Kohout topení Š 1000 MB - Š 110 R
Problémy které mohou nastat:
Jediným problémem, který může nastat je prasklá membrána kohoutu. Ta stářím zpuchří, praskne a propouští vodu jak při otevřeném, tak při zavřeném kohoutu. Je to velmi nepříjemná závada, protože dochází k permanentnímu úniku vody. Je lehce identifikovatelná - voda teče všemi otvory kohoutu.
Provizorní řešení:
Provizorně můžete kohout vyřadit tak, že od něj odpojíte hadici, od topení odpojíte druhou a ucpete je korkovými špunty, nebo něčím podobných rozměrů. Fantazii se meze nekladou. Musíte samozřejmě při tom topení vyndat a vylít něho vodu. Kohout při tom oddělejte a můžete se pustit do jeho opravy. Pokud potřebujete autem jezdit, topení zase nasaďte (ne na hadice), jinak nebude foukat vzduch z větráku.
Rozebrání kohoutu topení:
Kohout lze rozebrat velmi jednoduše. Musí se nějakým ostrým nástrojem odrazit hlavička hliníkového nýtu (viz obr.) a sundat segrovka z tyčky membrány. Poté lze kohout pootočením plně rozdělat. Rozpadne se na tyto části (viz obr.):
- těleso kohoutu
- víko kohoutu
- membrána
- držák membrány
- ovládací páčka
- pružina
- váleček
- segrovka
- nýt (nutno použít nový o průměru 2 mm)
Části rozebraného kohoutu topení
Oprava spočívá pouze ve výměně membrány (pokud ji seženete) za novou. Zalepení / opravení staré membrány může sice dočasně fungovat, ale nejspíše se závada objeví brzy znovu.
Složení kohoutu:
Po výměně membrány nasadíte jednotlivé součásti zpět do tělesa v následujícím pořadí:
- membránu
- držák membrány (tvarová podložka)
- na tyčku membrány nasunete pružinu
- nandáte víko kohoutu s prostrčeným táhlem (ovládací páčkou), tak aby jimi prošla tyčka membrány a víko zajistíte pootočením. Poloha víka vůči tělěsu by měla být taková, aby závit pro šroub k uchycení bowdenu byl nad levou dírou pro uchycení kohoutu - podle obrázku vpravo.
- na tyčku nasunete váleček
- vše zajistíte segrovkou
- víko kohoutu zajistíte proti pootočení rozklepnutím nýtu
2. říjen 2006