15. červen 2005

Můj mazlik

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 8385×, Komentářů: 42, Líbí se Autor:
Toto je můj 28letý mazlik, kterého jsem si koupil v roce 2002

Toto je můj 28letý mazlik, kterého jsem si koupil v roce 2002 a to za pár fialových papírků.

Tohle autíčko jsem si koupil s cílem si ho trochu upravit. Hned jak jsem si ho přivezl, zaparkoval jsem ho do dílny a úplně ho rozdělal.

Po roce práce jsem auto zprovoznil, ale vypadalo ještě hůř než když jsem ho přivezl (vzhledově). Technicky to snad dopadlo líp. Jelikož jsem auto potřeboval do práce, nebyl čas na další úpravy. Netrvalo to však dlouho, zabavil jsem přítelkyni auto a mohlo se začít opět pracovat.

Úpravy:

  • široké nápravy
  • kulaté lemy zadních blatníků
  • 5ti stupňová převodovka
  • motor Favorit
  • demontáž chladičové stěny
  • montáž dvou chladičů
  • laminátové prahy
  • upravené nárazníky z Felicie
  • litá kola
  • kompletní olakování
  • topení ze Škody 120 vepředu v kufru
  • a další drobné úpravy (interiér vozidla, ...)

Do budoucna:

  • tónovaná skla
  • polepy boků
  • vylepšit hudbu
  • a další drobné úpravy a počítám, že mě časem určitě napadnou ještě další věci

Tak a pár foteček:


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 8385×, Komentářů: 42, Líbí se Autor:
Naozaj krásne eRko. Je to eRko postavené presne na môj vkus. Zaujal ma ten lak.Aké je číslo toho laku? Moc sa mi zapáčil a taký by som chcel na svoje eRko. Keby si to eRko chcel za nejaké 4 roky predať, daj vedieť, kúpil by som🙂
Clanok je super som z sr a vlastnim skodu130 RS ORIGINAL ZAVODNE AUTO!!! Mam este jednu ma motor z toyoty supra3,0 twinturbo je to proste RAKETA ktora ma 6-stupnovu prevodovku.to je zatial vsetko DOVIDENIA
Scheni: pokud je slušný počasí a není venku parno,tak je to bez problémů v jakýkoliv rychlosti
Hyde: Zdárek,jsem ráf že se ti moje éro líbí!Pokud ti můžu poradit,neřeš to chlazení stejně jako já,má to problémy při teplém počasí venku(kolem 30),teplota se pak přibližuje ke 100,budu to předělávat na náporák!
A jak to chladí když jedeš vkuse třeba na 20 km úseku (dálnice) 140 km/h ? a při 160 km/h ?
je to pěkný ale já vyznívám origo vzhled. jenom bych snížil předek tak o 2cm. ten nápad s dvouma chladičema je fakt dobraj co na to řikaj na STK?
jo jo, pohoda, hlavne to chlazeni se mi libi, o necem podobnym taky uvazuju, ale momentalne nemam moc casu, jsem rad ze je v okoli caslavi takovy pekný éro.
Chlázení:


Nazdárek kolegové: pro ty,které zajímalo jak bude pracovat to moje chlazení!


Najel jsem už několik stovek kiláků a chlazení pracuje bez poruch,optimální teplota je kolem 85 až 95 stupňů do které se v pohodě dostávám! Problém nastavá když je venku přes 30 stupňů,teplota se dostáva k hranici 100,při rychlosti kolem 90,nemší a větší rychlost teplotu dostáva zpět na optimum!
čus, kacali jsme v Hrocháči, ono to chlazení by chtelo ještě nějak líp přivezt vzduch, nejakej pořádnej tunel, i třeba ze spod a pak si myslim, že ta vrtule je mala a nevytáhne moc toho vzduchu . z čeho jsou ?
copak barak, na tom je mozny udelat nejakej ten tuning vzdycky, ale s tou pritelkyni...csscss...no, holt budes teda jezdit v tygru, no 🙂 At Ti to frci...
strny: za ten barák nemůžu,to je táty práce🙂 a ty potahy mi dala přítelkyně!
auto je pekny, ten barak je hroznej! 🙂





