Hřídel vodní pumpy škoda 110 R

Ta levá, pravá je ze stovečky. . .
A konečně jasno. Dík 🙂
Studiem další literatury (R.Svěcený,Š110R) jsem dospěl k následujícímu:


Řada 100/110,včetně R a LS má oběžné kolo s lopatkami 9mm, rovnými,velká řemenice.


Řada 105/120 od r. 1976 má lopatky 9mm pronuté.Zde je možné,že 110Rje dostala také, v rámci unifikace se 105/120, tak jako spoustu dalších dílů. Navíc motory a nápravy se vyráběly v Mladé Boleslavi, tak zřejmě nechtěli mít ve výrobě různé díly.


Od "M II" (8/84) jsou lopatky 20mm a větší kapsa v bloku.


Vše ostatní je dobová i současná lidová tvořivost a snahy o vylepšení.





A proč se někdy velké lopatky vejdou a někdy ne? Odlitky bloků se nevyrábějí jen z jedné formy, těch je několik a v průběhu života se opravují, upravují a v nepodstatných detailech se můžou lišit. Tím může být i tvar a velikost kapsy čerpadla. Bloky od 8/84 už mají kapsu s jistotou dostatečně velkou. Osobně si nemyslím, že je dlouhodobě dobré v malé kapse provozovat velký čerpadlo, mj.i z důvodu lokálního "vaření" vody a vzniku kavitačního opotřebení kola, což byl i můj případ provozování upraveného kola ve starém bloku.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Takže co praví odborná literatura (M.R.Cedrych, Aby jezdily i po roce 2000, str.102):


Čerpadlo chladící kapaliny je koncepčně shodné s čerpadlem použitým na předchozím typu 100/110, není však záměnné. Od počátku výroby typu 105/120 se používalo čerpadlo číslo dílu 441.0.7070-195.6 s tvarovanými, 9mm vysokými lopatkami oběžného kola. Od srpna 1984 byla zahájena montáž nového - rekonstruovaného čerpadla (č.d. 441.0.7070-197.6), jehož lopatkové kolečko m výšku lopatek 20mm. Tím se zvýšil tlak chladící kapaliny. Dále byl zmenšen průměr řemenice. Změna byla motivována zavedením pětistupňových převodovek a v důsledku toho snížením provozních otáček motoru. Jelikož zvýšený průtok chladící kapaliny není na závadu ani u vozů s převodovkou čtyřstupňovou, montovalo se toto čerpadlo i do nich. Zvýšení lopatek čerpadla bylo doprovázeno současnou úpravou příslušné partie bloku motoru - zvětšením dutiny. Pozor při výměně čerpadla nebo bloku! Jako náhradní díl se dodává jen blok nového provedení. Průměr řemenice zůstal stejný - 86mm (vozy Š100/110 mají řemenici o průměru 100mm).





Tolik M.R.Cedrych.
Kluci mám ero z roku 77 a motor ma cislo 250557/4
Martine, jestli jsi ty auta kopil "jen" 10 staré, vodní pumpa nemusí být původní.


Jakmile tyhle auta začaly hůř chladit, hned každej věděl, že existuje "větší pumpa".


A vzhledem k tomu, že se to nevejde do každého bloku, tak by to bylo v katalozích s jiným číslem. Jiné číslo je od roku 84.





Tahle velká pumpa je na zesílené eMkové bloky od 84. roku. Na prvomodelech mohla klidně být ještě ta nejmenší. Jinak to nedává smysl. Co by jinak byla ta zásadní změna v 84. ?
Ahoj jsi si opravdu jistýý?


protože to krásně sedí v bloku
Radku: Ja mám na svojích motoroch (originál 718K) ročníky 1975,1976,1978) už pumpy s týmito vysokými kolesami, a v pohode mi to vošlo do bloku a chladí to v poriadku. Remenice sú samozrejme originálne väčšie).


Ale ako som spomínal, tak na Š100 prvý model som tu pumpu s vysokým kolesom nedal.


