JJ, koukal jsem do toho Cedrycha a opravdu o tom píše. Je to vlastně favorití alternátor a k němu by měl být i držák s rozpěrkami.
Daves + RST> Psal jsem "poslední eMka" - a tím poslední myslím skutečně poslední. Osobně jsem potkal už dvě auta, která to měla z výroby, oboje byly 125L z roku 1990 a co vím tak to měly i poslední sedany 135/136. Držák je skutečně jiný - mám takový pocit, že s tímhle držákem pak lze použít favo altík bez úprav.





O tom altíku píše i Cedrych v "Aby jezdily", ale má tam zjevně překlep (protože píše "od září 1978"😉....
Magneton vyrábí alternátory a startéry pořád a samozřejmě v rámci programu zjednodušuje. Proto vyrábí rychlotočku startér. Mám dva rapidy 136 z roku 1989 a oba mají obyčejný 55A alternátor. Pochybují, že by se montoval sériově.
Jinak je to moc pěknej vývozní kousek do Belgie. Dneska je už na kopretinách.Tahle fotka je těsně po přívozu do Ústí .
ALtík jsem dostal ještě originál zabalený v takový tý modrobílí potištěný krabici s logy Magneton.A na ní byl štítek Škoda 120 GLS, 130,135,136 .Faktem je že reagulační relé které je na něm i včetně zapojení je stejný jako na feliciji .Tak nevím je možná že to je nějaký porevoluční kousek složený z toho co bylo skladem v rámci výrobní unifikace.


Jinak co se týče účasti na Jičínských erekcích tak to ještě nevím jak na tom budem 🙂 Ale chtěl bych Erko konečně protáhnout taky sám jako řidič na nějaké té akci po dlouhé době.Každopádně podařilo se nám zajistit pro Pavla Klímu alias Banána jeho vlastní zadohrabí stroj Škodu Garde jelikož jeho Erko je stále ve stavu rozebraném.
Oni měly eMka integrovanej regulátor? To slyším prvně, ale neznamená to, že to nemohlo být. Měl jsem za to, že takovej alternátor byl ve favoritu. Na to by mě ukazovalo i to Čapounovo předělávání držáku.
Čapoun> Sakra, fešáckej alt s integrovaným regulátorem pro poslední eMka a on ho šoupne do erka... Jinak dávat polský nebo čínský relátko je nesmysl, já nedávno kupoval novej 55A altík + dvě nový elektronický relátka (origo český) dohromady za 800... a samotný relátko se dá sehnat cca za kilo skoro vždy.
paráda ! těšíme se na jičínských eRekcích ! 🙂





třeba cestou zpět v noci budeš svítit dálkovejma, puštěnou navigaci, kolega si bude dobíjet telefon a do toho budeš stírat stíračema a na stopce budeš blikat blikačema (původně jsem chtěl napsat blinkat) 🙂





snad to nechcípne na té Stopce 🙂
To nemusí být pocit, pokud jsi měl nižší napětí v síti, tak se to na světlech projeví. A nakonec i na síle jiskry.
Jinak asi to je jenom pocit ale auto jezdí trošku líp a když jsem se večer vezl domu tak to i líp svítilo.Ale třeba to byl jen pocit 🙂
Tak už je altík nainstalovaný do auta . Sice se trošku musel předělat držák na altíka le jinak to všechno klaplo. Nakonec jsem regulační Rele koupil úplně zbytečně. Neboť na tomhle alternátoru bylo už přidělaný.
Tak už mi přišel regulátor od Huco tak to o víkendu do Erka namontujem s polečně s Alternátorem a budeme opět vrčet po vlastech českých .
co to bylo za motorku, kterou si Terka koupila ? pro zajímavost 🙂





A s dílama na škodovky, máte pravdu v každé české vesnici musí sháněný díl být. i já ho po hodině a v asi 8-mém baráku našel, tenkrát spojkovou pumpu na eMko, při Jičínských eRekcích 🙂
Gotrek: to si pametám, to bolo v roku 2005 v Týniští nad orlicí, na druhý deň sme išli aj s Tadeáškou kupovať tú motorku do Vysokého Mýta. Ach to boli časy.
Připomněli jste mi jak mi odešel alternátor na Olejovce před Letovicemi v pátek večer... Ukázalo se že se vysypaly ložiska... Začal jsem žhavit telefony a přespal v autě na benzínce. Čestné uznání si zaslouží šéf tamní mototechny, který mi v pátek večer slíbil, že kdyby se mi nedařilo něco sehnat otevře kvůli mě krám a prodá mi nová ložiska. Kyselou prdel získal majitel autoelektro opravny vedle benzínky Shell, který jevil ukázkovou neochotu být čímkoliv nápomocen. Nakonec zafungovala poučka kterou mě předešlý večer vybavil KDB - totiž že není v česku vesnice kde by se nenašel nějaký ND na škodovku. Po chvilce škemrání v blízkém servisu se otrávený mechanik sebral a z kopřiv za kůlnou (doslova) vytáhl alternátor - a ten je v olejovce dodnes. Jen co jsem ho namontoval vydal jsem se s 12-ti hodinovým zpožděním na nějaký Škoda sraz odkud jsem dělal doprovod Tadeášce, která svištěla domů na čerstvě zakoupené motorce 😉
Kluci ještě bych měl jeden dotaz co se týče Elektric.regulátoru by jste šli radši do HÜCO a nebo do JEZPOL RNS-4. Je to teda k tý 55ce alternátoru. S čím má kdo lepší zkušenost?
Tak už je alternátor doma .Přinesl mi ho kolega z práce.Takže altík je vyřešen. Je to teda 55ka.Ale úplně nová originál magneton. Takže ještě sehnat odpovídající relé a auto bude zase pojízdný 🙂
Možné je všechno, ale prvotní příčinu bych hledal jinde.


Vadné relé, diodový můstek altíku apod.
Pánové, je možné, že při 55A alternátoru a kovovém relé může svít kontrolka dobíjení?
A proč hned 55 nebo 42A, stačí sériových 35A...
ttomas: Pokud čapoun nebude chtít rád tě toho nového altíku zbavím,co za něj??
Já bych to jenom upravil, klasické "kovové" relé v erku asi zvládá i těch 55A, ale já jsem do škody řady 105/120 dal místo 42A altíku altík 55A a nechal jsem původní relé pro 42A a nestíhalo, permanentně jsem měl vybitou baterku při jízdě v noci...
Jeden fungl novy Magneton 42A bych tu nekde mel mit a nejspis uz ho nevyuziju, takze ti ho klidne prenecham. Pripadne napis na mail.
Tak praví teorie, v praxi jsem koupil éro s 55A a klasickým relé a fungovalo to několik let-)





Ale faktem je, že černá krabička nestojí zase tak moc🙂
Jen bacha na to, že k 55A alternátoru je zapotřebí jiné regulační relé, originální erkové to nezvládá. Nemám osobní zkušenost, ale čerpám z literatury. Takže k němu i 120 regulační relé. Docela úspěšně jsem jezdil i na poslkou černou krabičku.
Ahoj kluci. Měl bych na vás malou prozbu. Odešel mi alternátor do věčných lovišť na Erku.Schořelo mi cca před 14 dny vynutí.Nevíte náhodou kde by se dal sehnat úplně nový originál Magneton.Neb po rozebrání jsem zjistil že je na něm poněkud víc věcí pokažených. Stačil by mi i na 120cítku 🙂


Moc děkuju za pomoc.