Silniční daň pro všechny

KDB: Kvalitní analýza, bohužel smutná..
Emineme, Bureš skutečně není blbej, takže se máme na co těšit. On bude samozřejmě podporovat velké hráče, to řekl jasně. Velcí hráči se spolu vždy o rozdělení a obhospodařování trhu dohodnou snadněji, než s deseti-statisíci malých.


Myslíš si, že ten, kdo si proloboval například biopaliva, se najednou stane lidumilem a ochráncem slabých a demokracie ?


ANO, teď už nebude muset půl roku lobovat, jako za zmíněná biopaliva - je přímo u zdroje, ušetří za lobisty a dokonce mu je bude stát (my) přímo platit...


Kolikrát se ještě lidi spálí, než začnou používat vlastní rozum ..
Jozka: "...ministerstvo financí shrábne tolik pěnez, kolik jim beztrestně projde a teprve pak přemýšlí, jak je utratit."


Sir Humphrey Appleby





Ovšem níže zmíněný návrh není státu, ale soukromé firmy, která už neví jak zvýšit prodeje. Argumenty o bezpečnosti a ekologii snad nikdo nemůže brát vážne 🙂 Pokud se budou snažit zvýšit prodeje OL, šrotovným, akcemi, tak je vše v pořádku. Ale takto dotlačit všechny občany ke zdi...


Andrej snad není idiot a tohle nepustí.
Daves: 🙂 To říkám pořád, že aktuální modifikace demokracie funguje děsně neefektivně - optimální by byla buď osvícená monarchie, nebo osvícená diktatura.. u tý bych řekl, že se jí jedinci mladší 40ti let můžou klidně i dočkat. Akorát jak moc bude konkrétně u nás osvícená, to je otázka, když v našem prostoru je oblíbenej způsob spíš tu a tam zhasnout.. 🙂.





No stát funguje bohužel úplně stejně jako firmy - potřebuje pokrejt náklady provozu a nějakej zisk (do kapes "vládců"😉.. firmmama míním samozřejmě všelijaké ty giganty a monopoly, který dnes mají struktury podobný státním.
Já myslím, že Kuba to napsal celkem trefně. Místo aby lidi investovali, tak spoří. A to do nekonečna nejde. Zároveň ti samí lidé volají na stát, aby jim dal práci. Přitom si neuvědomují, kdo ta pracovní místa vytváří. Že to již není stát, ale soukromé firmy. Dokud ti samí lidé dávají přednost stranám, které jim slíbí větší podporu v nezaměstnanosti před stranami, které podporují podnikatele, tak to lepší nebude. A mohou si volat jak chtějí, co chtějí a kam chtějí.





ČNB už sama o sobě neví, jak by napumpovala do ekonomiky peníze. S úrokem už nemůže jít níž a co tedy s natisknutou měnou. Jedna z možností byla nákup cizí měny. To ale imho ekonomice moc nepomůže. Raději měli každému připsat pár desítek tisíc na účet, ať to roztočí 🙂 To by mělo lepší efekt.





Obecně každej kouká, kde by se dalo uloupnout. Lidi nadávají na stát, jakej je to zloděj a přitom sami v práci kradou naftu, železo nebo papír 🙂





Obecně demokracie je zlá a špatná, lidi je potřeba držet zkrátka. Autoritářskej systém na vás 😀 Všechno všem sebrat ať jsou si rovni, všem rozdat nějakou práci na poli a všichni budou happy jako dřív.
Bylo to tak, že právě nespravedlivá paušální silniční daň byla nahrazena spravedlivou spotřební daní z benzínu, což vedlo k tomu zvýšení ceny. No a teď se zneužívá toho, že na to lidi zapomněli a směřuje to k tomu, že ty daně budou vedle sebe platit obě... je to hnus
Tak jasně. Historie se opakuje stále dokola. Je jasný, že kdyby se to ujalo a známky se zrušily, tak stejně za tři roky někdo přijde se super nápadem zavést známky 🙂 Ono ta silniční daň a cena známky by se ve zdražení benzínu ani moc nepoznala. Počítejme... 1500Kč silnička + 1500Kč známka = 3000Kč daň na průměr 20 tisíc km za rok, tj při 5l/100km = 1000 litrů benzínu = 3Kč/litr. To je sezonní výkyv 🙂





