6. únor 2006

Gotrekův facelift - comeback 2008

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10744×, Komentářů: 25, Líbí se Autor: S.D.Gotrek
aneb hurá do lázní

Jak jste zajisté pochopili, nejedná se o úpravu mé fasády, ale o úpravu eRka... Stejně jako staré dámy v show-bussinessu nechají si občas od plastického chirurga přežehlit vrásky, i eRko občas potřebuje omladit... A tak, po spoustě slibování jsem se pustil do toho svého... Jak víte po cestě z Klatov na jaře 2005 mě na přejezdu v chrástě opustilo kolo. Díky pomoci Džona a Martiny jsem na provizorně opraveném svisláku ještě dojel na chalupu, a tady eRko čekalo než si najdu čas na jeho opravu. V pátém ročníku VŠ, doplněném o rekonstrukci chalupy je o čas celkem nouze, a tak čekalo dlouho... Po dobetonování podlahy v auto-ordinaci se tam přesunulo a odložilo si do půl těla. A hurá na to hezky odpředu:

LEDEN 2006

25.1.2006- ozdravná kůra tepelně mechanická

účelem této moderní léčebné metody je odstranit vrstvu starých makeupů, a zjistit v jakém stavu se nám pacient vlastně nachází

Podběhodrhnutí

Mám nějaký volno, tak jsem popadl horkovzdušku a makám... zevnitř se to po ohřátí docela loupe, je to nějakej jako gumoasfalt na několika vrstvách barvy, ovšem zvenku z podběhu to je sekec mazec... původní majitel se řídil helem: koroze se nelekejme na množství asfaltu nehleďme... bez ohřátí to nejde, po ohřátí se to roztejká a lepí... nadto to smrdí jak hromada hnoje... zatím jediné objevené defekty jsou lem před uchycením nápravnice a dvě dírky v oblasti kýble světlometu, viz. foto... A samozřejmě chybějící vanička... Ale jinak budou snad podběhy a podlaha kufru docela v pohodě ;O)

27.1.2006- ozdravná kůra chemická, část 1.

účelem jest bezbolestně odstaranit to a co teplo a špachtle nestačily, a připravit tak pacienta na kartáčování ;O)

Většina gumoasfaltu slezla, ale sem tam se něco drží... Zbytečně by to zasí..lo mosaznej kotouč kterým to budu čistit na kov, takže šup s tím dolů... Jak? Na to jsem složil báseň:

Časné zimní jitro

inhaluju nitro

kus hadru a flaška

jako správná smažka

Rady a náměty které vás napadnou po shlédnutí fotek uvítám

**********************************************

************* COMEBACK 2008 *************

**********************************************

4.2.2008- ozdravná kůra mechanická, aneb řezání se nelekejme

To je strašný... člověk se ani pořádně nenapije a dva roky jsou v tahu. Až se jaro zeptá co jsem ty dva roky dělal, půjdu si nafackovat před zrcadlo.

Podběhy jsou dočištěný, zavařený a natřený, jen s podlahou se to nějak zvrtlo. Ta potvůrka byla nakonec jak ementál. V eufórii z toho že již celých 10% mnou vyrobených svárů drží dýl než pět minut jsem jí zkusil vyvařit, abych jí pak vyříznul i z 10cm širokým pruhem podběhu. Stejnou část jsem pak odebral z jednoho dárce orgánů, a připravil si pertlovacími kleštěmi rantlík k přivaření (dík za půjčení Hanessovi).

Aby taky pro jednou kovářova kobyla nechodila bosa, nechal jsem opískovat jednu komplet přední nápravu (matice + "M" ramena), objednal jsem si výztuhy, poslal jsem si je, a hnedle jsem si pro radost přivařil ty na podélná ramena. Svářeč ze mně asi nikdy nebude, ale radost jsem si udělal převelikou. Nezkalilo jí ani to že na mně jednou chytly montérky ;o)))

A i když to není práce dokonalá, zveřejním několik foteček jak jsem vyztužoval:

Ponejprve několik bodových svárů a doklepat kladívkem vnitřní část podle tvaru ramene...

...poté zlehka zavařit z jedné strany...

...pak z druhé a opakovat na druhé straně ramene...

...spodní rameno je pak obdobná taškařice...

...a takhle strašně jsem osmrkal zalisované trubky pro silentbloky...

