eKo-eRko
Proč?
Již od chvíle, kdy jsem začal přemýšlet o tom, že bych si mohl pořídit papíry na auto (kdepak jsou ty doby kde jsem byl zapřísáhlý cyklista) jsem střídavě více či méně intenzivně přemýšlel o eRku. Doba však nebyla vhodná a tak jsem si nakonec řidičské začátky odbyl ve 105ce od (dnes již) tchána. Chutě na "starou škodovku" však neustávaly, takže jsem si nejdřív pořídil 110L, pak i 1000MB (snad sem o nich také někdy napíšu) a nakonec jsem se loni zařekl, že eRko bude.
Jak?
Vzhledem k tomu, že eRka poslední dobou rychle stoupají na ceně a peněz mnoho nebylo (kdy je?), volba byla napnout rozpočet na maximum (cca 30 tisíc) a koupit auto, které stejně renovaci bude potřebovat, ale bude jezditelné, a nebo auto levné, které bude vyžadovat renovaci naprosto kompletní. Nějakou dobu jsem váhal a pak se objevil inzerát na eRko za podezřele nízkou cenu a navíc blízko naší chalupy. Takže nastalo klasické kolečko - zavolat, přijet se podívat, nafotit, zhodnotit, poslat kamarádům (díky Jardo) a nechat je zhodnotit - no a nakonec 26.4.2010 (pokud dobře dohledávám) koupit. Co nakonec rozhodlo pro koupi:
- relativní kompletnost
- střecha není viditelně shnilá
- podstatné věci původní a nezničené tuningem (motor, tapecy, palubka atd).
- blízkost k naší chalupě a to, že prodejce dohodl svého známého který auto na podvalu za příznivé peníze odvezl.
Auto jsme tedy dovezli na chalupu a takhle to vypadalo:
Co - tedy stav
Jedná se o rok výroby 1978, Kvasiny opustilo 24.1.1978, první majitel si ho převzal 9.2.1978 v Kolíně, já jsem majitel čtvrtý. Výrobní číslo karoserie 5044999.
Stav kastle je asi celkem patrný z fotek:
- V důsledku dlouhého stání venku na vypuštěných kolech, kdy se auto břichem prakticky dotýkalo bláta pod ním, je kastle náležitě zrezlá.
- Přední čelo, podběhy, blatníky i podlaha kufru jsou v mrtvé, most nápravy asi také nebude nijak slavný.
- Podlaha auta nejdřív vypadala také mrtvě, ale při důkladném obouchání kladivem se zjistilo že mohlo být i hůř. Každopádně speciálně prostor pod zadními sedačkami je mrtvý (hezky tam svítí zvenku), uložení ramen drží pohromadě jen ze setrvačnosti.
- Dveře by měly být zachránitelné, zadní blatníky jsou sice na výměnu, ale možná se ještě na něco hodit budou.
- Zadní kapota má život za sebou, zadní čelo možná ještě žije.
- Střecha vypadá že by měla být použitelná/opravitelná.
Co se týká motoru, je to původní eRko, výrobní číslo 839407/4. Jestli běží netuším, ale otočit s ním jde. Zdá se být kompletní včetně chladiče oleje atd. Brzdy jsou zarezlé, stav náprav a převodovky neznámý, ale to je to poslední, co by mě teď trápilo :)
Interiér určitě bude chtít renovaci (speciálně sedačky), ale je v zásadě kompletní a nezasažený tunerem, takže opět základ ze kterého se dá vycházet. Co určitě bude potřeba vyměnit jsou koberce - v autě byl asi nějakou dobu solidní rybník.
Plány
Auto je prozatím v suché stodole na chalupě a tudíž lze postupovat v klidu a s rozvahou. Jakožto majitel pěti jiných škodovek a aktivní křeček už nějakou zásobu dílů také mám, většina plechařiny na rekonstrukci kastle by také měla být. Jakmile bude zase teplo tak chci auto odstrojit a začít s rekonstrukcí kastle - ale to bude muset udělat někdo zkušenější. Dál zatím nemá smysl uvažovat.
Sháním
- Přední nárazník
- Čtyřoko
- Zadní podběhy a čelo
- A hlavně: Šíleného klempíře-umělce s dostatkem odvahy aby se pustil do reknostrukce tohoto zmrzačeného kupátka.
A proč eKo-eRko?
Protože jsem došel k názore, že se jedná o auto k přírodě nejen šetrné, ale dokonce velmi vstřícné - posuďte z fotek:
Tak mi držte palce ať seženu co sháním a ať to celé nakonec dobře dopadne :)
Nějaké další fotky
23. prosinec 2011
21. prosinec 2011
21. prosinec 2011
21. prosinec 2011
21. prosinec 2011
21. prosinec 2011
21. prosinec 2011
21. prosinec 2011
21. prosinec 2011
20. prosinec 2011
20. prosinec 2011
20. prosinec 2011
19. prosinec 2011
19. prosinec 2011
18. prosinec 2011
16. prosinec 2011
16. prosinec 2011
16. prosinec 2011
15. prosinec 2011
15. prosinec 2011
15. prosinec 2011
15. prosinec 2011
14. prosinec 2011
14. prosinec 2011
14. prosinec 2011
14. prosinec 2011
14. prosinec 2011
14. prosinec 2011
14. prosinec 2011
13. prosinec 2011
13. prosinec 2011
13. prosinec 2011
13. prosinec 2011
13. prosinec 2011
13. prosinec 2011
13. prosinec 2011
13. prosinec 2011
13. prosinec 2011
13. prosinec 2011
13. prosinec 2011
12. prosinec 2011
12. prosinec 2011
12. prosinec 2011
12. prosinec 2011
12. prosinec 2011
12. prosinec 2011
12. prosinec 2011
12. prosinec 2011
12. prosinec 2011
23. prosinec 2011