8. srpen 2007

petříkovo Éro

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 12105×, Komentářů: 48, Líbí se Autor:
Tak tady uvidíte další osudy Romanova eRka...

Úvodem bych se chtěl všem veřejně omluvit za to jak jsem se tady na stránkách dříve uvedl. Opravdu mě to mrzí a věřím že je to už minulost .

A teď k autu samotnému, co se s ním dělo do 26.5.2007 než jsem ho koupil se dozvíte tady .

Níže už nebudu rozlišovat co už jsem udělal já a co Roman, myslím že to není až tak duležité samozřejmě je jasné že jsem koupil téměř hotové auto a já dodělávám v podstatě jen detaily.

Jen rychlé opáčko

Nápravy:

> Obě jsou z modelu M po kompletní GO (převodka řízení, svisláky, kuláky,... přední se šnekový řízením a dvoupístkama. Mám už nachystané tvrdší tlumiče a jiné pružiny .Na zadní jsou prasátka 22mm P.S.:brzdí to parádně.

Na zadní nápravě přibyly už v mém vlastnictví tvrdší tlumiče a stabilirátor. Nedílnou součástí celého brzdového ústrojí je také posilovač brzd ze Škody 120.

Motor:

> Jako základ posloužil motor 130 který prošel totální GO (vložky,písty,šály,klika,rozvody,komplet přetěsněno,nový karburátor,...) dále byl nadopován vačkou 260/260 česana, klika vyvážená komplet s řemenicí i setrvákem, který při tom zhubl o 1,4kg, dále je snížená hlava o 0,5mm a výfuk dle 120LS/A .

Karoserie

> Nové prahy i výstuhy, všechny podběhy a kufrová podlaha i s vaničkou, dále jsou vyvařeny okápničky, podlaha,kapsy pro uložení kyvných ramen a vše co bylo zapotřebí. Jako jediná karosářská odlišnost od origa jsou kulaté zadní lemy.

Interier:

> přečalouněné sedačky, mimchodem perfektní práce! vysokozátěžový koberec na podlaze, sportovní podklady budíku, tříramený volant Škoda rallye, středový panel s radiem na kazety, samonavíjecí pásy na předních sedačkách, nášlap na plynovém pedálu po vzoru dobových závodních Škodovek, skrácené dráhy řazení podložkou (asi o 25%).

Objednaný mám už čtyřbodobý bezpečnostní pás pro pilota :)

Chlazení a topení:

> Chladič zustal originál eRkový s mechanickou vrtulí, v budoucnu bych rád elektrickou a spodní kapsu na nápor . Topení jsou tam dvě obě z autobusu Karosa jedno pod zadní sedačkou fouká na zadní okno prudochem v zadním platě, druhé v kufru-topí to opravdu výborně.

Mezi drobnosti keré jsem na autě v posledních měsících dělal by se daly zařadit také nové kryty zadních světel a osvětlení SPZ, tažné oko, přívod studeného vzduchu k filtru, dvoutónové klaksony z Fiatu Tipo, kosmetické dodělávky interieru a motorového prostoru, drobné opravy laku a podobné blbůstky které nemá cenu vypisovat :)

V budoucnu bych rád trochu přetryskoval drohou komoru karburátoru, koupil sportovní vložku filtru, od pana Hřičiny svody 3>1 ketré se vymotají kolem chladiče který ponechám vzadu a hlavně nutná oprava laku hlavně střechy a zadních lemů začalo to nějak praskat asi špatný tmel.

No a jsme rázem u konce s popisem na závěr bych chtěl poděkovat všem co mi jakkoliv s eRkem pomáhájí hlavně mému Taťkovi za podporu a příležitistnou výpomoc ve pro mě zatím neřešitelnejch poruchách a Romanovi který mi auto prodal a odvedl na něm pořádný kus poctivé dřiny - no doufám že jsem tě nezklamal v tom co se eRkem děje pod mojema rukama a že se teď nechytáš za hlavu že si to měl radši hodit ze skály:) zároveň děkuju všem tady ze stránek za rady a pevný nervy se mnou, budu se snažit vám to vynahrazovat jak jen bude v mojich silách.

