tak jak vypadá, ale neustále se na něm pracuje a vylepšuje!!! Auto jsme stavěli po vzoru vozu Škoda 120 S, né žádný spoilery, křídla apod.
Trochu z techniky:
Karoserie: Původní Š 100 (karoserie byla měněna v roce 1980 a od té doby zřejmě garážovaná a téměř bez koroze. Přední čelo alá 120S. Mřížka v kapotě ze zadního plata Š100. Vytažené zadní lemy nebo spíš navařené lemy z předních blatníků. Uvnitř karoserie ochranný rám vlastní výroby. Náporové chlazení tažené hadicemi vnitřkem (výborně topí, zvlášť když je venku 30C). Upravený tunel na 5 rychlostní skříň. Vzadu vzpěra mezi tlumiči, atd.
Interiér: Sedáky MTX, 4-bodové pasy, kaplička na přístroje alá 120S, sportovní volant originál Škoda
Podvozek: Nápravy M, vpředu podložky 15 mm, vzadu 20mm, šnekové řízení (má méně otáček na plný rejd) je utažené, takže auto neplave ani při vyšších rychlostech. Pružiny sériové zkrácené vpředu o 2 závity, vzadu 1 závit. Sportovní tlumiče HP Sporting (velice doporučuji už to pak není škodovka)!!!
Převodovka: 5 rychlostí, stálý převod 4,22
Kola: V současné době "Otvíráky" s pneu 165/70 R13, ale jsou připravené "Apolla" s pneu 175/65 R13. Bohužel původní kopretiny nebo dělítka se mi nedaří sehnat.
Motor: V tomto voze je motor s pořadovým číslem 5. Původní motor 100 vyměnil kamarád za 120, který jsi při koupi nechal. Další byl motor 110LS to ještě auto bylo v "originálu". Po započetí úprav se mi tento motor zdál slabý a sehnal jsem v rámci omezených finančních možností motor 130, který jezdil do konce dubna tohoto roku. Tento motor byl víceméně sériový (byl tam i na srazu v Klatovech)! A nebyl to teda žádnej lenoch!!! Auto sním jelo dle tachometru víc jak 160 km/h po dálnici.
V současné době mám v autě motor Felicia 1.3.
Úpravy motoru:
- odlehčený setrvák, řemenice a přítlačák,
- Leštěné kanály a spalovací prostory
- Sportovní výfuk + laděné svody
- Startér Felicia
- Elektrické palivové čerpadlo zn. Facet
- Karburátor originál Favo (prozatím) atd.
Auto s tímhle motorem jezdí úlně úžasně!!! Maximální rychlost nemám změřenou ale na rozjezd i na rychlost s tím udělám snad každou sériovou Felicii. Motor se nechá vytočit v pohodě na 7.500 - 8.000 otáček, ale samozřejmě na úkor životnosti.
Dále bych chtěl poděkovat tátovi za pomoc a hlavně trpělivost.
Škodě zdar!!!
Láďa
27. září 2007
25. září 2007
24. září 2007
24. září 2007
23. září 2007
2. leden 2007
12. říjen 2004
20. červenec 2004
14. červenec 2004
14. březen 2004
9. březen 2004
9. březen 2004
5. březen 2004
26. leden 2004
26. leden 2004
1. leden 2004
8. srpen 2003
7. srpen 2003
7. srpen 2003
2. srpen 2003
11. květen 2003
7. duben 2003
10. březen 2003
7. březen 2003
25. únor 2003
25. únor 2003
10. únor 2003
8. únor 2003
4. leden 2003
25. prosinec 2002
20. prosinec 2002
19. prosinec 2002
12. prosinec 2002
3. prosinec 2002
2. prosinec 2002
30. říjen 2002
28. říjen 2002
26. říjen 2002
22. říjen 2002
18. říjen 2002
18. říjen 2002
18. říjen 2002
18. říjen 2002
15. říjen 2002
14. říjen 2002
11. říjen 2002
9. říjen 2002
8. říjen 2002
20. září 2002
27. září 2007