Brzdové trubičky na Š110R
Protože nové brzdové trubičky na tento automobil jsou nedostupné, musíme si je často udělat sami z metrážních trubek. Také při vestavbě čtyřpístových brzd, či posilovače jsou požadované délky jiné. Z těchto důvodů chci dát dohromady přehled délek brzdových trubiček.
Zkratky:
PK - přední kostka
ZK - zadní kostka
LP, PP, LZ, PZ - jednotlivé brzdy
LP1,LP2,PP1,PP2 - jednotlivé pístky u čtyřpístů
PK1,PK2 - dvě přední kostky u čtyřpístů (PK1 - čtyřdírová)
Původní provedení:
(1) Od válce k PK: 36 cm
(2) Od válce k ZK: 275 cm
(3) Od PK k LP: 74 cm
(4) Od PK k PP: 55 cm
(5) Od ZK k LZ: 73 cm
(6) Od ZK k PZ: 31 cm
Na třmeny jsou ještě potřeba trubičky délek:
2x ??? cm
2x ??? cm
lze koupit eMkové, které jsou totožné
Další materiál:
- Spojková trubička: (dá se použít eMková)
- Dvě třídírové kostky
(na schématu nejsou vyobrazeny brzdové hadičky)
S posilovačem brzd:
Hodnoty jsou stejné jako u originálu, akorát
- Od válce k PK (+ asi 20 cm):
- Od válze k ZK (+ asi 30 cm):
- Spojková (+ asi 20 cm):
přesná hodnota prodloužení trubek závisí na vestavbě posilovače.
S posilovačem je obrázek stejný jako pro původní provedení, akorát hlavní brzdový válec je umístěn v automobilu jinak, a proto jsou k němu potřeba delší trubičky.
Brzdové trubičky na Š110R
Čtyřpístové brzdy s posilovačem:
(Tak tady zatim nevim čísla...jenom odhaduji. Druhá přední kostka se dává pod jeden šroub na původní kostku)
(1) Od válce k PK1: 48 cm
(2) Od válce k PK2: 56 cm
(3) Od PK1 k ZK: 240 cm
(4) Od PK1 k LP1: 80 cm
(5) Od PK1 k PP1: 60 cm
(6) Od PK2 k LP2: 80 cm
(7) Od PK2 k PP2: 60 cm
(8) Od ZK k LZ: 73 cm
(9) Od ZK k PZ: 31 cm
Spojková trubička: (+asi 20 cm)
Dvě třídírové a jedna čtyřdírová kostka
Na 4-pístkových třmenech nejsou trubičky žádné. Brzdové hadičky jsou na rozdíl od dvoupístů uchycené ke třmenům přes průtokový šroub.
(na schématu nejsou vyobrazeny brzdové hadičky)
Možnosti záměny trubiček:
Záměna některých trubiček za eMkové (ještě v prodeji) je možná. Spojková jde nahradit, pouze se musí jinak naohýbat. eMkové zadní trubičky (L+P) jsou dostatečně dlouhé (delší než eRkové) takže je možno je použít na L+P přední i zadní a na trubičku od válce k PK (PK1, PK2 u čtyřpístů). Přední eRkové trubičky jdou také nahradit předními eMkovými. Musí se ale použít dvě z jedné strany, z té kde je trubička delší (na eMku mají levá a pravá jinou délku). Jedním problémem je trubička od válce k ZK, protože je delší než všechny na eMku. Řešením by bylo posunout zadní kostku více dopředu (jako to ma eMko) a natáhnout zadní L+P eMkové a k zadní kostce také eMkovou. Dalším problémem je spojková trubička při vestavbě posilovače. Je sice potřeba asi o 20 cm delší, ale dá se jí zkrátit cesta a centimetry dohonit. Není to právě elegantní, ale nejjdenodušší.
eMkové trubičky (2-píst):
(přibližně naměřené hodnoty z pod automobilu)
od válce k PK: 52 cm
od válce k ZK: 200 cm
od PK k PP nebo LP: 74 cm
od ZK k LZ: 104 cm
od ZK k PZ: 132 cm
trubičky na třmenech jsou úplně stejné.
22. prosinec 2005
22. prosinec 2005
17. leden 2005
2. srpen 2004
2. srpen 2004
8. červenec 2004
10. prosinec 2006