Ještě zde dlužím vyústění příběhu, který stál za založením tohoto vlákna - dodáním doporučeného relé a jeho montáží díky radám od zde přítomných odborníků už nevím, co je to problém se startérem, vše funguje jak má a já za to všem moc moc děkuju !!!!!!!!
Když nově namontovanej funguje na první start, tak pak funguje i dál. Problémy se mi začaly vyskytovat vždy tak po roce a nejdřív u teplých startů. Když se startovalo studený, tak to bylo ok. Později se to rozšířilo i na studený starty. Pak jsem u obou aut dal relé a zbytek let ok. Rapida jsem se pokoušel třeba dneska nastartovat. Ne že by se to povedlo, ale startér točil.
Tak mám za sebou nějaké ježdění s novým startérem a prvních pár desítek startů zatím stále bez problémů. Tak mám asi štěstí. Doufám, že to tak i vydrží.
Kontakty mají u sebe napsaná čísla.
Jo, faston, díky ! Já to znám jako samec a samička 🙂
Jejda, beru předchozí dotaz zpět, až teď jsem si všiml, že si to sem už dal, takže díky !!! 🙂
Faston=připojovací konektor (taková ta pacička na konci drátu)🙂
Ahoj, pořídil jsem konečně to rele a chtěl bych ho teď o víkendu namontovat. Problém je, že nejsem zrovna autoelektrikář a některé výrazy (např.faston) jsou mi cizí. Navíc mě děsí, že na relé je celkem pět kontaktů a já vůbec nemám tušení, který zapojit kam... Nááááhodou, nemáš nějaké schéma, či popis co kam zapojit...? Předem díky
Já měl feldovej startér ve favortitu a několik let bez problémů.
V eRku používám rychloběžný již 10 let a nikdy nebyl problém.


Momentálně zvažuju, že ho hodím i do Formana. Slibuju si od toho lepší starty v případě vlažného motoru. V současnosti musím buďto déle startovat a nebo startování opakovat.
Ten zvuk se mi právě líbí
Mám ho taky a funguje bez problémů... Akorát ten zvuk, je potřeba si na to zvyknout🙂
Tak jse si v tomto týdnu taky pořídil rychlotočku. V následujících cca 2 týdnech bych to chtěl dát do auta (až ho přivezu domů před HG). Jsem zvědavej, jestli to bude dělat problém, nebo fungovat. Auta, co jsem reálně kdy viděl, tak fungují bez problémů.
A 86Kč za relé je celkem dost.





http://www.skodateam.cz/Rele_12V/eshop?idz=614





35Kč je férová cena 🙂 A fastony tam najdete taky.
Světla úplně stejně, jen si nahraď slovo "klíček" za "spínač světel" a slovo "cívka startéru" za "světla".





http://skoda.daves.cz/Zapojeni_vyvodu_rele
Tak do auta se často používají takováhle relé, protože umožňují připojit rovnou kabel s fastonem: http://www.gme.cz/relauto12v-60a-p634-554





Obecně když má relé spínat nějaký spotřebič (žárovka, startér,...) který byl původně napřímo, tak se místo toho spotřebiče zapojí cívka relé a spotřebič se připojí přes kontakt relé. To taky většinou znamená přivést na druhý konec kontaktu relé dostatečně dimenzovaným vodičem +12V. A nezapomenout tenhle přívod jistit... kdo si tam nastrká hřebíky...





Mimochodem v těch krabičkových relé je většinou něco jako toto: http://www.gme.cz/releh700e12c-p634-108
připojím se s dotazem na relé na světla (vyhořel mi přepínač světel, tak že jsme naposledy měli málem požár na palubě). jaké a jak zapojit relátko na světla ? Díky !
Díky !!!
Úplně obyčejné spínací auto relé na 12V. klíček na vývod 85, kostra na vývod 86, vývod 87 na cívku startéru a vývod 30 na +12 na startéru. Relé je možné přišroubovat někde poblíž.
Super, díky, zkusím to s tím relé ! Můžeš mi jen prosím doporučit jaké ? Nejsem v autoelektrice zrovna honěnej... 🙁
Jak jsem psal - dej tam relátko a bude klid. Nerozporuju, že si nevyměnil kabeláž. Ale prostě spínací skříňka má nějaké limity a stejně tak je má 4mm2 průřez přívodního kabelu - pokud si pro novou kabeláž použil shodné průřezy, jako byly na staré kabeláži. A to nemluvím o kablíku na cívku startéru, tam je snad jen 1.5mm2.