Dále se bude článek vyvyjíjet v podobě denníku...

A ještě tady několik fotek jen tak na pokochání:

No řekněte samy neni krásný ? :)

20.- 21.8. 2007

Proběhla oprava spolujezdcových dveří ... bohužel pod pupínkama se skrívaly díry ale nevadí vybrousil jsem to jak to jen šlo ,potom jsem vytřel dírky alkytonem a zatmelil. Nejdřív tmelem se skelnym vláknem potom jemnym od BODY a zastříknul plničem a navrch barvou oprava dopadla nad očekávání dobře rozdíl v laku není žádný tmel není kostrbatý prostě bych řek že je zase na nějakou dobu vystaráno :) . Jo a přišel mi poštou 4-bodový pás tak ho dneska nebo zítra namontuju.

24.8.

Pás je na svém místě :)

A tohle to si nechám laserem vypálit z 3mm nerezu (držák na pásy aby nepadaly z ramen) přijde to přišroubovat na držák opěrky hlavy.

Je to muj vlastní nápad tak snad to bude fungovat a i nějak vypadat...

29.8.

Pokus o imlantaci předních tlumičů bilstein dopadl nezdarem :( musim sehat někoho ke komu se vetřu na zvedák. Není to tak jednoduchý musí se trošku poupravit spodní rameno.

14.9.

Co se týče tlumičů opět změna :-( a opět chyba ... neprolezou ani dírou v držáku nápravnice takže konec s nima. Alespoň jsem tedy vyměnil pružiny a co na mě nekoukalo po vyndání jedné puvodní ? byla na dva kusy a to už delší dobu protože v lomu to bylo už dost orezlé takže snížení novýmy pružunamy nebude až takové protože už takhle měli jakoby 270mm :D...No a tlumiče ? Rozhodl jsem se pro samovýrobu a dva seriáky jsem si přitvrdil sám pomocí hydraulického oleje... zítra proběhne tedy operace tlumiče "2" a v brzké době snad testovací jízdy...Toť prozatím vše :)

15.9. Takže opět změna tlumiče prozatím použity puvodní jen natřeny na žluto a objednýny přitvrzený u Petrušky :) pružiny jsou teda ale vyměněný, třmeny natřený a vypadá to moc pěkně :)

P.S.: třmeny se budou ještě trochu dodělávat v pondělí musim pořídit malej štěteček :D

P.S.(2): Nemilé zjištění pro mě bylo že stabilizátor je jen 14mm a je uložený v gumách 16mm - tudíž nemáte někdo přebytečnej 16mm stabík? Děkuju moc.

1.10.

Tak dorazil nový přední stabík 16mm (díky Tadeášce) a taky držák pásů :) ještě našroubit a kapitola pásy je u konce .

22.10.

Jedna fotečka po snížení zatim jsem s tím o lem neškrt uvidíme co to bude dělat dál :)

3.11.

Spasovaní sacího potrubí :). Celkem jsem byl překvapenej jak moc to nesedělo musel jsem odfrézovat a odbrousit dobré 2mm na průměru!

Před-

A po...

Áno doslova sladkých 17 :) byl jsem moc překvapenej perfetkní práce :)

10.3.2008

Takže po delší době malá aktualizace - k Vánocum jsem dostal svody 3>1 a filtr KN . Na autě se nic moc nedělalo protože od konce listopadu do konce února bylo odvezený na zimní spánek cca 90km ode mě, ale už je zase doma takže se začlo pracovat trochu jsem předělal boční dorazy zadního stabu, prozatim nahodil seriovej lauf (příčňák tam pujde zase až rovnou se svodama od hlavy), poskládal jsem si céčkový vahadla (základ 130 , vahadýlka fabia) obrousil jsem už poměrně zrzavej příčňák a koupil si webera 40DCOE ( no ještě vykoumat sací paroží...) . A dneska jsem nahodil na dveře kličky na otevírání dveří a okýnek z litra a zvýšil spodní dorazy na zadní nápravě (paráda véčka při plném vyklopení poloosy v zátáčkách jsou tak třetinový oproti serii) - jinak je to vyrobený z pulek silentbloku co drží zadní tlumič výfuku u Fáčka. - vlastní nápad tak snad ne uplně nanic...

