8. leden 2004
Džonova perestroika
Původní stav automobilu:
- Auto jsem koupil ve slušném stavu, akorát mělo prorezivělé zadní blatníky a obouchané čelo, vše zaplácané základovkou
- Hned po koupi mi praskla hlava, což jsem hned nepoznal (ještě úplný laik) a motor několikrát uvařil
- Vše jsem opravil a přestříknul sprayem opravovaná místa.
Hned na to jsem naboural, auto znovu opravil a přestříknul opět pouze opravy
Zamýšlená přestavba:
- eRko mi hodně plavalo... tak jsem chtěl široké nápravy a hřeben, dozadu také rozšířit
- Jezdím rychle, takže mi moc chyběla 5. rychlost, místo které jsem tam občas bezmyšlenkovitě dával 3.
- Motor si po uvaření bral asi 1L oleje na 100 km a spotřeba benzinu byla také mizerná. GO se mi zdála drahá, takže jiný motor.
- A nakonec se mi zachtělo posilovače brzd
Nákup potřebných součástí:
- 5 st. převodovku, nápravy + hřeben, posilovač, motor 120, pedálovou konzolu i volantovou tyč jsem vzal z bourané Ś105 předělávané na 125, kterou jsem sehnal za 8.000 Kč. Motor (105 generálkovaná na 120) byl 30.000 km po kompletní GO.
- Nové brzdové trubičky jsem koupil měděné metrážní 5m za 510 Kč (jsou potřeba abnormální délky)
- Spojkovou trubičku z eMka, nové brzdové gumičky jak do válce, tak do třmenů a prasátek, brzdové hadičky jsem koupil nové.
- Lemy na zadní blatníky jsem ustřihl ze stovky na vrakovišti (jeden za 100,-)
Provedené úpravy:
- Pětistupňová převodovka + kulisa řazení a "domorobo" táhlo
- Motor 105 generálkovaný na 120, eRková vačka a vahadla, eRkové výfukové potrubí.
- Zadní poloosy jsou kyvná ramena z eMka
- Přední náprava široká z eMka s hřebenovým řízením
- Posilovač brzdného účinku
- Zadní blatníky s navařenými kulatými lemy z předních blatníků
Fotky z přestavby: (bez ladu a skladu)
Finální podoba: (zatím)
Džon
9. červen 2003
9. červen 2003
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
petr
5. květen 2003
5. květen 2003
18. srpen 2005