Je to celé na hraně a prostě to bude zlobit. Dřív nebo pozdějš.
Jak už jsem psal níže - startér je zánovní, cívku jsem měl venku, vše očištěno (i když nebylo moc co čistit, byl jako nový), ale problém se tím neodstranil. Proto bádám na netu.
Jestli po poklepání startuje, tak jenom potřebuje vyčistit a nebo vyměnit uhlíky. Demomontovat, rozmontovat, pracovat a nebádat na netu...
Daves - taky děkuju za radu, ale kabeláž už mám taky celou vyměněnou....!!!! 🙁
V autodílech? Na netu tady http://evv.cz/ a viku kdekoli v kelly. Kód dílu je 47911287.
Tohle je celkem známý problém. Klíček a ta 4ka kabel co vede od baterky na klíček to prostě nedá. Řešil jsem to už na několika startérech a co pomůže okamžitě a dlouhodobě je relé umístěné u startéru. Klíček spíná relé a relé spíná startér. A je pokoj.
Zde ještě přikládám odpověď přímo od pána z Magnetonu, třeba tomu někdo porozumí zcela a ne jen částečně jako bohužel já. Na mě je to moc sofistikované 🙂





Obdobný problém jsem řešil na synově 100R. Nakonec bylo potřebné vyměnit celou kabeláž v okruhu ovládání spínače (svorka 50). Vodiče byly vnitřně zkorodované, napojení na konektory a očka nespolehlivé. Dá se analyzovat měřením průběhu napětí na svorce 50 startéru ve vazbě na svorku 30 startéru.





Vzhledem ke skutečnosti, že spínač startéru obsahuje 2 vinutí (vtahovací a přídržné) doporučuji překontrolovat uhlíkové kartáče a stav komutátoru = kontaktní plochy nesmí být „popálené“, kontaktní film musí být lesklý. Vtahovací vinutí se uzavírá přes kartáče a vinutí startéru!





Poznámka k: vč. rozebrané cívky ?? spínač Magneton nelze jednoduše rozebrat – víčko je zalemované do pláště, v amatérských podmínkách se obtížně sestavuje do původního stavu (správné uzavření magnetického okruhu spínače).





Pokud se nepodaří startér zprovoznit uživatelem doporučuji obrátit se na vhodný servis či zaslat do Magnetonu k analýze.





Spínač jako ND se dodává.
Aha, tak to sorry, nepochopil jsem, že myslíš pouze cívku, ale celý startér - můžeš mi tedy poradit, kde to koupit ?
Dá, však to píšu, že jde koupit jak origo Magneton, tak i Vika za zlomek ceny funguje dobře...
Jo a taky je to startér Magneton...
Ahoj, díky všem za rady, tu kostru ještě zkusím prověřit. Cívku jsem taky po vyndání očistil (i když vlastně nebylo od čeho) a lehce promáznul, aby se "nešprajcovala". Ale blbne to pořád stejně. Nevíte, nedá se ta cívka koupit samostatně nová ?
Já letos dvě cívky zachránil pouhým vyndáním jádra, očistěním a lehkým namazáním.
Cívky jsou na tomhle startéru docela náchylné. Mám ji už na všech startérech vyměněnou. Pokud startér jezdí tak ok, ale jak někde poleží (ideálně rok ve sklepě) tak to chce novou cívku.





Momentálně na erku origo Magneton. Na Favorita jsem koupil Viku za zlomek ceny a běhá taky už rok. A prý na ně reklamace nejsou.





Plus je teda hoodně náchylnej na kvalitní ukostření motoru (tj. nakomaxitované příčky v místě kontaktu s karoseríí a kostřícím páskem obrousit).
Mno tak radu nemám, ale tento startér mi byl doporučen na výměnu místo stávajícího...
Kostru máš stoprocentně stoprocentní?
Ahoj, mám kardinální problém se startováním mojeho Erka, mám to dost předělané (převodovka ze 125, motor Fabia 1.4), ale to by nemělo vadit. Jde o startér s reduktorem, který je zánovní, ovšem po zahřátí motoru funguje pouze když na cívku poklepu kladívkem při otočeném klíčku v poloze start (ještěže mám dlouhé ruce a dosáhnu jak na klíček, tak kladívkem zevnitř na startér...), pak pastorek vyjede a startér funguje jak má. Mám už kvůli tomu vyměněnou elektriku od zapalovací skříňky až ke startéru, novou baterku, ale nic.... Měl jsem to samozřejmě i venku a rozdělané, ale žádnou stopu po poškození cívka nevykazuje. Startér je zánovní a dávat zase dva a půl litru za nový se mi vůbec nechce. Můžete mi někdo poradit, v čem by mohl být zakopán pes.....???