Věřím že majitelé svářečských zkoušek si po těchto obrázcích rvou vlasy a zkušenější amatérští svářeči z Vás se popadají za břicha ;o)

Veselou historku ze svařování lze najít zde:

http://www.skoda110r.cz/forum.php?thread=5353

Teď mě ponejvíce trápí myšlenka jakou povrchovou úpravu zvolit pro nápravu. Galvanický zinek? Žárový zinek? Či snad hliník? Nebo prostě Formex a ruce od toho...? No nevím nevím... A Běšiny na krku...

Nakonec rozhodly úkazy projevující se při vaření nápravnice. Když jsem jí kol dokola ovařoval vyskakovaly ze spáry různobarevné plamínky a smrdělo to jako Spolana... Zjevně proléváno oleji a jinými konzervanty... Takže ani na žárovém ani na galvanickém zinku by se to asi s moc velkou radostí nesetkalo. Popadl jsem tedy štětec a natřel jsem nápravnici Formexem...

Veškerá přední i zadní ramena jsem odvezl na galvanický zinek, resp. přesně řečeno černý zinkochromát uzavřený lakováním. Počkáme a za dva týdny uvidíme ;o)

V příštím krátkém vstupu z bojiště očekávejte vaření podlahy ;o)


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10744×, Komentářů: 25, Líbí se Autor: S.D.Gotrek
Já vím Staníku, olejíček ty do auta leješ rád... Nejradši u mně na dvoře 😉))
Formex, stejne s tim v zime nikdy nepojedes.





🙂





...a pak takhle z jara trosku oleje a nalejt ho do dutiny mezi napravu a vyztuhu 🙂
Jirko poď, držim palce
Pche, prej pacienti a vona samá smažka 🙂 Co podběhy, ale ten prostor za zadníma seddačkama, jak tam člověk nacpe hlavu a vzduch žádnej 🙂)) To bylo veselo!
No, o to drhnutí podběhů ani nešlo, spíš o ty prostředky...
Že by The Beatles čistili podběhy erka? To se mi nějak nechce zdát... Erko se v té době ještě nedělalo... mohli leda tak drhnout podběhy u tisícovky😀:-D😀
Ta básička je fakt super! Ta inspirace je znát, ostatně spousta umělců podobnou inspiraci taky používala. Dala vzniknout třeba slavné beatlesácké písni Lucy in the Sky with Diamonds.
Láďa-Ladis: Nechtěl... kdybych měl 2.0 - 2.2 Flat-6 z Porsche 911 (1965-1969), tak by se asi moje Raketa nacházela v garáži někoho jinýho, protože bych pilně šetřil na nějaký Porsche 912 z Californie 😀 eRko totiž mám právě proto, že je téhle generaci Porsche nejpodobnější.
A co takhle tam naimplementovat 6váleček boxer 2,2 ze starýho Poršáčka 🙂....by se ti nechtělo...nebo Alfu jako Zaza 🙂....nějakýho Oldcita tfuj, to jako Rumunský eRko 🙂
jj, taky zavzpominam...





...kdyz jsem Berusku cistil, podbehy trvaly celej den od rana do pozdniho vecera... letlampa a pak benzinek 🙂





...no a cca ve 22:00 jsem zamiril asi 30 km k domovu...


...i kdyz tu cestu znam z pameti, taxem na jedne krizovatce neodbocil a vjel si to krasne rovnou do poli na polni cestu a az tam mi doslo ze tudy se domu asi nejede 🙂)))





jj, Gotrecek se, co jsem videl REAL, do toho po letech opravdu pustil, takze drzime s Beruskou palecky!!! 🙂
Gotrek: Jenom mě zaujal ten komentář k motoru, potěšilo mě že nejsem jediný kdo by pod kapotou éRa rád viděl nějakej vzduchem chlazenej boxer 🙂 Já osobně jsem teda přemýšlel (v laické rovině, pro odborníky-motoráře kolem nás) o motoru z Oltcita - výkonově je na tom podobně, přitom je o dost menší. Sice zabírá víc místa na šířku, ale nebyl by potřeba chladič... nevím, je tu někdo, kdo by tuhle otázku rozebral trošku víc do hloubky? Nechci tu moc spekulovat, ohledně motorů a jejich vestaveb mlčim a šoupu nohama 😀
Mohu doporučit ten pilník 🙂 nejlepší je širší a slabší zkrácený tak na 15 cm a hezky nabroušený.....škrabe všechny ty sajrajty jak máslo(používám to cca 35 let 🙂 ) a pak už jen flexu a "copánkový" drátěný kotouč, žádný ten jemný mosazný 🙂 a máš to na čistý plech a rez to bere jak atomová bomba i s plechem...prostě to odhalí sebemenší dírky a hned i uvidíš co půjde pryč a co může zůstat 🙂





