18. leden 2004

Turbo z Bratislavy

Rubrika: Dobové články, Přečteno: 12744×, Komentářů: 7, Líbí se Autor:
Převzato z časopisu "MOTOR", leden 1983.

Zajímavý sportovní automobil postavil kolektiv pracovníků Bratislavských automobilových závodů pod vedením konstruktéra ing. Josefa Hrivnáka a jezdce Josefa Viskupa. Je to vůz Škoda 130 RS Turbo Skupiny 5/81 podle FIA, poháněný přeplňovaným motorem.

Sériový čtyřválcový motor Škoda 130 RS o objemu 1290 ccm dostal přeplňovací turbodmychadlo KKK K-26 ve spojení s dvojitým karburátorem Weber 40-DCOE-2. Na motoru nebylo třeba provádět velké úpravy, snížil se pouze stupeň komprese na 7. Motor má výkon 110 kW (150 k) při 6000 ot/min k křivka točivého momentu vrcholí hodnotou 177 Nm v rozsahu otáček 4000 - 6000 za minutu.

Nový automobil startoval poprvé v závodě do vrchu Baba u Bratislavy v roce 1981. Dosáhl nejlepšího času v první jízdě, ve druhé však jezdec Viskup odpadl pro poruchu. O rok později na Babě nasál motor cizí částici a došlo k poškození turbodmychadla. Na Ecce Homo se však již Viskup opět objevil s opraveným "turbem", se kterým úspěšně startuje v mistrovství SSR v závodech do vrchu.

-PM-

foto autor

Převzato z časopisu MOTOR, leden 1983.

Materiály sehnal a zaslal Laďa.


Rubrika: Dobové články, Přečteno: 12744×, Komentářů: 7, Líbí se Autor:
Re: Pepino


Já vím jak je to normálně uspořádaný, mě jenom připadala ta bandaska nějaká divná.
To Tom to je to provedeni jak jsme resily na virtu ou normalnich aut s karbecem to mas usporadany takhle : turbo, chladi, karbec, motor, kdyzto u tohodle to je ze je karbec, turbo, ustalovaci komora a motor ! tohle usporadani je vic poruchovy, ale zase tam nejsou kladeny takovy naroky na karbec !
to:Tom kam to pokračuje je snad jasný z té fotky ...jen do rozdělovací komory a k potom do hlavy
Pěkný, ale není mi jasný do čeho to z toho turba pokračuje. Nemá někdo podrobnější info o tomto provedení?
to by si byl moc hodnej!!!!Sice malej tlak,ale dokázali to doladit na 150ps
to turbo dava malej tlak, mnel jsem kolem toho doma naky veci muzu se po tom kouknout a dodat ti to !
hmm,bylo použito turbo KKK K-26. Už přez rok sháním nějaké bližší informace o tomto td a nic sem nevypátral. Nevíte někdo něco podrobnějšího? třeba jaký nejvyšší tlak dodává?Velice rád bych ho zkusil sehnat.