Vozík s doklady na půli cesty

Musel bych si to nastudovat podroběji, ale obecně je právní praxe taková, že pokud něco upravuje speciální zákon, tak má vyšší právní sílu, než obecnej. Jsme se onehdy dostali do parádní legislativní pasti a toto nám bylo vysvětleno naprosto jednoznačně..


Nicméně je o duplikát lepší žádat s plnou mocí (a třeba i s tou kupní smlouvou) jménem aktuálního vlastníka/provozovatele - protože jednak je to obvyklý a pokud by to náhodou nějaká levota opravdu byla, tak si ty radosti nejspíš bezvýslednýho vyšetřování pokusu o podvod vyžral zcela zaslouženě z větší části on..
Jozka> Úřad samozřejmě nemusí kupní smlouvu uznat atd - pak by musela následovat správní žaloba atd. Ale jakmile jí uzná a tudíž tebe uzná za vlastníka, ať už z vlastní vůle nebo rozhodnutím soudu, tak formální stav daný zápisem v registru není podstatný...
To dragon - ad 1. "causa"🙂. Nejsem si jistej, že máš pravdu, pokud by to pravda byla, je to docela děsivý.. ale naštěstí to v praxi tebou popisovaným způsobem nefunguje (možná úpravou dalšímu právními předpisy ?).. kdyby ano, mohl by si TP od tvýho auta opatřit velice snadno kde kdo..


Jsem prostě chtěl jen upozornit na reálnou a v praxi vůbec ne neobvyklou možnost, že na originální TP může už dávno někdo provozovat jiný vozík. Přitom vstup do databáze musí mít důvod (=vydání duplikátu) a nelze ho "vzít zpět" (proto ti nikdo "za pivo" nevylustruje auto dle RZ) a jakmile nastane nějaká nesrovnalost, úřadu nezbývá nic jiného, než celou záležitost postoupit PČR..ˇ





Ale že jsem raději nedržel zobák..
No tak jde o to, jak máš kupní smlouvu formulovanou. Pokud je tam napsáno, že zaplatil při podpisu smlouvy, tak máš smůlu. Pokud je tam popsáno, jak měl zaplatit a je prokazatelné, že nezaplatil, pak musíš napadnout smlouvu jako neplatnou.
Jenže druhá strana právě odstoupit nechce, přestože částku nezaplatila...
Přímo v OZ jsou paragrafy, které stanovují, kdy kupní smlouva automaticky zaniká, nezaplacení částky je jednou z nich... ale pro hladké řešení (osobu za přepážkou) je opravdu nejlepší mít záznam s podpisy obou stran, že od smlouvy bylo odstoupeno dohodou.
Ještě asi může záležet, jestli to bylo sepsáno podle starého nebo už podle nového občasného zákoníku po 1.1.2014. Já jen aby tam nebyly rozdíly. Doporučuju postupovat podle příslušného právního předpisu platného v době sepsání smlouvy
M8: asi tak, začít písemným odstoupením od smlouvy.
m8rinek: V tomto případě bych asi postupoval dle podmínek definovaných ve smlouvě, kde byla splatnost a případná smluvní pokuta/úrok za každý den prodlení splatnosti; pokud ne, potom novému majiteli navrhnout odstoupení od smlouvy, sepsat protokol a odnést na inspektorát s původní smlouvou s tím, že se to uvede do původního stavu.
Máme tu opačnej problém...





Vozidlo bylo ,,prodáno,,. Podepsala se kupní smlouva a převedly noty, nicméně nový majitel nesložil dohodnuté peníze a auto tak zůstalo u majitele původního. Co s tím? Držitel papírů je vydat nechce...
Klasika českého národa.Proč to řešit bez problémů hned když se to dá z problémama řešit později 🙂
Teda vy jste fakt zábavní, ale alespoň se tu něco děje🙂:-)
Jozka: Nestává se to často, ale budu s tebou nesouhlasit - na úřad jít a chtít duplikát klidně může, protože vůbec neplatí, že to "není jeho" - rozhodující je reálný právní stav, nikoliv ten formální (zápis v registru). Pokud má kupní smlouvu, tak je vlastník a tečka. To že to není zanesené v registru na jeho vlastnictví nemění zhola nic.





