Napětí by měl regulátor regulovat na 13,8 - 14,2V jak říká Stanley... Na volnoběhu to může být míň. Nabitá baterka venku z auta nebo v autě kde není nic zapnuté by měla mít nějakých 12,2-12,6V.
Mám problém jen s 50ah baterkou, kterou jsem příležitostně používal a vyndával z jiného auta se kterým se pořád jezdí. Po dvou-tří hodinové intenzívní jízdě se zapnutými světly, ventilátorem a rádiem se moc nedobila. S původní 45ah jsem problém neměl a vždy se dobila. Proměřím to a koupím novou 40 nebo 45.
Dobijeni by mělo při zapnutych všech spotřebičích (svetlo + ventilator) a zvysenych otáčkách (3.000 RPM) davat cca 14.2V Pokud dava méně, mas problém s dobijenim - tj. v jednu chvili nenastartujes. Zavisi také na tom, zda jezdis kratke cesty (tj. akumulator se nestihne dobit) nebo delší a zda jezdis jen v lete nebo i v zime (kapacita akumulatoru se snizuje).





S.
Jestli 40 nebo 50Ah myslím nebude znamenat převratný rozdíl.





Že silnou baterku třeba dobíjet vyšším výkonem - v tomto případě se myslím jedná o rozdíl který se na výsledku moc neuplatní. Ona se schopnost dobití energie odebrané při startování liší i výrobce od výrobce...





Nejdřív bych zkontroloval dobíjení. Proudovou DC sondu asi po ruce mít nebudeš, takže pro začátek změřit napětí na volnoběh a při zvýšených otáčkách když je v autě vše povypínané a to samé když se svítí a jede rádio 😉
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
podle mě je 5 Ah opravdu zbytečně moc a přesně jak píšeš - silná baterka se musí dobíjet vyším výkonem, bohatě by ti stačilo 36Ah kterou už ale spíš neseženeš, takže vezmi 40Ah a budeš spokojenej...
Vůbec nerozumím elektrice tak proto se ptám, jak silný koupit akumulátor, tj. kolik ampér, aby to fungovalo a dobíjelo jak má. V autě mám vše origo, altík regulátor apod. Minulý rok jsem tam dával příležitostně nový 50ah akumulátor co mám ve formanovi, ale přišlo mi, že se to při povinném svícení prostě nedobíjí..nevybije se, ale ani nedobije. Když mám ještě puštěný rádio, větrák apod. tak mi přišlo, že baterka trpí. Je to možný, že je to tím, že je to 50ka a ten origo altík to nestíhá nebo je to blbost a mám to špatně seřízený...dík. Budu kupovat nový akumulátor tak abych vzal správný, 40, 45 nebo silnější...díky.