5.5.2008 Za poslední dva měsíce jsem s autem opět trošku pokročil - nainstaloval jsem svody 3>1 , předělal chlazení z mechanicky hnaný vrtule na vrtuli elektrickou a další drobnosti s tím spojený jako je uprava sahary , vyměna držáku motoru,... po nějaký době jsem ještě namontil na předek 16mm stab.

A včera sem si splnil jeden z mnoha mojich snů a pořidil jsem origo MTX skořápku s puvodním rámem , čalounením , polštářem dokonce i štítkem.

Jo a abych nezapoměl 30.března jsem navštívil Milovický letiště , takže tady mužete juknout na fotky http://zdarma.webprovas.com/~skoda105/fotky/milovice_30-3-2008/

(kola prosím přehlížet je to dočasný pracovní řešení (175/65-14).


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 12105×, Komentářů: 48, Líbí se Autor:
Koukám odkaz na fotky z Milovic nějak nefunguje takže když se bude chtít mrknout tak se to musí nakopírovat manuálně do okýnka pro adresu...
Čus,


Ke stabu, je to tak jak řikáš je to klasika 16mm na kažný straně + 100mm.


a k prasátkum, jednoslovně - nepřebržďuje 🙂 řekl bych že jako komplet to auto brzdí dost slušně ikdyž moc s moc škodovkama sem to porovnat zatím nemohl.
Zeptám se,. co jsi použil za stabýk zadku?. Klasika prodloužený ze škody?. A další otázka,. nepřebrzd\'uje ti zadek s použitím 22??.
Jo dortík byl perfektní 🙂 jinak díky.
Moc krásný erko...Ale nebudu se tajit tím, že mi hrozně učaroval ten dort😀DDDTen je prostě bombovej😀D
petříku mě to nevadí, na tohle jsem si zvyknul ve škole, ale tam jsem na oslovení Davide vždycky nereagoval...😉
Nojo Dejvid = Jirka už je to jasný 😀 (to víš nevěděl jsem že jde o odvozeni z příjmení tak sorry za přejmenování)
petříku tak to jo, jsem zvědav, jestli to bude znát, pak kdyžtak podej info 😉





Dane ty taky musíš všechno vyžvanit, to je děs...😀





No prostě Dejvid = Jirka ne? Logický...😉
Jo je to Jirka
Hele ty Petřídu, David jsem tady jenom já, Dejvid David není 😀
Už jsem to v textu přepsal 🙂
hehe asi jsem to Davide jenom špatně napsal . Nemyslim véčka když auto stojí ale když se za to veme do zatáčky tak to udělá véčka a vnitřní kolo se rozhrabe 🙂 jinak zadní pružiny mám přesně tak jak si řikal eMkový vzatý o závit.
Petříku možná budu jenom tak rejpat, ale nebylo by lepší zkrátit zadní pružiny, aby se zamezilo Včkům? Mam vyzkoušený, že stačí zkrátit Emkový pružiny o 1 závit na volnou délku 295mm a kola pak jsou krásně kolmo k vozovce 😉 Kdyžtak koukni na moje auto😉 Jinak krmítko na motor fakt pěkný, myslim, že s timhle už taky přestaneš řešit závratnou spotřebu...😀
L.L. - Taky mě to napadlo když sem ho vyndal prvně z krabice 😀