Řešil bych to jak píše RST - tzn zajít na úřad a nechat si poradit. Ale zase bych s ním nesouhlasil v tom, že nemá smysl se předem zeptat - úřady si zákon často vykládaj podle svýho a je dobrý si zjistit, jak moc na ně může člověk tlačit.
Asi je to zbytečný, ale v reálu to může proběhnout třeba takhle: jednomu vlek za pivo, druhýmu TP za rum. Jeden má vlek bez TP, druhej si k TP postaví nebo ukradne jinej vlek a přihlási na sebe.. A když v týhle situaci naběhneš na úřad přihlásit si ten svůj pravej vlek, tak máš prostě problém..
jenik: Ani snad není nic snazšího. Vleky se často půjčujou, že.. ale mě to je nakonec jedno, ať každej koná dle vlastního uvážení.
Pokud má OTP tak ho asi nenašel v přihrádce u spolujezdce, stejně tak si kupní smlouvu nevycucal s prstu tj. ty údaje mu musel někdo dát. Právě kvůli potencionálnímu riziku je nejjedoduší to udělat vše najednou a ještě si ušetřit prudu tam lízt 2x...
Možná jsem zbytečně opatrnej, ale s neověřenou plnou mocí bych o ten duplikát teda žádat nešel..
mkupe: to byl vtip? Ono žádat duplikát TP na něco, co není tvoje, není postup podle zákona ani náhodou.. A ometáním na úřadě s podobnejma dotazama si můžeš klíďo vykoledovat i trestní oznámení pokusu o podvod. Legalizace kradených vleků (fakt je, že hlavně 2-osejch bržděnejch) na duplikáty TP je totiž docela oblíbená kratochvíle..
Ono je lepší si nejdřív pěkně poplkat na netu a pak se teprve zeptat tam, kde to vědí nejlíp a budou to stejně úřadovat.
Jeník a RST popsali postup podle zákona, tak jaká levota...





Jak tu někdo už psal, zajdi na úřad popiš problém a budeš chytřejší.
Nebudou v tom hledat nějakou nekalost ? Bych tu akci možná preventivně rozdělil na 2. etapy (pokud to teda už není v polopřevodu..) V 1. fázi bych na plnou moc vyzvedl duplikát TP a dojel na STK, přitom současně nechal napsat evidenčku už na svý jméno a teprve pak vyrazil s protokolama, plnou mocí a kupní smlouvou vyřídit převod na sebe..
Plná moc od předchozího majitele, k vystavení duplikátu TP a odhlášení na nového vlastníka, podpis úředně NEověřený...
A právě technická bude bez velkého techničáku asi problém, a jak tak vidím, vozík v současnosti žádnou nemá. Takže zbývá jedině boj s úředním šimlem, se smlouvou a malým TP zajít na dopravku a vyřídit převod a duplikát TP. Nejlépe zajít tam s dotazem a nechat si přesný postup poradit.
Tak když to má značku a ty máš malý techničák, tak snad nic nebrání tomu, aby sis uzavřel povinné ručení za 150kč, technickou a jezdil.





Když to budeš chtít přihlásit na sebe, tak tě čeká obštrukce kvůli ztrátě techničáku a vystavení opisu, taky budeš muset jít evidenčku.
Vozík s doklady na půli cesty





obracím se na vás jako na kolegy znalé věci . Před pár lety se nám podařilo zajistit vozík tzv. v hospodě za pár piv. K vozíku jediné doklady


které mám je kupní smluva a malý techničák .Každopádně chtěl bych ho zlegalizovat tak aby byl na moje jmeno. Výrobní číslo vozíku odpovídá co mám


v techničáku .Jinak původní majitel už není k sehnání. Nemám samozřejmě velký techničák. myslíte si že to nějak půjde aby se sním dalo jezdit po silnicích vlastech českých?