Mimochodem... spoustě řidičů by stačilo, kdyby se naučili jezdit a hned by jim klesla spotřeba o litr až dva.
Jak rychle a krásně se zapomělo. DAVESI "tvůj" nápad je dávno zrealizován (někdy 198x) kdy to tehdy starna a vláda posvětila zdražil benzín skokově tuším z 8 na 16. Já byl tehdy ještě kluk ale moc dobře si pamatuji 2km frontu na benzinku kdy jsme dávali s tátou plnou pak to jeli domů vypustit do sudu a repete (do kanystrů se tankovat nesmělo). Na zapomětlivost národa tyhle vychcani docela spoléhají a vychází to (stejně jako restituce církví)
At dají lidem práci, zajistí slušné životní podmínky pro založení rodiny a potom třeba bude i na nová auta. Jak bylo řečeno,lidé na nové nemají a stát nás drží pod krkem jako rukojmí,chceš zde žít tak plat ! Stát zlegalizoval krádeže když dal exekutorům volnou ruku, ždíme český národ který přežívá jen díky tomu že umí spořit ale donekonečna to nejde, zavedou ekodan,likvidační poplatky a když vidí že to jde zavedou daně další..do kdy tohle budeme sakra trpět???!! Nikdo zde lidi nevedl k finanční gramotnosti, z vysoké školy vyjde člověk s titulem a neumí si ani spočítat své měsíční výdaje na vyžití,co je to sakra potom za inteligenta? Pak si vezme první výhodnou půjčku jen za 500 měsíčně,pak další a další,potom přijde exekutor, UKRADNE, záměrně říkám ukradne,slovo zabaví je velmi kulantní, majtek mnohokrát ve větší hodnotě než je výše dluhu,vydraží ho za minimální částku a u dlužníka pak klepe znova. Jako řidič autobusu jsem těchto příbéhů naposlouchaný dnes a denně a denně se sám sebe ptám do kdy to tak necháme.
Proto by byla nejspravedlivější daň v benzínu. Pak bys mohl občas projet veteránem i dálnici a bez známky. Svou ojetou část dálnice bys zaplatil formou té daně v benzínu 🙂 A logicky - nejezdíš = neplatíš. Jezdíš málo = platíš málo.
Jen by mě zajímalo, jak bych asi dopad já a mě podobní, co máme jak staré auto na hraní, tak i nové na ježdění. Nějak se v tom všem furt nerozlišuje, co je na denní ježdění a co je na občasný provoz. Prostě se čím dál víc zapomíná na lidi, co je auta baví.





pozn.: Na toto téma docela doporučuju přečíst úvodník pana Hyana v posledním čísle Automobil revue (5/2014).
Operativní lízing by naopak vrhnul na trh spousty ojetých mladých aut za přijetelné ceny. Tímto způsobem jsem pořídil Citigo. Stáří půl roku, najeto 7 tisíc a místo 240 stálo 160. Tím by se zatlačilo na cenu všech ostatních jetých a hlavně starších aut. Takže tenhle nápad vítám.





Co se silniční daně týká, tak netvoří nijak horentní sumy. Je nižší, než povinné ručení. Navíc LPG a CNG auta jsou zbavena povinnosti ji platit. Pokud ale budou všichni platit silniční daň, měla by se zrušit dálniční známka a snížit spotřební daň 🙂





Navíc silniční daň nijak nepromítá intenzitu provozu vozu, takže navrhuji zrušit silniční daň, zrušit dálniční známku a zavést novou daň na benzín. Tím se vyřeší všechno. Platit budou všichni, bude to poctivě rozdělení - ti co jezdí hodně, budou platit hodně. Ti co mají neekologický žravý vůz, budou platit víc než ti, co mají moderní úsporný. Nebudou se muset kontrolovat placení silniční daně a nějak to vymáhat. Už to bude v ceně benzínu - nezaplatíš - nejedeš 🙂
Nemyslím že by se uvedené "zdanění" týkalo aut typu 110R ve veteránském provozu, a pokud ano, tak okrajově a bude vyváženo jinak (nižší pojistné)... Podobná opatření ale ČR od osudu "vrakoviště Evropy" nezachrání, kupní síla je nízká a Škodovka s tím nic neudělá (vyjma snížení ceny, ale tady jsme na historickém minimu, levněji už asi nebude). Operativní lesing naopak zvýší pravděpodobnost nechtěné exekuce.
Nutno taky ale podoktnout že škodofka chce spustit program pronájem vozidel fyz. osobám tzv. operativní lízink 😉
Všechny tyhle ekodaně, silniční daně podle emisí apod. to berou za špatný konec. Většina lidí by si ráda koupila lepší auto, ale když na něj nemají, tak si ho prostě nekoupí. A když se jim peníze z kapsy vytahají touhle silniční daní nebo placením ekopoplatku při převodu, tak se zaseknou na těch autech co mají doma, neb na lepší stále nemají.


Řešením není zdražení (provozu) starších aut, ale zlevnění nových 🙂
Škodovka by ráda zvedla (pod rouškou ekologie) prodeje nových vozů. Přicházejí s návrhem zavedení silniční daně podle "ekologičnosti" vozu. Článek zde http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/stare-automobily-prodej-skoda/r~4c36dcd8db6111e3a9340025900fea04/?utm_source=centrumHP&utm_medium=newsbox&utm_campaign=B&utm_term=position-2





a výňatek





Škoda chce také prosadit, aby stát formou diferencované silniční daně motivoval vlastníky soukromých i firemních aut ke koupi „čistějších“ automobilů. V praxi by to znamenalo, že by silniční daň za své vozidlo platily i fyzické osoby, ovšem jen ty, které si koupí nějaký méně ekologický automobil či které by si v předem stanovené a dostatečně dlouhé době nevyměnily svůj starý vůz za novější.


„Určitě nechceme, aby tato opatření byla nějakým způsobem diskriminační pro běžné motoristy. Nevoláme také po "šrotovném a jiných krátkodobých akcích. Jsme pro dlouhodobá, předem velmi dobře připravená systémová opatření," vysvětluje Vlček.





Naštěstí se jedná zatím pouze o návrh, ale v českých podmínkách mi to přijde jako nehoráznost. Co by to znamenalo pro nás, kteří máme "rozsévače smrti a znečištění", nemusím říkat. A obávám se, že ani s Felicií si člověk moc nepomůže.