m8rinek - to víš no 🙂
Jak zbrojí 😀
Neni škoda dávat ten krásnej Weber do auta? Když si představim, jak se tam zašpiní . . . 😀
tak ta koroze ty strechy me potkala taky....to bylo sileny to svarovat..uz bych do toho nikdy nesel🙂
Kloggie > no teď právě když jsem vzadu překžížil tak ani to ne 🙂 naopak při tahu se pásy hrnou směrem do středu opěrky takže pohoda.
Ten držák bude chtít bejt při namáhání pásem, kterej se v momentu nehody našponuje, kolmo k pásu, tzn. ohne se směrem k hlavě. Na to nepotřebuju bejt učitel mechaniky, na to stačí základy a logický uvažovaní. Ale nutno podotknout, že se to zas tak moc neohne, podle toho co sem si tak kreslil.
Ale ne když tam nikdo nebude sedět 🙂 to se pak na sedačce neudrží . ale opravdu jsem to ještě jednou prohlíd konzultoval jsem to i s profesorem na mechaniku a dospěly jsme k názoru že je opravdu veice neprovděpodobné aby se to ohlo nějak aby to bylo zdraví nebezbečný takže asi tak 🙂
Stačilo by pásy za sedačkou překřížit a nebudou padat z ramen.
Petkar: No každopádně nad tím ještě hodně popřemýšlím. jinak to uchycení je na kotvících místech pro zadní pásy tudíž jeden z boku na tunelu a druhej jakoby nad kapsou zadního ramena .
To Petřík, nemusí, ale může... Nevím, kde máš ty pásy chycené vzádu, ale o to ani tak nejde, na vlastní oči jsem viděl favorita, kde byla sedačka utržená z držáků, posunutá o 10-15 cm doprostřed auta a B sloupek byl vytvarován podél sedačky. Tak si vem jak všelijak se může deformovat sedačka v erku, různě se pootočit atak...





ale je to tvoje auto a tvůj život...
No jako já nad tím taky uvažoval než jsem se do toho pustil ale nechápu nějak proč by se to mělo ohybat směrem na muj krk protože ty pásy při tahu se snaží ne tahnout držák směrem na krk ale roztahovat ho napříč autem.Třeba melu blbosti ale proč by se teda měl ohybat směrem dopředu když síly při nárazu se ho snaží roztrhnou napříč auta?
Jako nepřemýšlel jsem nad tím, ale jak tak na to koukám, Michal má pravdu... Bacha na to, viděl jsem po nehodě vytrženou sedačku a otočenou téměř o 90 st. Jako představa, že letíš dopředu, sedačka se ti pootočí a letíš zpět na trčící držák... No zvaž to pořádně.
Toho držáku pásů v opěrce bych se vážně bál, kdyby k něčemu došlo, tvojí vlastní vahou se to stáhne a ty se na to při zpětné katapultaci napíchneš, nebo se vtom uškrtiíš, nápad dobrej ale držel bych se raději něčeho vyzkoušeného...
Daves : Ahoj , to mi dělal Roman 🙂 ano je to fakt pěkně udělaný a i to parádně funguje !
Kdo ti dělal GO motoru ? To vypadá opravdu na pěknou práci. Dloooooouho sem takovou neviděl...
jůůůůůůůůůůůůůůůůůů! fakt pěkný érečko, čtyřvořka hezčí,jo,víc-líp!
Je to OPRAVDU krásné eRko. Ale já jsem na chromy a leštěný hliník 🙂
Tátomechanik > děkuju moc 🙂
DVD > No jak říká Petr - nedělám to na silnici ale na letišti kde je kolem plno místa takže havárka nehrozí (ikdyž stát se může cokoliv) a ta spotřeba náhradních dílů no nevim jestli 10km ročeně naježdíno tímto stylem nějak závažně ovlivní opotřebovatelnost nějakých namáhaných dílů...
Tak jsem si konečně udělal čas, abych si tvojí práci prohlédl zatím alespoň na fotkách.


Mám jediný komentář : moc hezká a čistá práce !


