Michalovo Kupátko
Jak se to všechno stalo:
Erko jsem koupil 15.1. 2000 jako naprostý neznalec aut natož škodovek. Nevypadalo nejhůř, ale když jsem celou věc trochu prokoukl a auto na jaře vykvetlo jako louka na horách ukázalo se, že cena 18 tis byla značně přehnaná. Postupně jsem se snažil vozidlo zvelebit a zdokonalit a najezdil jsem s ním své první kilometry. Neustále jsem ale prohlížel všechna auta na internetu a v duchu snil o nejlepším erku. A tak po maturitě v červnu 2001 jsem se pod záminkou výměny zadních nosníků, které už nebyly schopné toho moc nést, pustil do menší renovace. V plánu bylo vyvaření kastle nápravy z eMka, posilovač brzd hliníková kola a pak už jsem se viděl jak jezdím super károu. Nakonec ale nic nebylo tak jednoduché. Proto nyní, o 2 roky později začínám na autě vychytávat mouchy a začínám jezdit.Renovace se tedy celkem protáhla, zato postihla snad každý díl vozu a hlavně můj volný čas a peněženku.
Auto jsem rozebral a přenechal kamarádovi na vyvaření. To trvalo celkem dlouho (za to vděčím jedné slečně z Loun která neměla pro mou káru pochopení) a tak plechařina byla hotová až skoro po osmi měsících. Během té doby na mě začal víc a víc dopadat vliv tuningu a tak nakonec renovace neproběhla moc do původního stavu. Vzniklo jedno z mnoha individuálně upravených vozidel, v mém případě zaměřené spíše na technickou stránku věci a nikoliv na moře spoilerů. Asi i proto jak celá věc vznikla jsem nikdy nechtěl laminátové blatníky ala 130 RS a držel jsem se originálního vzhledu Erka. Jak všechno dopadlo posuďte sami.
Škoda 110R Coupe 1977 / 2003
Podvozek a brzdy:
- Široké nápravy, hřebenové řízení- š 120M
- Hliníková kola (otvíráky), pneu 165/65 R13 / 165/70 R13
- Pružiny přední zkrácené o závit š 110R, zadní původní délka š 120M
- Sportovní tlumiče pérování
- Plechová příčka v motorovém prostoru nahrazena rozpěrou mezi tlumiči
- Brzdový válec s posilovačem š 120M
- Čtyř pístové přední brzdiče š Rapid
Pod kapotou:
- Motor š favorit 136
- Uložení motoru na podpěrných silentblocích
- Odlehčený setrvačník a řemenice
- Zvýšený tlak mazání na přetlakovém ventilu
- Sportovní bavlněný vzduchový filtr
- Svíčky s třemi jiskřišti
- Elektronické zapalování s upravenou charakteristikou rozdělovače
- Karburátor Jikov SEDR - š 130, úprava 2. stupně
- Ostrá vačka 265°
- Slícované, vyhlazené, upravené sací a výfukové kanály včetně potrubí
- Upravené spalovací prostory
- Snížení hlavy, kompresní poměr 10,5:1
- Příčný výfuk 130 LR, dlouhý dvojitý svod
- Pětistupňová převodovka, diferenciál 4,22
- Alternátor - š Felicia
- Náporový chladič včetně ventilátoru a upravených přívodních trubek - š 120M
Interiér a karoserie:
- Sportovní trojramenný volant Luisi, hliníkové pedály
- Kožená hlavice řadící páky
- Sedačky Ford Escort xr3i (přední)
- Části přístrojů lakované do barvy vozu
- Nové čalounění stropu a sloupků (koženka)
- Nové koberce (zátěžový antracit)
- Středový panel š Rapid
- Topení - š Felicia
- Folie na oknech (40% černá)
- Dveřní zámky š Felicia
- Upravené zapojení světel
- Startování tlačítkem
- Centrální zamykání, dálkové ovládání
- Zrcátka kapky Beskydsport
- Tahokov v předním čele a kapotě
- Vytažené zadní blatníky
- Plynové vzpěry obou kapot
- Zámky přední kapoty Sparco
- Zavařené víčko nádrže, plnící hrdlo v kufru
- Centrální stěrač předního okna
- Celkově přepracované zadní čelo (světla Ford Escort, tahokov)
Dosažené výsledky:
- 3 místo: Rychlostní slalom Týniště nad Orlicí 2003
- sprint 400m s pevným startem, čas: 18:03 s. - Tuning Party Hradec Králové 2003
- sprint 400m s pevným startem, čas: 18:21 s. - Hundrtgang Kostelní Lhota 2003, letiště Pátek
Pár momentek v přírodě:
Pár momentek mezi lidmi:
Kontakt - Michal Zajíček:
misa.misa@centrum.cz
26. duben 2004
26. únor 2004
10. listopad 2003
6. listopad 2003
6. listopad 2003
5. listopad 2003
5. listopad 2003
1. listopad 2003
31. říjen 2003
30. říjen 2003
30. říjen 2003
29. říjen 2003
29. říjen 2003
29. říjen 2003
29. říjen 2003
28. říjen 2003
28. říjen 2003
27. říjen 2003
27. říjen 2003
27. říjen 2003
27. říjen 2003
27. říjen 2003
27. říjen 2003
27. říjen 2003
27. říjen 2003
27. říjen 2003
13. leden 2005