25. březen 2005

Dvojtovo eRko

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 6543×, Komentářů: 20, Líbí se Autor: Džon
Když jsem viděl ve Světě motorů test eRka, tak to bylo jasný.

Ke svýmu eRku jsem se dostal přesně před rokem a pár dny, když jsem si řekl, že by to už chtělo nějaký to auto, protože si do roka udělám řidičák. Abych si ho mohl pořádně vypiplat a vyspravit, přesně podle obrazu svého : ) . Nejdřív jsem se říkal, že by se šikl nějakej Favál. Na toho ale nebylo dost finančních prostředků (jak jinak) a tak jsem si umínil koupit Rapida 135/136. Na toho mi ale taky něco chybělo a když jsem pak uviděl ve Světě motorů test eRka, tak to bylo jasný. Jsem celkem dost maniak do aut už od mala a tak jsem se rozhodl hned z fleku, obvolal pár inzerátů a za dva týdny už stálo eRko v garáži. Za dvanáct tácků, v celkem dobrým stavu. Vezli jsme ho z Velkého Meziříčí k nám do Bošovic. Je to asi 25 km jihovýchodně od Brna. ERko je z roku 1971, take má ještě dvě oči. Co mě zprvu potěšilo bylo to, že je celý vystříkaný asfaltem.

Úpravy a výměny od 2/2004 do 3/2005:

  • Komplet nově "vytapetovaný" vnitřek novými koberečky
  • Nová baterka - 44Ah, 390A
  • Novej alternátor
  • Silnější motorek ostřikovačů
  • Nový stěrače
  • Komplet nový brzdový trubičky a hadičky + nový zadní prasátka
  • Všude nový žárovky (v hlavních světlech jsou Philipsky 55W s o 30 procent větší svítivostí)
  • Zkrácení předních pružin o 20 mm
  • Nový filtry (benzínovej a olejovej)
  • Nový svíčky
  • Novej motorovej a převodovej olej
  • Nový ložiska větráku a vodního čerpadla, guma mezi větrák a chladič
  • Dřevěnej tunýlek na rádio mezi palubku a středovej tunel
  • Nový těsnění mezi výfukový svody
  • Nový zámky
  • Druhá dvojice přidavných světel (modrá)
  • Výměna nádržky brzdové kapalinky a přívodních hadiček k brzdovýmu a spojkovýmu válcu
  • Novej spojkovej válec
  • Autorádio Sony CDX-S2200 s MP3 a 4x50W + repro 4x180W
  • Čiřý zadní lampy
  • Oba nový klíňáky
  • Nová spojková lamela s ložiskem
  • Přetěsnění olejové vany
  • Nová zadní poloosa, buben a ložisko
  • Nerezová koncovka výfuku (průměr 60 mm, teď se krásně zbarvila lehce dozlatova)
  • Sedačky z Mazdy 626
  • Klasickej eRkovej spojler pod přední nárazník
  • Zadní křidlo
  • Kovovej paket (pedály, hlavice šajtrpáky, šroubovací kryty ventilků)
  • Malý modrý vnitřní neonky
  • Modře podsvícenej sportovní teploměr (okolní teploty)
  • Cigaretová zásuvka
  • Nová a silnějí anténa
  • Nový potah volantu (koženka)

Co plánuji stihnout do konce léta:

  • Nový lak (žlutý) + kompletní vyvaření a vykytování
  • Sportovní podvozek (tužší tlumiče a nižší tužší pružiny)
  • Nový gumy - 175/70 R13 + litý kola
  • Do kufru plynový vzpěry (pro zvednání kapoty)
  • Centrál (možná s alarmem)
  • Výměna starých bílých přídavných světel za druhou dvojici modrých

Na závěr bych chtěl říct, že jsem velmi rád, že jsem se dostal mezi skupinu nadšenců zvaných eRkaři. Jsou to totiž fajn lidi, kteří jsou zapálení pro dobrou věc - zachování krásného českého kupátka s nezaměnitelným tvarem a charakterem.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 6543×, Komentářů: 20, Líbí se Autor: Džon
Vojta je Trouba jelikož to svoje Erko přestříkal na nádherně perletově modrou metalízu, přidělal tam krásný křídlo a přední spojler, celý auto nechal vykytovat vyvařit a karosárně zpravit a tet se na něj vy... a vozí si zadek v Oktávce a dybych přes to Erko nehodil aspon plachtu tak je venku namrazu a vesele si koroduje. Vím to jelikož su jeho bratr!
Jo na ten můj mněl černá ramena jinak úplně to samý !
Přehraboval jsem se doma v papírech okolo aut a našel jsem \"visačku\"


od volantu Personal-Itálie který jsem měl kdysi ve voze 120 Rallye/Nostalgie ze 70 let/Vypadal úplně stejně jako ten Tvůj,proto jsem se na něj ptal.


Jenom ta středová krytka byla jiná,byla na ní korunka a nápis Personal-Mirage.


Byl homologován pro vozidla Škoda řady 100-110 LS,jak je psáné na visačce,která


je zárověň zárukou a podle mne i potvrzením o homologaci.


Je tam dále : No 172633 /asi výrobní číslo nebo číslo atestu/a v rámečku Cod.5700.


Pokud jsem v Italského textu pochopil/neuměl by to někdo přeložit ?/ten volant má laboratorní atest kvality.