Gratuluji !
Petrovi :k tomu půlměsíci jen chci dodat,že sundat nezn. vyhodit!!!Taky mám sundaný čtyřočko a vyhazovat ho nebudu.


A tobě Petříku,k tomu testování ti přeji jen pevnou ruku a stálý dostatek náhr.dílů,je to přeci jen oldtimer a byla by velká škoda ho rozstřelit (mrkni na rubriky nehody...)
jj,právě že jsem si sehnal výfuk origo českejsice starší ale v


99% stavu tak ho tam na zimů nainstaluju 🙂 a díky za pochvalu potěší to 🙂
díky všem snažím se jak jen můžu 🙂
Jo a abych nezapomněl, auto vypadá lépe a lépe. Držím palce
Ten půlměsíc tam hezky nechej. On tam není jen tak pro nic za nic. A jestli máš seriový výfuk, který ti na něj pasuje, buď jenom rád. ( Ony ty druhovýrobové z polska a jiných zemí jsou trochu jinak tvarově a leckdy se musí řezat, ohýbat, vařit ... a nebo ten půlměsíc vyhodit ) A pak přijdou různě se povolující štefty na přírubě, praskající příruba a podobný jiný radosti....





Takže nenech si do toho nikým kecat, ani ode mne 😉 a dělej to tak, jak uznáš sám za vhodné. A to testování na letišti ? Naprosto v pořádku. Je to sportovně laděné kupé - tak zní soudobá definice výrobce. Takže ?? Pořád lepší blbnout na letišti, než na silnici v provozu.
no jo no testování holt někomu to vadí, já myslim že to k charakteru toho auta občas patří 🙂 jo a pulměsíc ten je připravenej na zimu na seriovej výfuk, ale asi ho teda sundám seš už druhej kdo mi to říká.
Nó,hezký éRečko.Je citlivě upravený,barevně sladěný a bez žádných přidaných kravin ze zahraničních ojetin,mě se líbí.Je vidět,že máš ke svému auti vztah.Jediné,co se mému očku příčí,je ten test drive na letišti,takhle to řezat!A pak bych vyhodil ten půlměsc,co ti tam zbyl po serial vejfuku.Ale jinak super,gratuluji.
chromový nárazník jsem nedávno na burze koupil ze pětikilo, ale nemyslel jsem to špatně, je to tvoje erko a ty jsi jeho strůjcem
wer:no žekl bych že je to prostý > dostupností nových chromových dílů na eRka a jejich cenou.🙂
Moc pěkné erečko, zajímalo by mě proč dnes, kdy je trendem chrom (i nová auta), se erka ,,začerňují" a vůbec upravují, dříve lidé zaviděli tomu, kdo má nové auto, ale dnes? Vždyť můžeme být rádi , že za takové doby se vůbec podařilo vyrábět sportovní auta (Tatře to třeba dovoleno nebylo). Erko tak ztratí svůj osobitý ráz a historickou hodnotu. PS:neber si to osobně, jen mě to tak napadlo
No né,úplně vidím jak Erko pookřálo.Evidentně má tu nejlepší péči a


prospívá mu to...Co dodat?Snad jen ať ti to šlape chlape...
Petkar > ale vubec 🙂
Jestli vás to přátelé potěší, taky jsem se u tohoto auta jedním komentářem docela slušně ztrapnil na virtu... Tímto se ještě jednou, veřejně, omlouvám jak Petříkovi, tak i Rummanovi...
Jezevec - díky ,díky 🙂 snažím se.
Gratulace !!!! Pěkný autí, tak ať Ti dělá jen radost a ukaž se na srazech ať se můžu pokochat naživo -o)





P.S. Takže koukám, že bez auta už tu jsem akorát já -o) a ty se omlouváš ???? Za co ???


Nech kluky zavzpomínat na mé začátky - to byl teprve děs !!!! Buď v pohodě a užívej si eRka a přízně týhle boží partičky skvělech lidiček !!!!! Já se jdu stydět -o) Tak zatím čau . Jezevec.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253