El. vyklápění zadních oken.
Když el.stahování dveřních oken. Což takhle doplnit Erko i elektr.otvíráním zadních vyklápěček.Tato úprava není nijak náročná.
Co jsem potřeboval:
Dvě elektrické stahovačky z Fiata Tipo,jednu manuál stahovačku
z Felicie,ovládací spínače,nějakou tu kabeláž,ocelovou trubičku průměru 10 mm a kousek plechu tloušťky 2mm,a0.6mm.
Postup:
Z 2mm plechu a trubičky jsem zhotovil základní držák,který se přišroubuje místo origo zavírání.Z felicie jsem použil plastové
kolínko s trubičkou (vpatřičné délce)a zasunul do držáku.Na fiat stahovačce jsem upravil (délkově) ohebný kovový vlnovec a jeho trubkové vedení.Na konec trubkového vedení jsem přibodoval kousek trubičky pro zastrčení připraveného kolínka z felície.Na fiaťácký vlnovec jsem navařil kus vlnovce z felicie (připravený na míru),je průměrově menší a na konec přibodoval 5 šteft pro přišroubování k oknu.Dále jsem na vlnovec nabodoval kousek svaru,který jsem opracoval podle drážky na trubkovém vedení u fiat stahovačky.Tento svar slouží jako doraz při otevírání okna.Okna jdou otevřít na dvojnásobnou délku.Zavírání není ničím omezeno (je na tah motorku),aby okno dobře přilnulo k těsnění.Když jsem měl vše hotové (2 otvíračky)odvrtal jsem v zadním kovovém platu díru pro prostrčení trubkového vedení.Díra zasahuje do motorového prostoru.Potom jsem položil čalounění plata a ze spoda označil.Do čalounění jsem udělal otvor.To samé pro druhé okno.Elektromotory jsem připevnil v motorovém prostoru.
Z 0.6 plechu jsem zhotovil překryt držáku a očalounil koženkou.Vše jsem smontoval do vozu a natahal elektriku od spínačů.
Na konec přišla funkční zkouška.Provedla se několikrát. Chodí to skvěle.
Vše se dá odstranit a namontovat origo uzávěr.Do děr v čalounění zadního plata se zamáčkne gumový štupl.
Pár fotek celého mechanismu.
24. květen 2009
24. květen 2009
26. prosinec 2010