12. leden 2004

Brzdové trubičky na Š110R

Rubrika: Brzdy a spojka, Přečteno: 14651×, Komentářů: 7, Líbí se Autor: Džon
Zapojení, délky a záměnnost brzdový trubek Škody 110 R

Protože nové brzdové trubičky na tento automobil jsou nedostupné, musíme si je často udělat sami z metrážních trubek. Také při vestavbě čtyřpístových brzd, či posilovače jsou požadované délky jiné. Z těchto důvodů chci dát dohromady přehled délek brzdových trubiček.

Zkratky:

PK - přední kostka

ZK - zadní kostka

LP, PP, LZ, PZ - jednotlivé brzdy

LP1,LP2,PP1,PP2 - jednotlivé pístky u čtyřpístů

PK1,PK2 - dvě přední kostky u čtyřpístů (PK1 - čtyřdírová)

Původní provedení:

(1) Od válce k PK: 36 cm

(2) Od válce k ZK: 275 cm

(3) Od PK k LP: 74 cm

(4) Od PK k PP: 55 cm

(5) Od ZK k LZ: 73 cm

(6) Od ZK k PZ: 31 cm

Na třmeny jsou ještě potřeba trubičky délek:

2x ??? cm

2x ??? cm

lze koupit eMkové, které jsou totožné

Další materiál:

  • Spojková trubička: (dá se použít eMková)
  • Dvě třídírové kostky

(na schématu nejsou vyobrazeny brzdové hadičky)

S posilovačem brzd:

Hodnoty jsou stejné jako u originálu, akorát

  • Od válce k PK (+ asi 20 cm):
  • Od válze k ZK (+ asi 30 cm):
  • Spojková (+ asi 20 cm):

přesná hodnota prodloužení trubek závisí na vestavbě posilovače.

S posilovačem je obrázek stejný jako pro původní provedení, akorát hlavní brzdový válec je umístěn v automobilu jinak, a proto jsou k němu potřeba delší trubičky.

Brzdové trubičky na Š110R

Čtyřpístové brzdy s posilovačem:

(Tak tady zatim nevim čísla...jenom odhaduji. Druhá přední kostka se dává pod jeden šroub na původní kostku)

(1) Od válce k PK1: 48 cm

(2) Od válce k PK2: 56 cm

(3) Od PK1 k ZK: 240 cm

(4) Od PK1 k LP1: 80 cm

(5) Od PK1 k PP1: 60 cm

(6) Od PK2 k LP2: 80 cm

(7) Od PK2 k PP2: 60 cm

(8) Od ZK k LZ: 73 cm

(9) Od ZK k PZ: 31 cm

Spojková trubička: (+asi 20 cm)

Dvě třídírové a jedna čtyřdírová kostka

Na 4-pístkových třmenech nejsou trubičky žádné. Brzdové hadičky jsou na rozdíl od dvoupístů uchycené ke třmenům přes průtokový šroub.

(na schématu nejsou vyobrazeny brzdové hadičky)

Možnosti záměny trubiček:

Záměna některých trubiček za eMkové (ještě v prodeji) je možná. Spojková jde nahradit, pouze se musí jinak naohýbat. eMkové zadní trubičky (L+P) jsou dostatečně dlouhé (delší než eRkové) takže je možno je použít na L+P přední i zadní a na trubičku od válce k PK (PK1, PK2 u čtyřpístů). Přední eRkové trubičky jdou také nahradit předními eMkovými. Musí se ale použít dvě z jedné strany, z té kde je trubička delší (na eMku mají levá a pravá jinou délku). Jedním problémem je trubička od válce k ZK, protože je delší než všechny na eMku. Řešením by bylo posunout zadní kostku více dopředu (jako to ma eMko) a natáhnout zadní L+P eMkové a k zadní kostce také eMkovou. Dalším problémem je spojková trubička při vestavbě posilovače. Je sice potřeba asi o 20 cm delší, ale dá se jí zkrátit cesta a centimetry dohonit. Není to právě elegantní, ale nejjdenodušší.

eMkové trubičky (2-píst):

(přibližně naměřené hodnoty z pod automobilu)

od válce k PK: 52 cm

od válce k ZK: 200 cm

od PK k PP nebo LP: 74 cm

od ZK k LZ: 104 cm

od ZK k PZ: 132 cm

trubičky na třmenech jsou úplně stejné.


Rubrika: Brzdy a spojka, Přečteno: 14651×, Komentářů: 7, Líbí se Autor: Džon
Ja na Gardecku pouzil UNI trubky a dylku sem si udelal jak sem potreboval..
není problém pořídit originální za ceny víc než přijatelné, pouze spojkovou jsem použil 120 a lehce přeohýbal.
neni problem nechat si je vyrobit na zakazku, vynde to stejne draho jako origo...
Ja som teraz akurát menil všetky trubičky,a namiesto tej najdlhšiej od valca po zadnú kostku som použil spojkovú zo Škody 120. Ona je totiž ešte trocha dlhšia.Má sice tých 6mm namiesto 5mm ale snád to nevadí.
Na výkon motoru to nemá vliv, pokud systém těsní.
Koupil jsem trubičky na eMko, ale obě přední ke kostce byly stejně dlouhé. K válci jsem použil taky eMkovou ale ohnutím do \"S\" pod autem jsem jí musel zkrátit...
Jo jak jsem to cet tak to nevypada spatne nechci si syce stavjet zrovna ero ale mnel bych jednu otazku.Ma posilovac brzd nejaky vliv na vykon motoru.Diky za otpovjet Jurek