No a kdyby se ti to nechtělo loupat ručně tak ten copánkový ti to odře taky ale lítá ten asfalt kol a kolem ....hlavně kam nemá...do ksichtu...Murphyho zákony zde platí dvojnásob 🙂
Co mě napadne po shládnutí foto ? Taky jsem si to prošel, a vybavuje se mi krásný smrad, nášlapný asfalt po celé zemi... Flašku a opojné výpary zanech až na jemnou práci... Nejdřív vezmi špachtli a letlampu na drsnou práci, potom flexu s drátěným kartáčem na odstranění zbytků a až nakonec přijde technický benzín a hadr na jemnou práci. Dá to práci, ale za tři dny uděláš celou kastli.





Z vlastní zkušenosti radím problémy odřezávat, moc problémů vyměnit za méně problémový kus 🙂





Přeji pevnou ruku, fajne rukavice, slušivé ochranné brýle a sexy roušku 🙂
Já to loupal jednostranně nabroušeným pilníkem.Má pěknou rukojeť a i břit docela držel...Přeju mnoho trpělivosti a neutuchající elán...
TADLÍSKU nejásej předčasně ;O))) Vanička asi rozhodně nepůjde originální, na podlahu taky dojde, motor z letadla jsem tam nikdy nechtěl, a laminátovou střechu taky ne... Jo takhle motor 1.6 z Brouka, to by bylo jiný kafe ;O)
Huráááá, místo hliníkovejch podlah a platinovejch vaniček, motorů z letadla a laminátovejch střech konečně vyhrála špachtle, nitro a hajsluftlampa, třikrát sláva, sláva, sláva 🙂))
JJ, nezáviděníhodná práce. Můj systém : drbat za studena a nástroj - kus plátku strojní pily s jednostranným nabroušením 30°. Je tvdší, než špachtle a širší, než dláto. Potom ocelový kartáč na flexu. Ředidlem těžko rozpustíš silnější vrstvu a po ohřátí, se to maže a lepí ještě víc.
Ahoj, potvrzuju zkušenost MicalK, nezkoušej to pak brousit, musí se rozpouštědlem odstranit všechny zbytečka, líp než nitroředidlo se mi osvědčil toluen, ale to už chce fakt masku 🙂.
Doporučuju respirátory a obličejové masky firmy 3M.
Báseň výborná, jenom bych doplnil





s hrokovzdušnou pistolí, už mě hlava nebolí


podběh drbu jako drak, už nikdy víc starej vrak.





Takže směr je jasný a nezapoměň, kdo se bojí, sere v síňi.
a já zase můžu poradit ten asfalt sundávat za tepla, větší ale zkrácenou špachtlí, to aby nepružila, a ty zbytky rozhodně nematlat kotoučem, nebo něčím podobným, ten to místo zase jen ohřeje a z části zbytek opět rozmatlá ale pěkně a spolehlivě jdou ty zbytky smýt nitroředidlem - jinná rozpouštědla jako benzín stím tak nehnou. Toď mé asi roční zkušenosti, viz. Michalova renovace kupé v přestavbách.





Tak hodně zdaru, a neboj se na to přitlačit 🙂


MichalK
gotreku, Ty poeto 🙂 tak hodne síly a zdaru a ať ero zase pěkně lítá na RZách jako při nedělním výletě 😉
jestli muzu poradit tak gumoasfalt skrabej za studena, bo kdyz se to ohreje tak se to akorat matla a nesunadas vsechno.. ja to skrabal, dlatem na drevo a slo to pekne-krasne se to odloupava.. delal jsem to na vice autech a pohoda..
Vzhledem k tomu, že toto by měl být i můj letošní bobřík, držím palce a dychtivě hltám všechny zkušenosti 🙂)
Báseň mě fakt pobavila 🙂 a jsem rád, že ses do toho opřel.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253