Pozriem do toho bulletinu či tam je niejaká zmenka. Mám servisný bulletin 1970-1976.
Ano, to můžu potvrdit, tohle patří do posledního provedení bloku 105/120, zesíleného a podle všeho i s větší kapsou na pumpu. Do starších bloků se to někdy se štěstím vešlo, mě např. ne, obrousil jsem hranu kola, pak se to vešlo, ale stejně to nechladilo pořádně, s větší řemenicí se to zlepšilo, ale stejně při větších otáčkách to "řezalo" vodu a chladilo nanic. Zlepšilo se to až s použitím odpovídajícího bloku. Do eRka patří pumpa s nižími lopatkami, povětšinou jsem viděl zahnuté. Nejnižší a rovné lopatky jsou zřejmě půovdní litra / kila. Co přesně kdy se zavedlo je dnešního pohledu trochu detektivní práce, protože to je prachbídně zdokumentovaný. Jedině prostudovat podrobně tovární service bulletiny, kde byly všechny změny zmíněny.
Tohle je jediný co tam určitě nebylo 🙂





tady je na škodě 120 ještě to nízké do roku 1984 a vysoke od r. 1984





http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-120/katalog/36-dily-vodniho-cerpadla
Pánové, kluci podle všeho by tam mělo být toto, mám doma /5 motor a ten to má taky a erko /4 to mělo taky tak tomu budu věřit
Další vysvětlení, které mě napadá, je že první typ byl k chladičům vzadu, druhý od 50. série nastoupil s užovkama a třetí pak se zesíleným blokem... to je ale nutné ověřit dál v katalozích 105-130, zda je tam další vývojový stupeň. To poslední lopatkové kolo bylo v kombinaci s větší řemenicí, aby se točilo pomaleji, pokud se pamatuju dobře.
Toto objednací číslo 110-050050 je naprosto shodné s katalogem Š100.


Číslo dílu je také stejné: 10-111-7073.





Koukám na katalog 1000MB - obě čísla jsou opět stejná


http://knihovna.vergle.cz/skoda1000mb-knd/original/032.jpg





Až u Škody 105 je číslo jiné: 113-050050, ale použitý obrázek v katalogu je opět totožný (Takže Martin měl naprostou pravdu).


http://knihovna.vergle.cz/pdf/Skoda_120_105_S_105L_knd.pdf





Zde je zase zmínka o změně v 50. serii, ale bůh ví co to bylo. Dle data by to cca odpovídalo počátku výroby škody 105-120.


http://www.skoda110r.com/archiv/provozni%20literatura/katalogy%20nd/1976_1977/Katalog%20ND%20S110r_1976_1977.pdf





Zde jsou pěkně všechna oběžná kola. Zjednodušeně bych řekl, že levá je na 1000MB (dohad - vypadá to na první vývojový stupeň), na 100-110R patří ty prostřední, a ty vpravo pak na 105-130.


https://img.skoda-virt.cz/forum_upload/2015/06/04/7_539_174517__2015-06-04_21-15-36_45.jpg





Nemyslím si že lze někde zjistit víc než je v katalozích.
Děkuji za příspěvek, jinak nikdo neví? Další rady?Chtěl bych dát pro další renovatéry obrázkové rady
Pokiaľ si dobre pamätám, ked sa tu riešili vodné pumpy, tak niekto tvrdil, že 100vky mali na obežnom kolese rovné lopatky, a na 110R by mali byť zatočené. Ale ani v katalogu na 100 a 110 R sa nepíše, že by mali byť rozdielne. Obidve pumpy aj hriadele majú rovnaké číslo.


Na obrázky v katalogu náhr.dielov by som sa na úplne nespoliehal. Niektoré obrázky nesedia presne so skutočnosťou.


Skôr si myslím, že ked niektoré hriadele majú na obežných kolesách iné lopatky, tak je to dané vývojom, že sa skúšalo, ktoré budú účinnejšie. A preto aj v katalogu je iba jeden druh a nikde sa to nerozlišuje. Ale je to iba môj dojem.


Ja mám napríklad v mojích motoroch hriadele s kolesami, ktoré úž majú vyššie lopatky. Tuším 18mm(staré mali 8 alebo 9mm). A nemám s tým problém. Aj ked je pravda, že nie do každého motoru vošli. Napríklad ked som menil vodnú pumpu na Škode 100 r.v.1970, tak mi tá s vyššími lopatkami nevošla.
V katalogu jsem našel, že na 110 R cupé má být hřídel čerpadla s označením 110-050050 - toto číslo najdu kde? Na hřídelích nic takového není, exituje snad nějaký převodník abych se něčeho dopátral? Děkuji moc
To co je v katalogu by ukazovalo na tu verzi vpravo - orientací i velikostí lopatek.
Ahoj pánové, prosím o radu, která hřídel je originál z Era? Díky za pomoc