Volanty se prodávaly registrovaným závodníkům v Kosmonosích v prodejně neseriových dílů a pokud se pamatuji,nestál víc jak 300,-


Je tedy možné,že se vyskytl i v některé tehdy jezdící 130 RS.
No aj ja si myslim ze personal mirage......ale moj je trosku iny.....mozno vidiet v clanku Paťova RS...a galerii. Moj nema diery na ramenach ale take ovaly.A to mi otec donesol z nejakeho vrakaca..
Myslím,že tenhle volant 130RS neměli
Nebude ten volant ciste nahodou PERSONAL MIRAGE ktery skoda montovala do 130RS?
Nebude ten volant ciste nahodou PERSONAL MIRAGE ktery skoda montovala do 130RS?
Hosi ja mam volant a je nanom taka kralovska koruna a podtym je velke M...co je to zac?
Hosi ja mam volant a je nanom taka kralovska koruna a podtym je velke M...co je to zac?
--> Ondrův tátomechanik :


Jo tak to netuším, odkud ten volant pochází, už tam byl, když sem eRko koupil. Ale asi to origoš nebude, protože tam má na čelní straně znak korunku a výrobce je Personal. Vzadu je pak vyraženo asi výrobní číslo 4170 (je to vyraženo klasickým razidlem) a Made in Italia. Neví někdo z čeho by to mohlo pocházet???


No a to křídlo, upřímě přiznám, zatím vypadá trochu divně, ale je to asi tou základní barvou. Počkám, až bude eRko komplet v laku a uvidíme 🙂 ...
Přesně tak, když se ti tam to křídlo líbí tak nemáš důvod ho sundávat, je to přece tvoje Erko. Jinak přeju hodně štěstí při dalších úpravách a opravách!
Moc pěkný interier,ten volant se mi líbí moc,odkud pochází ?


To křídlo není nejhorší,když už tam nějaké chceš mít.Viděl jsem na eRkách


různé hrůzy a majitelé na to byli pyšní!


Vývojem názorů při úpravách eRek si projde každý,není třeba to co se zrovna mně nelíbí hned zatracovat a doporučovat \"to sundej\".


Jestli-že jsme demokrati a ne ortodoxní fundamentelisti!
Tak ten interier je fakt good. To kridlo vymen za ine,alebo ho tam nedavaj vobec...😉Vela stastia....
Hehe, každej ti doporučí sundat to křídlo, i když dost velká část včetně mě ho ze začátku měla. Jsem zvědav, jak s ním budeš pokračovat, začátek vypadá celkem slibně. Držím palce.
Teď sem si vzpoměl, že je škoda, že předchozí majitel nenechal na eRku tu azurově modrou metalízu, co tam byla a nechápu, proč se rozhodl zrovna pro hnědou. Asi mu zbyla v piksli, když natítral plot 🙂 ...
Díky všem za přání pěkné budoucnosti mýho eRka. Láďovi bych chtěl říct, že moje ladičská cesta už asi pomalu zkončila, protože podle mýho vkusu ten přední spojler a zadní křídlo jako úprava exteriéru stačí. Teď se budu hlavně zaměřovat na podvozek, aby se mi někde v zatáčce nestalo, že bude chtít zadek eRka předstihnout předek 🙂 , zrovna když je poblíž tolik stromů. Máš pravdu Láďo, dneska je dost těžký sehnat originální chromovanný díly bez rzi. A chromování není zrovna zadarmo. Ale všechno je ve hvězdách...
Jak jsem viděl to křídlo, hned jsem si říkal, že zdejší společnosti zacuká v koutku. To už je takovej náš kolorit, protože tvary erka jsou pro nás nedotknutelné. Musím Ti pochválit výběr toho ročníku. První erka s tou pěknou mřížkou vzádu mám rád. Pravda, ještě větší frajeřina by byla vrátit tam všechny ty chromové parády na blatníky a tak, ale kde to má člověk dneska shánět. Sám uvidíš, kam Tě ta cesta ladění a úprav dovede. Já na tom Tvém erku vidím touhu jít vlastní cestou, což je z pohledu Tuningu správně, ale ryskuješ tím i určité nedocenění od ostatních, nicméně ve žlutém kabátku to bude hnedle jiný šálek kávy.


Takže dík za další erko, které máme možnost sledovat a ať se Ti Tvé plány vyplní.


Láďa Ladič
Barva vskutku zvláštní - chce se mi skoro říct Shiting Braun 🙂)


Ne nic ve zlým 🙂 Žlutá tomu bude určitě slušet. Asi jako většina zde, přikláním se rovněž za zachování křivek bez křídla a podobných doplňků.


Držím palce, eRko není jen auto, nebo koníček, eRko je životní styl.....
Hmmm, zajímavá barva. Mě osobně se to křídlo vůbec nelíbí a ten venkovní teploměr taky nic moc, ale je to Tvoje auto. Pro začátek bych doporučoval Al kola. Jinak vypadá, že je v dobrym stavu tak to Ti přeju. Hodně štěstí a vytrvalosti do budoucna.
no jo...tak se snaz, at vypada dobre...kazdy erko je necim krasny...ikdyz ma na sobe ruzne upravy..byla bych pro dat to kridlo dolu,ale pokud ho tam chces..a zluta..to je spravna barva...vynikne vse co ma...tak at jezdi a nezlobi!!!

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253