ufikni predni pruziny, pada to na prdel (hlavne opticky, kvuli tomu velkymu zadnimu narazniku) a sundej ty hnusny potahy....jinak pohoda a prekna prace
To choze:zadní blatníky nejsou nijak rozšířeny,jen jsem předělal lemy,ty jsou z předních blatníků
Čus tunere, jsem začínající tuner a nevím jak si takhle perfektně rozrířil celý zadní blatníky, docela by mě to zajímalo. Jo a abych nezapoměl to erko je fakt super, prostě perfektní kára.
Na tvem aute se mi zda že by jsi byl spokojenější s nějakym novým kupátkem od škodovky,když by se nějaký dělaly. Jinak celkem ujde ale některý detaily...
Vlado 100: normálně stačí vzduch z kufru,je to odzkoušený,ale já jsem udělal ještě mezeru v těsnící gumě kapoty!
Hele, tunere. Ještě by si mohl popsat to topení vepředu v kufru. Odkud k němu přivádíš vzduch?
nazdar mazliku, jako sorry,, ale to auto je děsný . uplně bez duše
To OKO: To se bohužel nedá sehnat ani u nás, protože je to moje vlastní výroba 🙂 Použil jsem rámeček z původního krytu a do něj jsem vsadil \"plexisklo\" ze starého krytu zářivky.
CAw strastne s ami paci tvoje erko je to dobre vymyslene aj s tymi chladicmi ale zaujmalo by ma odkial si zohnal tu ciru optiku svetiel do zadu? u nas na SK sa to asi nikde neda zohnat... a mne sa to strastne paci tak ich chcem zohnat len neviem odkial porad ak mozes
Podle mě by to mělo bezproblémů uchladit. Vzhledem k tomu, že lamely jsou k proudění vzduchu nastaveny pod dost ostrým úhlem, bude účinnost chladiče menší, ale v součtu to nebude asi mít problém. Každopádně dej vědět, jak to fachčí. 1 za originalitu a nápad.
To Chrobák: vždyť je to normální systém chlazení, jako každý jiný, jen má jinde uložené chladiče a platí pro něj stejné podmínky, jako pro ostatní chlazení. Pro počáteční ohřev je důležité zda je otevřen kohout topení na primárním okruhu a voda cirkuluje přes výměník, nebo zda je zavřen. Na sekundárním okruhu jde voda z termostatu do horního vtoku chladiče 1 a ze spodního výtoku do horního vtoku chladiče 2. Ze spodního výtoku chladiče 2 jde do vodní pumpy. Takže úplně normální systém. Pravý chladič bude teplejší,než levý. No a? a po těch 50 kilometrech zapnou větráky a předpokládám, že každý chladič má svůj spínač na svůj ventilátor. Foukat horký vzduch k motoru není ideální, ale je to tak u všech aut s motorem vpředu a funguje to. Důležité, je odvést ten horký vzduch z motorového prostoru a pokud bude odpodu zakrytován, tak ty mřížky v zadním čele nemusí stačit. Ale to chce teplé léto a testovat.
Je úplně jedno jestli má chladič objem 5 litrů nebo 100 litrů... voda v motoru bude ohřátá pořád na 80-85 stupňů (co by měl motor říkat v zimě když je mínus 25 ???) ale vetší objem vody a vetší plocha chladičů zajišťuje uchlazení motoru...





BTW takové chlazení na podobném autě jsem viděl na jednom srázku před třemi lety v Rožnově pod Radhoštěm...
jeden napad s tema dvouma chladici me napad ale asi by to bylo dost humpolacky. no napadlo me vyst vodu prez jeden chladic normalne,za chladicem by byla rozdvojka a tam sesroubovany dve telesa termostatu k sobe a pouze v jednom by byl termostat(ve smeru toku)ten by se otevrel az by voda z chladice lezla nad 80stupnu,termostat se otevre a tim by to slo prez oba.pokud by si s tim nekdo rad hral a experimentoval (treba se svarenim hliniku)tak by urcite na neco prisel.
Mno jasný že jsem chodil na průmku. Hele ozvi se na 777713634.Dohodnem se na ten gang. My pojedem už v pátek.
vlada 100: No ty větráky vytahujou teplej vzduch z chladiče do motorovýho prostoru! Taky jsem prěmýšlel jak udělat aby se voda pouštěla do druhého chladiče až po zahřátí,ale na nic jsem nepřišel🙁
gratuluju k peknýmu eRku. A co se týká toho chlazení, tomu ríkám tvurcí invence a originalita! Jen tak dál
Jěště k tomu chlazení. Nějak sem nepochopil jak tam máš ty větráky. Jestli to je jako u 120, tak větrák bere teplej vzduch od motoru a tlačí ho kapsou ven, nebo ne? podle mně by bylo nejlepší, aby to šlo přes jeden chladič a při vyšší teplotě přes oba chladiče, akorát navím, jak to udělat. Jinak chvalím majitele za poctivou práci !!!
Ahoj wlad.


