Jj Davide, to je ale dnes. Řešil jsem to ve chvíli, kdy jsem dodělal erko, tedy cca 7 let nazpět. V tu chvíli jsem se s pojistkou pod 1500Kč nedostal (mladý nebezpečný řidič, bez bonusů...) a byla to výrazná úspora. Dnes jsem téměř na nule a do budoucna, pokud nebudou z klubovky jiné výhody, ztratí smysl úplně.
Erko 1980 sezonní 650Kč bez testace, navíc od 2015 už jen polovina (35let). Takže extra šetření v tom nevidím. Jestliže mám někam každý rok jet a platit 200-300Kč, tak jsem na tom ve finále stejně, ne ? A od roku 2015 o těch 200-300Kč hůř.
Já udělal klubovku na erku hlavně kvůli pojistce. Je to rok výroby 1980, takže ani u ČPP jsem se do kategorie "veteráni" nedostal(vlastně ještě ani teď se tam nevlezu). U ostatních starších aut už to neřeším a možná ani řešit nebudu. Erko z roku 1973 mě stojí asi 390 Kč, 1000MB z 66 cca 350Kč. Když uvážím, že prodloužení testace stojí na rok 200-300Kč, nemám co ušetřit.
m8: Jak již bylo řečeno - pokud už máš auto papírově vyřešené, tak jasná výhoda je cena pojistky. V případě, že ti auto někdo poškodí to není žádná záruka, ale je to lepší než nic - prostě máš papír, kterým lze před pojišťovnou mávat (nedávno to na virtu řešil někdo s tou bouchlou modrou oktávkou). Lepší ho mít než ho nemít.





Pokud papíry ještě vyřešené nemáš, je tu samozřejmě otázka ekodaně.





A poslední věc - v Praze za rok a něco začnou fungovat ekozóny. Nevím jestli se s tou vyjímkou počítá teď, ale dovedu si představit, že bude tlak na to, aby pro HV vyjímka byla... pak by to význam dávalo.
RST: o kolik platíš ? já platím za karkulku (papírově š100) cca 650,- bez testace. Testace velký problém, největší je 5Q. kola na testaci lze namontit originály plecháče. zbyzek porvozku (eM) asi by šlo přehlednout...co jsem tak zjištoval...
Vzhledem k ceně ručení, které platím i bez testace, pozbývá pro mě testace smyslu. Navíc nemám historické vozidlo v historickém stavu, tak mě ani nijak neláká se o testaci pokoušet.





Smysl testace vidím u opravdu historicky cenných vozidel a v původním nebo době odpovídajícím stavu.
M8 : možná ještě při případné havarii bude lépe posuzovat pojištovna, ale to jsem zatím netestoval a nehodlam testovat a nevím o nikom kdy by testnul, abych měl ověřené informace... Zatím jen všichni říkají že pojištovna bude lepe plnit, ale spíše to je vždy jen přání poškozeného...
Díky za osvětu, takže pokud platímu CPP nějakých 700Kč na rok, tak pro mě krom pár uspořených korun žádný benefit nečeká?
M8: testace HV vozidla (klubová), má jednu výhododu v 1/12 nižší povinného ručení. např. na š120l platím cca 120kč. cena testace 2tis. tudíž návratnost cca již 3 rok.





Auto je na bílejch živých/legálník značkách, normální STK co 2 roky (pokud je potřeba jezdit) jen má klubovou testaci HV. každoroční známka do HV papírů netřeba. výhoda pouze a jen ta sleva na pojištění která je výrazná. Můžeš to brát tak, že pokud máš HV, tak si testací kupuješ slevu na povinném ručení.





Pokud máš HV a stojí ti např. ve stodole, nemusíš platit povinné ručení, ale tento spor je o jiném levlu a zde doporučuji mít vozidlo napsané na sebe a mít pojištění právní odpovědnosti...





Pokud chcete "V" značky je testace dražšší. Stejně tak, pokud se testací chcete vyhnout EKO poplatku, testace je dražšší, cca 4tis.
m8rinek: nevím, zatím jsem nad tím až tak moc nepřemýšlel, pouze jsem si říkal - OK, je tu ta možnost, budu nad tím více uvažovat po technické.
Pokud mohu tak ze strany pojišťoven to až tak velké + nebude a důležitější bude co si uhádáte, jakože cenu mělo vozidlo před nehodou. Je to jen jakési vodítko, něco jako pozor, to by mohlo být dražší. Kdyby se náhodou něco takového stalo, nejprve se poraďte, popř. mám nějaké ne nezajímavé kontakty a mohu tedy pomoci....
My se do pře dostat nehodláme. Mě jen zajímají benefity, jestli se mám takovouhle záležitostí začít také zajímat 😉. Zatím mi nikdo krom Michala neodpověděl...





mkupe: A existuje už nějakej takovej podloženej případ jak se pojišťovna zachovala, případně jak by se zachovala v případě netestovaného vozu...
EDIT: *obhajujete
Než začnete eventuálně být ve-při, ujasněte si, jestli si tu obsahujete (ne)výhody klubové nebo krajské testace 😉
Mě třeba motivuje fakt, že v případě nehody se na vůz ze strany pojišťovny nebude pohlížet jako na 40 let starý vrak ale na vůz s vyšší, a nejen historickou, hodnotou.
Kloggie, asi si nerozumíme. Co Tě vede k testaci?
m8rinek: Rád bych, ale Tudora nemám 🙂 Co z toho plyne - zatím nevím, momentální cíl je udělat technickou, co s testací budu řešit potom.
Měl jsem tu otázku směrovat.





Mělo to být na Kloggieho. Teda jestli to není taky jeho případ.





Jednoduše mi šlo o to, když mám vůz legislativně v pořádku, tak co mě má motivovat k testaci...
dejvV, Luky, Pů, Kloggie: Mám to auto ve středních čechách...





m8: osvobození od ekovýpalného? Hádej jaký EUROx plní Tudor 😉
Můžu se zeptat jaké benefity plynou z otestování vozu? 1/12 pojištění? Každoroční re-testace? STK?
V Berouně je klub vojenských sanitek a ti také dělají testace. Já tam nechám otestovat erko.
Asi to zní divně, ale nejlepší jsou vojenský kluby obyč. auta neřešej a nepruděj kvůli blbostem, já mám všechny auta u vojáků z Kladna...
Proč ne přímo plzeňský Felicia & Coupé Club, p. Malina 603 443 643
Na oktávku se ti zeptám, pošlu když tak kontakt.
Gotrek : Podjěštědský klub historických vozidel, Petr Chaura. a k fotáku jsi neodpověděl, mám další zájemce, vyžvekni se...
Škoda Octavia Super r.1960 verze tudor
Specifikuj blíže o jaké vozidlo by se mělo jednat. Klidně neveřejně, vzkazem.
Přátelé, můžete někdo doporučit veteránský klub za účelem klubové testace? Abych si nevybral nějaké militantní staromilce pro které auto vyrobené po válce patří jen a pouze do šrotu... 😉