Rozdíl nohy rozdělovače 1000MB vs. MBX

Martin z K: JJ to chápu proč tam ten prstenec je a žes ho vysoustružil 😉 Jen jsem chtěl vědět jestli ten prstenec byl i originální a nebo na tenhle rozdělovač byla úplně jiná nožka 🙂?





Jinak moc děkuju za rady a pomoc 😉 Vždycky mi každý říkal, že na upravenej motor je lepší a nikde jsem se nedočetl proč a jaký má právě průběh 🙂


Já jsem ten bezpodtlaký měl i dřív a fungovalo to parádně, pak se mi zničil i s motorem tak jsem tam měl s podtlakem a motor šel hůř do otáček a i měl menší otáčky maximální 🙁





Ještě jednou díky oboum za cenné rady 😉
gReen eRko: ten prstenec som vyrábal.Celková výška telesa je rovnaká ako napr. malý rozdelovač typ 432,ktorý sa dával na prvé 100/110. Ibaže na tom bez podtlaku má nohu osústruženú ešte vyššie, tak preto ten prstenec.


Čo sa týka toho priebehu odstredivej regulácie,tak ten bez podtlaku, ktorý máš ty je vhodný, lebo má lineárnu charakteristiku a nie lomenú. Preto sa s obľubou dávali na upravované motory rozdelovače aj zo Škody 105,ktoré jú majú tiež lineárnu. Samozrejme je to o nekonečnom skúšaní a testovaní spolu s vačkou a pod. Ale čo sa týka presnosti, tak je lepší regulátor z väčším priemerom a závažíčkami s väčšiou hmotnosťou.
To je asi na delší diskuzi, jestli je rozdělovač malý nebo velký, je uplně jedno, jde jen o rozsah a průběh předstihu...
Mě zase příjde, že jde motor líp vytáčet z tímhle malým bezpodtlakým než s podtlakým a jde vytočit i do vyšších otáček 😉


A na předstihu jsem v celým spektru otáček jak by to mělo být 🙂





Ale necham se určitě rád poučit 😉
Jenže velká odstředivá regulace bude spíš na škodu, než ku prospěchu. To že ten rozdělovač nemá odstředivou regulaci není výhra, ta jde totiž jednoduše zablokovat u jakéhokoli rozdělovače...
m8rinek: O těch spojkách vím, ale šlo mi o délku nohy na ten typ s plovoucím spojem 😉





Martin z K: A ten prstenec byl originál? Nebo se lišila hloubka v noze či délka tedy 😉


Jinak rozdělovač je tam schválně kvůli upravenému motoru 😉
Na ten malý bezpodtlakový by si mal vyrobiť prstenec, aby to pekne sadlo a oprelo sa práve o ten prstenec a nie o spojku na rozdelovači. Mimochodom bolo by vhodné upraviť odstredivý regulátor na eRkový motor, pretože ten z MBX má reguláciu 15°, kdežto eRkový 11°
Nebude rozdíl v MB a MBX, ale někdy při výrobě se lámal typ spojky na rozdělovači, kdy se v podstatě ze šroubovákový špičky přecházelo na posuvnou spojku s dvěma ,,zuby,,.
Čauwesz, mam takový malý dotaz:





Jaký je rozdíl hliníkové nohy rozdělovače (novější typ) u Š1000MB a MBG-MBX pro malý rozdělovač s podtlakem a bez podtlaku 😉?





Dneska jsem chtěl zpět namontovat do eRka nový malý bezpodtlaký rozdělovač místo malého s podtlakem, který tam do teď asi 2roky byl.





Zjistil jsem, že rozdělovač s podtlakem má kratší nožku oproti bezpodtlakýmu o cca 5mm tudíž nejde strčit až na konec nadoraz k plechu kterýho ho zajišťuje kvůli otočení rozdělovače.


Teď babo raď jelikož podle mých domácích katalogů náhr. dílů na Š1000MB-1100MBX a eRkovýho + Š100-110LS tam rozdíl není 🙁








P.S.: Předtím jsem zjistil podle fotek, že jsem měl ten zajišťující plech o těch cca 5mm posunutý směrem dolů k hliníkové nožce, ale to určitě není správně jelikož samotný rozdělovač na svojí železné nožce má zápich na tento zajišťovací plech 😉


Jezdit to jezdilo normálně a olej nic neteklo, ale štve mě to 😀





Děkuju za jakoýkoliv přínos 😉