Je tomu tak,mohl ti o něm vyprávět Jarda z Lékárny,byl jsem mu to ukázat! Jasně zě se tam chystám! Nechodil jsi náhodou na Časlavi na průmku???
Hoj SPARCO. Odkud jsi...podle SPZ Kutná Hora. Já sem taky z KH. Možná si už někde moje ER v modré metle zahlídnul. Povídal mi o tvym kupátku kámoš Jarda z lékárny z Čáslavi. Jedeš s náma na Hundertgang???
Zdárek lidičky,to chlazení jsem vymyslel schválně takhle,protože mám čtyřokou masku to za prvé a za druhé se mi nectěla ničit zdrává plechařina! Z motoru jde voda do chladiče na pravé straně(ze zadu) a z něj potrubím z měďi do druhého na levé straně a zpět do motoru.Takže nejdříve se ohřívá voda v motoru,dál to nepustí termostat,po otevření termostatu je v chladičích dostatek studené vody! Každý chladič má svojí saharu zevnitř blatníku,takže veškerý vzduch přivedený kapsou muže jít jen přes chladič,a tomu pomáhají ventilátory,které vzduch vytahují!


Tak snad jsem to popsal dostatečně🙂
Chrobak.SACEK: s tema \"teplotnima sokama\" mas taky pravdu, na druhou stranu ten motor musi neco vydrzet a ty rozdily v tomhle pripade neboudou asi tak hrozny. kdybys chtel bejt na motor porad hodnej tak bys za jizdy ani nesmel pustit topeni nebo jezdit kratky trasy. navic treba 120ka ma ty vody taky celkem hodne
Navíc co optimální křivka chlazení, motor ohřejes na 80, přijde sutedená 20. Při normálních chlazení se tohle opakuje tipuju tak 2-3x a pak už se voda drží někde okolo 60-70 i v chladiči ale tady??
To Medvěd: Jak jsi vydedukoval ze mi jde o vodu před termostatem???





Nediskutuju o tom jak rychle se bude ohrivat voda po nastartovani, ( maly okruh ) ten je samozrejme stejny jako v kazdem jinem motoru se standartnim chlazenim, ale o tom ze kdyz se ti prohreje cely objem vody ( vcetne chladicu ) dejme tomu za 50km co pak dal??
No tak ted jó, nó, přemluvili jste mě 🙂
Luky, je přece jasný, že neohříváš celý systém a všechnu vodu najednou, ale jen to množství, které je v bloku a hlavě motoru. Až se ohřeje na cca osmdesát, tak se otevře termostat a vypustí teplou vodu do chladiče a z chladiče jde do motoru ta studená. Na tomto Erku jsou chladiče dva, proto má větší zásobu studené vody. Já myslím, že i když má Fačko motor, tak to uchladí, pokud bude mít dostatečně odvětrán motorový prostor. Rychlost ohřátí motoru závisí na jiných faktorech.
ty chladice sou tam supr napasovany, to se mi libi! 🙂


ohledne ty rychlosti ohrejvani: podle me je to jak rika Medved, v malym okruhu je vody porad stejne at tam mas chladic jakejkoliv,jo to kdyz pridas naky topeni bo neco do malyho okruhu, tak to by to ohrati trvalo dyl
Medvěd: jakto že to nemá vliv? Když je víc vody tak jí i dýl trvá než se ohřeje, no né? Když si vaříš vodu na čaj tak taky vaří dřív než voda na brambory 🙂
Chrobáku, objem vody v motoru pod termostatem je pořád stejný a větší objem celého chladícího systému na rychlost ohřátí nemá vliv.


Jinak, je to hezký kousek, na kterém je odvedeno hromada práce. Jen bych udělal jinak střední panel přístrojovky a zadní lampy. Přeju hodně šťastných kilometrů.
mas to pekne, ale odkial si zohnal dozadu cire svetla?
mas to pekne, ale odkial si zohnal dozadu cire svetla?
To chlazení vypadá efektně, ale nejsem si tak uplně jistej že bude i efektivní... Bude určitě trvat delší dobu nežli se voda ohřeje ( už kuli jejímu množství, ale uchladí se to potom??





Máš s tím už nějaký zkušenosti?? Budeš dávat nějaký elektrický větráky??

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253