Leštění zašlého laku

...ještě navážu... máte někdo zkušenosti s lešticíma kotoučema...? jsem zmaten jestli použít plochej, profilovanej...?
Karle, na českém webu 3M mi tahle kategorie produktů nefunguje, ale z toho co jsem přečetl jinde mám dojem, že Imperial je kategorie leštěnek a 80349 je uváděná jako brusná pasta... no a jestli toužíš vyzkoušet novou hračku, přijeď nám ti lak k dispozici 😉))
Myslím, že to nebylo v garáži, ale na zahradě náprava z plaťáku 🙂


Tu verzi Imperial neznám, mám vyzkoušenou tu druhou - kulatá lahev, žlutý uzávěr - 3M 80349 Extra Fine Plus a tmavě modrý uz. - 3M Ultrafina SE.


S časem jsem na tom tak, že jsem si skoro před měsícem udělal radost koupí mojí první leštičky - žádný baumax a ještě jsem jí ani nevybalil z krabice, natož abych jí vyzkoušel 🙁(
Já když mu zavolám tak si vždycky nějak ublíží - minule na něj něco spadlo v garáži... Tak jsem si říkal, že řešit to zde bude pro jeho zdraví bezpečnější 😉)) Ale tím neříkám, že jsem byl, nebo jsem, pevně rozhodnut pro 3M, zatím sbírám názory a zkušenosti 😉 A co se konzultace týká, jde o to, že bych rád znal jeho komplexní názor na vozidlo, kterého se to týká 😉
Jsi mohl Karlovi zavolat rovnou 😉))
Respektive - dohledal jsem:


3M Part Nr.5990 Imperial leštící pasta - žlutá 1l


3M Part Nr.80349 Extra Fine brusná pasta - žlutá 1l





úplně nejlíp KDB, kdyby si se někdy stavil na kafe a konzultaci 😉))
Čekal jsem Karle kdy se ozveš 😉)) Jen prosím upřesnění - jedná se o 3M Part Nr. 05990 Imperial leštící pasta - žlutá 1l ??? Pokud ano existuje v žluté lahvi http://3mcollision.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/m/mmm05990_1.jpg





nebo v černé lahvi se žlutým víčkem http://www.deti-shop.de/WebRoot/Store/Shops/452554510/5021/4E7A/EE6F/BE00/2F10/596E/84E2/9C07/3M_05990.jpg





Prosím o upřesnění jestli je to ona - díky
Gotreku, na Tempo zapomeň. Slušný výsledek (lepší lesk za kratší čas a při menším úběru laku a dlouhodobě) lze dosáhnout 3M, a cena není tragická - litrovka žluté (která je optimální na rozleštění)vyjde 900-1000,- , takže na množství to vyjde podobně jako Tempo. V nejbližší lakovně většinou klidně deci odlejou, pokud je litr moc 🙂


Za léta bavení se leštěním jsem nasbíral dve bedny přípravku, až jsem došel k 3M.


Po žluté pastě se už dá dát vosk, nebo pro dokonalost použít ještě modrou před voskem.
Nechci nějak zatracovat Tempo, na rozleštění je docela dobré, nějvětší problém je potom s lakováním, protože je strašně mastné a pokud by jste chtěli takto udržované auto lakovat tak je to o nervy. Já používám systém od 3M a jsem spokojený. Samozřejmě se začíná pastami s brusným efektem a důležité je nakonec takto zbroušený povrch uzavřít, aby se do něj opět nedostávali nečistoty a na to také používám leštěnku od 3M.
Nitro + vypalovačka, to znám, to se lesklo stále jak psí ...





Tempo mohu jen doporučit.
několik let používám na karkulu jednou za rok Tempo. pak už je umývám Sonaxem s voskem. a ošetřím chromy a gumové části. karoserii drhnu tempem řekl bych, nevím 7-mým rokem. na hadře je vždy trochu červené barvy, ale stále je pěkná. barva nitrák + přimícháno trochu vypalováku...tenkrát... 🙂
Na rozleštění laku u kila jsem na radu zkušených použil 3M leštěnku. Cenově sice trošku jinde, ale argument byl, že po použití TEMPA se špatně trefuje odstín při dolakování a nejde to stejně rozleštit, protože TEMPO prý strhává vrchní vrstvu laku. Takže, pokud nebudeš dolakovávát a nebudeš TEMPO používat pravidelně, nechal bych to klidně na TEMPU...





Jak jsem koupil, tak prodávám...
Já používám tolik zatracované Tempo. Poté nějaká moderní leštěnka s pigmentem (já třeba Sonax, někdo Turtle wax) a pak ještě nějaká konzervace voskem, něco jako dřívější Autobalsam, já používám Wynn's HardWax.


Místo Tempa se dají použít jiné leštící pasty, 3M jistě vyrábí zajímavé věci, ale cenovka je zcela jinde. Na jedno mírně zašlé auto jsme použili i obdobnou leštěnku na staré laky z Lidlu, také s uspokojivým výsledkem.
Prozraďte prosím své tipy na to čím nejlépe rozleštit zašlý lak na karoserii - jde o vozidlo kde pro mně má cenu zachovat původní lak... Díky SDG